Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-08-2006, 13:43
zoemzoem
zoemzoem is offline
Oke, hele stomme vraag misschien, maar wat betekent een pijltje omhoog?
Bijv.: A distribution function F of a random variable X has the following properties: (a) limx->infinity F(x) = 1.
Proof of (a): Let Ai be the event that X is kleiner of gelijk aan i. Then, as i -> infinity, Ai pijltje omhoog omega, and the statement follows from Lemma 2.1.13.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-08-2006, 15:28
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
zoemzoem schreef op 04-08-2006 @ 14:43 :
Oke, hele stomme vraag misschien, maar wat betekent een pijltje omhoog?
Bijv.: A distribution function F of a random variable X has the following properties: (a) limx->infinity F(x) = 1.
Proof of (a): Let Ai be the event that X is kleiner of gelijk aan i. Then, as i -> infinity, Ai pijltje omhoog omega, and the statement follows from Lemma 2.1.13.
Ai pijltje omhoog omega betekent dat Ai vanaf links naar omega gaat. Als er een pijltje omlaag zou staan betekent dat dat Ai vanaf rechts naar omega gaat. Het pijltje omhoog duidt op een linkerlimiet en het pijltje omlaag duidt op een rechterlimiet. Voor een nadere beschouwing van linker- en rechterlimieten verwijs ik je naar een leerboek over analyse.
Oud 04-08-2006, 18:46
zoemzoem
zoemzoem is offline
Ok, dankjewel. Ik weet wel wat linker en rechterlimieten zijn, alleen dus niet dat dat weergegeven kon worden met een pijltje. Ik doe het meestal met een + of -.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2006, 10:56
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
zoemzoem schreef op 04-08-2006 @ 19:46 :
Ok, dankjewel. Ik weet wel wat linker en rechterlimieten zijn, alleen dus niet dat dat weergegeven kon worden met een pijltje. Ik doe het meestal met een + of -.
De pijltjesnotatie is hier in Nederland het meest gebruikelijk. Mijn Encyclopedic Dictionary of Mathematics en mijn Taschenbuch der Mathematik gebruiken de notatie x->a-0 voor de linkerlimiet van x naderend tot a en x->a+0 voor de rechterlimiet van x naderend tot a. Mijn Schüler Duden Mathematik gebruikt de notatie x->a- voor de linkerlimiet van x naderend tot a en x->a+ voor de rechterlimiet van x naderend tot a.
Reageren

Regels voor berichten