Advertentie | |
|
![]() |
|
Misschien voelen ze zich buitengesloten, omdat je 'zelfstandiger' wordt.
Ze willen niet dat het 'fout' gaat, en willen je helpen. Stel dat het de verkeerde kant op gaat, dan zullen ze zichzelf de schuld geven omdat ze niet wisten wat ze voor je konden doen omdat jij hen niks wilde vertellen. (dwaal ik af? ![]() Wat je kunt doen? Laten merken (zeggen) dat je geen behoefte hebt aan die gesprekken (niet op een botte manier natuurlijk). Dat je je eigen problemen/zaken wel kunt oplossen, want je bent immers bijna 'volwassen'. En als dat niet lukt, dat je hen wel waarschuwt. Dan neem je (een deel) van hun ongerustheid weg. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Praat er over met je ouders. Klinkt raar als je zegt dat je dat nooit doet. Maar ik denk dat je je ouders best dingen uit kunt leggen. Dat je dingen niet zomaar doet, dat je er over na denkt, er met andere mensen over praat, enz. Probeer ze desnoods, als soort van tussen oplossing, in een aantal dingen te betrekken (dingen die jij minder belangrijk vindt oid). Dan hebben zij het gevoel dat ze weer meer in jouw leven mogen komen en jij hebt niet het gevoel overal 'verantwoording' over hoeven af te leggen.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
slechte relatie tussen ouders en schoonouders Balpen | 33 | 15-01-2012 10:36 | |
Psychologie |
jongeren (15 t/m 17) en (Gedwongen) hulpverlening. Welke mate ouders betrekken? Fantôme | 34 | 13-05-2007 20:43 | |
Psychologie |
mijn ouders maken me gek... evanescence | 4 | 21-10-2004 09:49 | |
Psychologie |
Ouders en hulpverlening ~~dolce~~ | 11 | 03-03-2004 13:42 | |
Liefde & Relatie |
ruzie met vriend vanwege zijn ouders?! groovy | 14 | 29-09-2003 18:06 | |
Lichaam & Gezondheid |
rokende ouders -> rokende kinderen? Verwijderd | 50 | 19-07-2003 20:56 |