Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dat speelt inderdaad ook nog...als het nu wel goed gaat, kan het net zo goed weer fout gaan over een jaar..Maar op zich: wat weet ik nou van A. straks valt hij ontzettend tegen als ik hem écht leer kennen en dan heb ik alleen maar alles weggegooid. Maar dat ik zit met deze gevoelens is ook niet eerlijk voor mijn vriend. |
![]() |
||
Citaat:
"Maar dat ik zit met deze gevoelens is ook niet eerlijk voor mijn vriend." => daar ging ik dus vanuit |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() en het feit wat het allemaal nog erger maakt... A. en ik hebben samen een introductiekamp over een paar weken, waar mijn vriend niet zal zijn. Nu hebben A. en ik contact verbroken, maar daar zal ik hem niet kunnen ontwijken, ik zal niet vreemdgaan als ik een vriend heb, maar mijn gevoelens worden zo langzamerhand wel onwijs getest..straks bega ik een fout... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En A. is gewoon zo fascinerend..ja, ik zie ons wel verkering hebben..maar ik zie hem nu nog niet als een 'ware' |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
vrijdag gaat mijn vriend op vakantie, en daarna heb ik dat introductiekamp al met A. dus er zit ook nogal tijdsdruk achter. Als ik iets wil beslissen..doe ik dat echt graag voor vrijdag.. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar ergens denk ik te weten dat ik veel meer weggooi dan dat ik ervoor terug krijg..volgens mij is A. alleen fascinerend voor een tijdje.. maar ik denk ook dat als ik mn gevoel nu weer uitschakel voor hem, ik er uiteindelijk weer problemen mee krijg.. argh! frustrerend die hersens |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Het feit eigenlijk dat je het contact niet wilde verbreken, en dus bewust de verleiding op gaat zoeken zegt mij eigenlijk al dat je het allang weet. Persoonlijk zou ik het contact verbreken en voor mijn vriend gaan. Want behalve je toenmalige vriend moet er toch een reden zijn dat je toendertijd wél het contact verbroken hebt? Is die reden er dan nu niet nog steeds? Maar misschien is het wel goed om met allebei het contact te verbreken en eens gaan bedenken wat je nu eigenlijk wil zonder dat je het idee hebt dat je moet kiezen. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik doe inderdaad SPH, hopelijk kan ik het snel afronden... |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ot: Ik denk dat je A. iets beter moet leren kennen voordat je een goeie beslissing kan maken. Maar als je na een jaar geen contact nog steeds dezelfde gevoelens voor hem hebt.. Je voelt je nu waarschijnlijk ook schuldig tegenover je huidige vriend omdat je steeds aan A. denkt. Ik zou het denk ik uitmaken en proberen met A. Zelfs als het tegenvalt en het gaat vrij snel uit zou ik dat nog liever hebben dan rond blijven lopen met een schuld gevoel tegenover je vriend en later eventueel een spijt gevoel tegenover jezelf omdat je misschien wel je ridder op het witte paard hebt laten lopen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Op zich ben ik helemaal niet voor het verbreken van relaties omdat je toevallig even verliefd wordt op een ander, maar na 10 maand is dat wel heel snel en het gevoel voor die andere jongen lijkt wel heel sterk. Zou dus eens goed nadenken of je je huidige relatie sowieso wel ziet zitten en of de interesse in A. niet veroorzaakt wordt door iets wat er tussen jou en je vriend verkeerd zit, ofzo. En idd, misschien heb je gewoon nog niet zo'n zin in een heel vaste relatie. Maar eerlijk gezegd denk ik, heel naïef, dat je als je écht goed verliefd bent, daar heus wel zin in hebt. Of in ieder geval, geen zin hebt om het uit te maken, ondanks dat je jezelf het type niet vindt voor een lange relatie. |
![]() |
||
Citaat:
Als ik jou was zou ik vechten voor mijn huidige relatie. (mits deze goed is tenminste, als ie al op het punt staat kapot te gaan, dan zou ik ook voor A gaan.) Maar ik vind wel dat, ook al beslis je om voor je relatie te vechten, je tegen je vriend moet zeggen dat je gevoelens hebt gekregen voor een andere jongen. Naar mijn mening heeft je vriend recht om te weten hoe jij je voelt, bovendien zal hij zich achteraf nog harder genaaid voelen als het toch uitgaat en jij gaat met A.
||
Citaat:
Je zegt zelf dat je al een aantal weken in dubio zit hierover en je hebt het hem nog steeds niet verteld. Of wou je het pas zeggen op het moment dat je het met hem uitmaakt?
||
Verwijderd
|
Citaat:
wat ik zou doen, is natuurlijk ook vechten voor me relatie. je hebt al 10 maanden met hem! dat heb je natuurlijk niet voor niks! 10 maanden! waarom zal je dat voorbji laten gaan, omdat je even een andere jongen stiekem leuker vind? dat heeft iedereen wel is. maar om dan nu al te gaan hoppen? nee. ik zou het echt nog heel erg lang afkijken. zoals je zelf zei, je hebt nog maar 1 keer met hem face to face gesproken! ja, het is miss nu moeilijk, maar hou je vast, waarom je in de eerste plaats al nu met je huidige vriend heb. ik zou knokken, dat zou je ook willen als het omgedraaid was. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik denk dat het jullie goed zal doen om eens een lang weekendje weg te zijn met z'n tweeën zodat je je niet bezig hoeft te houden met anderen, maar je gewoon kan concentreren op elkaar. Even samen weg kan een enorme boost voor je relatie zijn! Wanneer je het idee hebt dat hij de 'ware' is zoals je dat zegt, zou ik al helemaal voor hem gaan. Zoals je zegt, wanneer je dat doet zal het vrijgezellenleven aan je voorbij gaan, net als een kans met A. Maar omgekeerd werkt het ook zo. Wanneer je gaat voor A raak je je huidige relatie kwijt en gaat het vrijgezellenleven aan je voorbij. En wanneer je kiest voor het vrijgezellenleven gaan beide relaties aan je voorbij. Maar waarom zou je er willen achter komen hoe de andere opties zijn als je een goede relatie hebt met je vriend? Waarom iets goeds laten gaan voor iets wat onzeker is? Ik bedoel niet te zeggen dat je bij je vriend moet blijven omdat het lekker zeker en vertrouwd is, maar als het gewoon goed is, zou ik blijven. Ik denk dat je er ook goed aan gedaan hebt om het contact met A te verbreken. Misschien nog niet eens zozeer voor je vriend, maar met name voor jezelf. Wanneer je namelijk gevoelens krijgt voor iemand, worden die gevoed wanneer je iemand blijft opzoeken. Nu krijgt dat dus niet de kans. Ga ervoor met z'n tweeën. Onderneem leuke dingen met elkaar en probeer niet teveel verantwoordelijkeheid op je te nemen wat niet jouw verantwoordelijkheid is. Je schoonfamilie mag zich in de handjes knijpen met een lieve meid die regelmatig bijspringt, maar wanneer het ten koste gaat van je relatie, moet je er af en toe gewoon een rem op zetten. Er zijn vast wel andere familieleden die je daar zo nu en dan voor kan benaderen of desnoods dat je Thuiszorg ofzo inschakeld. Ga eerst maar eens genieten van elkaar! Heel veel succes ermee! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Okee, ze heeft gezegd dat ze gevoelens heeft voor een andere jongen, maar ze heeft dan ook het contact met de persoon in kwestie verbroken en heeft haar vriend helemaal voor hem te gaan. Vind ik alleen maar goed van haar. |
![]() |
||
Citaat:
@TS: Een hele goede beslissing, laat A weten dat hij geen kans maakt en dat je wil proberen gewoon vrienden te zijn, zo niet dan maar geen contact. Ik vraag me alleen af of je vriend het vertrouwen nog kan opbrengen als jij op introductiekamp gaat, wetend dat A er ook zal zijn. Hij weet inmiddels dat jij gevoelens voor A hebt ontwikkeld en dat A jou ook wel ziet zitten. Ik zou het zelf moeilijk vinden hier nog vertrouwen voor op te brengen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
[QUOTE]Shredder schreef op 02-08-2006 @ 18:26 :
[B]Maar ze heeft dus al gevoelens gekregen voor een andere jongen. Als je echt van iemand houdt, helemaal voor diegene gaat en er echt zeker van bent. Dan krijg je geen gevoelens voor anderen. Dus als dat wel gebeurd zegt dat voor mij meer dan genoeg, dan was ik als vriend kennelijk niet goed genoeg en hield ze niet genoeg van mij om volledig voor mij te gaan. Dus dan heb ik er ook geen behoefte meer aan om er energie in te steken. Dat vind ik echt niet waar. Tien maand is wel relatief kort om dan al gevoelens te krijgen voor een ander. Ik heb dit ook al voorgehad en toch kan ik zeggen dat ik na drie jaar verkering echt van mijn vriend houd en hem als de ware zie. Dus ik zou net zeggen: Als je echt van iemand houd (en je bent allebei eerlijk tegen mekaar!) dan vecht je in deze situatie BEIDEN voor je relatie, hoe moeilijk het ook is. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
In duBIo (herziende versie) Verwijderd | 18 | 01-04-2006 19:20 | |