Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-09-2006, 17:30
PigCopRule
PigCopRule is offline
Mensen, het is tijd om jullie oude verslaving weer op te pakken. Vertel hier je accountnaam, character class, items, trades, ideeën, vondsten, runs, geniale vindingen, n00bs, duels en anders shit met betrekking tot D2.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-09-2006, 17:52
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Tis echt té oud nu
Met citaat reageren
Oud 12-09-2006, 18:06
PigCopRule
PigCopRule is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef op 12-09-2006 @ 18:52 :
Tis echt té oud nu
Er zijn mensen die oudere games spelen
Met citaat reageren
Oud 12-09-2006, 18:13
Verwijderd
Een maand geleden zou ik enthousiast meegedaan hebben, maar nu heb ik een nieuwe computer en Titan Quest. Hoewel het niet van Blizzard is, kan het wel mijn Diablo-honger stillen tot het derde deel komt.

Diablo II heb ik gewoon TE grijs gespeeld. De gameplay kan nog zo geweldig zijn en de random drop/monster generator nog zo verslavend, maar op een gegeven moment heb je alle content gezien en ben je er klaar mee. Het gevolg is dan dat je op fora gaat posten en allemaal rare Engelse termen eruit gaat gooien.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 12-09-2006, 18:22
Verwijderd
Citaat:
LUH-3417 schreef op 12-09-2006 @ 19:13 :
het derde deel komt.
wat volgens mij toch echt nog een enorme rumor is.
maar goed, nee ik speel nog ff oblivion (weer)
Met citaat reageren
Oud 12-09-2006, 18:28
PigCopRule
PigCopRule is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef op 12-09-2006 @ 19:13 :
Een maand geleden zou ik enthousiast meegedaan hebben, maar nu heb ik een nieuwe computer en Titan Quest. Hoewel het niet van Blizzard is, kan het wel mijn Diablo-honger stillen tot het derde deel komt.

Diablo II heb ik gewoon TE grijs gespeeld. De gameplay kan nog zo geweldig zijn en de random drop/monster generator nog zo verslavend, maar op een gegeven moment heb je alle content gezien en ben je er klaar mee. Het gevolg is dan dat je op fora gaat posten en allemaal rare Engelse termen eruit gaat gooien.

LUH-3417
Zover moet je het ook niet laten komen he

Diablo is en blijft puur testosteron, iets waar je als rechtgeaarde man geen genoeg van zou moeten krijgen
Met citaat reageren
Oud 12-09-2006, 19:23
Ymir
Ymir is offline
D2 was leuk, WoW is leuker.
Oud 12-09-2006, 19:24
Verwijderd
Citaat:
Ymir schreef op 12-09-2006 @ 20:23 :
Met citaat reageren
Oud 12-09-2006, 20:57
Q
Q is offline
Diablo was jarenlang mijn favo game maar nu is het toch echt wel dood. Te veel cheaters of mensen met uber gear. Te veel bots en te veel spul te koop op ebay en noem maar op. Levels heb ik onderhand nu echt wel gezien en ondanks de enorme gameplay is het anno 2006 ingehaald door nadere games zoals WoW, Guildwars en noem maar op.

D2LOD R.I.P.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2006, 21:37
Verwijderd
D2LOD is nu te r.i.p. voor woorden, misschien kon het nog in 2005 maar goed. Koop maar Titan Quest, of je gaat natuurlijk Dota spelen, de ownage van de ownage.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 22:11
Wammus
Wammus is offline
Jammerlijk maar waar. D2 is dood. Ga lekker WOW, GW oid spelen. Daar beleef je echt meer plezier aan.
Oud 13-09-2006, 22:40
Verwijderd
Citaat:
Fishy schreef op 12-09-2006 @ 19:22 :
wat volgens mij toch echt nog een enorme rumor is.
maar goed, nee ik speel nog ff oblivion (weer)
Ik geloof er wel in. Blizzard heeft drie prachtige melkkoeien in de stal staan en ze heten WarCraft, StarCraft en Diablo. Waarom zouden ze er één van ouderdom laten sterven? Ook al zeggen ze dat World of Warcraft nog 20 jaar gespeeld gaat worden, snappen ze denk ik wel dat ze ook nog andere spellen moeten uitbrengen. Niet al het geld op één melkkoe.

Althans, dat zou ik doen als ik Blizzard was. Nee, wacht. Als ik Blizzard was zou ik de boel verkopen en de rest van mijn leven vakantie nemen.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 23:07
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Kwa content imho toch d2>wow hoor.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2006, 00:52
Ymir
Ymir is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef op 14-09-2006 @ 00:07 :
Kwa content imho toch d2>wow hoor.
Ja want WoW heeft minder/saaier content dan D2
Oud 14-09-2006, 14:31
PigCopRule
PigCopRule is offline
Ik laat het bij m'n oude verslaving
Met citaat reageren
Oud 14-09-2006, 15:22
Allochthony
Allochthony is offline
Ik vond Diablo II in zijn tijd ook veel leuker...
Met citaat reageren
Oud 15-09-2006, 19:26
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Citaat:
Tis echt té oud nu
-_-'.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2006, 20:08
Verwijderd
Citaat:
FF4-Ever schreef op 15-09-2006 @ 20:26 :
-_-'.
Ik wed dat er op dit moment meer mensen runescape spelen dan Diablo. Sterker nog, op dit moment zitten er meer mensen op de wc dan mensen die diablo spelen.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2006, 20:18
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Okay, hier bij mijn verfijnde mening voor iedereen die mij verkeerd begrepen heeft.

D2 is te oud in de zin dat het technisch gezien niet meer van deze tijd is. Twee dee, de interface vereist een niet normale hoeveelheid clicken. De view is in die mate beperkt, dat je problemen kan hebben met portals die over elkaar heen vallen, en je PK'ers niet op tijd aan kan zien komen. Blizzard kan het nooit op die manier bedoeld hebben. De FPS zijn locked. Negentig dagen niet inloggen = chars kwijt.

D2 is te oud in de zin dat iedereen van de D2 generatie het spel nu waarschijnlijk tot in den treure gespeeld heeft, en er op uit gekeken is.

Waarom content van D2 beter is dan die van WoW?
D2 heeft teminste nog echte demonen, pentagrammen en allerlei andere anti-kerkelijkheden die nu niet meer kunnen uit angst om de hele maatschapij over je heen te krijgen. In D2 versla je duivel himself, terwijl je in wow vaak tegen een of andere kut draak staat te vechten die mindcontrolled is, en het allemaal niet zo bedoeld. Een softie dus. In wow neem ALLES maar dan ook ALLES tijd in beslag. Maximaal 30 minuten te besteden? Laat wow maar zitten. D2; skills kreeg je automatisch, gathering bestond niet. Nieuwe game maken = boss opnieuw slachten. Ohja, mn laatste argument: D2 was action based, iets wat je in de allerverste verte nog niet van wow kan vinden.

En D2 was veel vernieuwender dan wow. Maar dat komt natuurlijk ook omdat de games industrie nu veel volwassener is dan vroeger.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2006, 20:33
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Ook is en was diablo2 natuurlijk goedkoper dan wow.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2006, 01:43
Verwijderd
Citaat:
EvilSmiley schreef op 15-09-2006 @ 21:18 :
D2 heeft teminste nog echte demonen, pentagrammen en allerlei andere anti-kerkelijkheden die nu niet meer kunnen uit angst om de hele maatschapij over je heen te krijgen.
Denk je dat nou echt? Tuurlijk kan het nog makkelijk.

Overigens heb ik nog dit jaar geDiablo2'ed, maar toen ik met mn non-LOD Hardcore necro lvl73 doodging, besloot ik dat het écht definitief de kast in ging.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2006, 08:40
mepsteen
mepsteen is offline
Citaat:
DarkSavior schreef op 15-09-2006 @ 21:08 :
Ik wed dat er op dit moment meer mensen runescape spelen dan Diablo. Sterker nog, op dit moment zitten er meer mensen op de wc dan mensen die diablo spelen.
sterf runescaper
Oud 16-09-2006, 10:50
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
het is en blijft een goed spel ja.
ik speel het soms nog, ik had toch single player characters(en zonder cheats/itemmods natuurlijk)
maar na de single player hardcore barb ging de lol er af.

exit D2
welcome WoW
awaiting D3
Oud 16-09-2006, 12:24
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Citaat:
N00dles schreef op 16-09-2006 @ 02:43 :
Denk je dat nou echt? Tuurlijk kan het nog makkelijk.
Dit is slechts waar tot zekere hoogte. Spellen als world of warcraft hebben erg hoge ontwikkelingskosten en de bedrijven die ze maken zijn onderdeel van een investeringsmaatschapij of uitgever. Het laatste wat die willen is verlies op investering vanwege zeurende moeders/kerkgenootschappen op TV. Andere games doen het er om, of verwachten geen omzet verlies als gevolg van enige commotie.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2006, 12:42
mepsteen
mepsteen is offline
blijft een vet spel, singleplayer is ook een echte uitdaging
Oud 16-09-2006, 13:05
Verwijderd
Citaat:
mepsteen schreef op 16-09-2006 @ 09:40 :
sterf runescaper
Liever een runescaper dan een fan te zijn van deze twee gedrochten. http://www.youtube.com/watch?v=qM4W0...elated&search=
Met citaat reageren
Oud 16-09-2006, 16:05
Bruut
Bruut is offline
Citaat:
Ymir schreef op 12-09-2006 @ 20:23 :
Oud 16-09-2006, 16:27
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Citaat:
DarkSavior schreef op 15-09-2006 @ 21:08 :
En dat heeft te maken met de leeftijd van het spel? Want oude spellen worden natuurlijk niet meer gespeeld. -_-'.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2006, 16:51
Verwijderd
Citaat:
FF4-Ever schreef op 16-09-2006 @ 17:27 :
En dat heeft te maken met de leeftijd van het spel? Want oude spellen worden natuurlijk niet meer gespeeld. -_-'.
Niet in grote mate, nee.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2006, 16:51
Verwijderd
Citaat:
FF4-Ever schreef op 16-09-2006 @ 17:27 :
Nee, natuurlijk worden oude spellen nog gespeeld. Tetris en pacman is natuurlijk een goed voorbeeld. Maar dat zijn ook orginele spellen, niet zo een twee drie te bedenken.

Diablo is alweer ingehaald. De goede oude tijd ja...
Met citaat reageren
Oud 16-09-2006, 18:58
fcuk
fcuk is offline
Citaat:
Tis echt té oud nu
wat een kut argument
Oud 17-09-2006, 00:08
Obi Wan
Obi Wan is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef op 13-09-2006 @ 23:40 :
Ik geloof er wel in. Blizzard heeft drie prachtige melkkoeien in de stal staan en ze heten WarCraft, StarCraft en Diablo. Waarom zouden ze er één van ouderdom laten sterven? Ook al zeggen ze dat World of Warcraft nog 20 jaar gespeeld gaat worden, snappen ze denk ik wel dat ze ook nog andere spellen moeten uitbrengen. Niet al het geld op één melkkoe.

Althans, dat zou ik doen als ik Blizzard was. Nee, wacht. Als ik Blizzard was zou ik de boel verkopen en de rest van mijn leven vakantie nemen.

LUH-3417
Blizzard heeft al aangekondigd dat zij hun andere grote spelketens (Warcraft RTS en Starcraft iig) niet links laten liggen en dat ze momenteel al met 'grote projecten bezig zijn'

Alleen laten ze natuurlijk niet weten wat die grote projecten zijn
Met citaat reageren
Oud 17-09-2006, 00:16
Allochthony
Allochthony is offline
Wat een bullshit lult die EvilSmiley zeg, tering hey...

In WoW vecht je tegen Draken, orcs, humans, kobolds whatever omdat dat het Warcraft universum is.

Nerdje.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2006, 00:44
Obi Wan
Obi Wan is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef op 16-09-2006 @ 13:24 :
Dit is slechts waar tot zekere hoogte. Spellen als world of warcraft hebben erg hoge ontwikkelingskosten en de bedrijven die ze maken zijn onderdeel van een investeringsmaatschapij of uitgever. Het laatste wat die willen is verlies op investering vanwege zeurende moeders/kerkgenootschappen op TV. Andere games doen het er om, of verwachten geen omzet verlies als gevolg van enige commotie.
Ohja? Waarom hebben ze Painkiller dan de markt op gegooid? Of Doom3? en waarom hebben beide een uitbreiding?

Het gaat hun echt niet om het moraal wat er in het spel zit, als dat zo was had je geen spellen als Postal of Carmageddon, het enige waar het om draait zijn de inkomsten, en hoe geweldadiger het spel hoe meer inkomsten is het tegenwoordig.

Diablo heeft zijn eigen verhaallijn met een wat bijbelse verhouding richting demonen en de duivel.

Warcraft heeft een eigen verhaallijn die nergens anders beschreven staan, enkele rassen zijn dan afgeleid uit andere fantasy boeken maar voor de rest is het verhaal origineel.

Feit is gewoon, Diablo was groot in zijn tijd, tegenwoordig is de gewone RPG niet erg gewild online omdat de MMORPG steeds meer markt krijgt, ondermeer door WoW. Toen was de tijd voor Diablo, nu is het de tijd voor de MMORPG
Met citaat reageren
Oud 17-09-2006, 18:57
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
@ obi wan; okay, mee eens. Maar toch denk ik dat het voor een deel invloed heeft. Het warcraft universum is natuurlijk niet iets wat vastligt; de invulling ontwikkeld zich met iedere game.
@ allochtony: Ben je altijd zo pissig of heb je te veel gewiped?
Met citaat reageren
Oud 17-09-2006, 19:16
Verwijderd
Citaat:
EvilSmiley schreef op 17-09-2006 @ 19:57 :
@ obi wan; okay, mee eens. Maar toch denk ik dat het voor een deel invloed heeft. Het warcraft universum is natuurlijk niet iets wat vastligt; de invulling ontwikkeld zich met iedere game.
@ allochtony: Ben je altijd zo pissig of heb je te veel gewiped?
Wat is gewiped.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2006, 22:28
Menahem
Menahem is offline
Allemaal gefock, diablo II blijft koning!
Oud 17-09-2006, 23:50
Verwijderd
Citaat:
Menahem schreef op 17-09-2006 @ 23:28 :
Allemaal gefock, diablo II blijft koning!
Alhoewel het echt niet erg is om je ook aan andere RPG's te vergapen.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2006, 09:36
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Citaat:
Obi Wan schreef op 17-09-2006 @ 01:08 :
Blizzard heeft al aangekondigd dat zij hun andere grote spelketens (Warcraft RTS en Starcraft iig) niet links laten liggen en dat ze momenteel al met 'grote projecten bezig zijn'

Alleen laten ze natuurlijk niet weten wat die grote projecten zijn
Meh, ik vind de sandlot al een aardig groot project =). Jammer alleen dat degene die de logo's moest beoordelen dronken was :-\.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2006, 01:29
Verwijderd
Citaat:
EvilSmiley schreef op 16-09-2006 @ 13:24 :
Andere games doen het erom, omdat ze geen omzetverlies verwachten. Waarom zou WoW-commotie wel tot verlies leiden? Blizzard zou het ook wel toejuichen als een game extra publiciteit krijgt van de media. Al hebben ze dat niet eens nodig omdat ze al een enorme reputatie hebben. Maar een beetje gezeur van kerkgenootschappen (of wat dan ook) schrikt Blizzard echt niet af.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten