Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-07-2006, 07:28
Shining moon
Shining moon is offline
Ik heb een vraagje over Reinart de Vos. Ik heb al gezocht op internet maar op sommige sites staat dat Reinart van adel is en op andere sites dat hij tot de burgerij behoort. Ik denk zelf dat hij van adel was maar waarom? Ik kon ook niets vinden in het verhaal, wel dat zijn vader aan het hof werkte maar niet dat hij van adel was. En als Reinart van adel is moet hij dan niet familie zijn van de koning? Dat is hij volgens mij niet en dan kom ik toch weer tot de burgerij...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-07-2006, 17:23
Verwijderd
Reinaert was een oplichter, lijkt me sterk dat 'ie dan tot de adel behoort. Maar goed, ik ken het boek niet uit m'n hoofd, dus voor 't zelfde geld is 'ie wél van adel.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2006, 16:01
Hanneke
Hanneke is offline
Volgens mij is Reineart niet van adel, maar het is alweer een tijdje geleden dat ik het gelezen heb.
Oud 24-07-2006, 11:58
Verwijderd
Ik heb ergens gelezen dat hij van adel is omdat hij drie keer gedagvaard wordt in het verhaal. Heb het boek zo even doorgebladerd, maar kon er niets over vinden. Hij lijkt behoorlijk buiten het hele systeem te staan...
Met citaat reageren
Oud 24-07-2006, 15:35
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 24-07-2006 @ 12:58 :
Ik heb ergens gelezen dat hij van adel is omdat hij drie keer gedagvaard wordt in het verhaal. Heb het boek zo even doorgebladerd, maar kon er niets over vinden. Hij lijkt behoorlijk buiten het hele systeem te staan...
Dit is precies wat ik op het VWO heb geleerd.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2006, 15:54
Barry K
Barry K is offline
Geef gewoon een goede beargumentatie van wat jij denkt. Jij op een duidelijke manier kan weergeven waarom jij denkt dat Reinart wel/niet van adel is; misschien is er zelfs wel geen 'goed antwoord'.
Oud 25-07-2006, 06:54
Shining moon
Shining moon is offline
Elk vrij man kon als hij iets had uitgevroten drie keer gedagvaard worden of hij nou wel of niet van adel was, dacht ik
En wat ik nu denk: hij is van adel omdat hij vele burchten had onder andere Maupertuus, en alleen personen van adel hadden zulke kastelen.

Laatst gewijzigd op 25-07-2006 om 15:19.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2006, 15:23
Verwijderd
Citaat:
Shining moon schreef op 25-07-2006 @ 07:54 :
Elk vrij man kon als hij iets had uitgevroten drie keer gedagvaard worden of hij nou wel of niet van adel was, dacht ik
En wat ik nu denk: hij is van adel omdat hij vele burchten had onder andere Maupertuus, en alleen personen van adel hadden zulke kastelen.
Maar hij is een vos, hè, en wie weet hoeveel holen die hebben in de literatuur
Met citaat reageren
Oud 27-07-2006, 16:28
Shining moon
Shining moon is offline
he? die snap ik niet helemaal...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten