Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik heb er tamelijk veel last van. En dan voornamelijk tijdelijke verlammingsverschijnselen. Hoe vaak mensen niet tegen mij gezegd hebben "Nou sta verdorie op en stel je niet zo aan!" maar ik kan het dan echt niet. Of dat ik mijn handen ineens niet meer kan bewegen. En dan nog de maag en darmklachten die ik heb, die er ook mee samen schijnen te hangen.
Het schijnt bij mij allemaal met het misbruik dat ik doorgemaakt heb mee te spelen. Maar hoe de vork precies in de steel zit weet ik zelf ook niet. ![]()
|
Onbegrip.....komt zoveel voor.... ik herken het.
Wat dat betreft kun je 'beter' een gebroken been hebben, omdat dat nog getolereerd wordt.. of in ieder geval begrepen.. Binnen de psychosomatiek wordt gezegt dat de herinneringen van trauma's niet alleen emotioneel niveau, maar ook op lichamelijk niveau worden opgeslagen, waardoor dus allerlei lichamelijke klachten kunnen ontstaan, waar artsen vaak geen duidelijke oorzaak voor aan kunnen wijzen. Door het verwerken van trauma, die ladingen weghalen zou je lichaam zich dus kunnen genezen.... Maar een vraag is dan, willen we dat? Ik bedoel; willen we door de pijn van het trauma heen of 'ziek' zijn? ![]()
|
Op zich zijn de pyschosomatische dingen die ik heb niet zo erg maar wel lastig. Ik krijg bijv last van eczeem als ik zenuwachtig ben, net zoals prikkelbaardarmsyndroom blijkbaar samenhangt met je psychische welbevinden. Daarbij wekt stress bij mij soms migraine op, maar het kan ook komen omdat ik ongesteld ben of ik iets 'verkeerds' heb gegeten. Ik vind het zo stom klinken dat het psychisch is, alsof het dan minder erg is (dat idee koppel ik er zelf aan). Omgeving reageert niet met onbegrip, pas kwam me tante me brufen brengen omdat ik al een halve avond op de wc zat. Ik geloof zeker dat wanneer je je psychisch niet goed voelt dit zijn effect op het somatische deel heeft. Ooit hoorde ik eens een theorie die zover doorvoerde dat zelfs diabetes werd terugvoert als 'psychisch'
![]()
||
Citaat:
Zelfs kanker zou kunnen komen of verergeren door de psyche... *kan er ook niet helemaal bij...* Maar er is wél bewezen dat positief denken bij kanker-patiënten het helingsproces positief kan beïnvloeden.... Complex!
|
Verwijderd
|
pff tja. Bij mij is geen oorzaak gevonden voor mijn gewrichtsklachten, maar is het dan meteen psychosomatisch? Zo denken veel mensen wel, en als iets in je kop zit stel je je aan... Ik kan me zeker voorstellen dat spanning je spieren doet verkrampen, dat heb ik in mijn rug, schouders en nek, maar sommige dingen gaan inderdaad te ver. Bovendien, hoe komt het dan dat ik nog steeds vaak last heb van mijn gewrichten, terwijl het psychisch nu heel goed met mij gaat? Ik voel me uiterst gelukkig.
Tja... |
![]() |
||
Citaat:
![]() Toch vind ik het moeilijk te bevatten dat er volgens bepaalde opvattingen 'kanker' het gevolg van psychisch welzijn is. Ik denk waarschijnlijk vaak in losse delen in plaats van 'holistisch'. Hoe worden dergelijke aandoeningen bij heel kleine kinderen overigens verklaard? Een goede vriend van mij heeft op zijn 5de namelijk kanker gehad, maar voor zijn vijfde heeft hij zover ik weet geen trauma gehad oid. Goede vrienden, goede cijders... Of zijn dit uitzonderingen op de regel? Wel interessant trouwens
Laatst gewijzigd op 21-08-2006 om 22:34. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Euh....karma? vorig leven? ![]() Citaat:
Maar in hoeverre hebben negatieve gedachten een invloed op de cellen? Het is bekend dat mensen die zeer negatief zijn eerder ziek worden.... Wanneer we negatieve gedachten hebben, worden er andere stoffen aangemaakt dan wanneer we positieve gedachten hebben. Er bestaat een directe relatie tussen negatieve gedachten en weerstandsvermogen. Ons denken heeft een grote invloed op ons zijn, daarmee dus ook op ons hele zijn, onze cellen? Ons lichaam vernieuwd elke drie tot zeven jaar alle cellen, Maar sommige hebben over zeven jaar nog steeds dezelfde ziektes... of dwaal ik nu af? Gossie, is nog niet makkelijk dat denken op de vroege ochtend ![]() mijn lichamelijk gestel van vandaag heeft ![]() liefs, Dashja
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
virussen, bactiëren etc zijn die ziektes verspreiden. Wel is het (niet voor allemaal) afhankelijk van je weerstand hoe en of je er ziek van wordt. En je weerstand kan ook weer afhankelijk zijn van je gedachtengang. Wat inderdaad omgekeerd ook weer kan werken, dus door ziekte je negatiever gaan voelen, wat misschien weer in de hand werkt dat je nóg zieker wordt. of het nou twee dingen door elkaar zijn, of is het vaak een samen komen van? In hoeverre heb je genezing in eigen hand? In hoeverre is het mogelijk het bewustzijn te hebben dat het gebeurt? Liefs, Dashja
||
Citaat:
|
ik heb heel vaak last van misselijkheid, en flauwvallen. daar wordt ook altijd van gezegd dat het psychisch is en ze willen er geen onderzoek naar doen. nee, zolang je in een kliniek zit of hebt gezeten gooien ze alles daarop ofzo
![]() oke, nou zal het ook vast wel meespelen ofzo, maar tis helemaal niet zeker dat het niets anderrs is ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Saairdbeving! #1698 Chick Rock | 501 | 18-08-2012 17:56 | |
Lichaam & Gezondheid |
Wat heb je nou altijd al willen weten over het menselijk lichaam? #3 Bloem | 500 | 06-11-2007 23:21 | |
Psychologie |
Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #67 rare kwast | 493 | 30-08-2006 22:19 | |
Films, TV & Radio |
[FILM] The Skeleton Key Verwijderd | 48 | 25-08-2005 17:40 |