Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-01-2007, 16:00
Alpha_Omega
Avatar van Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
ik zit een beetje met een dilemma nu. ik heb 6maanden gelden gebroken met iemand die me erg dierbaar was(vage situatie maar niet officiëel mijn vriendin enz) erg verdrietig/boos enzovoorst geweest sinds die tijd.

nu ben ik eindelijk weer verliefd. maar er zijn een paar kleine problemen:

1 ik mag sinds 4 weken pas uit, en het is er nog niet van gekomen( ja dom weet het drukdrukdruk)
2 ik weet niet of ze überhaupt intresse heeft
3 het is de 1 jaar jongere zus van een van mijn beste vrienden(ook 17 is ze nu)... en ik zie hem niet al te vaak dus laat staan haar. wel woont ze in dezelfde stad.

van de signalen die ik krijg mag ze me wel. maar ik wil er niet teveel in "lezen" dus ik vraag me af hoe ik dit aan moet pakken
__________________
My future's so bright; I gotta wear shades
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-01-2007, 16:03
Verwijderd
Vraag haar mee uit of naar de film.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2007, 16:04
Verwijderd
Ik zie geen probleem eigenlijk. Vraag haar mee en dan zie je wel.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2007, 16:26
Verwijderd
Ik zie ook geen probleem en ga ervoor want als je er voor ga dan merk je snel wat ze er van vind. dan zijn al je problemen gelijk opgelost. niet te moeilijk denken man. film is prima idee. volgens goede vriendinnen is niets zo kansloos als je merkt dat een jongen verliefd op je is maar niet weet hoe hij het moet aanpakken. suc6
Met citaat reageren
Oud 09-01-2007, 16:31
Smokin'
Smokin' is offline
Citaat:
Alpha_Omega schreef op 09-01-2007 @ 17:00 :
ik zit een beetje met een dilemma nu. ik heb 6maanden gelden gebroken met iemand die me erg dierbaar was(vage situatie maar niet officiëel mijn vriendin enz) erg verdrietig/boos enzovoorst geweest sinds die tijd.

nu ben ik eindelijk weer verliefd. maar er zijn een paar kleine problemen:

1 ik mag sinds 4 weken pas uit, en het is er nog niet van gekomen( ja dom weet het drukdrukdruk)
2 ik weet niet of ze überhaupt intresse heeft
3 het is de 1 jaar jongere zus van een van mijn beste vrienden(ook 17 is ze nu)... en ik zie hem niet al te vaak dus laat staan haar. wel woont ze in dezelfde stad.

van de signalen die ik krijg mag ze me wel. maar ik wil er niet teveel in "lezen" dus ik vraag me af hoe ik dit aan moet pakken
Vragen:

Wat heeft dat "breken" met iemand die je dierbaar was er mee te maken?
Hoe kan je nou verliefd worden op een meisje dat je vrijwel nooit ziet?

Maargoed. Ze ziet jou hoogstwaarschijnlijk gewoon als een vriend van haar broer. Prima kerel niks mis mee, maar een vriend van haar broer. Dat maakt het allemaal wat lastiger. Ik stel voor dat je eerst eens een situatie creeërt waarbij je met dat zusje kan praten op een manier waarbij je niet simpelweg de vriend van haar broer bent. Kortom een situatie waarin je vrijuit kan praten. Bij voorkeur met haar broer er dus niet bij.

Als die situatie er is moet je haar telefoonnummer vragen. Vervolgens wacht je ongeveer vier a vijf dagen en dan bel je haar op. Kort praatje hoe het met haar is en dan vraag je of ze op dag X tijd heeft om iets met je te gaan doen. Liever niet de film maar gewoon in een eetcafé achtig iets wijn/koffie etc drinken. Let op: je vraagt dus niet of ze er zin in heeft, dat is pussy stuff. Je vraagt of ze op dag X tijd Y kan .
Met citaat reageren
Oud 09-01-2007, 18:43
Alpha_Omega
Avatar van Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
1 dat was de inleiding
2 ik vond haar al langer leuk. maar met de feestdagen zag ik haar wel stukken langer enzo... wel veel gepraat enzo.. maar nooit echt ergens over omdat hij erbij was, het probleem is meer hoe ik haar alleen kan krijgen
__________________
My future's so bright; I gotta wear shades
Met citaat reageren
Oud 09-01-2007, 20:53
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
Citaat:
Smokin' schreef op 09-01-2007 @ 17:31 :
[...]
Als die situatie er is moet je haar telefoonnummer vragen. Vervolgens wacht je ongeveer vier a vijf dagen en dan bel je haar op. Kort praatje hoe het met haar is en dan vraag je of ze op dag X tijd heeft om iets met je te gaan doen. Liever niet de film maar gewoon in een eetcafé achtig iets wijn/koffie etc drinken. Let op: je vraagt dus niet of ze er zin in heeft, dat is pussy stuff. Je vraagt of ze op dag X tijd Y kan .
Oh jij met je praatjes, ik zou je een hork vinden als je er sowieso al van uit gaat dat ik met je uit wil. Krijg je nou echt je droomprinses met die tactieken van je?
__________________
To eu zèn
Met citaat reageren
Oud 09-01-2007, 22:03
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Ertur schreef op 09-01-2007 @ 17:03 :
Vraag haar mee uit of naar de film.
Ja, zodat je mekaar de hele avond fijn niet kan spreken
Met citaat reageren
Oud 09-01-2007, 22:05
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 09-01-2007 @ 23:03 :
Ja, zodat je mekaar de hele avond fijn niet kan spreken
Wat is dat toch met mensen, dat ze ervan uitgaan dat je elkaar pas in de bioscoopzaal ontmoet, terwijl de film al bezig is, en dat je meteen bij de aftiteling weer afscheid van elkaar neemt?
Met citaat reageren
Oud 09-01-2007, 22:07
I C U
Avatar van I C U
I C U is offline
Citaat:
Ertur schreef op 09-01-2007 @ 23:05 :
Wat is dat toch met mensen, dat ze ervan uitgaan dat je elkaar pas in de bioscoopzaal ontmoet, terwijl de film al bezig is, en dat je meteen bij de aftiteling weer afscheid van elkaar neemt?
Precies, dat. Vantevoren kun je ergens wat gaan eten/drinken, achteraf kun je ergens wat gaan drinken, of wandeling maken, of wat dan ook. Ik vind het echt niet zo'n suf iets voor een eerste date, naar de film gaan
__________________
Ik ben ook maar een product van mijn opvoeding.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2007, 22:31
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Ertur schreef op 09-01-2007 @ 23:05 :
Wat is dat toch met mensen, dat ze ervan uitgaan dat je elkaar pas in de bioscoopzaal ontmoet, terwijl de film al bezig is, en dat je meteen bij de aftiteling weer afscheid van elkaar neemt?
Ik ging met mijn date naar een cabaretvoorstelling. Dan kun je ook niet met elkaar communiceren. Daarvoor hebben we een uur bij het theater wat gedronken en daarna nog 3 uur in een kroeg. In totaal dus 4 uur gepraat. Hoezo je spreekt elkaar niet?

Ik bedoel dus dat ik het ermee eens ben
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 09:50
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Ertur schreef op 09-01-2007 @ 23:05 :
Wat is dat toch met mensen, dat ze ervan uitgaan dat je elkaar pas in de bioscoopzaal ontmoet, terwijl de film al bezig is, en dat je meteen bij de aftiteling weer afscheid van elkaar neemt?
Bij een eerste date wil ik zelf 't liefst gewoon wat gaan drinken in een cafe, gewoon een paar uur gezellig kletsen, samen photoplay spelen, dat soort dingen Naar de film gaan is ook leuk, maar zo leer je mekaar niet kennen. En ik heb over het algemeen niet de tijd om EN naar de film te gaan EN nog eens 4 uur in de kroeg te zitten

To each his own, maar ik vind het suf op een eerste date.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 09:53
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
Chimera schreef op 10-01-2007 @ 10:50 :
samen photoplay spelen, dat soort dingen
Haha geweldig , toen ik m'n vriendje voor het eerst ontmoette hebben we dat uren gedaan
__________________
As if!
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 09:58
juno
Avatar van juno
juno is offline
Ik weet niet eens wat Photoplay is...
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 10:20
Smokin'
Smokin' is offline
Citaat:
Myuki schreef op 09-01-2007 @ 21:53 :
Oh jij met je praatjes, ik zou je een hork vinden als je er sowieso al van uit gaat dat ik met je uit wil. Krijg je nou echt je droomprinses met die tactieken van je?
Jij zoekt natuurlijk iemand die nederig naar je pijpen danst. Veel succes. Waarom zou je zeggen.."he heb je misschien zin om.." Een zelfverzekerde gast die in zichzelf gelooft heeft dat soort flauwekul niet nodig. Met lomp of grof gedrag heeft dit helemaal niks te maken. Je beledigt een meisje toch niet als je dit zegt? Als ze geen zin heeft kan ze alsnog nee zeggen, maar als ze gewoon ja zegt heb je tenminste een zelfverzekerde start gemaakt vanaf het begin. Bovendien vind ik deze hele opmerking belachelijk.. want nu moet ikk dus geloven dat als een jongen (ik noem hem Carlos) die jij leuk vind je opbelt voor een date het ongeveer zo kan gaan:

Carlos: He Myuki alles goed blabla
Myuki: Ja blablabla (algemeen gesprek)
Carlos: Maargoed, heb je trouwens tijd om vrijdagavond wat met me te gaan drinken in cafe Hooghoudt?
Myuki: Ehm.. jezus hoe kan je zo'n hork zijn! Ik vond je wel leuk maar dit doe de deur echt dicht! Sorry Carlos..
(en hangt op)

nee zo gaat het natuurlijk niet. Want zelf als een meisje het een beetje arrogant en misschien zelfs horkerig gedrag vindt accepteert ze dat heel vaak, zeker als ze de jongen leuk vindt. Vaak vinden meisjes een dergelijke stijl zelfs veel leuker dan dat zoete gemiezer maar dat geven ze maar moeilijk toe.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 11:20
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Nuck schreef op 10-01-2007 @ 10:53 :
Haha geweldig , toen ik m'n vriendje voor het eerst ontmoette hebben we dat uren gedaan
Cafe 'T Neutje in Utrecht (aan de Neude) is mijn favoriet. Gezellig klein kroegje, met een photoplay apparaat. Alleen ze hebben nu een nieuwe, met een andere versie van 'zoek-de-verschillen', en deze is vet moeilijk

Citaat:
Smokin' schreef op 10-01-2007 @ 11:20 :
Vaak vinden meisjes een dergelijke stijl zelfs veel leuker dan dat zoete gemiezer maar dat geven ze maar moeilijk toe.


Zelfverzekerd zijn betekent overigens niet dat je niet 'lief' kan zijn of wat dan ook. Ik hou ook netjes de deur voor haar open. Maar ik ga niet op m'n knietjes bedelen of ze misschien zin heeft mee te gaan.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 11:21
Smokin'
Smokin' is offline
Citaat:
Chimera schreef op 10-01-2007 @ 12:20 :
Zelfverzekerd zijn betekent overigens niet dat je niet 'lief' kan zijn of wat dan ook. Ik hou ook netjes de deur voor haar open.
I agree
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 11:31
Verwijderd
'Heb je tijd om...' is niet 'zelfverzekerd', maar 'zakelijk'. Dat is een formulering die je gebruikt voor een praktische afspraak. Als een jongen 'heb je tijd om...' zou gebruiken bij het vragen voor een date, zou ik in eerste instantie denken dat hij een of ander praktisch probleem wil bespreken, en als hij dan duidelijk zou maken dat het om een date gaat zou ik aannemen dat hij van verlegenheid niet goed uit z'n woorden kon komen.

Verder werkt het verhaal van Smokin' denk ik wel, als is vier a vijf dagen wachten wat geforceerd en getuigt de eerste zin van gebrek aan inlevingsvermogen. Ik zou eerder denken: wat heeft het feit dat je pas een paar weken uit mag, er mee te maken.

Laatst gewijzigd op 10-01-2007 om 11:34.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-01-2007, 11:43
juno
Avatar van juno
juno is offline
Nou, dan zeg je heb je zin om vrijdag wat te gaan drinken in de MaPo?
(Da's de Leidse favoriete hang-out )

OT: Ik ga d'r gewoon mee naar bed. Je moest eens zien hoe goed je elkaar dan leert kennen.

Laatst gewijzigd op 10-01-2007 om 11:48.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 12:06
Smokin'
Smokin' is offline
Citaat:
Sarah schreef op 10-01-2007 @ 12:31 :
'Heb je tijd om...' is niet 'zelfverzekerd', maar 'zakelijk'. Dat is een formulering die je gebruikt voor een praktische afspraak. Als een jongen 'heb je tijd om...' zou gebruiken bij het vragen voor een date, zou ik in eerste instantie denken dat hij een of ander praktisch probleem wil bespreken, en als hij dan duidelijk zou maken dat het om een date gaat zou ik aannemen dat hij van verlegenheid niet goed uit z'n woorden kon komen.
Dat zou het geval zijn mits er niet een uitnodiging om wat te gaan drinken aan verbonden was. Er wordt niet gezegd 'Heb je tijd om vrijdag met mij die stukken over de herstructurering van de Rabobank door te nemen?' Nee, er wordt voorgesteld om wat te drinken. Dit gekoppeld aan een voorgeschiedenis van ontmoeting, leuk gesprek(ken) en het vragen van een mobiel nummer. Als jij dan denkt dat die gast een zakelijke bespreking op gang wil zetten vind ik dat op zijn minst toch wat apart. Daarnaast is ook de manier waarop je iets zegt van belang. Zo zal een voorstel voor een zakelijke afspraak op een andere toon gedaan worden dan die voor een date. En met betrekking tot verlegenheid..als iemand gewoon makkelijk uit z'n woorden komt dan zal die suggestie zeker niet zo snel gewekt worden. Nu zou je het ook nog anders kunnen formuleren, maar het is zaak dat de 'heb je zin om' formulering vermeden wordt.

Citaat:
Sarah schreef op 10-01-2007 @ 12:31 :
[.. getuigt de eerste zin van gebrek aan inlevingsvermogen.
Waarom?
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 12:19
juno
Avatar van juno
juno is offline
Voor mijn part zeg je "ga je vrijdag gezellig mee wat drinken?" als je de woorden heb je zin echt wilt vermijden. Of het wuss klinkt hangt trouwens helemaal van de toon af hoor. Heb je tijd kan ook ontzettend sissy klinken, als je het verkeerd brengt.

Breng het met de juiste intonatie, and you'll get away with anything. Wat je doet op die date maakt ook geen fluit uit. Alles is leuk met iemand die leuk is.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 13:57
Alpha_Omega
Avatar van Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
leuke discussie hoor. het punt was dat ik niet echt zelf een idee heb hoe ik haar alleen(echt alleen) kan spreken te krijgen

en dat uitgaan was om antwoorden als "zoek uit waar ze gaat stappen" te vermijden

anyway. ik zoek nog steeds een goede situatie
__________________
My future's so bright; I gotta wear shades
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 14:11
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Ik zou trouwens eerst eens afleren verliefd te worden op een meisje die je helemaal niet goed kent, en waarvan je helemaal niet weet wat ze voor jou voelt. Gaat je een hoop teleurstellingen schelen.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 14:13
madelief21
madelief21 is offline
Snap wel dat je zo denkt smokin' je zal in zekere zin ook best wel gelijk hebben over een aantal dingen. Maar het komt heus wel playerig over hoor als iemand 5 dagen wacht met bellen, ik zou gelijk denken zeker tactiek van die jongen of niet en ik zou een nog veel hardere tactiek in gaan zetten.
Het is toch veel liever als een jongen gewoon laat blijken dat hij je echt leuk vindt en niet gelijk belt maar wel een dagje later. Vrouwen vinden dat erg leuk, ookal moeten ze het nou ook weer niet gaan overdrijven he....
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 15:03
Smokin'
Smokin' is offline
Citaat:
madelief21 schreef op 10-01-2007 @ 15:13 :
Snap wel dat je zo denkt smokin' je zal in zekere zin ook best wel gelijk hebben over een aantal dingen. Maar het komt heus wel playerig over hoor als iemand 5 dagen wacht met bellen, ik zou gelijk denken zeker tactiek van die jongen of niet en ik zou een nog veel hardere tactiek in gaan zetten.
Het is toch veel liever als een jongen gewoon laat blijken dat hij je echt leuk vindt en niet gelijk belt maar wel een dagje later. Vrouwen vinden dat erg leuk, ookal moeten ze het nou ook weer niet gaan overdrijven he....
Ja het is liever en misschien op dat moment ook leuker, maar desalniettemin niet aantrekkelijk op de lange termijn. Dat blijkt ook uit jou eigen post waar je schrijft dat jongens het niet moeten overdrijven. Feit is dat vele kerels dit natuurlijk wel doen. Daarnaast is het niet persé liever als een jongen direct laat merken dat hij je leuk vind, het is voor vrouwen veel makkelijker. Het geeft ze veel meer controle en macht over de situatie.
En geef antwoord op deze vraag: wat is er aantrekkelijk aan het feit dat een jongen duidelijk laat merken, vanaf het begin als je hem net kent, hoe leuk hij je vind? Ik snap dat het leuk is omdat het bevestiging geeft en dergelijke.. maar het draagt er toch niet aan bij dat je de jongen leuker gaat vinden?(tenzij je heel erg onzeker bent)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-01-2007, 15:46
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
madelief21 schreef op 10-01-2007 @ 15:13 :
Snap wel dat je zo denkt smokin' je zal in zekere zin ook best wel gelijk hebben over een aantal dingen. Maar het komt heus wel playerig over hoor als iemand 5 dagen wacht met bellen, ik zou gelijk denken zeker tactiek van die jongen of niet en ik zou een nog veel hardere tactiek in gaan zetten.
Het is toch veel liever als een jongen gewoon laat blijken dat hij je echt leuk vindt en niet gelijk belt maar wel een dagje later. Vrouwen vinden dat erg leuk, ookal moeten ze het nou ook weer niet gaan overdrijven he....
Zelf vind ik 5 dagen overdreven, bel zelf meestal 2-3 dagen later, beetje afhankelijk van hoe druk ik ben.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 16:43
juno
Avatar van juno
juno is offline
Na 5 dagen hoeft het voor mij niet meer. Dan neem ik aan dat-ie geen interesse heeft, en dan smelt het bij mij ook weg. Nee, komt niet terug ook. Als dat roze wolkje eenmaal ploef zegt, is het kapot.

Twee dagen is voor mij de max hoor. Drie is al twijfelachtig.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 17:17
Verwijderd
Citaat:
Smokin' schreef op 10-01-2007 @ 16:03 :
En geef antwoord op deze vraag: wat is er aantrekkelijk aan het feit dat een jongen duidelijk laat merken, vanaf het begin als je hem net kent, hoe leuk hij je vind? Ik snap dat het leuk is omdat het bevestiging geeft en dergelijke.. maar het draagt er toch niet aan bij dat je de jongen leuker gaat vinden?(tenzij je heel erg onzeker bent)
Ik haat het dat het zo is, maar het is zeker waar. (In mijn geval dan). Dat laatste zinnetje klopt alleen niet denk ik. Als je heel onzeker bent vind je het wel leuk als er allerlei jongens achter je aanlopen, maar je wordt er daardoor niet verliefd van. Dat gebeurt alleen als je wanhopig bent en jezelf wijsmaakt dat je gek op iemand bent, alleen maar omdat je zo blij bent dat je diegene kunt krijgen.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 17:32
madelief21
madelief21 is offline
Ja tenzij je de vrouw eerst die touwtjes geeft smokin en daarna die touwtjes uit haar handen haalt.... x
Met citaat reageren
Oud 24-01-2007, 11:24
wushuman
wushuman is offline
Smokin' heeft gelijk hier. Volg zijn raad op.
Geen zin om zelf nog woorden aan vuil te maken
Met citaat reageren
Oud 24-01-2007, 11:26
Anika
Citaat:
wushuman schreef op 24-01-2007 @ 12:24 :
Smokin' heeft gelijk hier. Volg zijn raad op.
Geen zin om zelf nog woorden aan vuil te maken
En je dacht: laat ik maar even een topic van een paar weken oud uppen om dat te melden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Tijd om de biezen te pakken! [afghanistan, andere moslimlanden, .dk & .nl topic]
Verwijderd
134 19-03-2008 11:37
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Voetbalvandalisme & hooligan: hoe aan te pakken?
hhendrikxx
49 13-03-2006 23:31
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Het grote Stellingen topic
Balance
44 29-09-2005 18:38
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen [Engels] Mondeling
Femic
1 08-02-2005 22:36
Levensbeschouwing & Filosofie Is het juist om mensen te hypnotiseren?
Dotcom
16 28-08-2004 04:14
Algemene schoolzaken Hoe is jullie te laat regeling?
Verwijderd
62 07-02-2004 14:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:00.