Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wat doet Arafat dan om het geweld te stoppen? Precies, niks. Arafat was in zijn jonge jaren ook redelijk extremistisch en hij weet nu ook precies wie er achter al die terreuraanslagen zitten. Hij doet er alleen niks aan.
||
![]() |
Citaat:
Ik bedoelde te zeggen dat de mensen die worden geliquideerd meestal verdacht worden van terreuraanslagen en dat het dus niet zo is dat Israel maar lukraak wat mensen neerschiet.
||
![]() |
Citaat:
Ik denk dat hij eerder vermoord moet worden door een Palestijnse verzetsstrijder.
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Goedkeuren? nee. Maar uit het oogpunt van zelfverdediging kan ik me er wel iets bij voorstellen. Bovendien bestaat er meestal wel meer dan 'een vermoeden'. Keur jij de talloze zelfmoordaanslagen op Israëlische burgers goed?
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En in het geval van die gesloopte huizen gaat die vlieger al helemaal niet op, want daar woonden gewone burgers in... maar wel Palestijnen, en das kennelijk genoeg voor de Israëli's.
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
Ik geef de palestijenen groot gelijk wat betreft de zelmoordaanslagen die ze plegen.Dit doen ze uit woede, angst en verdriet wat hun is aangedaan sinds de komst van de joden in 1948.
Wie ik totaal niet kan uitstaan en dus ook vergelijk met een barbaar en dictator is Sharon, zijn enige doel is, hoelang het ook maar mag duren, 1 land te creeëren waar alleen maar joden leven. Op Tv krijgen we alleen maar iets te zien van de zelfmoordaanslagen en daardoor krijgen mensen een vertekend beeld van de palestijenen. Waarom denk je dat Amerika ( Ik zie geen verschil tussen amerika en israël, ze hebben allebei 1 doel en dat is het uitroeien van de Islam !!!!) Ajazeera bijna vebood om nog uit te zenden, nee niet omdat aljazeera de moslimwereld op verkeerde gedachte zou zetten maar omdat de uitzendingen van aljazeera op de waarheid berusten. En aangezien Amerika niet zo van de waarheid houd op gebied van politiek zien zij aljazeera als een gevaarlijke vijand Ze zouden aljazeera op de Nederlandse tv moeten uitzenden zodat we het vehaaltje ook eens van de andere kant kregen te zien!!! |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]()
|||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
Ze zijn daar al zolang bezig met oorlogvoeren, peres is het niet gelukt vrede te brengen met onderhandelen omdat er niet met extremistische moslims te praten valt... ik zeg laat het israelische leger palestina maar eens flink schoonvegen en dan gaan onderhandelen...
|
![]() |
Een groot probleem is dat Arafat niet meer het gezag heeft om de aanslagen tegen te houden. Dit wil hij natuurlijk niet erkennen, maar het si wel zo. Hamas opereert zonder toestemming of iets, en de Palestijnse regering veroordeelt alle aanslagen. Nou zijn die veroordelingen natuurlijk maar formaliteiten om niet nog meer stennis te veroorzaken, en de vraag is dus wat daarvan gemeend is.
Dan zou een oplossing kunnen zijn om een andere leider neer te zetten bij de Palestijnen, zoals de heer Bush ons meedeelde. Er is alleen geen alternatief. Toen Arafat Hamas nog in de hand had mocht hij van de wereld eigenlijk z'n gang gaan, en toen heeft hij een voor een al zijn tegenstanders uitgeschakeld. Nu hij Hamas niet meer in de hand heeft is er kritiek op zijn beleid; maar er is niemand anders meer die zo'n positie zou kunnen bekleden. Misschien dat zo'n persoon er weer komt met de verkiezingen, maar het duurt nog wel ff voor die er zijn. En Sharon maakt het er natuurlijk ook niet makkelijker op. Hij doet er alles aan om de aanslagen nog meer voedingsbodem te geven terwijl hij met z'n acties wil laten zien dat hij de aanslagen wil stoppen. Maar door keer op keer steden te bezetten, een aantal huizen aan flarden te schieten en onschuldige mensen te doden stop je de aanslagen echt niet. Die zullen alleen maar heviger worden en zo zullen de Palestijnen steeds slechter in het nieuws komen. Op een gegeven moment is hun reputatie zo slecht geworden dat Sharon vrijwel z'n gang mag gaan en is de vrede voor goed voorbij. Voor zover ik kan beoordelen zou een vredesmacht de enige oplossing zijn. Die kan dan de orde bewaken totdat er een vredesakkorrd is getekend waar ook de Hamas het mee eens is, en dan moet er iemand met verstand aan het hoofd van de Israelische regering komen, ook aan die van de Palestijnen trouwens, en dan is de nachtmerrie voorbij... Maar of het ook zo zou lopen? |
![]() |
|
|