Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-08-2006, 18:00
Little Dutchess
Little Dutchess is offline
Weet iemand of (en hoe) je .wav muziekbestanden over kunt zetten naar .mp3 en zoja hoe?

BVD
Oud 15-08-2006, 18:07
dafelix
dafelix is offline
http://forum.scholieren.com/search.php?
Oud 15-08-2006, 18:33
ILUsion
ILUsion is offline
http://www.google.com/search?q=Wav+naar+mp3
Zo moeilijk ???
Oud 15-08-2006, 18:35
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
ILUsion schreef op 15-08-2006 @ 19:33 :
http://www.google.com/search?q=Wav+naar+mp3
Zo moeilijk ???
Niet moeilijk nee, maar je stuit wel op een ongelofelijke hoeveelheid rotzooi (voornamelijke sharewareproducten waar je geen ruk mee kan). Ik kan me enigszins voorstellen dat iemand daar geen wijs uit wordt

Ik zou zeggen, probeer DBpowerAMP eens.
Oud 15-08-2006, 19:29
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
M@rco schreef op 15-08-2006 @ 19:35 :
Niet moeilijk nee, maar je stuit wel op een ongelofelijke hoeveelheid rotzooi (voornamelijke sharewareproducten waar je geen ruk mee kan). Ik kan me enigszins voorstellen dat iemand daar geen wijs uit wordt

Ik zou zeggen, probeer DBpowerAMP eens.
Het eerste is inderdaad shareware, maar volgens mij wel functioneel (10 maal, maar het is iets) en dan het 2e en 3e resultaat bij mij zijn wel degelijk voltreffers hoor! Bij elke zoekopdracht kom je rotzooi tegen, maar dit was echt zo'n "zoek het op"-post, wat mij betreft (is ook maar een mening natuurlijk).

LAME zou ik zeggen.
Oud 15-08-2006, 19:49
dafelix
dafelix is offline
zoeken binnen dit forum leidde al tot ik-weet-niet-hoeveel topics, google had je nieteens nodig gehad (indien google ondergeschikt is aan dit forum)
Oud 15-08-2006, 21:37
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Sony Soundforge is de ultieme software
Met citaat reageren
Oud 16-08-2006, 04:08
Hulk
Hulk is offline
Ik gebruik Alto MP3 Gold.. is geen freeware geloof ik, maar serienummers zijn overal te vinden.
Oud 17-08-2006, 11:45
Engadin
Engadin is offline
lame?
Oud 23-08-2006, 15:46
Jimte
Jimte is offline
Als je een respectabel mp3'tje wilt zul je Soundforge (kan alleen niet standaard) of Goldwave/Adobe Adobe Audition moeten gebruiken, Wil je gewoon op je kruidvat mp3speler prima muziek luisteren dan moet je gewoon even naar cnet download of Tucows gaan, daar mp3 to wav intypen en een gratis progje downloaden, in deze klasse bestaan er geen betere of slechtere.
Oud 25-08-2006, 22:30
hookee
hookee is offline
Ik gebruik al jaren CDex 1.3 (1.5 heeft wel 's problemen met CD's uitlezen). Gratis en voor niets, óók ideaal met CD's rippen.
hier staat een link.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2006, 00:00
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
hookee schreef op 25-08-2006 @ 23:30 :
Ik gebruik al jaren CDex 1.3 (1.5 heeft wel 's problemen met CD's uitlezen). Gratis en voor niets, óók ideaal met CD's rippen.
hier staat een link.
Ik gebruik 1.5, nog geen enkel probleem mee gehad, ik ben trouwens blij dat ze na al die tijd weer de ontwikkeling voortzetten (het project heeft 3 jaar stilgelegen, geloof ik). Het enige spijtige aan gratis rippers is dat FreeDB ermee gaat ophouden, dat wordt dus in de toekomst manueel alle nummers ingeven...
Oud 26-08-2006, 08:56
Azzurra
Azzurra is offline
ik gebruik altijd i-tunes... werkt ook prima
Oud 26-08-2006, 09:24
freyk
freyk is offline
Citaat:
Engadin schreef op 17-08-2006 @ 12:45 :
lame?
Ja, LAME.
Hier vind je een engelse handleiding hoe je een wav je omzet naar een mp3.
En je kan het ook bijvoorbeeld met winamp regelen.
Oud 26-08-2006, 09:26
hookee
hookee is offline
Citaat:
ILUsion schreef op 26-08-2006 @ 01:00 :
Ik gebruik 1.5, nog geen enkel probleem mee gehad, ik ben trouwens blij dat ze na al die tijd weer de ontwikkeling voortzetten (het project heeft 3 jaar stilgelegen, geloof ik). Het enige spijtige aan gratis rippers is dat FreeDB ermee gaat ophouden, dat wordt dus in de toekomst manueel alle nummers ingeven...
Als het 3 jaar stil heeft gelegen was er na de laatste uitgave waarschijnlijk geen verbetering noodzakelijk . Zoals een kaasschaaf zo langzamerhand wel "uitontwikkeld"is
Met citaat reageren
Oud 26-08-2006, 10:09
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
hookee schreef op 26-08-2006 @ 10:26 :
Als het 3 jaar stil heeft gelegen was er na de laatste uitgave waarschijnlijk geen verbetering noodzakelijk . Zoals een kaasschaaf zo langzamerhand wel "uitontwikkeld"is
Op puur functioneel vlak was het inderdaad mature, maar wat betreft integratie en dergelijke, is het zeker géén product dat af is: geen integratie met autoplay van Windows XP, grafisch een beetje verouderd (geen XP-manifest, maar wel XP-icons), moeilijk om als gewone user er gebruik van te maken (je hebt een admin nodig). Dat zijn geen zaken die de doelfunctie van het programma verbeteren, maar enkel randfuncties die het programma op z'n geheel verbeteren. En wat er volgens mij even goed op zou mogen verbeteren is dat je niet "Artist / Title" moet werken, maar dat hij die automatisch in twee kolommen zet; ondersteuning voor discnumber in de tags. Nu is mijn workflow als volgt: CDex ript alles naar MP3 met zo mogelijk de gegevens uit FreeDB in de tags, dan foobar2000 erover en zo een discnumber/albumartist/... toevoegen, laten kopiëren naar mijn muzieklocatie door foobar2000 (zodat alle bestanden een juiste plaats en goede naam krijgen) en dan ofwel de cover scannen of downloaden van internet en in dezelfde map folder.jpg noemen. Er zijn heel wat stappen die in foobar2000 veel mooier zijn dan in CDex (omdat je meer controle krijgt over de tags) en als ze dat in CDex zouden inpompen, zou dat voor mij mooi meegenomen zijn (hoef ik niet meer manueel in foobar2000 de tags aan te passen en laten verplaatsen).

Wat dat voor de kaasschaaf betekent; iedere kaasschaaf heeft misschien wel ongeveer dezelfde vorm, maar het materiaal waaruit het vervaardigd wordt, kan soms anders zijn bij verschillende schaven en dat maakt soms het verschil.
Oud 26-08-2006, 11:04
M@rco
M@rco is offline
CDex... schaam je Het beste programma is natuurlijk EAC.
Oud 26-08-2006, 13:24
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
M@rco schreef op 26-08-2006 @ 12:04 :
Tja, het beste valt op meerdere vlakken te bekijken, zelf vind ik CDex veel simpeler werken dan EAC (hoewel die laatste natuurlijk als onbetwiste winnaar gezien wordt als het aankomt op foutcorrectie), maar dan moet je zelf nog aan LAME als EXE zien te geraken terwijl die bij CDex bijzit als DLL. (Naja, in principe is LAME toch illegaal om te gebruiken, omdat ze geen licentie van Fraunhofer hebben om een MP3-encoder te bouwen, als ik me niet vergis).
Oud 26-08-2006, 17:11
Engadin
Engadin is offline
Citaat:
M@rco schreef op 26-08-2006 @ 12:04 :
Het is mij nooit duidelijk geworden hie je met eac wav naar mp3 omzet.
Oud 26-08-2006, 20:25
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
ILUsion schreef op 26-08-2006 @ 14:24 :
Tja, het beste valt op meerdere vlakken te bekijken, zelf vind ik CDex veel simpeler werken dan EAC (hoewel die laatste natuurlijk als onbetwiste winnaar gezien wordt als het aankomt op foutcorrectie), maar dan moet je zelf nog aan LAME als EXE zien te geraken terwijl die bij CDex bijzit als DLL. (Naja, in principe is LAME toch illegaal om te gebruiken, omdat ze geen licentie van Fraunhofer hebben om een MP3-encoder te bouwen, als ik me niet vergis).
Simpeler? Nou... bij EAC is het ook gewoon een kwestie van op 1 knopje klikken. Toegegeven, het is even wat werk om EAC goed in te stellen, gelukkig zijn daar goede quickstart manuals voor te vinden (o.a. op www.coasterfactory.org). Maar dat is eenmalig, net zoals het downloaden van LAME (gewoon dit bookmarken). Maar goed, iedereen moet natuurlijk gebruiken wat hij/zij het fijnst vindt werken, als jij tevreden bent met wat CDex produceert dan zal er geen reden zijn om iets anders te gebruiken.
Citaat:
Engadin schreef op 26-08-2006 @ 18:11 :
Het is mij nooit duidelijk geworden hie je met eac wav naar mp3 omzet.
Tools -> Compress WAVs
Reageren

Regels voor berichten