Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-11-2006, 18:42
Vreemdganger
Vreemdganger is offline
Hallo,

Ik heb 2 langdurige relaties gehad, waarin regelmatig gesekst werd/word (ik heb nu alweer ruim 3 jaar verkering)

Mijn ex en mijn vriendin genoot/geniet volop van de seks.
Ik vind het veel leuker dat het meisje/vrouw geniet ipv mezelf.
Graag zou ik eens een ander meisje willen verwennen.
Ik heb dus een vriendin, en ze betekent heel voor me en ik wil haar zeker niet kwijt.
Toch heb ik besloten om mijn fantasie (seks met een ander) te proberen te verwezelijken (voordat ik huisje boompje beestje met haar opbouw), via datingsites.

Soms twijfel ik eraan of ik wel moet doorzetten.
Ik ben namelijk nog nooit vreemd gegaan (zelfs niet zoenen), ondanks dat ik hier wel de kansen voor heb gehad in het verleden.

Nu luidt mijn vraag:
Wat vinden jullie van vreemdgaan?
(graag een antwoord in dit forum of per prive-bericht)
Met citaat reageren
Oud 11-11-2006, 18:44
Amon Din
Amon Din is offline
Wat zou je ervan vinden als je vriendin vreemd zou gaan?
Met citaat reageren
Oud 11-11-2006, 18:46
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Uh... Best wel achterbaks van je.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2006, 18:52
Vreemdganger
Vreemdganger is offline
Klinkt misschien raar, maar ik zou het niet erg vinden als mijn vriendin een keer vreemd zou gaan.

Ik weet wat ik voor haar voel en wat zij voor mij voelt.
Ik heb alleen nu eenmaal die fantasie en ik kan het beter nu doen, dan als we getrouwd zijn (dan beloof je elkaar eeuwige trouw).
Nu kan het nog, dan niet meer.
Ook als ik met haar kinderen heb, kan het niet meer
Er staat dan gewoon te veel op het spel.
En om dan niet in de verleiding te komen om vreemd te gaan, kan ik het beter nu doen.

Meningen verschillen.
Iig bedankt voor de 2 reacties (tot dusver)
Met citaat reageren
Oud 11-11-2006, 18:52
Amon Din
Amon Din is offline
^ Dan ben je nog mild.

Als ze zoveel voor je betekent, waarom zou je dan toch datgene doen om haar pijn te doen? Het kan best een fantasie van je zijn maar zoiets moet je maar gewoon een fantasie laten.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2006, 18:53
Verwijderd
Dus praat erover, als zij het goedvindt doen, zo niet, dan niet. Geven en nemen toch.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2006, 18:54
Amon Din
Amon Din is offline
Citaat:
Shoarm schreef op 11-11-2006 @ 19:53 :
Dus praat erover, als zij het goedvindt doen, zo niet, dan niet. Geven en nemen toch.
Omg, als zij het goedvindt :')
Met citaat reageren
Oud 11-11-2006, 18:56
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Tsja... Praat er inderdaad over. Misschien kan ze je nog tegenhouden.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2006, 19:00
Vreemdganger
Vreemdganger is offline
Ze is al heel snel jaloers.
Dit zal dan alleen maar erger worden (als ik er over praat met haar).
Ik gok het erop, dat ze het niet te weten zal komen (als ik het doe, ik twijfel wel, wie kan me redden van de ).
En mocht ze het toevallig wel te weten komen, dan heb ik een hoop uit te leggen
Met citaat reageren
Oud 11-11-2006, 19:07
Larry Flint
Larry Flint is offline
Mijn vriend en ik zijn elkaars eersten, dus ik vind het niet meer dan logisch dat je nieuwsgierig bent naar seks met anderen. Ik zou hem dat best een keer gunnen (evt in een trio), mits hij het mij ook gunt. Dit betekent niet dat ik het er makkelijk mee zou hebben, maar ik heb genoeg vertrouwen in hem dat het bij een keer zou blijven.
Ik zou wel door het lint gaan mocht hij dit achter mijn rug om doen en dat ik er dan achter kom, omdat ik best voor veel open sta. Dus wat jij doet vindt ik echt niet door de beugel kunnen, ik snap dat je de behoefte hebt of nieuwsgierig bent, maar dit kan echt niet, als je weet dat zij het niet trekt.
Dus wees gewoon een vent, bespreek het met haar en als ze het ermee eens is heb je mazzel, en anders gewoon netjes monogaam blijven.
Oud 11-11-2006, 19:15
Amon Din
Amon Din is offline
Citaat:
Vreemdganger schreef op 11-11-2006 @ 20:00 :
Ze is al heel snel jaloers.
Dit zal dan alleen maar erger worden (als ik er over praat met haar).
Ik gok het erop, dat ze het niet te weten zal komen (als ik het doe, ik twijfel wel, wie kan me redden van de ).
En mocht ze het toevallig wel te weten komen, dan heb ik een hoop uit te leggen
Echt klasse man. Heel erg slim. Ik hoop dat ze erachter komt.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2006, 19:19
Vreemdganger
Vreemdganger is offline
Ruim een jaar geleden, dacht ik er ook net als jullie over.
Misschien komt het (dat ik van gedachten ben verandert) omdat ik alweer ruim 3 jaar verkering heb, of omdat ik wat ouder ben geworden
Met citaat reageren
Oud 11-11-2006, 19:21
Larry Flint
Larry Flint is offline
wie bedoel je met jullie? wat jij van plan bent is nooit acceptabel, hoe lang je ook een relatie hebt. vreemdgaan is gewoon not done. dan moet je maar single blijven hoor.
Oud 11-11-2006, 19:29
Vreemdganger
Vreemdganger is offline
Ruim een jaar geleden had ik ongeveer hetzelfde als jullie gereageerd op deze vraag

Er zijn veel "fantasieen" in mijn leven die ik al wel uitgevoert heb (bungeejumpen, waterskieen, paintballen, etc)
Ik weet dat het not done is, maar waarom denk ik er wel serieus over na
Ik weet wel, zodra ik ga samenwonen, dat ik het niet doe.
Omdat je dan echt een toekomst met elkaar opbouwt.

Er zijn ook mensen die hetzelfde als ik erover denken (gezien het feit, dat er veel mensen vreemd zijn gegaan)
Graag zou ik van die mensen ook een reactie zien (mag via privebericht, als je niet via het forum wilt reageren)
Met citaat reageren
Oud 11-11-2006, 19:32
Larry Flint
Larry Flint is offline
nou sorry maar ik denk niet dat je iemand zal vinden die zegt ja he moet je doen, gewoon lekker achter je vriendins rug om vreemd gaan
wat je wil is normaal en ik zeg ook dat ik het daarmee eens bent, maar de manier waarop is abnormaal.
Oud 11-11-2006, 19:39
Vreemdganger
Vreemdganger is offline
Bedankt "Larry Flint", voor je antwoorden.
Je hebt idd wel gelijk.
De twijfel, om het evt stiekem te doen, is weg
Gelukkig kunnen mijn vriendin en ik veel met elkaar bespreken.
Ik ga het met haar bespreken, haar uitleggen wat ik voel en waarom ik het wil.
Waarschijnlijk zegt ze nee, ik heb dit dan te respecteren.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2006, 19:41
Amon Din
Amon Din is offline
Kom je het hier ook vertellen als ze het uitgemaakt heeft omdat ze je niet meer kan vertrouwen?
Met citaat reageren
Oud 11-11-2006, 19:41
Verwijderd
Als jij het graag wil doen, vertel het dan ook aan je vriendin. Als zij het ook kan begrijpen, dan heb je geen enkel probleem. Ik kan alleen niet snappen dat je heel gelukkig bent met je vriendin, maar tóch de behoefte hebt om seks te hebben met een ander. Zit alles dan echt zo goed in je huidige relatie? Waar komt die fantasie vandaan?

(Overigens denk ik niet dat je vriendin 't leuk zal vinden, maar je weet maar nooit.)
Met citaat reageren
Oud 11-11-2006, 19:48
Vreemdganger
Vreemdganger is offline
Waarschijnlijk denken er veel mannen net zoals ik erover.
Alleen negeren ze deze gevoelens zoveel mogelijk.
En andere gaan "gewoon" stiekem vreemd.

Ik ga dit dus met mijn vriendin bespreken.
En door het bespreken ervan, zal mijn relatie met haar echt geen gevaar lopen (daar kennen we elkaar te goed voor).

Mijn relatie met haar zit echt wel goed en waarom ik deze fantasie heb, weet ik niet precies (misschien wel iets heel natuurlijks, kijk maar naar apen bv )
Met citaat reageren
Oud 11-11-2006, 20:20
juno
juno is offline
Je maakt haar voor de komende 50 jaar onzeker als je haar dit vraagt. Als ze snel jaloers is, wat je al zei, zal ze het zeker niet goedvinden, en ze zal je nooit meer vertrouwen, zelfs al verzeker je haar dat je het echt niet zult doen. Je WILT het doen, dat is al genoeg voor haar.

Niets zeggen, en beter ook maar van niet doen he.

Je hebt geen idee hoeveel je hiermee kapot kunt maken.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2006, 20:23
Lente
Lente is offline
mis je iets bij je vriendin dat je het ergens anders gaat zoeken?
Met citaat reageren
Oud 11-11-2006, 20:25
Verwijderd
Het is normaal om daar nieuwsgierig naar te zijn. Het is ook normaal om erover te fantaseren als je masturbeert oid. Maar niet om het ook te doen - en al zeker niet om er plannen voor te beramen.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2006, 20:44
Larry Flint
Larry Flint is offline
Citaat:
Vreemdganger schreef op 11-11-2006 @ 20:39 :
Bedankt "Larry Flint", voor je antwoorden.
Je hebt idd wel gelijk.
De twijfel, om het evt stiekem te doen, is weg
Gelukkig kunnen mijn vriendin en ik veel met elkaar bespreken.
Ik ga het met haar bespreken, haar uitleggen wat ik voel en waarom ik het wil.
Waarschijnlijk zegt ze nee, ik heb dit dan te respecteren.
goedzo
Oud 11-11-2006, 22:10
Supreme Dutch
Je forumnaam ook Ge-wel-dig

Ik heb in mn "wilde" tijd een keer met 3 vrouwen tegelijk een relatie gehad, wat op dat moment voor mn gevoel wel heel stoer was. Uiteindelijk is het voor mij wel redelijk goed afgelopen omdat ze er niet achter gekomen zijn, maar denk dat het wel dikke crisis was geweest als het was uitgekomen. Op 1 was ik superverliefd (had ik toen alleen nog niet zo door) en heb erna supermooi tijd met haar gehad, dus ik ben blij dat ik die niet ben misgelopen. Je hebt in mijn ogen verschillende soorten vreemdgaan.
1. Vreemdgaan omdat je geen sex hebt.
2. Vakantie-vreemdgaan
3. Vreemdgaan voor de kick

1 begrijp ik nog wel redelijk.. Als mn vrouw me 3 jaar niet meer zou aanraken dan zou ik ook ergens anders een nummertje gaan maken..

Pff en nu heb ik geen zin meer om te type
Met citaat reageren
Oud 11-11-2006, 23:32
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Vreemdganger schreef op 11-11-2006 @ 19:42 :
Nu luidt mijn vraag:
Wat vinden jullie van vreemdgaan?
(graag een antwoord in dit forum of per prive-bericht)
Mwah... dieper kan je niet echt zinken he?
Oud 11-11-2006, 23:37
Verwijderd
Vreemdgaan is per definitie gewoon fout in mijn ogen, klaar.
Er zijn relaties waarin vreemdgaan toegestaan is, maar in mijn ogen is dat dan al geen vreemdgaan meer, maar een open relatie. En als jij weet dat je vriendin dit ontzettend kut gaat vinden en je weet dat je daar haar heel veel pijn mee gaat doen, dan klopt dat niet met dat je zegt dat je heel veel om haar geeft en haar niet kwijt wilt. Als je dat echt zou menen wees dan gewoon een volwassen denkende vent en doe je dat je vriendin niet aan. Simpel.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 00:02
Verwijderd
Citaat:
Vreemdganger schreef op 11-11-2006 @ 20:48 :

Ik begrijp dat je je gevoelens goed wil praten, en er zullen vast mannen zijn die zich net zo voelen, maar dat is compleet niet relevant, lijkt me. Het gaat erom of je binnen een serieuze relatie - die niet wordt bestempeld als 'open' - seks kan hebben met andere personen. En dat kan in mijn ogen gewoon echt niet. Een fantasie is al iets heel anders, zolang het maar geen obsessie wordt.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 08:16
Nona
Nona is offline
Ik vraag me af of je al met haar gepraat hebt.
Oud 12-11-2006, 11:29
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Vreemdganger schreef op 11-11-2006 @ 20:19 :
Misschien komt het (dat ik van gedachten ben verandert) omdat ik alweer ruim 3 jaar verkering heb, of omdat ik wat ouder ben geworden
nou ja... dat zijn allemaal smoesjes. Ik ben bijna net zo oud als jij en al meer dan 4 jaar samen met mijn vriend en ik heb geen behoefte aan vreemdgaan.
Het kan best dat jij er wel behoefte aan hebt, maar wijt het alsjeblieft niet aan je lange relatie of je leeftijd...

Ik denk dat het wel normaal is om nieuwsgierig te zijn naar seks met anderen. Ik kan me alleen niet voorstellen dat je om seks alleen je relatie op het spel zet. Je zegt dat ze zoveel voor je betekent, maar dat kan ik eigenlijk niet meer serieus nemen.
Oud 12-11-2006, 11:40
Vreemdganger
Vreemdganger is offline
Vandaar dat ik dus zo erg twijfelde.
Ik ga het niet doen, zonder haar toestemming.
Die toestemming krijg ik waarschijnlijk niet, dus zal ik het waarschijnlijk bij een fantasie laten.
Vanavond ga ik het er met haar over hebben.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 11:42
Amon Din
Amon Din is offline
Goedzo, verstandig van je. Mag ook wel op je 24e, je bent geen kleuter meer.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 11:45
Vreemdganger
Vreemdganger is offline
Alsof kleuters behoefte aan vreemdgaan hebben??!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 11:51
Amon Din
Amon Din is offline
Citaat:
Vreemdganger schreef op 12-11-2006 @ 12:45 :
Alsof kleuters behoefte aan vreemdgaan hebben??!!!!!!
Kleuters in de zin van 15/16/17 wel ja
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 11:52
Verwijderd
Kleuters zijn hebberig en houden geen rekening met de gevoelens van anderen, alleen met die van zichzelf. En als je achter de rug om van je vriendin vreemdgaat omdat je je fantasieën waar wil maken ben je dus bezig als één of andere kleuter.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 11:55
Amon Din
Amon Din is offline
Mooi verwoord
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 12:35
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Vreemdganger schreef op 11-11-2006 @ 19:52 :
Klinkt misschien raar, maar ik zou het niet erg vinden als mijn vriendin een keer vreemd zou gaan.
Denk je nu...

Ik vind het achterbaks. Een van de belangrijkste aspecten van een relatie is de vertrouwensband die je hebt, en als die op die manier geschaad wordt, is wat mij betreft de basis van een relatie weg. Als je niet trouw wil zijn, prima, maar dan moet je ook mans genoeg zijn om het bij rondsletten te laten.

Citaat:
Vreemdganger schreef op 11-11-2006 @ 20:19 :
Als 26 jarige kan ik je bij deze vertellen dat het daar dus absoluut niet mee te maken heeft

Wat je doet is gewoon zwak. Zelf heb ik ik binnen een relatie ook wel eens gehad dat ik een ander meisje interessant vond. Wat je dan doet is simpelweg een keuze maken.

Het achter haar rug om doen is gewoon kansloos. Kun je nog beter naar de hoeren gaan, minder kans dat ze d'r achter komt, en bovendien is dat tenminste niet emotioneel vreemdgaan.

Citaat:
Vreemdganger schreef op 11-11-2006 @ 20:48 :
Nou, ik vind vreemdgaan-met-voorbedachte-rade nog wel ff wat erger dan ff zoenen in een kroeg ofzo. Dat zou ik ook nog wel trekken.

Citaat:
Sarah schreef op 11-11-2006 @ 21:25 :
Het is normaal om daar nieuwsgierig naar te zijn. Het is ook normaal om erover te fantaseren als je masturbeert oid. Maar niet om het ook te doen - en al zeker niet om er plannen voor te beramen.
Ah, ik had ook gewoon jou kunnen quoten

Laatst gewijzigd op 12-11-2006 om 12:39.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 12:58
juno
juno is offline
Gewoon een keertje in bed duiken met iemand anders is overigens niet veel aan. Ik bedoel, dan is vrijen met je vriendin echt veel fijner. Het is misschien wel nieuw en anders en spannend, maar zowel sextechnisch als gevoelsmatig is het niet veel soeps. Ga maar na: je voelt niks voor dat andere meisje, en zij voelt niets voor jou. En jullie kennen elkaar niet, en voelen elkaar ook niet aan, omdat er geen emotionele band is. Hoe moet het dan "goede sex" worden?

Maar goed, waar ik nu aan twijfel is jouw (sexuele) relatie. Als die goed zit, heb je genoeg aan haar. Dat is blijkbaar niet het geval.

Als je daar nou eens over ging praten met haar?

Laatst gewijzigd op 12-11-2006 om 13:02.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 13:03
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
juno schreef op 12-11-2006 @ 13:58 :
Gewoon een keertje in bed duiken met iemand anders is overigens niet veel aan. Ik bedoel, dan is vrijen met je vriendin echt veel fijner.
Mwoa. De spanning van de 'eerste' keer is wel erg leuk, dus vanuit de goeie seks geredeneerd vind ik vreemdgaan zeker verklaarbaar, maar ik vind dat je je maar gewoon in moet houden als je je relatie niet wil beeindigen.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 13:33
juno
juno is offline
Citaat:
Chimera schreef op 12-11-2006 @ 14:03 :
Mwoa. De spanning van de 'eerste' keer is wel erg leuk, dus vanuit de goeie seks geredeneerd vind ik vreemdgaan zeker verklaarbaar, maar ik vind dat je je maar gewoon in moet houden als je je relatie niet wil beeindigen.
Verslavend...maar dan nog.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 14:18
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
juno schreef op 12-11-2006 @ 14:33 :
Verslavend...maar dan nog.
Seks is niet meer of minder verslavend dan voedsel, water en zuurstof
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 14:56
Thee Muts
Thee Muts is offline
Ik vraag me af wat überhaupt de meerwaarde is van de fantasie van de ts. Zijn huidige partner is niet zijn eerste bedpartner, dus het is geen algemene nieuwsgierigheid naar seks met een ander. Want die ervaring heeft hij tenslotte al. Gaat het dan juist om de spanning van dat het eigenlijk niet mag ofzo? Of wil je ontdekken of je ondertussen niet genoegen bent gaan nemen met minder ofzo? Of zit er wat anders achter?

Laatst gewijzigd op 12-11-2006 om 14:58.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 16:14
Verwijderd
Citaat:
Nala schreef op 12-11-2006 @ 00:37 :
Vreemdgaan is per definitie gewoon fout in mijn ogen, klaar.
Er zijn relaties waarin vreemdgaan toegestaan is, maar in mijn ogen is dat dan al geen vreemdgaan meer, maar een open relatie. En als jij weet dat je vriendin dit ontzettend kut gaat vinden en je weet dat je daar haar heel veel pijn mee gaat doen, dan klopt dat niet met dat je zegt dat je heel veel om haar geeft en haar niet kwijt wilt. Als je dat echt zou menen wees dan gewoon een volwassen denkende vent en doe je dat je vriendin niet aan. Simpel.
Dit. Als je er afspraken over maakt, is het inderdaad prima, maar dan valt te betwijfelen of het nog vreemdgaan is. Je vertelt het tegen haar en ziet dan wel hoe zij erover denkt, of je doet het niet. Achter iemands rug om zoiets flikken is altijd een rotstreek.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 18:02
hemhemhem
hemhemhem is offline
vind het maar vreemd
Oud 12-11-2006, 18:29
Scatterheart
Scatterheart is offline
Vreemdgaan is de keuze maken tussen je eigen lust en het respect voor je partner. Niet zo heel moeilijk lijkt me dat.
Oud 12-11-2006, 19:39
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Scatterheart schreef op 12-11-2006 @ 19:29 :
Vreemdgaan is de keuze maken tussen je eigen lust en het respect voor je partner. Niet zo heel moeilijk lijkt me dat.
Voor sommigen schijnbaar wel en da's jammer. ERG jammer.
Oud 12-11-2006, 19:41
juno
juno is offline
Als je verliefd bent, ga je niet vreemd. Niemand anders is dan toch goed genoeg?
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 19:58
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
juno schreef op 12-11-2006 @ 20:41 :
Als je verliefd bent, ga je niet vreemd. Niemand anders is dan toch goed genoeg?
Genoeg die zeggen verliefd te zijn maar eigenlijk niet weten wat dat is en alsnog opzoek gaan naar de kick van het vreemdgaan Die mensen noem ik triest en respectloos, liever kwijt dan rijk.
Oud 12-11-2006, 20:01
hemhemhem
hemhemhem is offline
mjah
tenzij ze zelf meedoet, dan is er niks op tegen
als jullie het allebei een keertje willen en dat zo afspreken
Oud 12-11-2006, 20:25
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
juno schreef op 11-11-2006 @ 21:20 :
Je maakt haar voor de komende 50 jaar onzeker als je haar dit vraagt. Als ze snel jaloers is, wat je al zei, zal ze het zeker niet goedvinden, en ze zal je nooit meer vertrouwen, zelfs al verzeker je haar dat je het echt niet zult doen. Je WILT het doen, dat is al genoeg voor haar.

Niets zeggen, en beter ook maar van niet doen he.

Je hebt geen idee hoeveel je hiermee kapot kunt maken.
Inderdaad, als je er met haar over praat, weet ze dat jij de behoefte hebt en ze vertrouwt er echt niet op dat die zomaar weg is als zij er niet mee akkoord gaat. En zeg nou zelf; hoe groot is de kans dat ze het goed vindt? Ik vraag me trouwens af hoe je dat aan haar voor gaat leggen.

'Schat, hoe zou je het vinden als ik een keertje vreemd zou gaan?'

Oud 12-11-2006, 21:43
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 12-11-2006 @ 21:25 :
.

'Schat, hoe zou je het vinden als ik een keertje vreemd zou gaan?'

My thoughts exactly.

Regels voor berichten