Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-09-2006, 15:01
Verwijderd
Ik heb al een hele tijd last van uitgedroogd en duf haar. Vooral na het douchen of asl het net nat is gweest kan ik er niets mee, het zit dan als stro ofzo. Ik heb het geprobeerd met vochtinbrengende shampoo (van Herbal) maar dat heeft niet echt geholpen, terwijl ik die nu al een paar maanden gebruik. Tips/ideeën wat ik kan doen, om mijn haar weer wat meer te laten glanzen, en meer vocht te geven?
Met citaat reageren
Oud 11-09-2006, 15:22
snoopy
snoopy is offline
Mijn kapper zei dat ik er olie in moest smeren. Gewoon baby-olie ofzo. (heb ik echter nog niet uitgeprobeerd )
Oud 11-09-2006, 15:26
Verwijderd
Gebruik je crèmespoeling?
Met citaat reageren
Oud 11-09-2006, 15:27
Verwijderd
Ja. Beide van hetzelfde, dus ook vochtinbrengende crèmespoeling.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2006, 15:30
Verwijderd
Ik heb laatst iets gelezen over het verschil tussen twee bijna dezelfde 'haarsoorten' en twee bijna dezelfde shampoos...het had te maken met droog haar en ... haar. Misschien soorten shampoos uitproberen tot je de goede hebt gevonden? Mijn haar is ook vrij droog, maar het verschilt erg per crèmespoeling hoe droog precies. Ik gebruik nu Dove crèmespoeling (donkerblauwe fles) en die werkt .
Met citaat reageren
Oud 11-09-2006, 15:37
Verwijderd
Het is echt heel erg droog, en voelt niet eens lekker aan.
En ik was het niet eens elke dag, omdat dat ook zou helpen om het uit te drogen ofzo. Heb ook al meerdere dingen geprobeerd hoor, maar het is echt irritant om elke keer met andere shampoo te experimenteren enzo, is ook niet echt gezond maarja.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2006, 15:45
Verwijderd
Dat had ik eerst ook wel een beetje. Heb nu een conditioner van gliss kur met liquid silk oid, die helpt bij mij heel erg goed. Wordt het heel lekker zacht van en mooi glanzend.
Verder helpt cream wax van gliss kur ook heel erg goed om het minder pluizig te maken en meer te laten glanzen.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2006, 17:09
Verwijderd
Waarom is het irritant om elke keer met andere shampoo te experimenteren...? Ik vind droog haar veel irritanter eigenlijk... Ik heb zoveel shampoos uitgeprobeerd, daar krijg je niets van. En ongezond? Sommige mensen zijn van mening dat het juist gezond is om niet steeds dezelfde shampoo te gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2006, 17:48
Verwijderd
Ik vind zelf de conditioners van andrelon wel fijn.
En ik heb geen idee of het werkt, maar je zou ook Zwitsal shampoo kunnen proberen, volgens mij is die heel zacht voor je haar.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2006, 20:49
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 11-09-2006 @ 18:09 :
Waarom is het irritant om elke keer met andere shampoo te experimenteren...? Ik vind droog haar veel irritanter eigenlijk... Ik heb zoveel shampoos uitgeprobeerd, daar krijg je niets van. En ongezond? Sommige mensen zijn van mening dat het juist gezond is om niet steeds dezelfde shampoo te gebruiken.
Volgens mijn kapper wAS het niet gezond voor je hoofdhuid of haar ofzoiets, maar mijn grootste probleem is gewoon de droogheid.
Ik hoorde van ieamnd dat olijfolie of een ei ook helpt, zit daar wat in?
Met citaat reageren
Oud 11-09-2006, 20:57
Bloem
Bloem is offline
Olijfolie hoor ik wel vaker, lijkt me het proberen wel een keer waard. Overigens schijnen de shampoos van Fructis heel slecht te zijn voor je haar, misschien toch eens een ander merk proberen?
Met citaat reageren
Oud 11-09-2006, 20:59
Verwijderd
Nee ik gebruik Herbal Essences..
Met citaat reageren
Oud 11-09-2006, 22:11
Lyne
Lyne is offline
Olijfolie beetje opwarmen, in je haar doen, kwartiertje laten intrekken en dan goed uitspoelen. Daarna kan je het gewoon wassen en met cremespoeling.

Ik gebruik een shampoo van Palmolive, heel goedkoop en de enige die mijn haar niet uitdroogt. Cremespoeling: huismerk c1000 of huiswerk Kruidvat, allebei werken ze perfect! Met andere merken (A-merken) heb ik toch veel meer last van droog haar. Je kan ook bij de Kruidvat cremevoeding halen, daarvan na het wassen een beetje in je haar en niet uitspoelen, wordt je haar minder droog van.

Of probeer anders eens kokosvet, als je er een klein beetje van gebruikt wordt je haar een stuk minder droog, het kan alleen al gauw vettig lijken als je er teveel in doet (maar dat beter dan stro, lijkt mij).
Met citaat reageren
Oud 11-09-2006, 22:18
gewoonmax
gewoonmax is offline
ojah van dat schapenhaar Ken ik. kmaak het nat, wrijf het droog en smeer er shaper in Maargoed ik denk dat olijfolie serieus wel een goeie is
Oud 12-09-2006, 17:25
Verwijderd
Het is goed om eens te kijken op de achterkant van je shampooflessen. In veel shampoos zit alcohol wat je haar dus uitdroogt. Het is even zoeken, maar er zijn ook zat producten waar geen alcohol inzit. (tip van mijn kapper!)
En inderdaad: olijfolie. Smeer het 's avonds in je haar en sla er een handdoek omheen. Desnoods pak je het in met van die doorzichtige folie. Een nachtje laten intrekken en 's ochtends wassen met een milde shampoo.
Ik begreep trouwens dat een maskertje gemaakt van avocado ook wonderen doet voor je haar.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2006, 18:08
PigCopRule
PigCopRule is offline
Gebruik wat haarolie, doet wonderen
Met citaat reageren
Oud 12-09-2006, 18:36
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
nivea schreef op 11-09-2006 @ 21:59 :
Nee ik gebruik Herbal Essences..
Oh ja, maar die ook volgens mij
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 09:07
DvoorA
DvoorA is offline
ik weet wel wat smeerseltjes voor je...ik had zelf een tijdje geleden ook heel droog haar, vooral de punten waren net stro en gespleten enzo. Die heb ik eraf laten knippen en ik doe het nu zo:1) shampoo (maakt volgens mij niet zo gek veel uit welke) 2) conditioner, 5 min. laten intrekken en goed uitspoelen 3) op handdoekdroog haar potion 9 van Sebastian (bij de kapper te krijgen) verdelen en laten opdrogen. In dat spul zitten 9 soorten olieen, het is een soort conditioner/styler, je hoeft het niet uit te spoelen. En af en toe kun je olijfolie in je haar smeren, maar dat maakt het wel extreem slap en het is een rotklus om het eruit te krijgen.
Verder kun je ook nog een serum gebruiken, je moet er wel op letten dat er geen alcohol inzit, zoals bij veel goedkopere merken, want dat droogt je haar uiteindelijk uit. Van een serum wordt je haar heel erg zacht, glad en anti-pluizerig. Ik vind die van palmers heel goed.
Oja: en nooit haarspray/lak/mousse gebruiken! Daar zit heel veel alcohol in.
Oud 13-09-2006, 18:58
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 12-09-2006 @ 19:36 :
Oh ja, maar die ook volgens mij
Dat is op Dove na de enige crèmespoeling die mijn haar glad en niet droog krijgt en waarbij het ook nog eens niet enorm snel weer vet wordt.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2006, 10:40
Anno 1986
Anno 1986 is offline
Ik ken het probleem, maar heb het opgelost:

Gebruik inderdaad ook cremespoeling van Herbal, en die werkt zowieso al erg goed.
Daarnaast gebruik ik in mijn droge haar een heel klein plopje creme van 'Briliant Brunette'.
Zit in een kleine, brede tube, en werkt gigantisch goed!
(Vergis je alleen niet: ze hebben ook een kleine smalle tube, en die is niet goed).

Verkrijgbaar bij V&D, Etos, Kruidvat ,etc.

Ben er erg tevreden over, en het ruikt superlekker.

Fohn of stijl jij je haar ook nog? Want dat kan ook meespelen.
Ik stijl het regelmatig, maar met deze creme erbij is het niet schadelijk. En blijft het juist wat beter in model.

Succes!
Oud 16-09-2006, 10:40
Anno 1986
Anno 1986 is offline
PS: kosten 7,99 geloof ik. Maar ik doe er drie kwart jaar mee! Dus dan mag het!
Oud 17-09-2006, 00:06
JessieL
JessieL is offline
Wat ik tegen mijn droge haren deed:
- wassen met elvive 2in1 shampoo (gele verpakking, reclame van claudia schiffer) --> dit niet te lang doen want dan word je haar futloos, maar dus even een paar keerom het op te peppen
- een keer per week een haarmasker (ikzelf gebruik Dove intensive therapie (blauwe verpakking), vervolgens warme handdoek omheen en even later uitspoelen
- pas op met kammen, vooral als het nat is
- niet te veel in staartjes/knotjes
- kijk of je iemand kent die nog een tube overheeft van de cremespoeling die je krijgt bij haarverf....die werken ERG goed
- altijd met lauw water wassen, en cremespoeling daarna en/of leave-in creme

succes, ik weet hoe irri dat kan zijn
Met citaat reageren
Oud 17-09-2006, 08:45
Verwijderd
- pas wassen als het een klein beetje vet begint te worden
- shampoo alleen smeren in het haar dat je hoofdhuid raakt, voor de rest van het haar is het genoeg als de shampoo er overheen loopt bij het uitspoelen
- niet met heet water wassen maar met lauw of eventueel koud (brr ) water
- niet kammen terwijl het nat is; daar wordt het op zich niet droger van, maar het breekt er wel van af, en dan krijg je beschadigde punten en pluis enzo
- ik heb l'oreal elvive anti-frizz serum en dat maakt 't super zacht en glanzend maar het maakt wel een laagje om je haar dus er zijn vast mensen die daar moeilijk over gaan doen. Het is aan de dure kant, 9 euro ofzo, maar ik doe er nu al 3 jaar mee en het is pas voor tweederde leeg, want je moet er maar een klein beetje van gebruiken, anders wordt je haar slierterig.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2006, 09:58
Lente
Lente is offline
gebruik een keer in de week een haarmasker
Met citaat reageren
Oud 17-09-2006, 12:55
JessieL
JessieL is offline
Citaat:
Sarah schreef op 17-09-2006 @ 09:45 :

- ik heb l'oreal elvive anti-frizz serum en dat maakt 't super zacht en glanzend maar het maakt wel een laagje om je haar dus er zijn vast mensen die daar moeilijk over gaan doen. Het is aan de dure kant, 9 euro ofzo, maar ik doe er nu al 3 jaar mee en het is pas voor tweederde leeg, want je moet er maar een klein beetje van gebruiken, anders wordt je haar slierterig.
HEMA heft ook zoiets en werkt even goed, maar is een stuk goedkoper
en idd het gaat lang mee, want je moet weinig gebruiken
Met citaat reageren
Oud 17-09-2006, 16:21
Fantôme
Fantôme is offline
en misschien de dode puntjes afknippen als je dat hebt, kan ook al een stuk schelen.
Oud 18-09-2006, 14:47
duveltje iris
duveltje iris is offline
ik spoel zelf mijn haar wel eens met bier schijnt ook heel goed te zijn voor glans en tegen droog haar

tip: spoel het daarna wel goed uit!!! anders blijf je het ruiken!!
Met citaat reageren
Oud 18-09-2006, 17:47
DvoorA
DvoorA is offline
je kan ook een ei in je haar doen, werkt ook goed.
Wel oppassen met heet water anders schijnt dat ei te kunnen stollen ofzo, zit je ineens met stukjes ei in je haar
Oud 20-09-2006, 06:33
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Bloem schreef op 11-09-2006 @ 21:57 :
Olijfolie hoor ik wel vaker, lijkt me het proberen wel een keer waard. Overigens schijnen de shampoos van Fructis heel slecht te zijn voor je haar, misschien toch eens een ander merk proberen?
Ik gebruik Fructiss
Garnier oil repair gebruik ik. De shampoo en het haarmasker.

Maar nadat ik mijn haar geverfd heb, werkt dat ook niet meer lekker.

Regels voor berichten