![]() |
|
![]() |
Ik las het volgende nieuwsbericht op www.ad.nl:
DEN HAAG - Voortzetting van de huidige coalitie van CDA en VVD na de komende Tweede Kamerverkiezingen is vrijwel gegarandeerd als de twee samen een meerderheid hebben en de PvdA als de grootste partij uit de bus komt. Die overtuiging is VVD-vicepremier Gerrit Zalm toegedaan. Volgens hem zal het CDA ,,nooit kiezen voor Bos als premier als het ook anders kan, in een VVD-CDA-combinatie''. Zalm schrijft dat maandag op zijn internetdagboek. In zijn ogen is de crux van de stembusgang op 22 november niet of CDA of PvdA de grootste wordt, maar of CDA en VVD samen een meerderheid halen. Eindigt het CDA als grootste partij, dan kan er volgens Zalm wel een coalitie met de PvdA komen. ,,Lubbers heeft ook met VVD en PvdA geregeerd'', aldus Zalm. (ANP) Ik wist niet dat dit mogelijk was. Ik dacht altijd dat de winnende partij de regering vormt. Maar dit hoeft dus niet perse. Hoe zit dit? |
Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Overigens is de VVD minder op macht belust... men had toch graag gezien dat PvdA en CDA er in 2003 uit waren gekomen.. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Overigens lijkt mij PvdA-VVD-GL wel een interessante coalitie. Niet dat het mijn voorkeur is, maar het zou wel eens aardig zijn om te kijken hoe dat loopt... (qua beleid dan, politiek niet, ze zouden elkaar letterlijk vermoorden in die kamer). Overigens hebben de formateur/informateur (en Beatrix) ook nog aardig wat in de pap te brokkelen. Dus uit die hoek kan wel wat verrassends komen.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik hoop dat zwevende kiezers van zijn uitspraken te horen krijgen en massaal op een 'linkse' partij gaan stemmen. (Hoewel, wat is links??) ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
In Nederland is een grote coalitie ook geen doorslaand succes. Het kabinet-Den Uyl klapte vlak voor de verkiezingen uiteen en een tweede kabinet is er nooit gekomen. Bos en Balkenende kwamen er in 2003 ook niet uit. Het enige kabinet waarin CDA en PvdA samenregeerden was Kabinet-Lubbers III, maar dit kabinet was vlees noch vis. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Overigens viel het Kabinet-Drees II al na één jaar. ![]() Laatst gewijzigd op 04-10-2006 om 12:07. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar de politiek van destijds is niet te vergelijken met de huidige politiek. Daarnaast werden CHU en ARP toegelaten tot het kabinet, zodat er twee neutraliserende partijen stonden tussen PvdA en KVP. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Maar goed, ik hoop dat duidelijk is geworden dat de PvdA en CDA niet 'gewoon' met elkaar kunnen regeren. |
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lifestyle |
stemmen?! Verwijderd | 309 | 24-11-2006 14:28 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Welke coalities zie jij op het toneel graag verschijnen & bepaalt dit je stemgedrag? Gatara | 230 | 21-11-2006 00:05 | |
NRC: CDA geen gevangene van PvdA in formatie Atje85 | 29 | 10-06-2003 14:22 | |
De Jong wil uit LPF-fractie stappen UnknoWn EntiTy | 122 | 15-10-2002 08:19 | |
stelling: Paars heeft niet gefaald Boogie | 34 | 12-05-2002 17:11 | |
pimmetje zakt maantje_2 | 2 | 23-03-2002 13:51 |