Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-06-2001, 13:19
ally mcbeal
ally mcbeal is offline
Vraag spreekt voor zich lijkt me... Oja, en waar zou je dan willen, welke school is het beste?
Oud 15-06-2001, 13:34
freakie
freakie is offline
Ik wil bij verschillende scholen audities doen, als ik over een paar jaar klaar ben met mn school. In ieder geval bij de toneelschool in Maastricht en de Kleinkunstacademie in Amsterdam. Misschien ook de toneelschool in Utrecht.

Er is geen beste of slechtste toneelschool in Nederland. Bij elke opleiding leggen ze de nadruk ergens anders op. Ik geloof dat ze in Utrecht meer de nadruk leggen op beweging, het expressieve. weet het niet zeker!

kuzz freak
Oud 15-06-2001, 14:17
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Ik wil heel graag naar de toneelschool! Ik zit nu in 5 vwo en wil daarna eerst een jaar reizen en dan naar de toneelschool in amsterdam, maastricht of utrecht. Naja, eerst maar hopen dat ik toegelaten word natuurlijk, maar het lijkt me echt heel gaaf. Ik denk ook niet dat er een 'beste' of een 'slechtste'is, gewoon allemaal verschillend. Bij bepaalde scholen (Eindhoven bijv.) leiden ze je meer op tot dramadocent en in Maastricht zijn ze bijvoorbeeld heel streng (hoor ik van een kennis die daar audities heeft gedaan).
Oud 15-06-2001, 15:16
Convulsive
Convulsive is offline
JA ... en NEE. Ik wil eigenlijk mijn stijl behouden, maar ik zou zeker wel begeleiding erin willen.
Oud 15-06-2001, 15:22
ally mcbeal
ally mcbeal is offline
Ik zou niet in Eindhoven willen, gewoon omdat dat me te dichtbij is, en ik hier over een paar jaar weg wil. Ik wil het liefst naar Amsterdam (is dat een toneelschool, of is daar alleen een kleinkunstacademie?), maar de meeste mensen zijn positiever over Maastricht. Maar ja, ik probeer gewoon alles. En ik ga er gewoon vanuit dat het lukt.
Oud 15-06-2001, 15:26
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Citaat:
ally mcbeal schreef:
Ik wil het liefst naar Amsterdam (is dat een toneelschool, of is daar alleen een kleinkunstacademie?), maar de meeste mensen zijn positiever over Maastricht.
In Amsterdam heb je sinds kort geloof ik dat het eerste jaar toneel en kleinkunst samengaat en dan kun je daarna kijken wat je het meeste ligt/waar je het meeste aanleg voor hebt! Vind ik wel heel tof want ik vind kleinkunst ook errug leuk!
Oud 15-06-2001, 15:45
ally mcbeal
ally mcbeal is offline
Citaat:
bubbeltjes schreef:
In Amsterdam heb je sinds kort geloof ik dat het eerste jaar toneel en kleinkunst samengaat en dan kun je daarna kijken wat je het meeste ligt/waar je het meeste aanleg voor hebt! Vind ik wel heel tof want ik vind kleinkunst ook errug leuk!

Ik kan echt 0,0 zingen, maar er aan werken kan natuurlijk nooit kwaad. Dus Amsterdam blijf ik toch wel kewl vinden.
Oud 15-06-2001, 17:18
noessie
noessie is offline
mij maakt het niet zoveel uit maar ik denk in a'dam
Oud 15-06-2001, 19:44
Anne
Anne is offline
Nee, dat is toch niets voor mij. Ik ben te verlegen, denk snel dat ik voor gek sta (terwijl ik weet dat het niet zo is). Ik hou het bij teksten schrijven!
Oud 12-07-2001, 14:03
lisa
Ik ga auditie doen voor de toneelschool in Utrecht, Amsterdam en Zwolle (opleiding dramadocent)
Oud 05-08-2001, 21:42
MissLopez
MissLopez is offline
Ik doe nu SPW en ga hierna PABO, hoewel ik diep in me hart altijd heb gewild maar nog steeds naar de toneelschool wil! acteren is zo leuk, echt zon kick geeft het je, lekker uitleven en al je gevoelens eruit gooien, ik denk er vaak over na om hierna ipv PABO te doen toch te proberen voor de toneelschool want iets in mij zegt dat dát bij mij hoort en niet voor de klas staan bij groep 3...
Oud 06-08-2001, 13:51
scala
scala is offline
nee zou et toch nie halen
Oud 06-08-2001, 21:58
Deugenietje
Deugenietje is offline
ik zit al in de toneelschool. En 't is er zéér leuk ! Ik krijg 4u toneel, 3u muziek en 2u dans. Kan niet beter volgens mij.
Oud 06-08-2001, 23:23
MyssY
MyssY is offline
Volgend jaar ga ik niet echt naar een toneelschool. Ik ga op Theater(dans, zans, acteren).,...maar dat zal wel net zoiets zijn..Ik hoop dat ut leuwk wordt!!
Oud 07-08-2001, 08:22
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Citaat:
Deugenietje schreef:
ik zit al in de toneelschool. En 't is er zéér leuk ! Ik krijg 4u toneel, 3u muziek en 2u dans. Kan niet beter volgens mij.

Waar doe je die opleiding? En wat moest je doen bij de audities? BEN BENIEUWD!
Oud 07-08-2001, 11:40
Deugenietje
Deugenietje is offline
Citaat:
bubbeltjes schreef:
Waar doe je die opleiding? En wat moest je doen bij de audities? BEN BENIEUWD!

In België (Antwerpen) Bij de audities moest ik 3 teksten voorbereiden, een dansje en je moest kennis hebben van muziek, dus notenleer etc ... De auditie duurde dan ook een héle dag
Oud 12-08-2001, 14:55
CobainMeisje
CobainMeisje is offline
Als ik na de Mavo..de SPW heb gedaan wil ik in Utrecht of Amsterdam de toneelaccademie gaan doen..als ik aangenomen word...
xxx mandaaah

Regels voor berichten