Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-04-2006, 16:17
Kali
Kali is offline
Een vrij dringende vraag, ik weet wel dat scharen, puntige voorwerpen enz niet in de handbagage mogen, maar wel in de grote bagage.
Nu mijn vraag is, hoe zit het met flessen onder druk? (denk maar aan deo, zonnebrandolie, haarlak, haarmousse ... enz) Mogen deze in de grote bagage? (dus de bagage die niet in het vliegtuig meegenome wordt)...
Oud 04-04-2006, 17:10
remy476
remy476 is offline
google.nl is your friend

*hier*
Oud 04-04-2006, 17:58
Kali
Kali is offline
Citaat:
remy476 schreef op 04-04-2006 @ 18:10 :
google.nl is your friend

*hier*
Vindt jij dit een nuttige link?
Als ik google krijg ik zowel ja als nee als antwoord, of dat je de luchthaven moet contacteren.
Oud 04-04-2006, 18:11
Sartre
Sartre is offline
Citaat:
Kali schreef op 04-04-2006 @ 17:17 :
Een vrij dringende vraag, ik weet wel dat scharen, puntige voorwerpen enz niet in de handbagage mogen, maar wel in de grote bagage.
Nu mijn vraag is, hoe zit het met flessen onder druk? (denk maar aan deo, zonnebrandolie, haarlak, haarmousse ... enz) Mogen deze in de grote bagage? (dus de bagage die niet in het vliegtuig meegenome wordt)...
Ja dat is geen enkel probleem.
Oud 05-04-2006, 08:38
Verwijderd
Ligt aan de inhoud van de flessen onder druk. Een gasflesje voor een campingkookpitje mag bv. niet in het vliegtuig. (Mijn zusje had dat een keer.)
Oud 05-04-2006, 09:25
Verwijderd
Citaat:
Kali schreef op 04-04-2006 @ 17:17 :
Het mag wel, of nou ja, ik weet niet of het mag maar volgens mij neemt echt iedereen dat mee.
Het kan alleen wel dat de flessen door de druk leeg lopen, ook deo of haarmousse enz.
Ik zou dus alles wel apart in een plastic zak doen
Oud 05-04-2006, 10:43
akumabito
akumabito is offline
Gashoudende flessen onder druk zijn niet toegestaan, tenzij het gaat om artikelen voor persoonlijke verzorging. Deodorant, hairspray, etc. mag je gewoon meenemen. Campinggasflesjes zoals eerder al aangegeven dan weer niet, en ook geen CO2 patronen (voor luchtbuks, paintball marker of bandenoppompertje, etc.) En duikflessen mag je ook niet meenemen, tenzij ze niet gevuld zijn.. maar jah, die krengen zijn loodzwaar, dus die WIL je niet eens meenemen in het vliegtuig.
Oud 05-04-2006, 10:48
Kali
Kali is offline
Mijn vraag gaat dus over persoonlijke verzorging , nl deo, en zonnebrandschuim en haarmousse ...
Op de website van finnair staat dat max 2 liter aan zulke flessen mee mag, maar de website van zaventem specifieert dan weer niet en zegt alle gashoudende flessen ...
Daarom deze vraag.
Maar ik zal het maar erop wagen, ik heb er in ieder geval nooit zo over nagdeacht dat dat niet mee zou mogen
Oud 05-04-2006, 11:39
Konijn
Konijn is offline
Ze gaan op het vliegveld echt niet controleren of je precies 2 liter aan dat soort spul bij je hebt hoor..
Oud 06-04-2006, 11:32
Martine1986
Martine1986 is offline
Het lijkt me het slimste als je op de website van de vliegmaastchappij waar je mee vliegt, of het vliegveld waar je vandaan vliegt kijkt, en niet op allerlei random sites.
Ik neem trouwens altijd gewoon deo/haarlak enzo mee, en dat is volgens mij geen enkel probleem. Ik zou me er in ieder geval geen zorgen over maken.
Oud 06-04-2006, 16:20
Kali
Kali is offline
Citaat:
Martine1986 schreef op 06-04-2006 @ 12:32 :
Het lijkt me het slimste als je op de website van de vliegmaastchappij waar je mee vliegt, of het vliegveld waar je vandaan vliegt kijkt, en niet op allerlei random sites.
Ik neem trouwens altijd gewoon deo/haarlak enzo mee, en dat is volgens mij geen enkel probleem. Ik zou me er in ieder geval geen zorgen over maken.
1. Wat denk je dat ik gedaan heb ??
2. Website Zaventem : geen duidelijkheid , alle gassen en spuitbussen mogen niet
3. Website Finnair : toiletartikelen tot 2 liter mogen waaronder deo

Is dit duidelijk of het nu mag of niet ? en zijn dit random websites? niet echt he
Maarbon heb het zekere voor het onzekere genomen en niets onder druk meegenomen.
Oud 06-04-2006, 22:22
Martine1986
Martine1986 is offline
Aha, ik dacht dat je bedoelde dat je via google op die sites terecht was gekomen.
Maar dan nog blijft mijn antwoord op je vraag; gewoon meenemen, dat is echt geen enkel probleem.
Je gaat toch niet je hele vakantie zonder deo etc. doen? Of wou je alles daar kopen en vervolgens weer weggooien voor je terugvliegt?
Oud 07-04-2006, 12:51
Kali
Kali is offline
Haarproducten gebruik ik niet , deo heb ik zonder spuitbus , en zonnebrandcreme ook, de spuitversies zijn enkel makkelijker
Oud 07-04-2006, 21:56
paco de taco
paco de taco is offline
Gewoon meenemen wat je mee wil nemen, als ze ergens iets van zeggen gooi je het gewoon weg en koop je het daar als het nodig is..
Oud 08-04-2006, 10:50
Roos
Roos is offline
Citaat:
Kali schreef op 07-04-2006 @ 13:51 :
Haarproducten gebruik ik niet , deo heb ik zonder spuitbus , en zonnebrandcreme ook, de spuitversies zijn enkel makkelijker
Zonnebrandcreme zit toch in een spuitpompje, dat staat toch niet onder druk? (net als een flacon handzeep zeg maar).
Oud 09-04-2006, 08:15
Verwijderd
Volgens mij bestaat het ook als spray.
Oud 12-04-2006, 09:55
Caradhas
Caradhas is offline
Wat ook niet mag een didgeridoo in het vliegtuig meenemen ...

Dan zou je zo maar de piloot dood mee gaan knuppelen

Dus kwam mn didge is 300 kleine stukjes uit het laadruim
Oud 12-04-2006, 20:50
Frondish
Frondish is offline
Mag ik ook Nun chakus meenemen in me grote bagage? Houten nun chakus
Oud 18-04-2006, 09:29
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 05-04-2006 @ 09:38 :
Ligt aan de inhoud van de flessen onder druk. Een gasflesje voor een campingkookpitje mag bv. niet in het vliegtuig. (Mijn zusje had dat een keer.)
OMG
Zo hoorde ik een verhaal van mijn stiefzus dat een collega van haar met haar man op vakantie ging en ze vroegen of ze even in haar tas mochten kijken. Zij vond dat geen probleem, ze had niets te verbergen zei ze. Haalt die bewakingsman er een supergroot broodmes uit Daar wilde ze het brood mee snijden. Hahaha... Dus ze hebben hun brood moeten kopen geloof ik
Oud 24-04-2006, 18:10
MONEY-CAT
MONEY-CAT is offline
ja dat mag

kan geen kwaad als het goed is..

maar doe ze wel in extra plastic tasje in je gewoone bagage !

voor alle zekerheid!
Oud 25-04-2006, 10:03
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Hoe zit dat met medicijnen die onder druk staan, mag dat wel? Loop je dan niet het risico dat ze leeglopen en dat je zonder zit?
Oud 25-04-2006, 14:08
akumabito
akumabito is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 25-04-2006 @ 11:03 :
Hoe zit dat met medicijnen die onder druk staan, mag dat wel? Loop je dan niet het risico dat ze leeglopen en dat je zonder zit?
ff nieuwsgierig: wat voor medicijnen staan er onder druk? Inhalators ofzo?

Het risico dat ze leeglopen is nihil. Het enige dat er gebeurd is dat de verhouding tussen de druk in de fles veranderd ten opzichte van de druk buiten de fles. In principe staat dit gelijk als dat je een hogere druk in de fles zou doen. Gelukkig zijn alle drukhoudende flessen dusdanig ontworpen dat ze een behoorlijke veiligheidsmarge mee hebben gekregen.

Resultaat: je medicijn / deodorant / haarspray / whatever zal echt niet leeglopen tijdens de vlucht, tenzij er echt iets mis is met de fles zelf ofzo..
Oud 26-04-2006, 12:23
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
akumabito schreef op 25-04-2006 @ 15:08 :
ff nieuwsgierig: wat voor medicijnen staan er onder druk? Inhalators ofzo?

Het risico dat ze leeglopen is nihil. Het enige dat er gebeurd is dat de verhouding tussen de druk in de fles veranderd ten opzichte van de druk buiten de fles. In principe staat dit gelijk als dat je een hogere druk in de fles zou doen. Gelukkig zijn alle drukhoudende flessen dusdanig ontworpen dat ze een behoorlijke veiligheidsmarge mee hebben gekregen.

Resultaat: je medicijn / deodorant / haarspray / whatever zal echt niet leeglopen tijdens de vlucht, tenzij er echt iets mis is met de fles zelf ofzo..
Ik heb astmamedicijnen in een soort spuitbusje, om te inhaleren en dat busje staat onder druk

Bedankt voor je antwoord
Oud 03-05-2006, 16:51
Multilot
Multilot is offline
Ik heb allemaal kaarsenhouders van glas gemaakt, een stuk of 25, en wil die graag weer heel in nederland hebben. Ik heb ze goed verpakt in een doos, zodat er mee gegooid kan worden, maar omdat ze vrij zwaar zijn, wil ik ze liever niet in de koffer hebben (overgewicht). Ik zie niks van glaswerk staan dat je dat niet mee mag nemen. Weet iemand hoe dat zit? Ik kan me namelijk voorstellen dat je het niet mee krijgt omdat je er iemand mee zou kunnen vermoorden...

Bedankt!
Oud 04-05-2006, 07:16
Kali
Kali is offline
Citaat:
Multilot schreef op 03-05-2006 @ 17:51 :
Ik heb allemaal kaarsenhouders van glas gemaakt, een stuk of 25, en wil die graag weer heel in nederland hebben. Ik heb ze goed verpakt in een doos, zodat er mee gegooid kan worden, maar omdat ze vrij zwaar zijn, wil ik ze liever niet in de koffer hebben (overgewicht). Ik zie niks van glaswerk staan dat je dat niet mee mag nemen. Weet iemand hoe dat zit? Ik kan me namelijk voorstellen dat je het niet mee krijgt omdat je er iemand mee zou kunnen vermoorden...

Bedankt!
je zegt het al zelf, het is TE zwaar voor bagage ivm overgewicht, waarom zou je het dan in handbagage steken, daar mag je maar vijf kilo mee hebben ... in inderdaad zware voorserpen kunnen problemen opleveren
Oud 08-06-2006, 12:28
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
remy476 schreef op 04-04-2006 @ 18:10 :
google.nl is your friend

*hier*
Hmm ik heb wat gekeken op die site maar heb nog geen 100% zekerheid op mijn eigen situatie.

Ik ga backpacken en neem ook kamperen kan ik mijn zakmes meenemen in mijn rugzak, die uiteraard niet mijn handbagage is?
Oud 08-06-2006, 13:51
Kali
Kali is offline
Heb je het over een zwitsers mes? Ja dat mag gewoon in de cargo bagage...
Je moet wel niet met een zwaard afkomen
maar een zakmes /zwitsers mes mag normaal
Oud 08-06-2006, 14:41
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Ja, ik had het over een normaal zakmes met wat simpele functies zoals mes en opener e.d.

Mooi, kan die iig mee
Oud 13-06-2006, 13:41
Verwijderd
je mag ook geen kajak meenemen als handbagage, DAT JE HET EVEN WEET

die site van de klm is echt hilarisch
Oud 13-06-2006, 16:07
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 08-06-2006 @ 15:41 :
Mooi, kan die iig mee
Ik zou m wel ergens handig inpakken zodat je er zo bijkunt. Dan kun je m makkelijk even laten zien als ze erom vragen. Zit ie dan helemaal onderin, kun je opnieuw beginnen met pakken.
Overigens zijn er mensen die al normale messen of nagelschaartjes in moeten leveren, dus ik zou t echt ff goed controleren of t mag.
Oud 13-06-2006, 16:11
Kali
Kali is offline
Citaat:
Konijn schreef op 13-06-2006 @ 17:07 :
Ik zou m wel ergens handig inpakken zodat je er zo bijkunt. Dan kun je m makkelijk even laten zien als ze erom vragen. Zit ie dan helemaal onderin, kun je opnieuw beginnen met pakken.
Overigens zijn er mensen die al normale messen of nagelschaartjes in moeten leveren, dus ik zou t echt ff goed controleren of t mag.
Euhm het is geen handbagage, de "niet-handbagage" wordt toch nooit gecontroleerd waar je als pasagier bijstaat...
Handbagage mag inderdaad geen scherpe voorwerpen en nagelschaartjes bevatten.
Oud 26-06-2006, 11:46
Amma
Amma is offline
Citaat:
koekjes schreef op 13-06-2006 @ 14:41 :
je mag ook geen kajak meenemen als handbagage, DAT JE HET EVEN WEET

die site van de klm is echt hilarisch
haha
Net als kruisbogen en ski- en wandelstokken.
Oud 12-07-2006, 23:13
jd
jd is offline
Alcoholische dranken met een alcoholpercentage van meer dan 70% (140% proof)

Wtf, dat mag zelfs niet mee...
Oud 01-08-2006, 14:03
Bonga
Bonga is offline
deo mag.. ze hebben me er niet voor gearresteerd.. bij de rest is het naar mijn ervaring hetzelfde..
Oud 02-08-2006, 12:26
Pierreke
Pierreke is offline
Iemand ervaring met muziekinstrumenten? Ik ga einde van het jaar op muziektournee met orkest in China en vlieg vanaf Frankrfurt. Liefst zou ik m'n Trompet in de handbagage doen omdat die mannen van de koffers er altijd zo mee smijten en ik bang ben dat er deuken in komen.. Echter met een trompet zou je best iemand ko. kunnen slaan ...
Oud 02-08-2006, 21:59
Kali
Kali is offline
Citaat:
Pierreke schreef op 02-08-2006 @ 13:26 :
Iemand ervaring met muziekinstrumenten? Ik ga einde van het jaar op muziektournee met orkest in China en vlieg vanaf Frankrfurt. Liefst zou ik m'n Trompet in de handbagage doen omdat die mannen van de koffers er altijd zo mee smijten en ik bang ben dat er deuken in komen.. Echter met een trompet zou je best iemand ko. kunnen slaan ...
Ik zou bellen, want mijn bagages zijn gescheurd geraakt in China in het vliegtuig...
Oud 03-08-2006, 10:19
Pierreke
Pierreke is offline
Citaat:
Kali schreef op 02-08-2006 @ 22:59 :
Ik zou bellen, want mijn bagages zijn gescheurd geraakt in China in het vliegtuig...
Na we gaan met een orkest van 80..zoiets zal vast wel geregeld worden of anders breng ik het aan de orde! Bedankt!
Oud 14-08-2006, 23:40
*** Sido ***
*** Sido *** is offline
nou de lijst met verboden voorwerpen.. kan sinds deze week ook weer geupdate worden....
Oud 15-08-2006, 07:03
Duplo - Dos
Duplo - Dos is offline
bij ons mochten alleen dichte verpakkingen mee zoals nieuwe flesjes water, en ook medicijnen op recept, al het andere was vaak taboe, dus ook deo en zonnebrandcreme
Oud 15-08-2006, 09:15
Kali
Kali is offline
Citaat:
Duplo - Dos schreef op 15-08-2006 @ 08:03 :
bij ons mochten alleen dichte verpakkingen mee zoals nieuwe flesjes water, en ook medicijnen op recept, al het andere was vaak taboe, dus ook deo en zonnebrandcreme
Dit heb ik tot voor terreuralarm in Londen nog nooit gehoord hoor ...
Oud 15-08-2006, 16:08
Barones
Barones is offline
bij ons zeiden ze dat je geen drinken en tandpasta en deo etc mee mocht nemen, maar als ze in je tas keken dan zeiden ze er niks van
Oud 15-08-2006, 17:53
Duplo - Dos
Duplo - Dos is offline
Citaat:
Kali schreef op 15-08-2006 @ 10:15 :
Dit heb ik tot voor terreuralarm in Londen nog nooit gehoord hoor ...
goedzo, dat was dus ook na het tereur alarm

Regels voor berichten