Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-12-2005, 14:53
Gadje
Gadje is offline
Hoeveel procent moet je ongeveer van je brutoloon aftrekken om aan het netto bedrag te komen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-12-2005, 15:20
starslayer
starslayer is offline
Is helemaal afhankelijk hoeveel uur je werkt.

In sommige gevallen verdien je netto meer dan bruto.

Dit komt vooral door de uitbetaling van vakantiedagen en vakantie toeslag.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2005, 15:39
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
starslayer schreef op 18-12-2005 @ 16:20 :
Is helemaal afhankelijk hoeveel uur je werkt.

Dit komt vooral door de uitbetaling van vakantiedagen en vakantie toeslag.
Dat is natuurlijk niet echt waar wat je zegt

Heel simpel uitgelegd

brutoloon - (brutoloon * 0,344) - heffingskortingen = te betalen belasting
Is te betalen belasting = nul dan is netto dus bruto, na aftrek van een paar premies maar die zijn te verwaarlozen

Onder je brutoloon vallen ook hewoon je vakantie dagen en vakantie geld. daar betaal je ook belasting over.
Oud 18-12-2005, 16:24
Martin
Martin is offline
Kijk hier eens:
http://www.e-prepay.nl/e-prepay2006/
Met citaat reageren
Oud 18-12-2005, 16:25
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
starslayer schreef op 18-12-2005 @ 16:20 :
Oud 18-12-2005, 17:56
Martin
Martin is offline
Citaat:
T_ID schreef op 18-12-2005 @ 17:25 :
Met citaat reageren
Oud 18-12-2005, 18:32
juno
juno is offline
Als je uitbetaald wordt volgens de scholieren tabellen betaal je bijzonder weinig belasting. Die tabellen houden al rekening met het feit dat scholieren een laag inkomen genieten en maar een gedeelte van het jaar werken, en dus hun arbeidskorting niet volgens de normale witte tabellen verrekend krijgen. De scholierentabellen doen dit wel. Dat scheelt weer het invullen van een T-biljet.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2005, 18:45
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
juno schreef op 18-12-2005 @ 19:32 :
Als je uitbetaald wordt volgens de scholieren tabellen betaal je bijzonder weinig belasting. Die tabellen houden al rekening met het feit dat scholieren een laag inkomen genieten en maar een gedeelte van het jaar werken, en dus hun arbeidskorting niet volgens de normale witte tabellen verrekend krijgen. De scholierentabellen doen dit wel. Dat scheelt weer het invullen van een T-biljet.
je doelt op een bepaalde regeling (die inderdaad bestaat en in dat geval heb je helemaal gelijk), maar als je als scholier (relatief) goed verdient en wel het hele jaar door werkt (niet al het scholierenwerk is immers seizoenswerk) val je (uiteraard) niet onder dit soort 'tabellen'. (maar gewoon onder de witte loonheffingstabel, in de meeste gevallen).

een standaard regel om te weten wat je sowieso nog wel netto overhoudt : 2/3 van je brutoloon kun je normaal gesproken sowieso houden. Wat je dan van die andere 1/3 overhoudt, hangt van je eigen situatie af.

Bij lage inkomens (zoals de meeste scholierenbaantjes) kun je meestal het grootste gedeelte, zoniet alles, in je zak houden.

(overigens, wie denkt er nou echt dat je netto meer kan verdienen dan bruto ? )
Oud 14-08-2006, 03:29
MB
MB is offline
Ik schop em even omhoog, want ik vroeg me af hoe dit nou zit. Ik studeer en ik heb nu naast mijn reguliere baantje een vakantiebaantje en heb daar dan ook op het belastingformulier aan het begin ingevuld dat dat mijn 2e baantje werd. Ik krijg dus geen loonheffingskorting meer (als ik het goed heb) en ik vroeg me af hoeveel mijn netto loon ongeveer is. Ik werk in de Horeca en mijn brutoloon is €8.77 per uur.

En hoeveel kan ik dan ongeveer met een T-biljet weer terugvragen van de belasting? Ik heb deze zomer ongeveer 300 uur gewerkt.

Alvast bedankt
Oud 14-08-2006, 06:39
ikbenschipper1
Citaat:
MB schreef op 14-08-2006 @ 04:29 :
Ik schop em even omhoog, want ik vroeg me af hoe dit nou zit. Ik studeer en ik heb nu naast mijn reguliere baantje een vakantiebaantje en heb daar dan ook op het belastingformulier aan het begin ingevuld dat dat mijn 2e baantje werd. Ik krijg dus geen loonheffingskorting meer (als ik het goed heb) en ik vroeg me af hoeveel mijn netto loon ongeveer is. Ik werk in de Horeca en mijn brutoloon is €8.77 per uur.

En hoeveel kan ik dan ongeveer met een T-biljet weer terugvragen van de belasting? Ik heb deze zomer ongeveer 300 uur gewerkt.

Alvast bedankt
okay, je betaald dan ongeveer 1/3 aan belasting. Je netto uurloon zal dan ongeveer 5,85 zijn. Je betaald aan belasting ongeveer 2,92 per uur.
Totaal dus zo'n 877 euro, je totale salaris bruto van dit baantje is 2621 euro. Ik ga er even vanuit dat je bij je normale baantje zo'n 3000 euro op jaarbasis verdiend, je zal dan zo goed als alles terug kunnen vragen.
Oud 14-08-2006, 09:15
juno
juno is offline
Hij heeft voor dat tweede baantje geen loonheffingskorting meer he, hou daar effe rekening mee.

@TS: vul nou gewoon dat T biljet maar in. Daar zit ook een rekenmodelltje in, kun je het precies zelf uitrekenen.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2006, 14:22
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
juno schreef op 14-08-2006 @ 10:15 :
Hij heeft voor dat tweede baantje geen loonheffingskorting meer he, hou daar effe rekening mee.

@TS: vul nou gewoon dat T biljet maar in. Daar zit ook een rekenmodelltje in, kun je het precies zelf uitrekenen.
een beetje student/scholier heeft wel voldoende aftrekposten om alles terug te kunnen krijgen. Studiekosten zijn immers volledig aftrekbaar.
Oud 14-08-2006, 16:26
ikbenschipper1
Citaat:
juno schreef op 14-08-2006 @ 10:15 :

Jeps ik ben uitgegaan van 33,4% over het totale bedrag
Reageren

Regels voor berichten