Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Mensen op internet kunnen hun aandacht moeilijk lang vasthouden, en hebben geen zin om meer dan 20sec. te wachten voor een site... Dan kijken ze ondertussen wel ergens anders! |
![]() |
|
![]() |
ligt heel veel aan de doelgroep van je site.
Ik heb bijvoorbeeld een download site, met ook grotere programmas van zon 30 mb, daar zal een 56k-er toch bijna nooit aan beginnen. Mijn doelgroep is dus kabel/adsl, dus hoef ik met mijn site ook (bijna) geen rekening te houden met 56k/isdn. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
ligt inderdaad aan de doelgroep maar even professioneel kijkend
de websites die je maakt zijn als ze optimaal moeten zijn voor bedrijven daar kan je niet aankomen met "tja die 56k ers hebben pech gehad" dus jullie zeggen dat 56K nog steeds een groep is waarmee rrekening moet worden gehouden??
|
Het hangt helemaal af van je doelgroep. Als ik een site maak voor een bedrijf met info etc. erop en specificaties van producten zorg ik dat ie zo snel mogelijk laad, dat is waar de klanten op wachten.
En helemaal als die klanten (de doelgroep) ook in buitenland kunnen zitten, daar hebben ze vaak nog helemaal geen kabel e.d., om maar wat te noemen. (Ikzelf heb trouwens ook maar isdn, sneller kan niet hier in dit dorp...) Jij maakt een site voor een bedrijf? Dan wil je altijd een zo groot mogelijke doelgroep bereiken omdat je zo de meeste potentiele klanten bereikt...zie het zo: modemmers kunnen geen kabelsites zien, maar andersom uiteraard wel. (grof gezegd), dus altijd zo klein mogelijk houden lijkt me |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
mijn doelgroep is toch niet 56 k-ers, heeft dan ook absoluut geen zin om heel de site aan te passen op 56 k-ers. Ok ik zorg wel dat de site snel laadt, wil hem natuurlijk wel compact hebben, maar ga niet ieder plaatje zo erg liggen compressen dat er een totaal ranzige kwaliteit uit komt. die 5 kb meer/minder maakt voor kabelaars/adslers toch nixx uit. |
![]() |
|||
Citaat:
Persoonlijk vind ik het een slordige manier van werken als je je site niet zo geoptimaliseerd mogelijk probeert te maken. Ook al gaat het om een grote download site. Citaat:
Non-frames versie zou ik sowieso gewoon doen ![]() |
![]() |
|
![]() |
1) skip intro optie voor low bandwith
2) lynx friendly gedeelte met alleen text/informatie 3) compatible met w3c normen
||
![]() |
Citaat:
1 flash 1 no flash 1 noframes ![]() waaah als de opdr8gever betaald vinnik het best maar als ie me voor 1 site vraagt ga ik gewoon voor de noflash site ![]()
||||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
die hebben niet eens van linux gehoord ![]() Citaat:
![]()
|
Ik heb zelf nog tijdenlang (tot een klein half jaar terug) thuis en hier op de zaak gewoon ISDN gehad, dus weet hoe het is. Maar ga uit van ISDN, is toch al een stuk sneller als 56k. En als je dan een beetje rekening ermee houd door op de grootte te letten en geen gekke dingen doet (grote Flashdingetjes etc.) is het voor iedereen best te doen.
Een leuk opgemaakte site waar ik pas mee bezig ben geweest is zo'n 85kb. En dat is de frontpage, dus hetgene wat de user op de eerste pagina binnenkrijgt. Subpagina's hebben ook allemaal nog graphics, maar die tel ik even niet mee (bovendien heb je dan al een groot deel van de layout in je cache). Die 85kb is ook voor ISDN nog best te doen, is binnen een seconde of 10 wel te doen. Zorg verder voor een goede layerindex, zodat de bezoeker al gelijk de tekstuele en andere belangrijke content ziet. Graphics en minder belangrijke digen zoals banners kun je pas later laden.
||
![]() |
Citaat:
![]() is low quality source ook nog een goed idee?? want eigenlijk vertraagt het all1 maar de totale download reeks
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Hoe was jij vroeger op school? Verwijderd | 50 | 24-01-2011 22:53 | |
Software & Hardware |
Wat programmeren jullie allemaal Warsocket | 69 | 12-08-2006 12:08 | |
De Kantine |
in navolging op wat is je startpagina: post (een plaatje van) je favorieten WolterB | 38 | 10-02-2003 15:38 |