Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-08-2006, 14:21
JustMeGirl
JustMeGirl is offline
ik heb sinds enkele jaren een beste vriend. nu weet ik pas dat hij stapel op ik is en vraagt of ik wil vrijen. langs de ene kant wil ik wel, maar langs de andere kant niet. Stel dat onze relatie misloopt, dan denk ik niet dat we weer opnieuw beste vrienden kunnen worden want dit heeft heel lang geduurt.
zijn er mensen die al deze situatie hebben meegemaakt? gelieve dan de reageren of als je gwn je mening hierover wilt zeggen, ook. wel serieus als het kan.
Bedankt
xxx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-08-2006, 14:29
Kikkertje :D
Kikkertje :D is offline
Als jullie verliefd op elkaar zijn, dan is dat toch zonde om er niks mee te doen? Misschien gaat het wel heel goed en worden jullie samen ontzettend gelukkig!
Dat het uitgaat en dat er niets van jullie vriendschap overblijft, dat is altijd een risico. Maar wat wil je dan? Twee verliefde mensen die niks met elkaar beginnen omdat ze bang zijn dat het uitgaat?
Gewoon kijken waar het schip strand...

Laatst gewijzigd op 10-08-2006 om 14:32.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2006, 14:29
Thee Muts
Thee Muts is offline
Tja, dat is een keuze die je moet maken. Als julie nu allebei een relatie zouden willen, dan is het zonde om dat niet te doen omdat je bang bent voor wat je kwijtraakt als het eenmaal weer uit zou gaan. Door slechts vrienden te blijven heb je toch ook niet de zekerheid dat jullie elkaar nooit uit het oog verliezen? Je weet simpelweg niet wat de toekomst gaat brengen en of jullie, op wat voor manier dan ook, voor altijd bij elkaar blijven. Dat is zelfs iets, op vriendschappelijk gebied dan, wat maar weinig voorkomt. Iedereen maakt constant nieuwe contacten en doet nieuwe vriendschappen op. Maar door de jaren heen verwaterd daar ook weer veel van, omdat je steeds ouder wordt, andere keuzes maakt, aan iets nieuws begint. Tuurlijk, echte jeugdvriendschappen bestaan wel, maar komen veel minder voor dan vrienschappen die 'maar' een aantal jaar duren.

En door een relatie te beginnen met je beste vriend, kun je de vrienschap op den duur inderdaad op het spel zetten. Immers blijven weinig mensen nog echt goed bevriend met hun ex. Maar ik ben van mening dat het zonde is om ergens bewust niet voor te keizen vanuit een angst die nu nog niet eens aan de orde is.

Er zijn hier btw al veel topics over geweest, misschien heb je wat aan de zoekfunctie.
Oud 10-08-2006, 14:32
JustMeGirl
JustMeGirl is offline
dankje voor de reactie
het is vrijen in de zin van seks..
ik weet het echt niet, het heeft lang geduurt tegendat we beste vrienden waren en je hoort niet zo veel dat mensen in vriendschap uit elkaar gaan.
ik wil ergens wel niet, maar dan ben ik bang dat ik hem ga kwetsen..
Met citaat reageren
Oud 10-08-2006, 14:35
Kikkertje :D
Kikkertje :D is offline
oh, vrijen in de zin van seks..

Tja, persoonlijk zou ik dat niet doen! Helemaal niet als jullie geen relatie hebben. Dan is er iets in jullie vriendschap gebeurd waardoor jullie vriendschap nooit meer hetzelfde zal zijn.
Maar misschien versterkt het jullie band ook wel. Ik weet niet hoe jullie daar mee om gaan. Ik zelf zou het niet kunnen.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2006, 14:35
Muchacha
Muchacha is offline
Als je niet wilt, doe je beter niks. Geen seks en geen relatie. Ik ben van mening dat seks tussen vrienden niet kan, bad idea, zeker als er gevoelens in het spel zijn. En om nou een relatie te beginnen met je beste vriend terwijl je er niet helemaal achter staat...
Met citaat reageren
Oud 10-08-2006, 15:02
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Muchacha schreef op 10-08-2006 @ 15:35 :
Als je niet wilt, doe je beter niks. Geen seks en geen relatie. Ik ben van mening dat seks tussen vrienden niet kan, bad idea, zeker als er gevoelens in het spel zijn. En om nou een relatie te beginnen met je beste vriend terwijl je er niet helemaal achter staat...
²

Enneuh, leer Nederlands.
Oud 10-08-2006, 16:15
Sherco
Sherco is offline
Ik heb twee keer in die situatie gezeten, en beide keren ben ik niks begonnen met de jongen in kwestie. Ook dat veranderd je vriendschap enigszins, maar lijkt me nog altijd minder ingrijpend dan een relatie beginnen en daarna proberen weer vrienden te zijn...
Oud 10-08-2006, 17:44
juno
juno is offline
Het probleem lijkt me meer dat hij wel gek is op jou maar jij niet op hem.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2006, 18:12
JustMeGirl
JustMeGirl is offline
mja, ik heb gevoelens voor hem als beste vriendin.. maar ik wil hem ook niet kwetsen. als ik begin te denken, wat het beste is, wordt alles zo ingewikkeld.
ik weet echt niet wat te doen
Met citaat reageren
Oud 10-08-2006, 18:17
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
JustMeGirl schreef op 10-08-2006 @ 19:12 :
mja, ik heb gevoelens voor hem als beste vriendin.. maar ik wil hem ook niet kwetsen. als ik begin te denken, wat het beste is, wordt alles zo ingewikkeld.
ik weet echt niet wat te doen
Je kwetst hem uiteindelijk alleen nog maar meer door nu een relatie met hem aan te gaan terwijl je niet verliefd bent, alleen maar omdat je hem niet af wilt wijzen. Tuurlijk, het is niet leuk of makkelijk om iemand af te wijzen, maar eerlijk is het wel. En binnen een vriendschap moet je toch eerlijk kunnen zijn tegen elkaar?
Oud 10-08-2006, 18:28
Nienna*
Nienna* is offline
Gaat het nou over alleen seks of ook een relatie?
Over dat laatste kan ik je mijn verhaal vertellen, mocht je daar behoefte aan hebben .
Met citaat reageren
Oud 10-08-2006, 19:46
Toet0r
Toet0r is offline
Ik heb al een paar jaar een hele goeie vriend die ik sinds een jaar toch wel als beste vriend beschouw. Sinds een paar maanden zijn we echt extreem close en sinds een paar weken ben ik verliefd op hem, alleen weet ik niet hoe hij over mij denkt. We hebben regelmatig seks en doen hele leuke dingen samen en zijn vaak uren en tot diep in de nacht bij elkaar en iedereen denkt dat we wat hebben en ik hoop dat er een moment komt dat ik kan zeggen dat dat zo is, maar ik weet niet wat hij vindt en blah.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten