Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-09-2006, 04:26
bamiPoep
bamiPoep is offline
mn laptop heeft kuren. hij gaat soms niet aan als ik op het aan-knopje druk (wirelesmuiswielje en lichtje van hardeschijf? lichten wel op). pas als ik de batterij eruit haal en er dan weer inzet start ie normaal op en kom ik in een soort van bootmenu met hoe ik windows wil opstarten of dat windows neit goed heb afgesloten ofzo. (jah vaag, maarjah windows is chinees hierop )
Oud 09-09-2006, 10:14
Verwijderd
Is-ie ouder dan een jaar? Zoja, dan is hij aan het einde van zijn levensduur. Het is immers een laptop.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2006, 10:21
bamiPoep
bamiPoep is offline
wtf meen je dat? want hij misschien net een jaar...
serieus zijn laptops zo snel brak dan

-edit-
kan ik niet gewoon de batterij vervangen? of ligt het niet aan de batterij?

want de eerste keer dat dit gebeurde toen was er een soort van brandlucht, kon niet precies definieren waar het vandaan kwam...grote kans van de laptop of de lader...

Laatst gewijzigd op 09-09-2006 om 10:29.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2006, 12:22
Bloemkoolsaus
Bloemkoolsaus is offline
brandlucht

Das foute boel..
Zou best eens aan je accu kunnen liggen, maar ik denk het niet. Lijkt me inderdaad een geval van overleden hardware.. Er zit zeker ook geen garantie meer op? anders kun je de laptop gewoon terug sturen naar waar je hem gekocht hebt, en hun het op laten lossen.

Maar.. meestal gaan laptops toch wel langer mee dan een jaar hoor (mits er fatsoenlijk mee om word gegaan natuurlijk).
Oud 09-09-2006, 12:59
bamiPoep
bamiPoep is offline
Citaat:
Bloemkoolsaus schreef op 09-09-2006 @ 13:22 :
brandlucht

Das foute boel..
Zou best eens aan je accu kunnen liggen, maar ik denk het niet. Lijkt me inderdaad een geval van overleden hardware.. Er zit zeker ook geen garantie meer op? anders kun je de laptop gewoon terug sturen naar waar je hem gekocht hebt, en hun het op laten lossen.

Maar.. meestal gaan laptops toch wel langer mee dan een jaar hoor (mits er fatsoenlijk mee om word gegaan natuurlijk).
waar kan het dan nog meer aan liggen denk jij? en is het onderdeel dan vervangbaar?

ik schat dat de garantie van mijn laptop net 3 weken a 1 maand verlopen is

jah ik ga er gewoon fatsoenlijk mee om. alleen internet, office, muziek en klein beetje downloaden af en toe. het heeft het goed gedaan tot een paar dagen geleden dus
Oud 09-09-2006, 13:18
Boogie
Boogie is offline
Gewoon teruggaan naar de winkel waar je hem hebt gekocht. Dat jaar garantie is alleen maar om je af te schrikken, dat heeft geen wettelijke basis.
Oud 09-09-2006, 13:44
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
nare man schreef op 09-09-2006 @ 11:14 :
Is-ie ouder dan een jaar? Zoja, dan is hij aan het einde van zijn levensduur. Het is immers een laptop.
wat is dat voor BS ? heb hier nog een perfect werkende dell-laptop liggen van 5-6 jaar oud met 600mhz cpu ofzow, werkt nog net zo goed als dat ie nieuw was.
ook op mijn stage is afschrijving van een laptop net als bij een desktop systeem 3 jaar.

Citaat:
bamiPoep schreef op 09-09-2006 @ 11:21 :
wtf meen je dat? want hij misschien net een jaar...
serieus zijn laptops zo snel brak dan

-edit-
kan ik niet gewoon de batterij vervangen? of ligt het niet aan de batterij?

want de eerste keer dat dit gebeurde toen was er een soort van brandlucht, kon niet precies definieren waar het vandaan kwam...grote kans van de laptop of de lader...
doet de laptop het wel als ie aan de netspanning hangt ? en brandlucht is idd geen goede zaak, je kan hem het beste terugsturen/brengen naar waar je hem gekocht hebt, volgens de wet moeten die dingen namelijk een "redelijke tijd" meegaan, en voor een laptop is dat meer dan een jaar en een maand.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2006, 16:56
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
nare man schreef op 09-09-2006 @ 11:14 :
je kunt natuurlijk ook overdrijven
Met citaat reageren
Oud 09-09-2006, 17:00
Verwijderd
Citaat:
Boogie schreef op 09-09-2006 @ 14:18 :
Gewoon teruggaan naar de winkel waar je hem hebt gekocht. Dat jaar garantie is alleen maar om je af te schrikken, dat heeft geen wettelijke basis.
Dit dus, gewoon teruggaan, je hebt wettelijk gezien minimaal 2 jaar recht op garantie en recht op coulantie binnen een normale gebruiksperiode (voor pc's etc. meestal 5 jaar).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten