Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar, hij kan alleen niet hoger dan zijn native resolutie. Die van mij kan geen 1600x1200. Ik geloof niet dat er (veel?) 19 inch schermen zijn die 1600x1200 hebben als native. Zul je misschien eerder moeten kijken bij de 21 inches. LUH-3417 |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Inderdaad, ik koop opzich nog graag een CRC, ik hou niet zo van verandering, het enige is jammer dat ze wat minder makkelijk te verkrijgen zijn...
Hoe zit het met deze 22"? http://www.azerty.nl/producten/produ...202p70-00.html Er, volgens mij komt daar nog btw bij? Laatst gewijzigd op 06-08-2006 om 14:30. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik had eigenlijk uitgekeken naar die nieuwe EIZO die komt, de FlexScan S1931. Dat schijnt ook een topscherm te zijn, helaas wel 500+ euro. Maar nu ik dus heb vastgesteld dat 8 ms te traag is om op te gamen, kan ik die beker dus ook wel voorbij laten gaan. Die Philips die jij noemt is trouwens iets van 450 inclusief BTW, dus dat klopt wel. Maar bedenk wel dat een 22" CRT-bak VEEL stroom vreet, dus een grotere power bill ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik weet overigens wel dat CRT > TFT in een boel aspecten, net zoals een gloednieuwe LP ook 'mooier' klinkt dan een moderne CD, maar er zitten ook praktische kanten aan een monitor. Als ik een 19" CRT had gekocht, had ik nu een knisperig, bruin Tjernobielkleurtje gehad en een bril van zes centimeter dik, aangezien ik gewoon geen ruimte heb om de verplichte anderhalve meter afstand te houden. ![]() LUH-3417 |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Als overdrive slecht geïmplementeerd wordt reageren de kristallen te snel op impulsen en krijg je zgn. 'overshoot', dat wil zeggen dat je een witte gloed om bewegende objecten ziet omdat de kristallen in de matrix al actief worden terwijl ze dat eigenlijk nog níet moeten doen. Bijvoorbeeld een pixel moet pas RGB-waarde XYZ aannemen als een lijn voor 70% binnen de pixel valt, maar neemt die kleur al aan als de lijn al voor 30% binnen de pixel valt. Ze verschieten te snel naar een felle kleur. Citaat:
Voor dit soort dingen geldt echt maar één regel: 'if it sounds good, it is good' (of 'if it looks good, it is good'). Er zijn geen harde regels voor 'de beste' monitor. Een fotobewerker zal met 'de beste' bedoelen een monitor die zo dicht mogelijk bij een neutraal kleurmodel komt, een gamer zal met 'de beste' bedoelen een monitor die zo snel mogelijk is en een hoog contrast heeft. Er zijn genoeg mensen die dingen als overshoot, 'movie twinkling' en andere TFT-ongemakken echt niet zien. Er zijn ook genoeg mensen die wérkelijk met de beste wil van de wereld het verschil niet horen tussen een minisetje van de Mediamarkt en een set Thiels van 10.000 euro per stuk. In feite heb je dan mazzel, want dan ben je sneller tevreden met 'minder' spul. Citaat:
Laatst gewijzigd op 07-08-2006 om 18:08. |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||||
Verwijderd