Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Dit stukje tekst is een terugblik. Het eigenlijke verhaal gaat als volgt (ik moet het nog wel schrijven ![]()
|
Mooi geschreven, leuk verhaal, zeker mee doorgaan.
Misschien is het wel een idee om die terugblik anders vorm te geven, bijvoorbeeld cursief ofzo, nu is het niet duidelijk dat dit een flashback is, en wordt het verhaal moeilijker te begrijpen. -tenzij natuurlijk het komende stuk een heleboel verduidelijkt- |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Als je stopt wordt ik boos ![]() Het is echt een GOED verhaal!!! |
Advertentie |
|
![]() |
|
Mag ik mijn vorderingen hier melden?
![]() Ik ben nu begonnen met het echte verhaal, vanaf het begin. Veel flashbacks, waardoor er langzaam een rode draad ontstaat in het verhaal. En waardoor de lezer langzaam Fleur leert kennen. Ik werk op een andere computer en kan nu nog niets laten lezen, maar misschien dat het dit weekend lukt om een stukje online te zetten. Ben ook erg benieuwd wat jullie er van vinden. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Kom maar op! ![]()
|
Hmm... hier weer een stuk dan. Ze is nu in het nieuwe huis waar ze gaat wonen. Ze studeert hier al. (ik weet niet of het goed is, laat me dat maar weten
![]() Kapot was Fleur. En een hoofd vol verhalen. Een dag verhuizen naar haar nieuwe kamer, 's avonds een eerste meidenavond met haar nieuwe huisgenoten. Sara en Marieke. Ze waren super, net als de kamer. Nu moest ze die derde nog ontmoeten. Dat theater-meisje, heel alternatief volgens Marieke. En ze was nieuwsgierig, zo nieuwsgierig! Ze wist niet eens haar naam. Toen ze de volgende morgen wakker werd, kon ze haar droom niet meer herinneren. Leeg was haar hoofd weer, en toch ook zo vol. Wie was haar andere huisgenootje toch? Het huis was stil. Sara had een briefje achtergelaten. Dat ze naar college was. En Marieke was een dagje naar het strand met vriendinnen. Die kwam vast roodverbrand terug. Hahaha, stond er ook. Fleur grinnikte. Dat zou ze wel zien vanavond. Ze zuchtte en voelde zich opeens intens gelukkig. Eindelijk had ze die kamer gevonden waar ze al een jaar naar op zoek was! Voorzichtig opende ze de deur. Even voelde ze zich schuldig, maar dat schudde ze van zich af. Ze had toch zeker recht om te weten wie hier nog meer in huis woonde! En als dat meisje haar nog niet had willen ontmoeten, dan zou ze er zo wel achter komen. Wat zou een kamer over een bewoonster kunnen zeggen? Op de muur hingen theaterposters. Op een kastdeur een grote zwart-wit poster van Marilyn Monroe. Ze deed de toneelschool, had Marieke gezegd, en ze had het heel druk met een project, daarom was ze er nooit. Toneelschool... het leek Fleur de leukste opleiding die er was. Jammer dat ze het talent niet had. Maar later wilde ze decors ontwerpen, dát kon ze wel goed. Misschien konden ze wel samenwerken, als dat meisje dat wilde. De muren waren roze en paars. Artistiek was ze ook. En overal hingen grote bloemen. Apart. Maar mooi. Heel mooi. Een foto stond in de vensterbank. Een meisje met donkere haren. Haar nieuwe huisgenootje? Nee, Marieke had ook gezegd dat ze roze haar had. Dan paste ze goed bij haar kamer. Of het vloekte misschien wel. Op de grond lag niets, behalve een kleed. Slordig was ze niet. En in de hoek op een kastje stond een kom met een goudvis. 'Hugo', stond op een bordje naast de kom. De naam van het dier? Vernoemd naar Hugo Claus misschien, of Victor Hugo. En toen... die foto... trok meteen Fleur's blik. Tussen de tijdschriften. Ze kon alleen de ogen zien. En de neus. Haar adem stokte. Haar vingers grepen naar de foto, duwden de tijdschriften opzij... Meike? Toen Marieke thuis kwam, zat ze op de bank een boek te lezen. "Hee Fleur!" Ze keek op. "Jij bent rood!" Ze herinnerde zich Sara's briefje en glimlachte. "Ik verbrand altijd." "Was het leuk?" Marieke knikte en plofte naast haar neer op de bank. "Ja, het was heel leuk. En wat heb jij gedaan?" Fleur sloeg haar boek met een klap dicht, en legde hem op het tafeltje. "Je mag wel doorlezen hoor, ik ben zo weer weg. Leren, weet je wel." Ze schudde haar hoofd en trok haar benen op naar haar kin. "Ik had toch geen zin meer." Haar huisgenootje lachte. "Marieke?" "Ja?" "Hoe heet dat meisje eigenlijk?" "Welk meisje?" "Dat hier ook nog woont, maar dat ik nog niet gezien heb." "Meike."
Laatst gewijzigd op 21-07-2003 om 21:19. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Oi
![]() 2 dingetjes, zo: die eerste zin vind ik niet echt wat, 'Kapot was Marieke.' Klinkt mooier in de normale woordvolgorde, vind ik. En: 'Apart. Maar mooi.' Zou ik 'Apart, maar mooi.' van maken. Volgens mijn lerares Nederlands is het een stijlfout om een zin met Maar te beginnen (in hoge uitzonderingen toegestaan ![]() |
![]() |
|
Oi!
Over de spelling: "Is Meike er?" vroeg ze. Hoort te zijn: "Is Meike er," vroeg ze. "Kapot was Fleur" Lelijke zin. "En een hoofd vol verhalen." Ook een lelijke zin. "Dat theater-meisje, heel alternatief volgens Marieke" Hoort te zijn: Dat theater-meisje, heel alternatief, volgens Marieke "Sara had een briefje achtergelaten. Dat ze naar college was." Die twee zinnen zijn mooier als je ze samenvoegt. Het begint loopt lekker. Ik kan er goed inkomen, het leest lekker. Je hebt een aardige schrijfstijl. Alleen lijkt het deeleinde nogal... raar. Niet af, te snel afgekapt. De zinnen die je maakt, zijn wel erg kort. Het verhaal kabbelt lekker door. Fijn, hoewel ik moet zeggen dat ik 'iets' niet zo vind. Alleen kan ik juist niet zeggen wat dat iets is, dus je hebt er niet zoveel aan...
||
Citaat:
Wel bedankt voor de foutjes, ik zal ze verbeteren als ik weer iets meer tijd heb (Morgan en Leonoor ook bedankt natuurlijk ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |