Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-02-2006, 17:44
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je wordt onderhand plat gebombardeerd met reclames van dit soort producten. Ze zouden goede bacterien bevatten die je spijsvertering zouden verbeteren

Gebruik jij het? Wat gebruik je dan en waarom? Vind je dat het werkt? Als je het niet gebruikt, waarom niet?
Oud 11-02-2006, 17:45
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik drink de laatste tijd regelmatig een flesje actimel bij het ontbijt en naar mijn idee werkt het wel. Ik had vroeger veel vaker last van buikkramp en diarree enzo en nu niet meer zo. Misschien is het toeval ofzo maar ik heb toch het idee dat het werkt en ik vind het ook wel lekker
Oud 11-02-2006, 17:48
Bloem
Bloem is offline
Ik dacht altijd dat dat van die reclamezooi was die toch niet werkte, maar na het lezen van dit stukje:

Citaat:
MAAG LEVER DARM STICHTING EN DANONE ACTIVIA STARTEN SAMENWERKING 10 Januari 2006

De Maag Lever Darm Stichting en Danone Activia starten vanaf vandaag een samenwerking. Hiermee willen zij voorlichting intensiveren aan zowel consument als professional over het preventieve effect van een gezonde leefstijl op een goede spijsvertering.

De Maag Lever Darm Stichting heeft besloten tot de samenwerking met Danone Activia omdat hiervan wetenschappelijk is bewezen dat dit product een positief effect heeft op de stoelgang. Danone Activia heeft hiervoor als enig probiotisch product succesvol de Nederlandse ‘Gedragscode wetenschappelijke onderbouwing Gezondheidseffecten ten behoeve van Gezondheidsclaims voor eet- en drinkwaren’, doorlopen. Deze gedragscode is mede onderschreven door het Voedingscentrum.

Met deze samenwerking stelt Danone Activia de Maag Lever Darm Stichting mede in staat om actief de aandacht te vragen bij consument en professional voor het belang van een gezonde leefstijl en goede voeding voor een goede spijsvertering. Daarnaast ondersteunt de Maag Lever Darm Stichting wetenschappelijk onderzoek naar ziekten en aandoeningen van het maag-, darm- en leverstelsel, waaronder een vertraagde stoelgang.

In Nederland zeggen ongeveer 1,5 miljoen mensen regelmatig last te hebben van een vertraagde stoelgang. Voor een goede stoelgang is het van algemeen belang voldoende te bewegen, voldoende te drinken en gevarieerd te eten met voldoende vezels. Danone Activia is als bruikbare aanvulling hierop aan te bevelen.
heb ik mijn mening dus een beetje bij moeten stellen

Toch gebruik ik het niet, mijn weerstand haal ik wel uit bv. groente en fruit en voor de rest heb ik ook geen extra dingen nodig die ik niet nu al uit mijn dagelijke voeding haal, geloof ik.
Oud 11-02-2006, 17:49
MTpower
MTpower is offline
Uit onderzoek is gebleken dat het bullshit is
Zal even wat voor je googelen
Oud 11-02-2006, 17:49
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
MTpower schreef op 11-02-2006 @ 18:49 :
Uit onderzoek is gebleken dat het bullshit is
Zal even wat voor je googelen
Lees dan wat ik gepost heb
Oud 11-02-2006, 17:51
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Bloem schreef op 11-02-2006 @ 18:49 :
Lees dan wat ik gepost heb
In het programma Kassa was hier een keer een item over, ben even aan het kijken of die aflevering nog ergens online staat
Oud 11-02-2006, 17:57
poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
nee ik geloof niet in die troep
Oud 11-02-2006, 17:58
MTpower
MTpower is offline
Op de site van Kassa kan ik het niet meer vinden...
Het ging iig om die middeltjes die je weerstand zouden verhogen, van alle aanbieders was Danone de enige die zijn product heeft laten testen bij een of andere instelling, andere aanbieders deden dat niet (waaruit ik al concludeer dat ze bullshit verkopen... waarom zou je het anders niet GRATIS laten testen? ).
Maargoed, ook het product van Danone bleek niet te doen wat het beloofde, desondanks werd het niet van de markt gehaald en bleven ze aangeven dat het toch de weerstand zou verhogen.
Oud 11-02-2006, 18:02
Verwijderd
Vind het ook maar onzin, er staat dan ook altijd op die verpakkingen dat je het wel 2 weken lang elke dag moet gebruiken voordat je het 'merkt'. Duur geintje dus, en zo wonderlijk goed helpt 't dus blijkbaar niet.
+ ik drink eigenlijk geen zuivel meer
Oud 11-02-2006, 18:29
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ik geloof er ook niet in.
Oud 11-02-2006, 18:51
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
MTpower schreef op 11-02-2006 @ 18:51 :
In het programma Kassa was hier een keer een item over, ben even aan het kijken of die aflevering nog ergens online staat
De meeste van die middeltjes geloof ik ook niet zo, maar de maag, lever & darm stichting is natuurlijk een serieuze stichting en de werking van activia is dus kennelijk wel wetenschappelijk bewezen. Dat vitamel enzo zal dan wel echt niet werken
Oud 11-02-2006, 19:03
AlopiA
AlopiA is offline
Ik geloof er wel in dat het gezond is, niet dat het zo geweldig is als ze doen voorkomen.
Ik drink ze ook vaak, maar ik neem ze alleen mee als ze in de aanbieding zijn. Die krengen zijn echt vréselijk duur.
Oud 11-02-2006, 19:46
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Nee, ik gebruik het niet. Waarom weet ik niet, wil het wel eens proberen. Maja, ik koop het gewoon nooit, nooit eigenlijk een reden gehad om het te kopen...
Oud 11-02-2006, 19:57
Daboman
Daboman is offline
er zal wel een kern van waarheid inzitten. Maar uiteraard wordt het een beetje aangedikt. En alleen uit dit topic blijkt al dat onderzoeken elkaar ook tegenspreken
Oud 11-02-2006, 20:59
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Bloem schreef op 11-02-2006 @ 18:48 :
Ik dacht altijd dat dat van die reclamezooi was die toch niet werkte, maar na het lezen van dit stukje:

Toch gebruik ik het niet, mijn weerstand haal ik wel uit bv. groente en fruit en voor de rest heb ik ook geen extra dingen nodig die ik niet nu al uit mijn dagelijke voeding haal, geloof ik.
Die stichting krijgt betaald er voor. Dus zou het niet direct geloven.

Maar de melkzuurbacterien waar ze het over hebben is wel goed voor je in principe. Maar het ligt aan de verpakking of het opweegt tegen de rest

Groente en fruit is goed
Oud 11-02-2006, 21:18
Verwijderd
Ik heb een tijdje dat Activia spul gehad, maar merkte geen verschil. 't Is ook nogal duur om elke dag iets te eten/drinken van dat spul. Beter eet je gewoon gezond, regelmatig en drink je voldoende.
Oud 11-02-2006, 22:25
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 11-02-2006 @ 22:18 :
Beter eet je gewoon gezond, regelmatig
Dus hup.. eet de andijvie op!
Oud 12-02-2006, 08:26
Quantes
Quantes is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 11-02-2006 @ 18:44 :
Je wordt onderhand plat gebombardeerd met reclames van dit soort producten. Ze zouden goede bacterien bevatten die je spijsvertering zouden verbeteren

Gebruik jij het? Wat gebruik je dan en waarom? Vind je dat het werkt? Als je het niet gebruikt, waarom niet?
Ik gebruik het niet, heb het ooit wel eens geprobeerd, maar nee. Niet lekker ook. Bovendien geloof ik dat het natuurlijker en beter voor je lichaam is om gewoon gezond en bewust te eten. Dit is net zoiets als met vitaminepreparaten: je lichaam heeft het vaak helemaal niet nodig.
Oud 12-02-2006, 12:45
Roos
Roos is offline
Omdat ik echt al vanalles geprobeerd heb, en niks echt werkt, heb ik vorige week Activia gekocht. Ik eet het nu drie dagen dus moet nog even afwachten of het werkt.
Hou jullie op de hoogte
Oud 12-02-2006, 18:19
niene
niene is offline
Ik drink elke dag 1 a 2 flesjes yakult. naar mijn idee helpt het wel een beetje. Ipv activia yoghurt kun je naar mij idee ook gewoon biogarde yoghurt eten. Is veel goedkoper en zitten ook van diezelfde "melkzuurbacterien"in.
Oud 12-02-2006, 18:22
Verwijderd
ik word schijtziek van die reclames
Oud 12-02-2006, 18:35
Verwijderd
actimel, iedere morgen omdat het lekker is, vooral de aardbeiensmaak
Oud 12-02-2006, 19:01
Hakuna
Hakuna is offline
Ik heb vaker op die website van de mlds gekeken (ivm maag/darm klachten!) maar daar wordt niet heel specifiek geschreven dat je Yakult oid moet gebruiken. Wel staat er iets, dat als je denk dat deze middelen ''helpen'' dat je ze gerust kunt gebruiken.

Trouwens Yakult, Danone etc zijn GEEN geneesmiddelen, en kunnen dan ook geen maag en darm klachten oplossen. Hiervoor is de huisarts toch echt de aangewezen persoon!

Terugkomend op het onderwerp, over de werking van Yakult zal ik niet twijfelen, echter de effectiviteit is zo gering dat het maar een heel geringe bijdrage levert aan het herstel van de darmflora! Je zou al liters van dit (zeer dure) spul moeten drinken wil je echt een effect merken. Beter is om je eet en voedingsgewoonte aan te passen, is goedkoper dan 3 € betalen voor 7 kleine flesjes die voor 99,9 % gevuld zijn met zure yoghurt!
Oud 12-02-2006, 19:55
Verwijderd
Citaat:
Cornel schreef op 12-02-2006 @ 20:01 :

Trouwens Yakult, Danone etc zijn GEEN geneesmiddelen, en kunnen dan ook geen maag en darm klachten oplossen. Hiervoor is de huisarts toch echt de aangewezen persoon!
Je hebt geen geneesmiddelen nodig om klachten op te lossen, tenminste, niet altijd. Soms is regelmatiger eten al een hele goede oplossing. Daarvoor hoef je dus écht niet naar de huisarts. Volgens mij worden de meeste klachten ook veroorzaakt doordat men niet regelmatig genoeg eet, te weinig vezels, of gewoon niet gezond genoeg.

Actimel en al dat andere spul is ook niet bedoeld als geneesmiddel, maar als aanvulling om je dagelijkse voeding.
Oud 12-02-2006, 20:21
Verwijderd
Ik gebruik het niet. Mijn weerstand en stoelgang zijn in orde, dus ik heb het niet nodig.
Advertentie
Oud 13-02-2006, 11:05
Iduna
Iduna is offline
Ik gebruik ze nooit, mijn weerstand is in orde. Verder vind ik die producten duur, al zou ik het niet om die reden laten staan.
Oud 13-02-2006, 12:00
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 12-02-2006 @ 20:55 :
Je hebt geen geneesmiddelen nodig om klachten op te lossen, tenminste, niet altijd.
De maagklachten (zweren, onsteking) die ik had, kon ik zonder medicijnen toch niet oplossen. Ben al een half jaar medicijnen (Pantazol en Ulcagon) aan het gebruiken, en ben inmiddels 90 % klachten vrij, maar hierna zal ik toch nog een jaar dagelijks een zg ''onderhouds'' dosering moeten nemen om de weestand in mijn maag en darmen te verhogen om een eventuele terugval te voorkomen. Bovendien mag ik bepaalde etenswaren zoals gezoute produkten, koolzuurhoudende frisdranken en scherp gekruid eten niet hebben, of maar beperkt eten!
Oud 13-02-2006, 12:17
Bloem
Bloem is offline
Maar dat dat voor jou zo is wil niet zeggen dat iedereen perse meteen medicijnen nodig heeft.
Oud 13-02-2006, 14:43
Nobucta
Nobucta is offline
Het werkt geloof ik wel, en er zitten ook speciale bacteriën in, maar die zitten ook in yoghurt van 50 ct per liter.
Oud 13-02-2006, 15:16
Iduna
Iduna is offline
Actimel (geloof ik) is deze week in de aanbieding bij de AH.
Oud 13-02-2006, 15:43
dark princess
dark princess is offline
ik ben allergisch voor koemelk en daar is het toch van?

kan ook niet tegen yoghurt enzo... een meisje van mn opleiding gebruikt wel iets en zij vindt dat het werkt.
Oud 13-02-2006, 16:06
Bloody_Kisses
Bloody_Kisses is offline
Citaat:
Sarah schreef op 12-02-2006 @ 21:21 :
Ik gebruik het niet. Mijn weerstand en stoelgang zijn in orde, dus ik heb het niet nodig.
Oud 13-02-2006, 16:29
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Heb het niet nodig voor mijn stoelgang ofzo, maar actimel is wel lekker!
Oud 13-02-2006, 16:32
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
dark princess schreef op 13-02-2006 @ 16:43 :
ik ben allergisch voor koemelk en daar is het toch van?

kan ook niet tegen yoghurt enzo...
Dat noemen ze... Lactose intolerantie, dat is een stof die veel voorkomt in zuivelproducten, en sommige mensen kunnen last krijgen van hun maag/darmen als ze deze producten eten!
Oud 13-02-2006, 17:28
Nijn*
Nijn* is offline
Soms koop ik zo'n half liter pakje van vifit drink, en soms eet ik activia yoghurtjes, maar de laatste tijd ben ik aan de actimel yoghurtjes en drinkjes geslagen (die valt daar ook onder toch?) en eigenlijk gewoon om één reden: ik vind het lekker. Ik moet zeggen dat vooral die activia dingen wel hielpen voor mijn stoelgang maar van de rest merk ik eigenlijk maar bar weinig.
Oud 13-02-2006, 17:35
Frostbite
Frostbite is offline
Ik ga me echt niet wijs laten maken dat ik zuivel nodig heb.
Oud 13-02-2006, 17:41
Roos
Roos is offline
Citaat:
Frostbite schreef op 13-02-2006 @ 18:35 :
Die merken beweren ook niet dat je het nodig hebt, alleen dat het handig kan zijn.

(die "je lijf schreeuwt om zuivel" campagne is een ander verhaal)
Oud 13-02-2006, 18:23
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Frostbite schreef op 13-02-2006 @ 18:35 :
Daar zit wel wat in, maar een mens heeft ook geen Coca cola, bier en chips nodig! (smaken alleen véél lekkerder dan bv melk )
Oud 14-02-2006, 12:26
Verwijderd
Citaat:
Cornel schreef op 13-02-2006 @ 19:23 :
Daar zit wel wat in, maar een mens heeft ook geen Coca cola, bier en chips nodig! (smaken alleen véél lekkerder dan bv melk )
Niemand zegt toch dat mensen wél cola/bier/chips/etc nodig hebben?
Oud 14-02-2006, 14:13
da leentjuh
da leentjuh is offline
Mijn uroloog zei gisteren dat ik dat spul moest gaan nemen, omdat het de bacteriecultuur in je darmen aanpast en daardoor zou ik minder blaasontstekingen moeten krijgen.
Dus daar helpt het dan wel voor (ik neem iig aan dat die man geen bulllshit loopt te verkondigen)
Oud 19-02-2006, 23:21
Steleto
Steleto is offline
Citaat:
Cornel schreef op 13-02-2006 @ 17:32 :
Dat noemen ze... Lactose intolerantie, dat is een stof die veel voorkomt in zuivelproducten, en sommige mensen kunnen last krijgen van hun maag/darmen als ze deze producten eten!
So hé, wat denk jij het allemaal goed te weten! Helaas is lactose-intolerantie iets (heel) anders dan een koemelkallergie. Bij een intolerantie is je afweersysteem niet betrokken, en bij een allergie wel.

Ontopic: ik heb ook een koemelkallergie, dus ik gebruik het allemaal niet. Als ik dit niet had gehad, zou ik het ook niet gedaan hebben; ik geloof er niet zo in dat je gezond, blij en gelukkig wordt van een te duur flesje zooi.
Oud 19-02-2006, 23:55
Gwenniej
Gwenniej is offline
ik gebruik altijd 1 glas activia 's ochtends.
Niet om blij & gelukkig te worden, wel omdat mijn stoelgang altijd slecht is.

Soms wissel ik dit af met een halve liter vifit, of een klein flesje yakult.
Oud 20-02-2006, 09:10
snoopy
snoopy is offline
nooit gegeten/gedronken (hoe noem je dat bij dat soort troep)
Oud 20-02-2006, 09:33
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 14-02-2006 @ 15:13 :
Mijn uroloog zei gisteren dat ik dat spul moest gaan nemen, omdat het de bacteriecultuur in je darmen aanpast en daardoor zou ik minder blaasontstekingen moeten krijgen.
Dus daar helpt het dan wel voor (ik neem iig aan dat die man geen bulllshit loopt te verkondigen)
Je moet altijd kritisch zijn over wat artsen zeggen enzo, want ze vertellen vaak ook alleen maar hun boeken achter na...
Oud 20-02-2006, 15:56
Twinsangel
Twinsangel is offline
wat ik nog toe kan voegen :
Voor Biologie werkstuk hebben wij Yakult moeten onderzoeken, en uit onderzoek is gebleven dat er maar krap 1 miljard bacteren in zitten, ipv de 6 miljard die ze aangeven!
voor de rest weet ik het niet, behalve dat ze lekker zijn..
Oud 20-02-2006, 16:37
Verwijderd
Nog nooit gehad. Mijn darmpjes zijn prima in orde.
Oud 20-02-2006, 17:53
Igorrrai
Igorrrai is offline
Ik kan je alleen zeggen dat Actimel goed verkocht wordt.
Oud 21-02-2006, 12:04
the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:
Bloem schreef op 11-02-2006 @ 18:48 :

Het stukje vergeet echter melding te maken van het feit dat darmbacterien hardstikke dood gaan in je maag, door je maagzuur en er dus nauwelijks goede darmbacterien in je darmen terecht komen.
Er komt wle wat binnen, maar niet echt genoeg. Als je wilt dat het echt werkt, moet je gewoon een probiotica nemen van goede darmbacterien, dat is veel meer dan die yoghurt vermengt met 3 soorten lactobacterien of welke ze er ook indoen.
In eengoede probiotica zitten namelijk alle soorten goede darmbacterien en daarbij ook nog vit. en min. en die bacterienzitten in zo'n hoevele heid ( iets in de trant van 10 tot de macht 5 ofzo per eetlepel), dat da tniet eens te vergelijken is met yakult oid.

Het andere punt is dat je bij dit poeder het eerst in water moet doen, 15 min. moet laten staan, zodat er ereen watermantel omheen komt die bescherming biedt tegen maagzuur en dus veel meer bacterien overleven.

sorry voor het lange verhaal maar ik kan zo slecht tegen die consument oplichtingsdingen
En ik studeer voeding,dus niet dat ik bovenstaande compleet verzin
Oud 21-02-2006, 12:26
drilboor sjakie
drilboor sjakie is offline
Ik gebruik het niet, mijn leven is kwalitatief zo goed dat ik niks hoef te veranderen.
Oud 22-02-2006, 09:36
the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:
drilboor sjakie schreef op 21-02-2006 @ 13:26 :
Ik gebruik het niet, mijn leven is kwalitatief zo goed dat ik niks hoef te veranderen.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten