Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-09-2006, 20:51
Verwijderd
Als ik met mijn mobiele telefoon bel, dan is bij één specifiek telefoonnummer de 'overgangstoon' en 'bezettoon' héél erg zacht. Zo zacht dat ik het vaak niet eens hoor. Bij andere nummers heb ik hier helemaal geen problemen mee, de toon heeft dan een heel normaal volume.

Ik vraag me vooral af waar dit aan ligt (ik denk niet dat het aan mijn telefoon zelf ligt; ik heb een Motorola V3, Orange prepaid), en is er iets aan te doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-09-2006, 21:47
Verwijderd
Gebruikt die persoon een andere provider dan andere mensen die je belt? Heb alleen jij het of hebben anderen die die persoon bellen vanaf een andere telefoon hetzelfde probleem? Zo ja, dan ligt het aan de persoon die je probeert te bellen. Zo nee wil ik je aanraden een kruistest uit te voeren(jouw simkaart in een andere telefoon, andere simkaart van jouw provider in jouw telefoon).
Is het volume ook zacht als je die persoon aan de lijn hebt of is het puur die overgangstoon?
[edit]
welke provider heeft die persoon? En wat voor toestel?
Met citaat reageren
Oud 07-09-2006, 17:22
Verwijderd
Citaat:
leekah schreef op 06-09-2006 @ 22:47 :
Gebruikt die persoon een andere provider dan andere mensen die je belt? Heb alleen jij het of hebben anderen die die persoon bellen vanaf een andere telefoon hetzelfde probleem? Zo ja, dan ligt het aan de persoon die je probeert te bellen. Zo nee wil ik je aanraden een kruistest uit te voeren(jouw simkaart in een andere telefoon, andere simkaart van jouw provider in jouw telefoon).
Is het volume ook zacht als je die persoon aan de lijn hebt of is het puur die overgangstoon?
[edit]
welke provider heeft die persoon? En wat voor toestel?
Het is een vast nummer van een universiteit. Als ik via mijn vaste telefoon bel, is er niets anders dan bij andere nummers. Het volume is alleen zacht voor de tonen (overgangs en in gesprek dus), als er eenmaal op is genomen, is het volume helemaal normaal.

Ik ga nog eens testen met een andere mobiele telefoon, en ik ga nog eens een ander nummer van de universiteit bellen.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2006, 17:35
Verwijderd
Met een andere SIM-kaart van dezelfde provider doet hij precies hetzelfde.
Andere telefoon met mijn SIM-kaart is wél gewoon normaal...

Dus.. 't ligt aan m'n telefoon? Hmm, raar...
Met citaat reageren
Oud 07-09-2006, 18:04
Verwijderd
Waarschijnlijk ligt het dan aan je telefoon. Wel een erg vreemd probleem. Ik heb 'm zelf nog niet eerder gehoord en ik heb heel wat gehoord ondertussen . Lijkt me niet dat het 't waard is om een reparatie oid voor te doen, weet zelf ook niet waar het dan eigenlijk aan kan liggen, vooral omdat het maar bij 1 telefoonnummer is.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2006, 18:18
Verwijderd
Ik ga morgen gewoon even naar de Orange winkel, vragen of het normaal is Als ze me niet gratis kunnen helpen, dan laat maar zitten
Met citaat reageren
Oud 07-09-2006, 18:30
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 07-09-2006 @ 19:18 :
Ik ga morgen gewoon even naar de Orange winkel, vragen of het normaal is Als ze me niet gratis kunnen helpen, dan laat maar zitten
Goed idee! Laat het even weten, ben benieuwd of zij weten waar het aan kan liggen(en waar het aan ligt )
Met citaat reageren
Oud 14-09-2006, 16:36
Verwijderd
Volgens Orange en Motorola ligt het niet aan de provider en ook niet aan het toestel, maar aan degene die ik bel.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2006, 18:41
Verwijderd
Hoe kan dat nou als je het vanaf andere telefoons niet hebt?
Met citaat reageren
Oud 14-09-2006, 19:19
Verwijderd
Citaat:
leekah schreef op 14-09-2006 @ 19:41 :
Hoe kan dat nou als je het vanaf andere telefoons niet hebt?
Dat kon niemand me uitleggen
Met citaat reageren
Oud 14-09-2006, 20:27
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 14-09-2006 @ 20:19 :
Dat kon niemand me uitleggen
haha
Met citaat reageren
Oud 15-09-2006, 13:18
Verwijderd
Vraag anders even of ze je telefoon laten flashen, dan weet je zeker dat het niet aan jouw telefoon ligt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten