Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als ik merk dat iemand ergens mee zit zal ik, ookal begrijp ik het niet, nog niet zo raar reageren. Ik vraag me af of daar wat aan te doen is, of hoe anderen ermee omgaan ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Hoe je er iets aan kunt doen... Misschien je best doen je in te leven in de ander. Proberen meer te weten te komen over zoiets... Bijv dat verkrachtingstopic van nu. Een hoop mensen weten niet waarom verkrachtig erg is, wat het met je doet, maar door te weten wat het met je doet, hoe mensen zich voelen, zal je iemand misschien beter begrijpen. Alleen denk ik dat niet iedereen dat zal kunnen...
||
![]() |
Citaat:
Je kunt het natuurlijk negeren. Maar dat is nogal weglopen. Ik denk dat je idd zoals Gothic zegt je ook moet inleven in die ander. Daarvoor moet je die ander en z'n verleden uiteraard ook kennen. Een soort wisselwerking. Dan kun jij het ook uitleggen. Doel is wederzijds respect. Bij een onbekend iemand die je daarna nooit meer ziet is het uiteraard niet zo nuttig maar je kunt daar misschien wel op oefenen. Bijvoorbeeld iemand die je tegen komt in de trein kun je een praatje mee beginnen. Who cares verder, ken je toch niet enkom je nooit meer tegen ook. Nou kan ik wel begrijpen dat het irritant is dat je dat steeds zou moeten uitleggen maar dat hoeft niet altijd op dezelfde manier. Je kunt het 'ns steeds anders proberen en goed opletten op de reactie van een ander. Beetje creativiteit wel vereist ![]()
|
![]() |
Inderdaad er geen ervaring mee hebben, maar ik denk dat het verder gaat.
Het is misschien ook voor een deel ontkenning van het bestaan van psychische problemen. Er zelf bang voor zijn. Gewoon simpelweg NIET weten hoe je er mee om moet gaan. Je opvoeding. En ja, bij sommige mensen ligt het heel simpel. Die hebben daar gewoon geen zin in. (al is dat eigenlijk ook niet simpel, als je dan weer naar de oorzaak gaat kijken enzo)
||
Verwijderd
|
Citaat:
Meestal moet mensen zelf iets gebeuren, voordat ze het ECHT begrijpen. Als er in aanraking mee komen door anderen, maar dus zelf die problemen niet hebben, blijft het iets 'vreemds' / 'anders'.. Ze kunnen dan misschien wel begrip tonen, maar diep van binnen blijft het vreemd. Pas als ze het zelf meemaken, blijkt hoe dicht zoiets bij ze kan staan. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |