![]() |
|
Verwijderd
|
Inmiddels een tijdje verder , en heel wat hypotheses verworpen.
Wat was het probleem: Mijn laptop heb ik aangesloten op een versterker met 4 (magnetisch afgeschermde) boxen. Wanneer ik mijn laptop gebruik op de netstroom, hoor je daarop een krakend geluid, wat lijkt op het pruttelen van een hd, een een zoemend geluid wat sterker wordt bij het gebruiken van de muis. Gebruik ik mijn laptop alleen op batterijen, dan klinkt het gewoon goed. De eerste hypothese was: mijn stopcontact is ongeaard. Dat bleek niet te kloppen, noch nadat ik mijn stopcontact had geaard, noch nadat ik mijn laptiop had aangesloten op het geaarde keuken stopcontact. Tweede hypothese: het gehele stroomnetwerk in mijn huis heeft storing. Om die te testen had ik een verlengsnoer naar de buren gelegd, wat geen verschil maakte. Daarmee is de hypothese nog niet geheel verworpen (er is immers een kans dat het bij de buren net zo slecht is, of zelfs bij het gehele huizenblok,) maar zij is wel een stuk onaannemelijker geworden. Dus toch de geluidskaart dan? maar waarom alleen bij netstroom dit probleem? Wat heb ik over het hoofd gezien, wat kan het zijn? Laatst gewijzigd op 13-09-2006 om 08:20. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
(bij voorbaat excuses voor de eventueel onnozele vraag) Zal zoiezo externe geluidskaart proberen, dank voor de reacties. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd: De onvergetelijke treinreis. Ieke | 0 | 07-08-2005 13:46 | |
Verhalen & Gedichten |
Eurydice. AfterTheEulogy. | 4 | 22-03-2005 11:48 | |