Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-07-2006, 08:51
Supreme Dutch
Citaat:

Illegalen krijgen eigen afdeling bij vakbond

Gepubliceerd op woensdag 19 juli 2006

Illegale immigranten in Nederland krijgen hun eigen afdeling binnen de vakbond.

Dat meldt dagblad Trouw woensdagochtend. Het gaat om bijvoorbeeld au pairs en mensen die in de huishouding werken. Zij zijn aangesloten bij de vakbond AbvaKabo-FNV.
Nog in startblokken
De nieuwe bond heeft nu vijftig leden en werkt aan een cao, samen met AbvaKabo. Omdat onderzocht moet worden wat precies de mogelijkheden voor deze vaak ongedocumenteerde migranten zijn, staat het project nog in de startblokken, meldt de AbvaKabo-woordvoerster.

Een illegalenvakbond ligt politiek gevoelig. Dat bleek ook uit de storm van kritiek die loskwam toen de vakbond FNV-bondgenoten steun betuigde aan een kleine illegalenvakbond in Den Haag, een aantal jaren geleden. Daarom noemt de vakbond de nieuwe organisatie ’een sectie voor migranten-huishoudelijk werkers’.

Wij verenigen iedereen
Woordvoerster Jos van Dijk van AbvaKabo verwacht geen problemen door de komst van de nieuwe ’sectie’. "Illegalen konden al langer lid worden bij ons. Als vakbond verenigen we mensen die werken, of iemand nu grijs, zwart of wit is.”
Bron: Bron
Er was al eerder een vakbond voor illegalen
Wat vinden jullie van het feit dat er een vakbond komt voor illegalen? Deze mensen bestaan toch officieel niet eens in onze maatschappij? Waarom zou je ze dan een vakbond geven? Deze illegalen werken vaak goedkoper dan legale werknemers omdat ze geen premies hoeven af te dragen. Zo lopen bijvoorbeeld winterschilders te piepen dat deze illegale werknemers voor de helft van hun prijs werken, en dat ze daar niet mee kunnen concurreren, maar vervolgens komen ze wel met een vakbond voor deze fraudeurs.. Zo geef je illegalen toch juist een stimulans om hier illegaal te komen werken, of zie ik dat geheel verkeerd?

Laatst gewijzigd op 19-07-2006 om 08:56.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-07-2006, 10:43
Luminon
Luminon is offline
---> Tiswah

Verder hebben illegalen ook gewoon recht op representatie bij arbeidsconflicten, dat is beter dan die mensen als slaven te laten gebruiken.
Oud 19-07-2006, 11:59
Orpheus
Orpheus is offline
Ze zijn illegaal hier, ja. Gus. Het is wat zeg.

In Italië zijn een flink aantal Polen uit een kamp bevrijd dat verdomd veel op een concentratiekamp leek - ze werkten vijftien uur per dag voor rond de twee euro voor een dag werk.

Laat dat hier niet gebeuren. Ze zijn wel illegaal, maar daarom nog niet minder mens.
Oud 19-07-2006, 12:03
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Dat wat in Italie gebeurt is mag natuurlijk niet gebeuren, maar een vakbond voor illegalen? Daarmee keur je illegalen dus in feite goed.

Daar kan ik het niet mee eens zijn. Uberhaupt vind ik dat we te veel zijn doorgeslagen met de vakbonden onzin.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 12:08
Orpheus
Orpheus is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 19-07-2006 @ 13:03 :
Dat wat in Italie gebeurt is mag natuurlijk niet gebeuren, maar een vakbond voor illegalen? Daarmee keur je illegalen dus in feite goed.

Daar kan ik het niet mee eens zijn. Uberhaupt vind ik dat we te veel zijn doorgeslagen met de vakbonden onzin.
Tja, een vakbond voor hen oprichten is in feite gelijk aan hen te erkennen. Dat klopt. Maar ik 'gedoog' ze liever dan in de krant te lezen dat ze gemarteld en uitgebuit worden.

Daarnaast - dan zullen de lonen ook gelijk getrokken moeten worden en verliezen zij het voordeel ten opzichte van Nederlanders (als in - legale arbeiders)
Oud 19-07-2006, 12:59
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Luminon schreef op 19-07-2006 @ 11:43 :
---> Tiswah

Verder hebben illegalen ook gewoon recht op representatie bij arbeidsconflicten, dat is beter dan die mensen als slaven te laten gebruiken.
Arbeidsconflicten? Hoe dan? Officieel werken ze geen eens moeten ze ook niet zeuren als het ze niet aan staat. Of gaan we nu ook een vakbond krijgen voor criminelen?
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 16:15
Supreme Dutch
Citaat:
Luminon schreef op 19-07-2006 @ 11:43 :
[B]---> Tiswah
Tiswelwah.. Het heeft namelijk discussiewaarde
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 16:19
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Sinds waneer mag je trouwens een vereniging opichten om illegale praktijken te bevorderen?
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 16:23
Supreme Dutch
Citaat:
Pruttelpot schreef op 19-07-2006 @ 17:19 :
Sinds waneer mag je trouwens een vereniging opichten om illegale praktijken te bevorderen?
Sinds de oprichting van de SP . Ik ben toch benieuwd of er actie ondernomen zal worden tegen deze vakbond. Misschien Michieltje Smit even tippen via de mail, dan staat er over een paar dagen weer een fraaie column op zn website dat ie de vakbond gaat aanklagen
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 17:01
Luminon
Luminon is offline
Citaat:
Reguleren, niet bevorderen. Zolang er illegalen zijn gaan die mensen toch wel werken, dan is het goed dat ze basale representatie hebben, een ilegaal is ook een mens.
Ik snap dat je hier problemen mee hebt, maar het echte probleem is niet dat illegalen werken, het is dat er illegalen zijn.
Oud 19-07-2006, 17:09
Verwijderd
Citaat:
De VVD bestaat toch gewoon?
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 17:11
Verwijderd
Illegalen hebben ook recht op bescherming, ze zijn hier immers. Je kan ze niet zomaar wegdenken.

Ik erger me werkelijk kapot aan mensen die denken dat illegalen 'er zelf voor kiezen' om hier illegaal te zijn, zo simpel zit het natuurlijk niet in elkaar.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 17:13
Supreme Dutch
Citaat:
Mephostophilis schreef op 19-07-2006 @ 18:09 :
De VVD bestaat toch gewoon?
Ik was je al voor met ons supercoole grapje..

Supreme
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 17:15
Verwijderd
Citaat:
Supreme Dutch schreef op 19-07-2006 @ 18:13 :
Ik was je al voor met ons supercoole grapje..

Supreme
Maar het is specifiek de VVD die illegaliteit bevordert, en niet de SP.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 18:10
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Supreme Dutch schreef op 19-07-2006 @ 17:23 :
Sinds de oprichting van de SP . Ik ben toch benieuwd of er actie ondernomen zal worden tegen deze vakbond. Misschien Michieltje Smit even tippen via de mail, dan staat er over een paar dagen weer een fraaie column op zn website dat ie de vakbond gaat aanklagen
Toch niet deze Michiel Smit?
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 18:11
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Sylph schreef op 19-07-2006 @ 18:11 :
Illegalen hebben ook recht op bescherming, ze zijn hier immers. Je kan ze niet zomaar wegdenken.

Ik erger me werkelijk kapot aan mensen die denken dat illegalen 'er zelf voor kiezen' om hier illegaal te zijn, zo simpel zit het natuurlijk niet in elkaar.
Dat doen ze wel. Waar is hun paspoort? Juist die flushen ze in het vliegtuig/boot etc door de plee.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 18:13
Luminon
Luminon is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 19-07-2006 @ 19:11 :
Dat doen ze wel. Waar is hun paspoort? Juist die flushen ze in het vliegtuig/boot etc door de plee.
Generaliseren is ook een kunst. En daarbij negeer je dat degenen die dat doen daar heel goede redenen voor kunnen hebben.
Oud 19-07-2006, 18:14
Relief
Relief is offline
Wie Michiel Smit fraai noemt, moet zichzelf eens goed laten nakijken. Wat een debiel is dat toch.
Oud 19-07-2006, 18:19
Verwijderd
Citaat:
ijscoman schreef op 19-07-2006 @ 19:11 :
Raar hè?

Het is natuurlijk wel erg makkelijk om vanuit je luie verwende Nederlands/Westeuropees leventje zo tegen illegalen aan te kijken.

En Michiel Smit is echt afval van het zuiverste soort.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 18:21
Supersuri
Supersuri is offline
Tja die mensen zijn illegaal , maar het zijn mensen en bovendien: ze willen werken voor hun geld. Dus laat ze.

Ze zullen dan ook wel premies moeten gaan betalen enzo. Maar denk dat ze nog steeds goedkoper zullen zijn dan Nederlanders, gewoon omdat ze minder veel eisen. Sneller tevreden zijn enzo.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 18:28
McCaine
McCaine is offline
Da's een goed idee. Vakbonden hebben de neiging te weinig te letten op de belangen van illegalen en werklozen.
Oud 19-07-2006, 19:19
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Supersuri schreef op 19-07-2006 @ 19:21 :
Tja die mensen zijn illegaal , maar het zijn mensen en bovendien: ze willen werken voor hun geld. Dus laat ze.

Ze zullen dan ook wel premies moeten gaan betalen enzo. Maar denk dat ze nog steeds goedkoper zullen zijn dan Nederlanders, gewoon omdat ze minder veel eisen. Sneller tevreden zijn enzo.
En dat is dus precies waar het probleem ligt, er valt niet tegen op te concureren omdat het zwart werken is.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 19:38
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 19-07-2006 @ 20:19 :
En dat is dus precies waar het probleem ligt, er valt niet tegen op te concureren omdat het zwart werken is.
Lees mijn post nog is.

Ik zeg dat ze dan waarschijnlijk ook premies moeten betalen en dat het dan dus geen zwart werk is, maar ze zullen nog wel goedkoper zijn, omdat ze met minder genoegen nemen.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 19:58
Verwijderd
Illegaal en mogen werken gaat toch ergens niet helemaal samen.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 20:09
Magican
Magican is offline
Citaat:
Orpheus schreef op 19-07-2006 @ 12:59 :
Ze zijn illegaal hier, ja. Gus. Het is wat zeg.

In Italië zijn een flink aantal Polen uit een kamp bevrijd dat verdomd veel op een concentratiekamp leek - ze werkten vijftien uur per dag voor rond de twee euro voor een dag werk.

Laat dat hier niet gebeuren. Ze zijn wel illegaal, maar daarom nog niet minder mens.
Dan stoppen ze toch gewoon met het werk daar, of denk ik nu te simplistisch?
Oud 19-07-2006, 20:27
Verwijderd
Citaat:
Supreme Dutch schreef op 19-07-2006 @ 17:23 :
Ja, die columns van Michiel Smit zijn elke keer weer een intellectuele uitdaging voor de politiek geëngageerde Nederlander!
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 21:24
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
nare man schreef op 19-07-2006 @ 21:27 :
Ja, die columns van Michiel Smit zijn elke keer weer een intellectuele uitdaging voor de politiek geëngageerde Nederlander!

Afhankelijk van mijn humeur, lach ik mij suf of erger ik mij kapot aan de doorzichtige pogingen van intellectueel Smit om onderbuikgevoelens te doen opborrelen.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 23:34
Orpheus
Orpheus is offline
Citaat:
Magican schreef op 19-07-2006 @ 21:09 :
Dan stoppen ze toch gewoon met het werk daar, of denk ik nu te simplistisch?
Tuurlijk - je loopt even weg uit een zwaarbewaakt concentratiekamp met tig gewapende bewakers.

Ja, via het trapje naar de hemel kunnen ze goed ontsnappen ja.
Oud 19-07-2006, 23:41
Charles Hill
Charles Hill is offline
Citaat:
Orpheus schreef op 20-07-2006 @ 00:34 :
Tuurlijk - je loopt even weg uit een zwaarbewaakt concentratiekamp met tig gewapende bewakers.

Of via een tunnel

Maar dit alles is niet alleen in Italie aan de hand. Hoeveel prostituees denken jullie dat hier in Nederland werken waarvan het paspoort is afgepakt en worden geslagen en geschopt als ze niet willen werken
En het erge is dat Nederland het niet verbied maar gedoogd ..
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 23:45
Orpheus
Orpheus is offline
Citaat:
Charles Hill schreef op 20-07-2006 @ 00:41 :
Of via een tunnel

Maar dit alles is niet alleen in Italie aan de hand. Hoeveel prostituees denken jullie dat hier in Nederland werken waarvan het paspoort is afgepakt en worden geslagen en geschopt als ze niet willen werken
En het erge is dat Nederland het niet verbied maar gedoogd ..
Dan vind ik een vakbond de eerste stap naar erkenning van de problematiek. Iets waar Den Haag altijd al moeite mee heeft gehad.
Oud 19-07-2006, 23:51
Charles Hill
Charles Hill is offline
Citaat:
Orpheus schreef op 20-07-2006 @ 00:45 :
Dan vind ik een vakbond de eerste stap naar erkenning van de problematiek. Iets waar Den Haag altijd al moeite mee heeft gehad.
Ik denk niet dat dat soort mensen naar een vakbond zullen (durven) stappen.

Maar los daarvan, zo'n vakbond is eigenlijk ook weer een vorm van gedogen. Jullie mogen hier niet zijn en hebben daarom geen rechten, maar jah, jullie zijn er wel en zijn mensen dus hebben weer wel rechten, maar zijn hier niet legaal maar zijn er wel en kunnen jullie dus niet negeren en niet onderkennen dat jullie werken ookal worden bedrijven beboet als ze ergens wel werken .. dus gedogen maar weer.

Misschien slimmer om die mensen legaal te maken of eruit te gooien. Echt een keuze maken ipv weer zo'n vaag beleid te voeren waar niemand straks meer wat van snapt ??
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 23:55
Orpheus
Orpheus is offline
Citaat:
Maar los daarvan, zo'n vakbond is eigenlijk ook weer een vorm van gedogen. Jullie mogen hier niet zijn en hebben daarom geen rechten, maar jah, jullie zijn er wel en zijn mensen dus hebben weer wel rechten, maar zijn hier niet legaal maar zijn er wel en kunnen jullie dus niet negeren en niet onderkennen dat jullie werken ookal worden bedrijven beboet als ze ergens wel werken .. dus gedogen maar weer.
Wow. Jij gaat vast de politiek in
Oud 20-07-2006, 00:01
Magican
Magican is offline
Citaat:
Orpheus schreef op 20-07-2006 @ 00:34 :

Magican, je denkt simplistisch
Oud 20-07-2006, 00:05
Charles Hill
Charles Hill is offline
Citaat:
Orpheus schreef op 20-07-2006 @ 00:55 :
Wow. Jij gaat vast de politiek in
Ik ben al aardig gewend aan de denkwijze van Den Haag
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 00:15
Luminon
Luminon is offline
Vakbonden zijn trouwens geen onderdeel van de overheid, dus zit niet te miepen over gedogen e.d.
Oud 20-07-2006, 01:47
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Luminon schreef op 20-07-2006 @ 01:15 :
Vakbonden zijn trouwens geen onderdeel van de overheid, dus zit niet te miepen over gedogen e.d.
Precies.
Oud 20-07-2006, 14:46
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Achnee, stelletje zeikerds, Michael Smit is een grote aanwinst voor de nederlandse poletiek. Eindelijk weer een beetje humor.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 15:58
Luminon
Luminon is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 20-07-2006 @ 15:46 :
Achnee, stelletje zeikerds, Michael Smit is een grote aanwinst voor de nederlandse poletiek. Eindelijk weer een beetje humor.
Humor, populisme en meer van dat soort onzin is de ondergang van de Nederlandse politiek. Ik wil professionele, doodsaaie, niet-communicerende bureaucraten die eindelijk eens het algemeen belang gaan behartigen.
Oud 20-07-2006, 16:02
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Luminon schreef op 20-07-2006 @ 16:58 :
Ik wil professionele, doodsaaie, niet-communicerende bureaucraten die eindelijk eens het algemeen belang gaan behartigen.
Als een mafkees als Michael smit aan t roer komt zou het inderdaad niet veel goeds betekenen.

Echter, de oude politiek van doodsaaie professionele niet-communicerende bureaucraten, heeft ook niet veel goeds gebracht. Het heeft veel vooruit schuiven en rekening houden met de toekomst gebracht. En wat dat betreft is het alleen maar goed dat de politiek opener begint te worden richting het volk.

Populisme is niet per definitie een slecht iets.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 17:33
Verwijderd
Het zijn toch echt de electorale belangen die ervoor zorgen dat de problemen waar Nederland op dit moment mee kampt, niet worden aangepakt.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 18:00
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 20-07-2006 @ 18:33 :
Het zijn toch echt de electorale belangen die ervoor zorgen dat de problemen waar Nederland op dit moment mee kampt, niet worden aangepakt.
Ja en dat is toch apart, want als een partij die problemen oplost op een menselijke manier krijgt die partij daar denk ik juist stemmen mee.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 18:01
Verwijderd
Citaat:
Supersuri schreef op 20-07-2006 @ 19:00 :
Ja en dat is toch apart, want als een partij die problemen oplost op een menselijke manier krijgt die partij daar denk ik juist stemmen mee.
Als je er vanuit gaat dat mensen over het algemeen verstandig zijn, zou je inderdaad in de verleiding kunnen komen dat te denken.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2006, 16:32
hookee
hookee is offline
En zo zijn er nog 5 biljoen mensen die óók graag in NL willen werken. Alle Chinezen, heel Afrika en nog wat stukjes aarde.
Laat maar gedogen, anders zouden we eens als onmens bestempeld worden, dat is niet politiek correct.

Net zoals prostitutie, soft drugs; "allemaal lastig: gedogen maar, scheelt weer een hoop blauw op straat"
Met citaat reageren
Oud 25-07-2006, 17:00
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Luminon schreef op 20-07-2006 @ 01:15 :
Maakt het niet minder dubieus. Als ik een vereniging ter bevordering van zakkenrollen op zou richten is dat toch ook een brug te ver? Het punt dat zo'n vakbond illegale zaken impliciet goedkeurt klopt wel degelijk.
Oud 25-07-2006, 17:11
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Ik ben tegen illegaliteit, ik ben voor bescherming van de zwakkeren in de samenleving.

Oud 25-07-2006, 21:19
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 25-07-2006 @ 18:11 :
Ik ben tegen illegaliteit, ik ben voor bescherming van de zwakkeren in de samenleving.

Ik ook, maar wat als deze 2 zaken botsen? Wat gaat er dan voor?
Met citaat reageren
Oud 25-07-2006, 23:06
hookee
hookee is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 25-07-2006 @ 18:11 :
Klinkt goed, wie bepaalt echter wie zwak is of slachtoffer speelt?
Met citaat reageren
Oud 26-07-2006, 09:16
Myuki
Myuki is offline
Citaat:
hookee schreef op 26-07-2006 @ 00:06 :
Klinkt goed, wie bepaalt echter wie zwak is of slachtoffer speelt?
Nou als illegaal heb je sowieso niet echt een sterke positie in Nederland... En hoor je al snel bij de zwakken
Oud 26-07-2006, 13:22
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Haha, de enige die het ermee eens zijn zijn de linkse lui die zowiezo al vinden dat iedereen een paspoort moet krijgen.

T zegt wat over het niveau.

Realiteit en logica vooral uit t oog verliezen.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2006, 15:04
Verwijderd
Citaat:
Pruttelpot schreef op 26-07-2006 @ 14:22 :
Haha, de enige die het ermee eens zijn zijn de linkse lui die zowiezo al vinden dat iedereen een paspoort moet krijgen.

T zegt wat over het niveau.

Realiteit en logica vooral uit t oog verliezen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten