Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-09-2015, 13:10
xxx_love22
xxx_love22 is offline
Heeyy,

Ik ben 13 jaar en zit in een andere stad op school daarom sta ik om 6 uur op en ben om 17,00 thuis. Dat zijn lange dagen. Ik doe een havo-opleiding en speel 6 jaar piano en oefen daar ongeveer een uur per dag voor en daarnaast natuurlijk nog huiswerk. Nu wil ik ook graag op Volleybal omdat ik helemaal niet op een sport zit en we op school maar 2 uur gym per week hebben. Maar van m'n ouders mag ik niet op volleybal. Het is 2 keer een anderhalf uur in de week en ze vinden dat ik daar gewoon niet genoeg tijd voor heb als ik ook nog huiswerk wil maken en nog een uur piano moet oefenen. Maar ik wil het zo graag!!!!

Wat moet ik doen om m'n ouders over te halen???
Met citaat reageren
Oud 19-09-2015, 13:39
Elin3
Elin3 is offline
Misschien kan je een weekplanning maken waarin je aantoont dat je die tijd wel hebt? Dat geeft jou zelf ook inzicht in de hoeveelheid tijd die je per week "over" hebt, waardoor je ook kunt overwegen of je ruimte hebt voor die volleybal-training en de reistijd die daar nog bij komt. Je zou ook een paar keer in de week kort een rondje kunnen gaan hardlopen bijvoorbeeld, als je gewoon graag meer aan sport wil doen.
Oud 20-09-2015, 12:45
zoef de haas
zoef de haas is offline
Of wellicht kun je 2 dagen in de week geen uur piano spelen en ipv daarvan gaan volleyballen? Moeten oefenen klinkt niet alsof je zelf persé een uur per dag wil spelen. En als jij denkt dat je uit volleybal meer plezier haalt, kun je dat misschien eens aan je ouders voorleggen?
Oud 20-09-2015, 14:22
xxx_love22
xxx_love22 is offline
Thnxx voor jullie tips!!!
Minder pianospelen wil ik eigenlijk ni omdat ik mee ga doen aan het prinses Christina concours en ik dat super graag wil!!!
Ik heb al een weekschema gemaakt en die aan ouders laten zien maar ze zijn bang dat ik die planning niet na kom. Terwijl als ik niet op volleybal mag dan kan ik toch ook niet laten zien dat ik er wel genoeg tijd voor heb!?
Ze vinden dat hun punt duidelijk is gemaakt en het antwoord blijft NEE. Ze willen er nu ook niks meer over horen. Zijn er nog tips wat ik nu moet doen......
Met citaat reageren
Oud 20-09-2015, 14:26
xxx_love22
xxx_love22 is offline
Ik heb trouwens uitgerekend dat ik als ik en 3 uur volleybal doe en elke dag een uur pianospeel en af en toe wat afspreken ofzo dat ik dan 7,5 uur aan huiswerk kan besteden en dan heb ik het weekend niet meegerekend. 7,5 uur vind ik al pittig veel!!!!
Met citaat reageren
Oud 20-09-2015, 14:30
Pluis
Pluis is offline
Nou wat dacht je ervan om na dat concours iets minder piano te spelen en dan eens kijken of je een proeflidmaatschap mag? Gewoon een maand proberen een als het niet werkt kunnen je ouders er dan alsnog de stekker eruit trekken.
Oud 20-09-2015, 14:39
xxx_love22
xxx_love22 is offline
thnxx
Met citaat reageren
Oud 20-09-2015, 16:12
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Thnxx voor jullie tips!!!
Minder pianospelen wil ik eigenlijk ni omdat ik mee ga doen aan het prinses Christina concours en ik dat super graag wil!!!
Ik heb al een weekschema gemaakt en die aan ouders laten zien maar ze zijn bang dat ik die planning niet na kom. Terwijl als ik niet op volleybal mag dan kan ik toch ook niet laten zien dat ik er wel genoeg tijd voor heb!?
Ze vinden dat hun punt duidelijk is gemaakt en het antwoord blijft NEE. Ze willen er nu ook niks meer over horen. Zijn er nog tips wat ik nu moet doen......
Misschien kan je die tijd je je nu hebt ingeroosterd voor volleybal gewoon overduidelijk "over hebben" een paar weken lang. Even bij je ouders melden dat je huiswerk klaar is en een rondje gaan skaten of een film opzetten. Als je een maand lang kunt aantonen dat je die tijd kunt missen en nog steeds goede cijfers haalt en piano kunt oefenen, dan gaat hun argument niet meer op.

Regels voor berichten