Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-08-2006, 12:29
BoerBertus
BoerBertus is offline
In verband met een gebroken kaak kan ik momenteel in principe alleen erg zacht tot vloeibaar eten naar binnen werken. Alleen kom ik zelf niet echt verder tot vla, soep, brood zonder korsten etc... Heeft iemand misschien nog tips voor een soort van lekker eten dat ik op dit moment ook nog echt naar binnen kan krijgen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-08-2006, 12:53
Verwijderd
appelmoes, compote, aardappelpuree, ragout, pap (maar je kunt brood eten, dus dat laatste lijkt me dan niet nodig)
Met citaat reageren
Oud 07-08-2006, 13:05
santje17
santje17 is offline
Is het misschien een idee om wat fruit met (soja)melk in de blender te gooien, totdat het glad is en dat op te drinken? Krijg je nog vitamientjes binnen ook. Yoghurt kan je eten maar dat is een beetje saai misschien, al kan je dat natuurlijk ook weer met het fruit in de blender doen..

Veel verder kom ik eigenlijk ook niet!
Met citaat reageren
Oud 07-08-2006, 15:47
Verwijderd
Kersen op siroop <3
Met citaat reageren
Oud 07-08-2006, 16:57
BoerBertus
BoerBertus is offline
Bedankt voor de tips. Meeste is al uitgeprobeerd maar dat begint na een week toch wel enigzins te vervelen. En het probleem met de meeste dingen is dat het gewoonweg niet goed vult. Alleen ragout nog niet geprobeerd, dus dat een dezer dagen ook maar eens in huis halen.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2006, 17:27
Verwijderd
Je kunt ook gewoon een maaltijd pureren, doen ze in ziekenhuizen en bejaardentehuizen ook. Of desnoods overgaan op van die potjes babyeten, al vind ik dat maar vies. Ragout vult btw wel aardig, volgens mij, brinta/havermout ook.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2006, 17:33
Anki
Anki is offline
Wat Santje zegt kan ook zonder melk. Heerlijk en makkelijk!

Wat een vriend van mij deed, waren stoofpeertjes, daar hoef je niet op te kauwen.
Oud 07-08-2006, 17:35
Verwijderd
Wentelteefjes kan ook btw, deed ik ook toen mijn verstandskiezen getrokken waren.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2006, 18:10
BoerBertus
BoerBertus is offline
oeh wentelteefjes klinkt goed oh ja toen z'n die breuk aan het repareren waren hebben ze ook meteen al m'n verstandskiezen d'r ook maar meteen uit gehaald.

En maaltijden pureren kan inderdaad... maar lekker is anders

stoofpeertjes zal ik ook nog eens uitproberen
Met citaat reageren
Oud 07-08-2006, 18:19
Poepkind
Poepkind is offline
Je kan bechamelsaus maken, daar heel erg lang gestoofd gehakt met een gebakken uitje bij doen, en wat gebakken champions. En dat weer erg lang stoven.(wordt het zacht van)
Het vult goed, en het is ook lekker. Het is redelijk zacht/vloeibaar, maar dat hangt er ook vanaf hoelang je dat gehakt stooft. En met aardappelpurree is het zeer goed te eten.
Je kan eigenlijk alles in bechamelsaus flikkeren, en dat daarna stoven.
Oud 07-08-2006, 19:56
G. -
G. - is offline
Fruitpap. Je kan ook ratatouille blenden, die smaak valt nog mee..

Er bestaan ook maaltijdvervangers voor dieeters, daar kan je in de ochtend en in de avond je te goed aan doen, ze bestaan in verschillende smaken zoals chocolade, pistache..

Nu ik eraan denk; IJSJES.

Puree moet ook niet gekauwd worden, gehakt ook niet..Erwtjes zijn makkelijk door te slikken..

Verder heb ik geen verdere ideeën, hopelijk heb ik je al wat geholpen..
Oud 07-08-2006, 20:10
BoerBertus
BoerBertus is offline
Bedankt voor alle tips!

Denk dat ik hier nog wel even mee vooruit kan
Met citaat reageren
Oud 07-08-2006, 20:23
MTpower
MTpower is offline
Ik zou daar echt blij mee zijn (wat eten betreft dan ), elke dag gekookte aardappels, gehakt en appelmoest met elkaar gepureerd eten
Oud 07-08-2006, 20:59
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Kan je rijst eten? Rijst met ragout (en doperwten maar dat gaat misschien niet) vind ik altijd wel lekker en vult zeker goed.

Als je pasta erg lang laat koken wordt het ook wel zacht, dat is misschien ook een idee.
Oud 07-08-2006, 21:13
Steleto
Steleto is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 07-08-2006 @ 21:59 :
Kan je rijst eten? Rijst met ragout (en doperwten maar dat gaat misschien niet) vind ik altijd wel lekker en vult zeker goed.

Als je pasta erg lang laat koken wordt het ook wel zacht, dat is misschien ook een idee.
hihi, les één: nooit rijst eten als je verstandskiezen er uit zijn....gaat allemaal in die gaten hangen.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2006, 21:40
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Steleto schreef op 07-08-2006 @ 22:13 :
hihi, les één: nooit rijst eten als je verstandskiezen er uit zijn....gaat allemaal in die gaten hangen.
Ja, dat had ik ook toen m'n amandelen eruit waren
Oud 07-08-2006, 23:33
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Steleto schreef op 07-08-2006 @ 22:13 :
Maar met een gebroken kaak heb je daar geen last van lijkt me?
Oud 08-08-2006, 06:40
Verwijderd
Citaat:
Paranoide schreef op 07-08-2006 @ 16:47 :
Kersen op siroop <3
zal je er net 1 of 2 hebben die door de ontpitter zijn geslipt....
Met citaat reageren
Oud 08-08-2006, 09:27
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 08-08-2006 @ 00:33 :
Maar met een gebroken kaak heb je daar geen last van lijkt me?
maar z'n verstandskiezen waren ook verwijderd, dus dan heb je daar weer wel last van, lijkt me
Oud 08-08-2006, 10:49
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
snoopy schreef op 08-08-2006 @ 10:27 :
maar z'n verstandskiezen waren ook verwijderd, dus dan heb je daar weer wel last van, lijkt me
Ow sorry, daar had ik even over heen gelezen. Dan is het geen goed idee nee.
Oud 08-08-2006, 13:25
BoerBertus
BoerBertus is offline
haha nee rijst is geen goed idee, daar was ik al wel achter

sowieso alles wat bij voorbaat al klein is gaat lekker tussen dat hechtdraad zitten, wel makkelijk op zich... als ik wat later weer honger krijg hoef ik dus alleen maar even wat tussen dat draad of uit die gaten vandaan te vissen
Met citaat reageren
Oud 08-08-2006, 13:27
BoerBertus
BoerBertus is offline
Citaat:
MTpower schreef op 07-08-2006 @ 21:23 :
Ik zou daar echt blij mee zijn (wat eten betreft dan ), elke dag gekookte aardappels, gehakt en appelmoest met elkaar gepureerd eten
gisteren aardappels, wortelen en gehakt met de staafmixer tot een soort pap verwerkt... niet echt lekker, maar ja je moet toch wat
Met citaat reageren
Oud 08-08-2006, 22:51
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
BoerBertus schreef op 08-08-2006 @ 14:27 :
gisteren aardappels, wortelen en gehakt met de staafmixer tot een soort pap verwerkt... niet echt lekker, maar ja je moet toch wat
Wortels vervangen door appelmoest
Oud 09-08-2006, 09:45
Roos
Roos is offline
Aardappelpuree
Spinazie a la creme
Een gekookt of gebakken eitje
Hele zachte worteltjes uit een potje, die kan je zo kapotzuigen
Gepureerd fruit, evt met wat yoghurt erdoor

Misschien is het sowieso lekkerder om, als je iets pureert, niet alles door elkaar te gooien, maar gewoon apart. Dan lijkt het wat meer op een normale maaltijd Een beetje jus erbij maakt het ook al wat smakelijker.
Oud 09-08-2006, 10:39
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik zie nu net dat drinkontbijt hier helemaal nog niet genoemd is? Dat is ook een heel goed idee natuurlijk Vult ook wel goed.
Oud 09-08-2006, 11:31
BoerBertus
BoerBertus is offline
Ben d'r nu ook achter dat poffertjes erg goed naar binnen te werken zijn En milkshakes natuurlijk (maar om dat nou te bestempellen als een goede maaltijd...wel lekker )
Met citaat reageren
Oud 09-08-2006, 12:15
Stevill
Stevill is offline
Alles uit de blender.
Oud 09-08-2006, 12:30
suvórov
suvórov is offline
(Marokkaanse) groente-stoofschotel? Dat wordt altijd wel redelijk zacht. Of anders groenten stomen, dat lijkt me ook goed te doen.
Oud 09-08-2006, 14:28
BoerBertus
BoerBertus is offline
Nogmaals bedankt voor alle tips. Heb waarschijnlijk nog ongeveer 1,5 tot 2 weken te gaan voordat ik weer normaal mag eten. Hangt er een beetje vanaf wat de arts vrijdag bij de controle te zeggen heeft.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2006, 22:38
koelieboelie
koelieboelie is offline
toen m,n verstandkiezen waren getrokken kon ik ook even niet eten.. Toen had m,n moeder een keer eten(aardappels,gehaktbal en brocolli dacht ik) in de blender gedaan en toen er water bij gedaan dit was echt té ranzig! Net of je kots zit te eten, het was echt zo'n lauwe bruine pap
Met citaat reageren
Oud 10-08-2006, 23:31
Roos
Roos is offline
Citaat:
koelieboelie schreef op 10-08-2006 @ 23:38 :
toen m,n verstandkiezen waren getrokken kon ik ook even niet eten.. Toen had m,n moeder een keer eten(aardappels,gehaktbal en brocolli dacht ik) in de blender gedaan en toen er water bij gedaan dit was echt té ranzig! Net of je kots zit te eten, het was echt zo'n lauwe bruine pap
Ja gadver, dat had je van tevoren wel kunnen bedenken
Dan kan je nog beter de ingredienten apart blenderen, heb je nog een beetje smaak
Oud 11-08-2006, 00:26
Verwijderd
Tonijnsteak of een biefstukje :>
Met citaat reageren
Oud 11-08-2006, 10:07
BoerBertus
BoerBertus is offline
Citaat:
Snees schreef op 11-08-2006 @ 01:26 :
Tonijnsteak
Gisteren gehad, erg goed te doen
Met citaat reageren