Mij viel echter op dat hij vrij groot en zwaar was, klopt dit?
[/B][/QUOTE]
In verhouding tot een flash speler wel ja. Hij is ook iets groter dan een Ipod video, maar hij is zeker beter.
Citaat:
Verder wil ik gewoon de standaard dingen weten; hoe is de navigatie?
|
Relaxt. Net iets minder dan een Ipod, maar zeer soepel en eenvoudig te bedienen.
Nog niet getest, maar schijnt ongeveer 16 uur te halen. Merk wel dat ie amper leeggaat bij normaal gebruik.
Subliem. Niks op aan te merken.
Nog nooit gebruikt. Ik ben van mening dat je altijd betere oordopjes moet kopen bij zulke dure MP3 spelers, zoals de Creative EP630 voor ongeveer 35 euro. Heb ik zelf ook, en klinkt 10x beter dan de meegeleverde oordopjes.
In de 3 weken dat ik 'm heb is dat nog nooit gebeurd.
Citaat:
en wat je verder zelf nog opvalt
|
- Bijgeleverde hoesje is waardeloos. Nieuwe kopen is wel aan te raden, kost ongeveer 25 euro.
- Je krijgt er geen adapter bij, dus opladen moet altijd via USB (net als bij de Ipod), of je moet een externe adapter kopen voor 30 euro.
- Het scherm is groot, scherp, en heeft een grote kijkhoek. Video's kijken gaat echt super op dit apparaat.
- Mp3's overzetten gaat snel. Speler is ook als externe HD te gebruiken.
- FM radio is van uitstekende kwaliteit. Goede ontvangst, duidelijke weergave op 't scherm.
Dat was 't wel zo'n beetje. Heb 'm nu een week of 3 en ben er erg tevreden mee! Een eventueel alternatief was voor mij de Cowon Iaudio X5, maar die is bijna 100 euro duurder en doet praktisch niks meer, heeft zelfs een slechter scherm en kan niet op ID3 browsen.
Ipod video vind ik niet eens een concurrent; die heeft geen FM radio, geen video out, geen HD functie, slechtere batterij, kleine inkijkhoek, slechtere geluidskwaliteit, etc.