Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-07-2006, 13:01
Verwijderd
Ik vroeg me af.

Is het mogelijk dat iemand valse domeinregistratiegegevens op kan geven?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-07-2006, 13:14
M@rco
M@rco is offline
Ja, dat is zeker mogelijk. Niemand die het controleert.
Oud 18-07-2006, 13:27
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 18-07-2006 @ 14:14 :
Ja, dat is zeker mogelijk. Niemand die het controleert.
Bedoel je dat sarcastisch of bedoel je wat je zegt?

Wordt de naam niet met het rekeningnummer vergeleken?
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 13:41
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Het is zeer goed mogelijk, maar bij de grote amerikaanse TLD registrars wordt altijd gewoon het administratief adres gebruikt. Als dat dan niet klopt als er iets mis is, kloppen ze aan bij het facturatieadres.

In Nederland wordt er al helemaal niet moeilijk over gedaan, maar je bent natuurlijk gewoon te achterhalen door de registrar.
Oud 18-07-2006, 14:14
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 18-07-2006 @ 14:41 :
Het is zeer goed mogelijk, maar bij de grote amerikaanse TLD registrars wordt altijd gewoon het administratief adres gebruikt. Als dat dan niet klopt als er iets mis is, kloppen ze aan bij het facturatieadres.

In Nederland wordt er al helemaal niet moeilijk over gedaan, maar je bent natuurlijk gewoon te achterhalen door de registrar.
Als ik op de website van de registrar kijk kan ik daar alleen maar controleren of een domeinnaam beschikbaar is. Ikzelf kan geen registratie informatie krijgen van het bedrijf.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 14:51
Verwijderd
Ja, dit kan. Geen hond die er naar kijkt.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 22:35
marco_nogwat
marco_nogwat is offline
ja
ik betaal mijn domeinen gewoon met domainsite.com, en met mijn paypal(waar gewoon bs gegevens op staan), niemand die het controleerd
Oud 19-07-2006, 08:48
dafelix
dafelix is offline
dan de vraag, waarom je dit zou willen?
Meestal kun je de gegevens op de naam van 't bedrijf zetten, zodat jou gegevens niet in de WHOIS staan, maar alleen bij de registrar bekend zijn. Dit is wel zo handig, als de registrar je gegevens heeft, als er iets met je domain gebeurd

en als je echt anoniem wilt blijven, zou ik zeggen, plug de RJ-stekker maar uit je PC, want 100% anoniem kun je nooit zijn

doet me denken aan mensen die onder alle omstandigheden anoniem wilden blijven, domain in polen registreren enzo, gaan ze lekker op 't forum al hun NAW+DOB (date-of-birth) gegevens rondbazuinen, omdat er toevallig een topic over woonplaatsen/namen/werk langskomen
Oud 19-07-2006, 11:24
Verwijderd
Omdat je soms wil dat het te eenvoudig aan je gerelateerd word.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 11:29
M@rco
M@rco is offline
Onze eigen Enlightenment doet het ook.

Laatst gewijzigd op 19-07-2006 om 11:32.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 13:01
Verwijderd
Ik denk dat diezelfde Enlightenment het ook op prijs zou stellen wanneer je niet klakkeloos iemands (in dit geval de hare) naw gegevens zou posten
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 13:09
Verwijderd
Citaat:
vlep`un schreef op 19-07-2006 @ 14:01 :
Ik denk dat diezelfde Enlightenment het ook op prijs zou stellen wanneer je niet klakkeloos iemands (in dit geval de hare) naw gegevens zou posten
Iedereen kan dat soort gegevens gewoon opvragen hoor
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 14:19
Verwijderd
Dat dat kan is geen vrijbrief om het dan maar hier te posten, of wel dan?
Ik zou jouw gegevens ook zo kunnen opvragen en hier neerklatsen, maar ik gok dat jij daar niet echt vrolijk van wordt.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 14:45
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 19-07-2006 @ 14:01 :
En terecht. Gelukkig voor haar klopt er dan ook helemaal niks van die gegevens, wat je misschien ook wel had kunnen raden aan de hand van het onderwerp van dit topic, en mijn post.
Oud 19-07-2006, 16:54
Verwijderd
Ja klopt, dat had ik er al uit afgeleid, maar dan nog.
mompelt iets over voorbeeld geven enzo
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 00:00
marco_nogwat
marco_nogwat is offline
je kan bij namecheap en godaddy volgens mij ook voor 3 dollar per jaar kopen dat je whois prive is....
Reageren

Regels voor berichten