Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-09-2006, 18:37
geina
geina is offline
Kan iemand mij uitleggen Hoe ik geld moet storten op iemand anders rekening ??

kweet het niet Dus Bedankt als je me kan helpen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-09-2006, 18:47
Verwijderd
Internetbankieren
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 18:58
geina
geina is offline
maar Ff serieus KAn Niemand em helpen Ik wil het graag weten
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 19:13
Verwijderd
Als je een rekening hebt, dan heb je óf een internetbankieren-account, óf of je hebt een boekje met overschrijvingskaarten gekregen. Als je een internetbankieren-account hebt, dan heb je daar papieren en spullen van, en in die papieren staat hoe je het moet gebruiken. Zo niet, dan heb je overschrijvingskaarten waarop je het bedrag dat je overmaakt, naam&rekeningnummer van degene die het ontvangt en je handtekening moet invullen. Daarna stuur of breng je het naar je eigen bank. Vaak heb je enveloppen waar het adres van de bank al op gedrukt staat.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 19:18
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
geina schreef op 03-09-2006 @ 19:37 :
Kan iemand mij uitleggen Hoe ik geld moet storten op iemand anders rekening ??

kweet het niet Dus Bedankt als je me kan helpen
Je ouders...
Oud 03-09-2006, 19:23
Tiño
Tiño is offline
wat sarah zegt
Oud 03-09-2006, 19:52
Missy
Missy is offline
Wat ik ook altijd doe en kan bij de Rabobank, in ieder geval. Binnen in de bank kan je bij zo'n apperaat geld storten. Pin er in, pincode en dan kan je kiezen tussen eigen rekening of een andere rekening. Klik je andere rekening aan, bankrekeningnummer intikken en dan het geld storten.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 19:54
LB06
LB06 is offline
Citaat:
Tiño schreef op 03-09-2006 @ 20:23 :
wat sarah zegt
Yep, maar als je 16 bent heb je zo'n boekje waarschijnlijk helemaal niet. Ik moest ook een keer iets overmaken, voordat ik internetbankieren had. Ik wist toen ook niet van het bestaan van dergelijke boekjes af, dus ben toen gewoon naar de bank gegaan en heb uitgelegd wat er aan de hand was. Zij heeft voor mij toen zo'n ding ingevuld dat ik ff moest ondertekenen. Ze zei er wel bij dat dit eigenlijk niet de juiste procedure was.

Maar als het slechts éénmalig is, kun je wellicht hetzelfde proberen. En anders vraag je gewoon zo'n boekje aan, of je regelt dat je kunt internetbankieren (toestemming van je ouders nodig, omdat je dan ook bij je spaarrekening kunt). Of je laat je ouders het overmaken en je betaalt ze cash terug.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 20:24
Verwijderd
De bank waar je je rekening hebt kan je ongetwijfeld helpen.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 20:31
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
LB06 schreef op 03-09-2006 @ 20:54 :
Yep, maar als je 16 bent heb je zo'n boekje waarschijnlijk helemaal niet. Ik moest ook een keer iets overmaken, voordat ik internetbankieren had. Ik wist toen ook niet van het bestaan van dergelijke boekjes af, dus ben toen gewoon naar de bank gegaan en heb uitgelegd wat er aan de hand was. Zij heeft voor mij toen zo'n ding ingevuld dat ik ff moest ondertekenen. Ze zei er wel bij dat dit eigenlijk niet de juiste procedure was.

Maar als het slechts éénmalig is, kun je wellicht hetzelfde proberen. En anders vraag je gewoon zo'n boekje aan, of je regelt dat je kunt internetbankieren (toestemming van je ouders nodig, omdat je dan ook bij je spaarrekening kunt). Of je laat je ouders het overmaken en je betaalt ze cash terug.
Zo'n boekje krijg je als je een rekening opent. Bij de Postbank iig.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 20:47
LB06
LB06 is offline
Citaat:
Bloem schreef op 03-09-2006 @ 21:31 :
Zo'n boekje krijg je als je een rekening opent. Bij de Postbank iig.
Tja dat zal best. Maar als je zo'n rekening al vanaf je geboorte hebt, zoals zovelen? Weinig kans dat je dat ding nog hebt. Ik kan me in ieder geval niet herinneren ooit zoiets te hebben gezien. Tegen de tijd dat ik me serieus met geld bezig ging houden had ik internetbankieren.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 21:35
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
LB06 schreef op 03-09-2006 @ 21:47 :
Tja dat zal best. Maar als je zo'n rekening al vanaf je geboorte hebt, zoals zovelen? Weinig kans dat je dat ding nog hebt. Ik kan me in ieder geval niet herinneren ooit zoiets te hebben gezien. Tegen de tijd dat ik me serieus met geld bezig ging houden had ik internetbankieren.
Dan krijg je bij de postbank op je 12de ofzo er 1 opgestuurd ...
Oud 03-09-2006, 21:49
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Bovendien is ie dan nog in guldens.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 21:55
Saycheese
Saycheese is offline
Citaat:
Een rekening die je vanaf je geboorte hebt is meestal een spaarrekening, ik neem niet aan dat jouw ouders een betaalrekening voor hun pasgeboren baby hebben geopend toen?

@TS: Wat Sarah zegt, en als jij niets van zo'n boekje afweet, vraag het eens aan je ouders.
Oud 03-09-2006, 22:55
LB06
LB06 is offline
Citaat:
Saycheese schreef op 03-09-2006 @ 22:55 :
Een rekening die je vanaf je geboorte hebt is meestal een spaarrekening, ik neem niet aan dat jouw ouders een betaalrekening voor hun pasgeboren baby hebben geopend toen?

@TS: Wat Sarah zegt, en als jij niets van zo'n boekje afweet, vraag het eens aan je ouders.
Oh ja. Dat zou inderdaad kunnen.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2006, 06:17
arPos
arPos is offline
tja wat wil je

internetbankieren
telefonisch bankieren
electronisch bankieren
overschrijvingskaarten
geld opnemen aan persoon geven zodat die het kan storten op eigen rekening
Oud 04-09-2006, 06:53
Chaucus
Chaucus is offline
Naar de bank gaan van degene die t geld moet hebben (dus AbnAmro/Rabobank etc.). Dan aan de balie zeggen op welke rekening je t wilt storten.
Hier worden wel vaak kosten voor berekend, overmaken is gratis (tenminste voor zover ik weet).
Oud 04-09-2006, 16:25
Hakuna
Hakuna is offline
Ik kan op deze manieren geld overmaken.

Acceptgiro
Overschrijvingsformulier (bank en giro)
Mijn postbank (electronisch)
Op postkantoor (contant)
Op bank (contant)
Paypal
Creditcard (wereld wijd)
Met citaat reageren