Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-08-2006, 10:06
Kurogane
Kurogane is offline
De verhuurder wil dat ik contant de huur betaal maar ik moet dus zelf een kwitantie opmaken voor eigen administratie.

Ik dacht dat het ongeveer zo uit moest zien:

Kwitantie van huur voor de maand september 2006

Met dit bewijs komt de verhuurder overeen dat de betaling voor de huur en servicekosten van de kamer aan de blablastraat 33 in bablastad is voldaan voor de maand september 2006 door de huurder. De huur en servicekosten bedragen gezamenlijk 200 euro (twee honderd euro).

Verhuurder

Naam:
Adres:

Handtekening:

Huurder

Naam:
Adres

Handtekening:

Zoiets?

Laatst gewijzigd op 30-08-2006 om 10:10.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-08-2006, 10:12
Verwijderd
Ziet er prima uit
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 10:33
coopergirl
coopergirl is offline
ziet er professioneel uit
Oud 30-08-2006, 11:06
Hawahaai
Hawahaai is offline
Misschien moet je nog uitsplitsen hoeveel de servicekosten zijn (tenzij dat duidelijk in je contract vermeld staat, natuurlijk).

Verder lijkt het me prima.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 11:58
remy476
remy476 is offline
prima idd
Oud 30-08-2006, 15:15
Tiño
Tiño is offline
echt heel goed
Oud 30-08-2006, 18:07
Go
Go is offline
Misschien datum erbij waarop het ondertekend wordt?
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 18:57
Verwijderd
Wat een gezwam. 'Met dit bewijs komt verhuurder overeen'. Hoezo kan een bewijs iets overeen doen komen? En met wie komt verhuurder overeen? Voor zover ik weet heb je nog altijd minstens twee partijen nodig bij een overeenkomst.

Zet gewoon het volgende op papier. Ondergetekende, _________________, als verhuurder van het pand nummer ___ aan de ____________straat te __________, verklaart hierbij dat huurder ____________________, wonende te _____________ als huurder van kamer __________ in bovengenoemd pand de huurpenningen over de periode _______ tot ________ heeft voldaan op _________________ 2006. Het bedrag ad EUR _____________ heeft verhuurder in ontvangst genomen en verhuurder verleent huurder hierbij volledige kwijting ten aanzien van deze huurpenningen.

Getekend te _________________ op _________________ 2006.

Verhuurder, de heer ____________________
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 21:01
Verwijderd
Ok, dat is natuurlijk nog veel beter
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 23:06
Kurogane
Kurogane is offline
Citaat:
nare man schreef op 30-08-2006 @ 19:57 :
Wat een gezwam. 'Met dit bewijs komt verhuurder overeen'. Hoezo kan een bewijs iets overeen doen komen? En met wie komt verhuurder overeen? Voor zover ik weet heb je nog altijd minstens twee partijen nodig bij een overeenkomst.

Zet gewoon het volgende op papier. Ondergetekende, _________________, als verhuurder van het pand nummer ___ aan de ____________straat te __________, verklaart hierbij dat huurder ____________________, wonende te _____________ als huurder van kamer __________ in bovengenoemd pand de huurpenningen over de periode _______ tot ________ heeft voldaan op _________________ 2006. Het bedrag ad EUR _____________ heeft verhuurder in ontvangst genomen en verhuurder verleent huurder hierbij volledige kwijting ten aanzien van deze huurpenningen.

Getekend te _________________ op _________________ 2006.

Verhuurder, de heer ____________________
bedankt ik wist wel dat er iets niet klopte (en iedereen zeg dat het goed is) aan mijn kwitantie want ik ben nooit zo goed/correct in het formeel noteren van dit soort dingen.
Oud 31-08-2006, 07:22
Verwijderd
Sorry, kwam gister zat thuis van een borrel en had daar gewoon zin in
Met citaat reageren
Oud 31-08-2006, 12:17
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Kurogane schreef op 31-08-2006 @ 00:06 :
bedankt ik wist wel dat er iets niet klopte (en iedereen zeg dat het goed is) aan mijn kwitantie want ik ben nooit zo goed/correct in het formeel noteren van dit soort dingen.
correct formuleren is belangrijker dan formeel formuleren
veel mensen verliezen zichzelf in "dure" woorden en omslachtige "ambtelijke" taal als ze zelf een officiële brief (oid) moeten schrijven.
Reageren

Regels voor berichten