Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-10-2006, 19:55
Foodlover
Foodlover is offline
Hoi allemaal,
Ik ben dus Lotte, en ik hou dus heel erg van eten, vooral zoet eten... Daarom ben ik dus ook echt zoooooo blij dat we veel snoepautomaten hebben in de school
Mijn vraag is dus eigenlijk; hebben dus nog andere mensen dit probleem
Oud 05-10-2006, 19:57
MTpower
MTpower is offline
Ik denk dat iedereen wel van zoetigheid houdt
Oud 05-10-2006, 20:04
Maresa
Maresa is offline
Appels, druiven en pruimen zijn ook zoet
Oud 05-10-2006, 20:24
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Maresa schreef op 05-10-2006 @ 21:04 :
Appels, druiven en pruimen zijn ook zoet
Die zijn ook zuur
Oud 05-10-2006, 22:12
Larry Flint
Larry Flint is offline
ja lekkah vet worden!!!
Oud 05-10-2006, 22:45
Poepkind
Poepkind is offline
ik vind het geen probleem
Oud 06-10-2006, 01:04
n.
n. is offline
Citaat:
MTpower schreef op 05-10-2006 @ 20:57 :
Ik denk dat iedereen wel van zoetigheid houdt
Nope ;x

tis genetisch bepaald naar welke smaak je voorkeur uitgaat =)

ik vind zoet eten persoonlijk erg lekker, maar heb de laatste tijd heel erge behoefte aan hartig
Oud 06-10-2006, 09:16
Foodlover
Foodlover is offline
Ja, ik weet dat fruit ook zoet is enz. Maar ik bedoel dus eigenlijk alleen maar snoep, cake enz. Dit is voor mij echt een probleem. Ik heb ongeveer 8 kilo overgewicht en mijn hele gezicht zit onder de puisten. De kinderen uit mn klas lachen me dus uit... Gelukkig heb ik 2 hele goede vriendinnen die me heel erg steunen
Oud 06-10-2006, 10:31
Verwijderd
Als je af wil vallen, moet je stoppen moet snoepen. Niet makkelijk, maar wel mogelijk.
Oud 06-10-2006, 12:35
Verwijderd
Ik hou ook erg van zoet, maar ik prop mezelf nooit vol dus voor mij is het niet een probleem.

Als je zin in iets zoets hebt, neem dan het eerdergenoemde fruit (appel en peer wordt nog zoeter als je het 2 minuutjes in de magnetron doet, en blijft dan bijna even gezond), of een boterham met jam, of neem 1 snoepje en leg de zak snoepjes dan weer (eventueel dichtgeplakt) in de kast.
edit: of zoethoutthee of anijsthee ofzo

Laatst gewijzigd op 06-10-2006 om 17:38.
Oud 06-10-2006, 12:45
Verwijderd
Je hebt ook hele zoete appels, Fuji (of is het Fiji?) appels zijn echt zoet, nergens zuur En gele kiwi's zijn ook zoet, groene kunnen best zuur zijn. Als je een goede rijpe peer hebt, is hij ook niet zuur. Probeer dat soort dingen eens.

En je kan ook worteltjes eten, die kunnen ook heel lekker zoetig zijn. Of van die snack-paprika's.
Oud 06-10-2006, 13:29
Miss_kausalaya
Miss_kausalaya is offline
volgens mij is iets waar wat zoetigheid uberhaupt in zit ook wel aantrekkelijker om te pakken, dan iets zuurs of zout.. kijk maar naar kleine kinderen...
Oud 06-10-2006, 15:41
Verwijderd
ik hou totaal niet van zoet

heel af en toe taart, maar verder nee..
Oud 06-10-2006, 18:07
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Sarah schreef op 06-10-2006 @ 13:35 :
Ik hou ook erg van zoet, maar ik prop mezelf nooit vol dus voor mij is het niet een probleem.
Oud 06-10-2006, 18:39
Foodlover
Foodlover is offline
Ok, bedankt voor alle tips allemaal !!
Maar het is eigenlijk ook een beetje mn moeders schuld, zij blijft maar zeggen dat ik goed moet eten om gezond te blijven, ze geeft me geld mee naar school om snoep van te kopen, en we hebben nooit fruit in huis, alleen af en toe appels ofzo....
Ze zegt dat als ik een glas sinaasappelsap( uit pak!!!) drink, ik genoeg vitamines heb binnengekregen.........
Oud 06-10-2006, 18:49
Bloem
Bloem is offline
Met sinaasappelsap uit pak is ook niets mis, daar zitten inderdaad een boel vitamientjes in. Vruchtennectartroep met toegevoegde suikers is minder gezond. En kun je op school niet iets gezonds kopen ipv snoep?
Oud 06-10-2006, 18:50
BliepBlap
BliepBlap is offline
Hee lotte,
heb jij het ook zo moeilijk ...
mijn ouders zijn ook zo. en ik ga echt zelf geen fruit kopen hoor !
Oud 06-10-2006, 19:01
Foodlover
Foodlover is offline
Nouja, moeilijk, Ik vind eten heerlijk hoor Maar het is niet altijd even goed voor je...
Bij ons op school kun je geen brood kopen
Oud 06-10-2006, 19:54
Foodlover
Foodlover is offline
Je kunt wel brood kopen, maar ik heb ruzie met de mensen die het brood verkopen
Oud 06-10-2006, 20:06
Mariposa
Mariposa is offline
Ben en Jerry's ijs!
Oud 06-10-2006, 20:27
Foodlover
Foodlover is offline
Wat is daarmee?
Oud 06-10-2006, 21:25
ook hallo
ook hallo is offline
En het IQ van jullie moeders?
Oud 07-10-2006, 13:42
Foodlover
Foodlover is offline
Sorry hoor, maar dit wordt dus wel erg gortig. Wat hebben IQ en appels nu dus weer met elkaar te maken? Als dit dus weer op discriminatie uit moet lopen... 't Is dus echt niet zo dat mensen die geen fruit eten dombo's zijn ofzo hoor. Dus ik weet niet waar jullie op doelen, sorry hoor, maar we kunnen ook gewoon ResPect voor elkaar hebben.
Oud 07-10-2006, 13:45
Foodlover
Foodlover is offline
Mn moeder heeft me uitgelegd waarom ze geen fruit enzo koopt, en ik snap dat nu dus wel. De groenteboer heeft modder onder zn nagels, zo smakelijk is dat dus niet.
Bovendien zit alles onder de insecticide, fungicide, herbicide, en meer van die chemische troep, dust... Het is dus kiezen tussen twee kwaden, en dan weet ik het dus wel
Oud 07-10-2006, 13:47
Fayelinde.
Fayelinde. is offline
Moet je dan groenten bij de groentenboer kopen?

Wij kopen onze groenten altijd in de supermarkt, en ik vind dat je moeder echt wel vreemde redenen opgeeft. In snoepjes zit er allemaal chemischere, viezere rommel dan op fruit van de fruitwinkel.

En waarom heb je ruzie met mensen die brood verkopen?
Advertentie
Oud 07-10-2006, 14:00
Bloem
Bloem is offline
Oud 07-10-2006, 14:55
Maresa
Maresa is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 06-10-2006 @ 11:31 :
Als je af wil vallen, moet je stoppen moet snoepen. Niet makkelijk, maar wel mogelijk.
Niet waar, als je op een gezond gewicht wil komen, dan wel blijven, is het gewoon zaak met mate te snoepen. Als je gezond eet en daarbij af en toe een zak pepernoten naar binnen werkt, word je (uitzonderingen zoals mensen met een trage schildklier ed uitgezonderd) echt niet dik. Sterker nog, als je zo'n eetpatroon volhoudt val je af als je overgewicht hebt. Ook al snoep je.

Mensen van 12-20 jaar
- Brood: 5-7 sneetjes (175-245 gram)
- Aardappelen (of rijst, pasta, peulvruchten): 200-250 gram, 4-5 aardappels of opscheplepels rijst/pasta/peulvruchten
- Groente: 200 gram (vier groentelepels)
- Fruit: 200 gram (twee vruchten)
- Zuivel: 500 ml melk(producten) en 20 gram kaas (1 plak)
- Vlees(waren), vis, ei of vleesvervangers: 100-120 gram
- Halvarine, margarine, bak- en braadproducten: 20-30 gram
- Dranken: 1,5 liter

Voor mensen van 20-50 jaar geldt ongeveer hetzelfde, alhoewel de hoeveelheid zuivel zakt naar 400ml.

Bron: Voedingscentrum.nl

Als je dit binnenkrijgt heb je - lijkt mij - sowieso al niet veel trek meer in tussendoortjes, maar mocht je dat wel hebben, neem het gewoon met mate. Dus niet drie zakken chips/pepernoten/wat dan ook, maar een schaaltje.
Oud 07-10-2006, 18:36
naam ingebruik
naam ingebruik is offline
nee

en het is ook maar waar je aan gewent bent
Oud 07-10-2006, 18:51
deleugen
deleugen is offline
Gewoon 10 boterhammen mee naar school nemen, al is het met zoet beleg.
Oud 07-10-2006, 18:55
Foodlover
Foodlover is offline
Ik neem al veel brood mee naar school, maar ik blijf maar honger hebben Ik moet nu naar een dietiste van mn moeder
Oud 07-10-2006, 19:14
Wombat2
Wombat2 is offline
Goed idee foodlover
Verschrikkelijk, zulke eetgewoontes. BAH!!! Ik eet vrijwel geen snoep, walgelijke zoetigheid. Als ik een tussendoortje wil neem ik wel een sinasappel of een paar walnoten ofzoiets.

Nee, zoetigheid is niks voor mij. Ik sport dan ook minstens 2 uur per dag en snoep niet. Ben jij dan niet te dik foodlover? Ik doe er alles aan om dat te voorkomen. Hopelijk ben jij niet te dik, dat is erg ongezond en om te zien is het ook niet eh... Sorry sorry, mijn bescheiden mening. Suc6
Oud 07-10-2006, 19:41
deleugen
deleugen is offline
Sommige mensen vreten wat ze willen en worden beslist níét dik! Had ik vroeger ook, zeggen mensen ik had het dus niet eens door Nu denk ik wel n beetje na maar het maakt denk ik nog niet zoveel uit, de ene dag ben ik 2 kilo zwaarder, de andere 2 kilo lichter en veel dikker of dunner zie ik er niet uit.

In de zomervakantie vergat ik soms zelfs te eten, dan was het lang uitslapen en dan had ik een koekje op en mn avondeten bij wijze van spreken. Daar was ik toch ook niet zo blij mee.

Laatst gewijzigd op 07-10-2006 om 19:43.
Oud 07-10-2006, 19:44
deleugen
deleugen is offline
En trouwens, dik hoeft niet lelijk te zijn hoor!
Een vriendin van mij is altijd al n beetje dik geweest maar het ziet er juist heel schattig uit omdat ze ook klein is. En het valt echt niet op dat ze dik is.
Moddervet, dat is lelijk!
Oud 07-10-2006, 19:46
Foodlover
Foodlover is offline
Wat ben jij gemeen wombat: Je lijkt wel die kinderen bij mij op school. En ja, ik ben te dik.
Nouja, alsof suuuuperdunne mensen er zo leuk uitzien wombat (jij dus waarschijnlijk)
Oud 07-10-2006, 19:47
deleugen
deleugen is offline
Precies, het is ook niet gezond om nooit iets vets te eten ofzo.
Terwijl je je helemaal afbeult op de sportschool. Als je veel sport moet je juist veel eten.
Oud 07-10-2006, 19:54
Faerie
Faerie is offline
Citaat:
Foodlover schreef op 06-10-2006 @ 10:16 :
Ja, ik weet dat fruit ook zoet is enz. Maar ik bedoel dus eigenlijk alleen maar snoep, cake enz. Dit is voor mij echt een probleem. Ik heb ongeveer 8 kilo overgewicht en mijn hele gezicht zit onder de puisten. De kinderen uit mn klas lachen me dus uit... Gelukkig heb ik 2 hele goede vriendinnen die me heel erg steunen
Ik hoorde laatst dat wat je eet geen invloed heeft op je puistjes. Je kunt wel puistjes krijgen als je bijvoorbeeld chips eet en dan met je (vette) handen in je gezicht gaat zitten.
Oud 07-10-2006, 20:11
deleugen
deleugen is offline
Citaat:
Faerie schreef op 07-10-2006 @ 20:54 :
Ik hoorde laatst dat wat je eet geen invloed heeft op je puistjes. Je kunt wel puistjes krijgen als je bijvoorbeeld chips eet en dan met je (vette) handen in je gezicht gaat zitten.
En hoe zit dat dan met chocola?
Oud 07-10-2006, 20:17
Bloem
Bloem is offline
Ik vrees dat dit topic niet echt op iets uit gaat lopen. Voor tips en adviezen over hoe je gezond kunt eten kun je op Lichaam en Gezondheid in "het grote voedings en gezondheid topic" terecht. Goed dat je naar een dietiste gaat, misschien kan die jou en je moeder uitleggen wat het nut van groente en fruit is, en dat je het zand dat er eventueel opzit heel goed af kunt spoelen.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten