Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-06-2006, 10:56
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Ik heb bij mijn schoonouders twee van mijn cavia's staan. Ik had al een tijdje gemerkt dat ze last hadden van haaruitval (2 weken) en wilde hiervoor voor de zekerheid naar de dierenarts gaan (omdat het niet overging). Een van de twee cavia's heeft ook last van haar oogje.. dus wilde het zekere voor het onzekere nemen.

Nou kom ik gisteren bij mijn schoonmoeder, vertelt ze me dat ze met ze naar de dierenwinkel was geweest om te vragen hoe ze de nagels moest knippen. Bleek daar een dierenarts geweest te zjn die puur gebaseerd op het haaruitval van de diertjes tegen haar heeft gezegd dat ze een ernstige virusziekte zouden hebben en dat ik ze onmiddelijk moet laten inslapen.

Ik vind het allemaal een beetje vreemd.. Kijk als ze echt ziek zijn, dan ga ik ze niet laten lijden. Maar kun je dat serieus beoordelen op alleen het haaruitval?
Oud 30-06-2006, 11:01
Verwijderd
Lijkt me idd een vreemde reactie ja. Als ik jou was zou ik eerst maar eens naar je gewone dierenarts gaan en kijken wat hij/zij ervan zegt.
Zijn ze al oud?
Met citaat reageren
Oud 30-06-2006, 11:06
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Ze worden in oktober vier, maar buiten het haaruitval is er niets aan ze te merken. De cavia die last van haar oogje heeft, heeft iets van hooi daarin gekregen waardoor het geïrriteerd is geraakt, dus dat leek me ook niet echt levensbedreigend.

Mijn schoonmoeder die is me nu constant aan het lastigvallen wanneer ik die diertjes ga wegbrengen. En die vent zou ook gezegd hebben dat het gevaarlijk voor haar was want ze heeft astma en dan kreeg zij het ook?

Maar ze lijken verder dus eigenlijk nergens last van te hebben.
Oud 30-06-2006, 11:46
Stefanie
Stefanie is offline
Haaruitval nu het zo warm is buiten is niet zo gek. Eén van mijn cavia's heeft ook een aparte haargroei met veel schilfertjes, maar is geen virus en hij heeft er verder geen last/jeuk van.

Laat je goed informeren voordat je dit soort dingen beslist. Voor de zekerheid een second opinion nemen bij een tweede dierenarts!
Met citaat reageren
Oud 30-06-2006, 11:53
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Dankjulliewel voor jullie reacties. Ik heb net eens rustig na zitten denken en heb besloten de cavia's in ieder geval bij mijn schoonouders weg te halen.

Ik ben al een uur bezig informatie te zoeken op internet over virusinfecties die haaruitval kunnen veroorzaken maar heb er nog niet eens iets over kunnen vinden. Word daar toch wel achterdochtig van.

Ik snap alleen niet.. stel dat het nu echt iets is wat gewoon behandeld kan worden. Hoe kan iemand dan zoiets zeggen? En even voor de goede orde, dit was een dierenarts die toevallig op dat moment de dieren in de dierenwinkel kwam verzorgen. Niet mijn dierenarts.

Alleen mijn schoonmoeder maakt me nu al gek over dat ze geen geld heeft om ze in te laten slapen en dat ze niet ziek wil worden en dat ze weg moeten etc..
Oud 30-06-2006, 12:00
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Ik vind inmiddels wel veel informatie over schurft en mijten, maar dat moet allemaal te behandelen zijn. Pff.. ik neem die beestjes straks mooi mee naar mij thuis en dan zo snel mogelijk langs de dierenarts voor een fatsoenlijke diagnose.

Heeft mijn schoonmoeder in ieder geval haar zin.
Oud 30-06-2006, 13:56
coopergirl
coopergirl is offline
Mijn cavia verhaard ook behoorlijk en eigenlijk het hele jaar door... Maar verder is-ie kerngezond. Met dit warme weer is het verharen natuurlijk ook wel goed te verklaren. Sterkte&succes
Oud 30-06-2006, 14:49
Stefanie
Stefanie is offline
Kun je ze thuis wel goed verzorgen dan?
Met citaat reageren
Oud 30-06-2006, 15:45
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Ik heb eerst zelf bij mijn schoonouders gewoond. Nu (tot ik ze heb opgehaald ) staan ze er nog omdat we pas verhuisd zijn.

Laatst gewijzigd op 01-07-2006 om 12:57.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2006, 13:04
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Ik heb gisteren mijn eigen dierenarts erover opgebeld en heb in ieder geval mijn cavia's gisteren behandeld met een of ander spul tegen parasieten dat ik gehaald heb op zijn advies. Toen ik vervolgens zelf de cavia's nog eens goed heb bekeken bleek dat ze sowieso niet zo gigantisch veel haar verliezen als mijn schoonmoeder beweerde. Een beetje zoals een hond die in de rui is. Dat als je ze op schoot hebt gehad (en je zoals haar zwarte kleren aan hebt) allemaal haartjes ziet zitten nadat je ze weer terug hebt gezet.

Ze hadden wel beide een erg schilferige huid. Ik heb ze nu in ieder geval behandeld met het spul dat ik had gehaald, en mocht ik nou zelf zien dat ze toch zo ongelofelijk ziek zijn dan ben ik maandag de eerste die bij de dierenarts zit (voor onderzoek, even voor de goede orde).

Want ze zien er verder gewoon uit zoals ik van ze gewend ben. Ze hebben een beetje last van de warmte, dus zijn wat rustiger. Maar verder eten ze goed, zijn ze nog altijd even mollig, en ook niet bang ofzo.

In ieder geval bedankt voor jullie reacties.

Laatst gewijzigd op 06-07-2006 om 12:17.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2006, 13:23
Stefanie
Stefanie is offline
Gelukkig! Cavia's zijn heel vatbaar voor schurft, als eentje het heeft moet je eigenlijk meteen al je cavia's (laten) behandelen.

Succes nog met je beestjes!
Met citaat reageren
Oud 01-07-2006, 13:50
coopergirl
coopergirl is offline
Dit bracht mij op het idee mijn cavia ook weer 'ns te behandelen met dat anti-parasietenspul. (Aangezien ie best wat schilfers verliest).
Succes met je caaf's *oooink*
Oud 05-07-2006, 19:29
Lotte91
Lotte91 is offline
Als ik jou was zou ik ze in ieder geval nog lang niet laten inslapen! Pas als je 100% zeker weet dat ze echt iets hebben moet je ze pas laten inslapen. Maar mijn cavia's hadden ook wel eens een geirriteerd oogje maar dat gaat vanzelf weer over. En als ik mijn cavia's pakte had ik ook altijd veel haar op mijn broek maar volgens mij niks om zorgen over te maken... succes!
Oud 06-07-2006, 09:01
Verwijderd
Ik geloof er niets van dat die persoon in de winkel echt een dierenarts was. Die zei gewoon maar wat.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2006, 12:19
wizkid
wizkid is offline
Onserieuze reactie verwijdert, zodat er straks geen mensen zijn die dit 'advies' ook nog gaan opvolgen.
Oud 06-07-2006, 23:37
Vice
Vice is offline
Citaat:
Sarah schreef op 06-07-2006 @ 10:01 :
Ik geloof er niets van dat die persoon in de winkel echt een dierenarts was. Die zei gewoon maar wat.
Om eerlijk te zijn geloof ik die schoonmoeder niet en heb ik het idee dat ze van die beesten af wil. Maar goed, dat is mijn mening.
Oud 07-07-2006, 16:14
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb ooit een muis gehad met schurft en daar heb ik toen zalf voor gekregen en ik meost hem wassen met unicura zeep (antibacterieel) en toen kreeg ie weer allemaal nieuwe donshaartjes. Hij is prima opgeknapt en heeft nergens meer last van gehad.
Oud 12-07-2006, 11:29
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
Vice schreef op 07-07-2006 @ 00:37 :
Om eerlijk te zijn geloof ik die schoonmoeder niet en heb ik het idee dat ze van die beesten af wil. Maar goed, dat is mijn mening.
tsjaah, schoonmoeders he, nooit geloven.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2006, 22:37
Verwijderd
Citaat:
Aragnabite schreef op 30-06-2006 @ 12:53 :
Alleen mijn schoonmoeder maakt me nu al gek over dat ze geen geld heeft om ze in te laten slapen en dat ze niet ziek wil worden en dat ze weg moeten etc..
Je komt een dierenarts tegen in een dierenwinkel, die geeft je een gratis consult en de diagnose blijkt een enge dodelijke ziekte te zijn?
Over sterke verhalen gesproken.
Ik ben het met vice eens, ze wil gewoon niet voor de cavia's zorgen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten