Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-08-2014, 20:29
Blondmeiseeesx
Blondmeiseeesx is offline
He, ik ben nieuw op deze site en wou het graag uitproberen voor 1 hele belangrijke vraag. Het is erg ingewikkeld dus....

Aan het eind van vorig jaar, werd ik veel buitengesloten en genegeerd. Ik wordt niet gepest maar ik weet wel dat ze me saai vinden. Deze vakantie wou ik daar ook iets aan doen. Maar ik heb geen idee hoe ik moet beginnen als ik weer naar school moet!! Ik bedoel, ik kan niet echt blijven praten maar wel luisteren. Ik wil weer dat mensen met mij een gesprek beginnen. ( Trouwens ik ben best wel onzeker, overweeg om op een assertiviteitscursus te gaan). Please geef me wat tips
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-08-2014, 08:23
Verwijderd
Dat is inderdaad best lastig! Je hoeft niet door iedereen leuk gevonden te worden natuurlijk, maar het is op school wel leuk om een aantal vrienden te hebben. Zit er niet een groepje mensen in je klas waarvan je denkt dat ze een beetje dezelfde dingen leuk vinden als jij, of waarvan je denkt dat ze wel makkelijk een nieuw iemand toe laten? Dan kun je eens in de pauze bij ze gaan zitten (eventueel kun je eerst zeggen "hoi mag ik hierbij zitten" ofzo).
Een assertiviteitscursus is ook geen slecht idee! Daarvan word je ook niet meteen haantje de voorste maar je leert wel wat goede tips voor mmoeilijke situaties.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2014, 10:55
Blondmeiseeesx
Blondmeiseeesx is offline
Nou, in mijn klas zitten niet echt mensen waarbij ze dezelfde hobby hebben. Ik zit wel in een groepje maar die negeren me nou juist of luisteren niet eens naar me.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten