Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-06-2002, 16:42
Hannibal
Hannibal is offline
Ik dacht altijd te kunnen voelen waar ik op zou houden. Bij mijn kuiten naderde ik mijn einde al, dat namen mijn vingers duidelijk waar, maar de voetzool was absoluut het einde. Alsof een sliert mens op die plek doorgesneden werd met een krom mes om de bolle hoofden en de holle zolen te vormen. Mijn kruin was mijn begin, daar was geen twijfel over mogelijk. Hoe lager je zakte in het lichaam, hoe onbelangrijker het allemaal werd. Met als dieptepunt de benen waar massa’s voetballers de opium van het volk mee verdienen: geld. Het ware leven zit ‘m hoger in de top van het lichaam, waar de creativiteitsklier, gevoed door het hart zijn cruciale werk doet. Cruciaal, misschien niet voor mij, als individu. Maar cruciaal voor de ontwikkeling en vooruitgang van de mens als geheel en daarmee de wereld in zijn geheel. We hadden in principe alleen uit deze klier hoeven te bestaan. Maar natuurlijk, niet iedereen mag zich dienstbaar opstellen voor de mensheid, niet iedereen hoeft daadwerkelijk iets te scheppen, en daarom houden onze lichamen niet op, onder het middenrif. Seks is booming business, en, zoals ik al eerder in mijn betoog noemde, verschaffen ook de benen de nodige brood en spelen voor de lagere mens. Lager, maar niet slechter, ik oordeel niet. Mensen horen graag oordelen, over zichzelf, over hun leven. Mens schiep niet voor niets een wraakzuchtige God. Wezens die denken onder hun middenrif zijn lager, niet slechter. Ze dienen een belangrijk doel, en moeten aldus gerespecteerd worden. Zonder lage levensvorm geen hoge levensvorm, en wij, alfabeten, moeten een ongekend respect koesteren voor zij die niet kunnen lezen.
Oud 18-06-2002, 20:27
fucking hero
fucking hero is offline
leest wel makkelijk, maar; preek
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 20:20
tampaszta
tampaszta is offline
Oud 20-06-2002, 21:40
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:
tampaszta schreef:
eeej, waar ben jij al die tijd geweest??
Oud 21-06-2002, 15:00
Odicanes Naso
Odicanes Naso is offline
Citaat:
Hannibal schreef:
Wezens die denken onder hun middenrif zijn lager, niet slechter. Ze dienen een belangrijk doel, en moeten aldus gerespecteerd worden. Zonder lage levensvorm geen hoge levensvorm, en wij, alfabeten, moeten een ongekend respect koesteren voor zij die niet kunnen lezen.
Zonder hoge levensvorm, geen lage levensvorm - dat is een logisch vervolg. Maar dan dringt zich een probleem op: moeten de lageren de hogeren dan vuriger respecteren dan de hogeren de lageren, omdat de hogeren, zoals de aanduiding aangeeft, hoger zijn dan de lageren? Misschien is het meer een taalkundig dan een praktisch probleem en moeten de hogeren hier hun vermeende problemen laten varen en diep, heel diep op hun knieeën vallen voor de praktische kant van de zaak; die hebben ze dan ook aan de lageren te danken.

Laatst gewijzigd op 21-06-2002 om 15:04.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 12:39
Black Bird
Black Bird is offline
Vooral het begin vind ik sterk.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 13:26
Spyker
Spyker is offline
Ik vindt het hele stuk sterk! Echt goed en leuk uitgedrukt. Dit soort ged8engangen zijn overigens ook wel best herkenbaar
Reageren

Regels voor berichten