Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik moet wel toegeven dat die dafjes wel geinig zijn om te zien rijden, mijn oude Nederlands lerares had ook een Dafje, geweldige bak was dat, vol roest enzo maar altijd rijden ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() En ik heb geen gewoon dafje he, zo'n truttenschudder die je kent van het achteruitrijden. Ik heb een 55 coupe. Dat is het sportmodelletje dat Daf gemaakt heeft, van een andere ontwerper. Michelotti, een FIAT ontwerper, en dat is te zien. Er is een Fiat sportwagentje dat heel erg lijkt op mijn Daf. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Foto! (filmpje mag ook ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Maar, als dat ding jaarlijks naar de APK gaat kan ik me niet voorstellen ze die blokken tot op het metaal versleten zijn. Dan heb je ook ongeveer 0 remkracht op dat wiel, en dat is hardstikke gevaarlijk. Het belangrijkste van een APK keuring zijn juist de banden en de remmen. |
![]() |
||
Citaat:
daarnaast, als hij die auto nog nooit zelf heeft laten keuren (dus laatste keuring was bij aankoop) dan weet je wat mij betreft nooi hoe precies zo'n ding gekeurd is.
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
de apk is een sneue instelling die ervoor zorgt dat zelfs de grootste lapzwans nog een beetje naar zn autootje omkijkt en er zo min mogelijk onveilige auto's rondrijden. persoonlijk vind ik de apk een belemmering in mijn onderhoudsschema. (mijn auto gaat gewoon bij vaste km-standen naar de garage voor afwisselend een kleine en een grote beurt; en dan moet-ie ook nog af en toe voor de apk langs, nou jippie. )
||||
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
overigens heb je met verminderde remkracht wel degelijk een probleem. oke, je wielen blokkeren niet zo snel (maar de idioten die zo remmen dat hun wielen blokkeren hebben doorgaans sowieso wel een probleem als er wat is, dat heb je, met idioten), maar je stopafstand is wel degelijk langer. normaal gesproken rem je, en als t niet hard genoeg remt, dan rem je geleidelijk harder. beetje lullig als je dan niet harder blijkt te kunnen remmen. als 'verminderde remkracht' ideaal zou zijn, dan zouden auto's af-fabriek wel met bagger remmen uitgerust worden, denk je niet ?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Gewoon een keer met een niet al te hoge snelheid (kilometertje of 20/30 per uur) VOL op de rem trappen.
||
Citaat:
overigens is het nut van abs nou niet 'de remweg verkorten', maar 'de auto bestuurbaar houden'. maar je hebt van die minkukels die, in een gloednieuwe mercedes c-klasse, vol in de rem gaan staan om een botsing te voorkomen, en TOCH ergens tegenaan knallen. (dit terwijl de vluchtstrook vrij was; de beste kerel had met zijn auto gewoon de vluchtstrook op kunnen rijden. Dat lukt je met geblokkeerde wielen nooit, maar met abs wel. maar ja, daar heb je niks aan als je dat niet snapt.) @MTPower : de wielen van mijn alfa blokkeren niet als je vol remt bij 30 km/u. De enige keer dat ik dat heb 'mogen meemaken' was bij een snelheid van boven de 120. Heeft wellicht iets met de afstelling te maken, maar het is vrijwel onmogelijk om de wielen van dat ding te blokkeren bij lage snelheden. @juno : wat heb je nou geleerd, dat je remmen niet deugen of dat je te weinig afstand hield ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Saaien 'Ollanders #1869 Verwijderd | 500 | 09-09-2013 08:43 | |
Vrije tijd |
Het fiets-topic Nee_nee | 35 | 14-05-2007 13:17 | |
Vrije tijd |
skates waarmee je ook werkelijk kunt skaten? Dark Psycho | 7 | 01-10-2003 15:25 | |
Vrije tijd |
Wie kan hier skaten? Vlooienband | 18 | 06-09-2002 15:25 | |
Software & Hardware |
Scooter opvoeren Verwijderd | 35 | 28-06-2002 08:05 |