Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-08-2006, 20:29
grandmommy
grandmommy is offline
omdat ik nogal gevoelig ben voor suiker eet ik sinds anderhalve week zo weinig mogelijk suiker. omdat dit niet de eerste keer is kan ik het goed volhouden en ik knap er gelukkig van op maar ik blijf ergens tegenaan hikken en dat is dat ik een grote zoetekauw ben.
ik heb al suikervrije repen en suikervrije drop geprobeerd maar dat is duur en ik ben behalve voor suiker ook erg gevoelig voor suikervervangers als sorbitol en maltitol dus daar krijg ik ook weer koppijn van en van sorbitol ook nog eens een overspannen darm
Fruit eet ik wel maar ik wil niet meer fruit gaan eten omdat ik ook niet al te best tegen natuurlijke suikers kan ( gelukkig beter dan 'echte' suiker).

Dus voor de medesuikermijders:

- wat kan ik eten als ik trek heb in iets zoets maar niet meteen drie euro wil uitgeven voor iets waar ik alsnog migraine van krijg?
- zijn er behalve water en kruidenthee nog meer reinigende dranken zonder suiker of zoetstoffen?
- soms heb ik toch wel wat moeite om mijn suikerverslaving te onderdrukken, wat zijn goede vullers zonder al te veel calorien en met eventueel wat extra vitaminen?
- overige tips, die niet alleen een suikervrij dieet maar ook een anti-candida-dieet makkelijker maken en gevarieerder? ( ik wil langzaam naar een anti-candidadieet toewerken)
Oud 08-08-2006, 20:41
Verwijderd
Af en toe een suikervrij snoepje kan vaak geen kwaad, elke dag meerdere soms wel, dat soort dingen met mate eten dus. Je kunt ook zelf dingen maken door vervangers (fructose, honing, enz.) te gebruiken, maar ook hier weer met mate. Variatie en alles met mate helpt over het algemeen aardig voor overgevoeligheidsreacties...bij mij iig wel. Rozijntjes zijn ook zoet, gedroogde appeltjes ook en bij de natuurvoedingswinkel heb je ook heel veel suikervrije dingen die ook zoet zijn (soms met zoetstoffen, maar ook vaak met honing of moutsiroop of wat dan ook). Suikervrije dingen hoeven niet zo heel duur te zijn (suikervrij drop van de AH is bv. niet zo duur en als ik er een paar eet, krijg ik meestal niet echt hoofdpijn of wat dan ook).

Over het algemeen is het wel zo dat je 'afkickt' naarmate je minder suiker/zoetigheid binnen krijgt en minder zoetigheid 'nodig' hebt.

Reinigende dranken zou ik niet weten...misschien cranberrysap ofzo?
Oud 08-08-2006, 20:52
grandmommy
grandmommy is offline
ik ben dus zo iemand die echt snaait en ik kom daar heel mijn leven al moeilijk vanaf ( ik heb eerder suikervrije dieten gedaan) en tsja dan krijg ik dus migraine van die zoetstoffen.
rozijntjes enzo vind ik wel superlekker maar tsja dat zijn net dropjes dus zo'n doosje gaat er in een hap in en dan volgt het andere doosje alweer en dan krijg ik dus alsnog redelijk veel suiker binnen.
Ik ben meer op zoek naar dingen die echt goed vullen, die overigens niet heel erg zoet hoeven te zijn.
Ik kan natuurlijk ook iets hartigs nemen maar vaak zitten daar dan weer redelijk veel kalorien in, dus tips over redelijk magere maar toch vullende dingen zijn ook welkom

je hebt gelijk wat betreft het afkicken, maar ik heb er de eerste twee tot drie weken altijd wel moeite mee om van de zoete troep af te blijven ( zwak als ik ben) dus ik hoop dat er mensen zijn met goeie tips
Oud 08-08-2006, 21:03
Verwijderd
Ik snaai(de) ook regelmatig, dat is best af te leren, het kost alleen tijd en moeite. Dat is iig mijn ervaring. Ik kan ook niet tegen suiker en krijg ook migraine van zoetstoffen, maar niet van één dropje. Streng zijn is belangrijk als je een dergelijk dieet wilt volgen, als je niet streng voor je zelf bent lukt het niet. Het is logisch dat het vooral in het begin veel moeite kost, maar juist dan is het belangrijk om vol te houden, dan ben je er nl het snelst vanaf. (Het heeft mij ook moeite gekost, maar ik eet nu sinds een jaar of acht 'anders' ivm voedselintoleranties/-allergieën en over het algemeen is het best te doen - al ben ik de dingen die ik wel mag op dit moment wel weer eens zat, maar goed, ik verander er toch niets aan.)

Zoetigheid vult niet. Dingen die vullen zijn over het algemeen de 'gewone' eetdingen: brood, ontbijtkoek (is er ook suikervrij, maar zit wel het eea aan andere dingen in om het zoet te krijgen), brinta, rijst, enz. Als je goed eet (dus ontbijt, lunch en avondeten en tussendoortjes) dan heb je vaak minder 'snaaitrek'. Overal zit suiker in, ook in dingen als brood (als ingrediënt, maar zetmeel ed kun je ook zien als suikers). Ik denk dat je gewoon voldoende en vooral gevarieerd moet eten en dan met name de 'normale' dingen en voor het 'snaaien' het beste de echt gezonde dingen kunt zoeken en ook die steeds af moet wisselen (en dat kun je dan ook nog afwisselen met zo nu en dan wat rozijntjes, wat suikervrije dropjes of hartige dingen ofzo). Soms helpt het ook om meer te gaan drinken. Zelf eet ik regelmatig gewoon een boterham tussendoor of sla of fruit ofzo. Het kan ook nog helpen om, als je de tijd hebt, tussen de middag warm te eten.

Bij mij werkt het over het algemeen zo dat ik tegen het meeste redelijk kan, zolang ik het met mate eet (toegevoegde suikers, zoetstoffen en nog een aantal andere dingen kan ik gewoon niet tegen). Ik heb een aantal jaar volledig suiker en zoetstof vrij gegeten (en zonder een aantal andere dingen), tegenwoordig probeer ik zo min mogelijk suiker/zoetstof/en nog wat andere dingen binnen te krijgen.

Laatst gewijzigd op 08-08-2006 om 21:06.
Oud 08-08-2006, 21:11
Verwijderd
Boterham met pindakaas (+ eventueel honing om het wat zoeter te maken) vind ik btw wel aardig vullen. Nootjes zijn btw ook wel lekker als tussendoortje (bevatten wel aardig wat calorieën, maar het zijn wel vooral gezonde vetten).

Ben je btw al wel eens in een natuurvoedingswinkel geweest? En anders de Zonnatura/Cereal/enz. afdeling van de grotere AH ofzo, daar kun je misschien ook wel iets vinden. En zelf het één en ander maken kan ook nooit kwaad. In het Basiskookboek bij voedselallergie en -intolerantie van Ineke van Berkel, M. Daams & Merian Daams kan je misschien ideeën op doen.
Oud 08-08-2006, 21:23
grandmommy
grandmommy is offline
ik koop nu mijn zoetigheden van de zonnatura en cereal lijn, en dat boek zal ik zeker eens opzoeken als ik in een boekwinkel ben

in het begin is het inderdaad het moeilijkst, maar ik at normaliter meer suiker dan de gemiddelde persoon die ik ken. het is absoluut verwonderlijk dat ik ondanks de veel terugkerende migraine toch suiker bleef eten, en om het mezelf makkelijk te maken eet ik zeker in het begin van het dieet altijd nog veel zoetigheden, om later, meestal na een week of twee drie, helemaal geen zoet meer te eten maar alleen nog hartig. anders is het voor mij echt niet goed te doen, hoe streng ik ook ben. in de loop der jaren wordt mijn wilskracht natuurlijk groter

tevens een vraag oer de komende anticandidaperiode: de vorige keren werd ik het echt beu om elke dag maar zuurdesembrood te moeten eten. hoe kun je het brood zachter van structuur maken? zachtere soorten zuurdesem vind ik wel heel erg lekker, en aangezien ik het zelf maak wil ik graag weten hoe ik het zacht en luchtiger kan krijgen.
Oud 08-08-2006, 21:28
Verwijderd
Ik at vroeger ook veel suiker, en dronk veel melk, at veel yoghurt, enz., nu niet meer.

Als je zelf brood bakt zou ik uit proberen met ingrediënten ed. Ik heb zelf een tijd glutenvrij gegeten en het zelfgebakken brood was tien keer beter dan dat van de bakker, met rozijnen er door heen was het nog wat beter te doen, misschien dat zuurdesembrood met rozijnen of noten of iets anders er door heen ook lekkerder is? Natuurvoedingswinkels verkopen ook zuurdesembrood, misschien dat je dat ook eens kunt proberen? Bak je het brood met een broodbakmachine of met de hand?
Oud 08-08-2006, 21:31
grandmommy
grandmommy is offline
de natuurvoedingswinkel zit echt heeel ver weg, en het zuurdesembrood uit de super is geen volledig zuurdesem dus ik ben ietwat genoodzaakt het zelf te bakken. met noten is het inderdaad wel erg lekker, maar ik loop al een tijdje te kl*ten met de ingredienten om het luchtiger te krijgen. ik bak het trouwens met de hand.
Oud 08-08-2006, 21:41
Verwijderd
Een broodbakmachine is zijn geld echt waard. Vind ik dan iig. Het scheelt je veel tijd (je gooit de ingrediënten er in en dat ding doet het werk) en ik denk dat het het ook beter kneed en laat rijzen ed en daardoor wordt het dan weer luchtiger.

Langhoudbare dingen als zoet broodbeleg en snoep ed kun je zo nu en dan eens in slaan. Ik ben er vandaag eindelijk weer eens geweest (hij zit ook hier te ver weg ), heb alleen niet echt veel gekocht - het is duur.
Oud 08-08-2006, 22:32
Verwijderd
Bij de Gimsel en vast ook bij meer zweefteef-voedselzaken heb je gedroogde schijfjes banaan met een heel dun laagje honing er op. Is zoet, niet vet, ubergaaf voor als je geen honger hebt maar wel iets lekkers wil en ook niet heel duur. DUS.
Oud 08-08-2006, 22:55
grandmommy
grandmommy is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 08-08-2006 @ 23:32 :
Bij de Gimsel en vast ook bij meer zweefteef-voedselzaken heb je gedroogde schijfjes banaan met een heel dun laagje honing er op. Is zoet, niet vet, ubergaaf voor als je geen honger hebt maar wel iets lekkers wil en ook niet heel duur. DUS.

ja die ken ik al maar die vind ik maar beperkt lekker
Oud 09-08-2006, 08:27
Poepkind
Poepkind is offline
Je hebt van sourcy een drankje waar geen toegevoegd suiker in zit en ook geen zoetstof. Het is eigenlijk sap aangelengd met bubbel mineraalwater. Erg lekker, niet zoet, geen toegevoegde troep. Het zit in zo'n soort kleine cola fles.
Ik ken ook nog een ander drankje, framboos-granaatappel, van People's Health, dat is ong 35% sap en het is gezoet met fructose ipv sacharose. Nu maakt dat voor de calorieen niets uit, maar mss wel als je er alergisch voor bent. Dit drankje is trouwens echt te lekker.
Oud 09-08-2006, 16:27
grandmommy
grandmommy is offline
mmm allebei wel het proberen waard, dat laatste kan ik misschien zelfs mengen met water, dat doe ik wel vaker met vruchtendranken
Oud 09-08-2006, 18:43
nati
nati is offline
Een 'suikervrij' snoepje is vaak echt niet suikervrij. Die snoepjes zijn meestal gemaakt speciaal voor diabetici, en er wordt gebruik gemaakt van fructoses, honing, dadelstroop e.d.
Die werken zo ongeveer hetzelfde als suikers.
De chemische zoetstoffen zijn weer iets anders..
maar goed.

Ik zelf ben ook erg gevoelig voor suiker.
Ik ben zelf gek op chips (naturel en paprika) en donkere chocolade (70+%.. hoe meer hoe beter).
En tja..
als je iets vervangend wilt, eet dan fruit...
Oud 09-08-2006, 20:17
grandmommy
grandmommy is offline
ja dat is dus juist het probleem he, in fruit zitten ook suikers, en ik ben voor zover ik weet voor bijna alle zoetstoffen gevoelig. er is wel een plant die heel zoete bladeren heeft, ben de naam even kwijt, maar het is heel moeilijk om aan dingen te komen waar het in verwerkt is. en zelf maken kan ook niet want ik heb er geen recepten voor. tsja, dan zal ik me maar moeten richten of de noten en kaasstengels vrees ik. caloriebommetjes, maarja.
Oud 09-08-2006, 20:53
Verwijderd
is zoethout wat? of kun je daar ook niet tegen? lijkt mij wel lekker om op te kauwen als je behoeft hebt aan iets zoets, en tis niet duur
Oud 09-08-2006, 22:21
grandmommy
grandmommy is offline
zoethout eet ik wel graag dat spul is verrekte lekker, zeker als thee

en daar zitten naar wat ik ervan weet ook heel weinig natuurlijke suikers in
Oud 10-08-2006, 17:08
Verwijderd
zoethoutthee <3 mijn geheime liefde
Oud 10-08-2006, 22:37
G. -
G. - is offline
Diabeetijs<3
Oud 10-08-2006, 23:11
Verwijderd
Citaat:
grandmommy schreef op 09-08-2006 @ 21:17 :
. en zelf maken kan ook niet want ik heb er geen recepten voor.
Ik zou zeggen: zoek!

Citaat:
G. - schreef op 10-08-2006 @ 23:37 :
Diabeetijs<3
Je wilt niet weten wat voor berg zoetstoffen ed daar in zitten.
Oud 10-08-2006, 23:13
Verwijderd
Citaat:
nati schreef op 09-08-2006 @ 19:43 :
Een 'suikervrij' snoepje is vaak echt niet suikervrij. Die snoepjes zijn meestal gemaakt speciaal voor diabetici, en er wordt gebruik gemaakt van fructoses, honing, dadelstroop e.d.
Die werken zo ongeveer hetzelfde als suikers.
De chemische zoetstoffen zijn weer iets anders..
maar goed.
Waar vindt jij die vele snoepjes met fructose, honing, enz? Ik vind ze nl voornamelijk maar met zoetstoffen. En is fructose ed niet ook 'niet goed' voor diabetici...?
Oud 11-08-2006, 10:07
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 11-08-2006 @ 00:13 :
En is fructose ed niet ook 'niet goed' voor diabetici...?
Diabetici mogen geen mono en di sachariden.(dus geen dadelstroop honing fructose whtvever)
Oud 11-08-2006, 21:12
Verwijderd
Citaat:
Poepkind schreef op 11-08-2006 @ 11:07 :
Diabetici mogen geen mono en di sachariden.(dus geen dadelstroop honing fructose whtvever)
zover ik weet mogen diabetici alles (mijn zusje heeft diabetes), alleen is de juiste verhouding eten: insuline erg belangrijk
Oud 12-08-2006, 16:07
Verwijderd
Qua drinken ben ik erg fan van de zogenaamde ''Apfelschorle'' van de Duitse Aldi (hoewel die ook wel in de Nederlandse verkrijgbaar zou kunnen zijn, maar wij gaan altijd naar de Duitse, goedkoper). Dat is niet meer en niet minder dan appelsap met spuitwater, maar zó lekker. Het is ongeveer 35% sap, dus je krijgt minder fruitsuikers binnen dan van een gewoon glas appeslap, en de rest is dus gewoon bubbelwater. Het gekke (en fijne is) dat het absoluut niet waterig smaakt, ik vind het vaak zelfs aan de zoete kant. Echt een goede frisdrankvervanger.
En hele pure chocolade, vind je dat niet lekker? (er bestaat geloof ik zelfs suikervrije chocola, maar of dat eetbaar is weet ik niet.)
Oud 12-08-2006, 16:13
Verwijderd
Citaat:
Quis schreef op 12-08-2006 @ 17:07 :
(er bestaat geloof ik zelfs suikervrije chocola, maar of dat eetbaar is weet ik niet.)
Dat is wel eetbaar, maar bevat over het algemeen wel zoetstoffen ed.
Advertentie
Oud 13-08-2006, 16:58
grandmommy
grandmommy is offline
Citaat:
Quis schreef op 12-08-2006 @ 17:07 :
Qua drinken ben ik erg fan van de zogenaamde ''Apfelschorle'' van de Duitse Aldi (hoewel die ook wel in de Nederlandse verkrijgbaar zou kunnen zijn, maar wij gaan altijd naar de Duitse, goedkoper). Dat is niet meer en niet minder dan appelsap met spuitwater, maar zó lekker. Het is ongeveer 35% sap, dus je krijgt minder fruitsuikers binnen dan van een gewoon glas appeslap, en de rest is dus gewoon bubbelwater. Het gekke (en fijne is) dat het absoluut niet waterig smaakt, ik vind het vaak zelfs aan de zoete kant. Echt een goede frisdrankvervanger.
En hele pure chocolade, vind je dat niet lekker? (er bestaat geloof ik zelfs suikervrije chocola, maar of dat eetbaar is weet ik niet.)

oeh ik ga eens kijken of ik die drank kan vinden, hoewel ik de laatste tijd heel veel thee drink en dat ook wel goed vind, ik hou van thee<3
en hele pure chocola lust ik wel maar daar zit toch ook wel suiker in. gelukkig minder dan melk, dus als ik echt iets lekkers wil kopen zonder er al teveel op te moeten letten is dat een goede oplossing. die repen zonder suiker maar met vervangers vind ik eigenlijk lekkerder dan gewone, maar ik krijg er wel meer klachten van dan gewone suiker. ik zag laatst een reep die bestond uit carobean, dat is ook wel lekker. dat is een soort chocolavervanger, ook bruin, smaakt net ietsje anders.
Oud 13-08-2006, 17:30
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
ikke-eva schreef op 11-08-2006 @ 22:12 :
zover ik weet mogen diabetici alles (mijn zusje heeft diabetes), alleen is de juiste verhouding eten: insuline erg belangrijk
Ik heb me ook een beetje verkeerd uitgedrukt, ik bedoelde dat als een diabetici geen suiker binnen wil/mag krijgen ivm juiste verhouding, hij dat niet opeens kan gaan vervangen door honing of dadelstroop omdat die vrijwel hetzelfde effect hebben als gewone kristalsuiker.
Oud 13-08-2006, 18:49
Verwijderd
als je schorle niet kan vinden kun je natuurlijk ook gewoon appelsap met prikwater mengen
Oud 13-08-2006, 19:00
Verwijderd
Citaat:
grandmommy schreef op 13-08-2006 @ 17:58 :
ik zag laatst een reep die bestond uit carobean, dat is ook wel lekker. dat is een soort chocolavervanger, ook bruin, smaakt net ietsje anders.
Maar ook daar zit suiker of zoetstof in.
Oud 13-08-2006, 20:33
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 13-08-2006 @ 19:49 :
als je schorle niet kan vinden kun je natuurlijk ook gewoon appelsap met prikwater mengen
T is heel goedkoop, dus daar was ik altijd te lui voor. Maar als het niet te vinden is, kan dat inderdaad makkelijk.
Oud 14-08-2006, 13:15
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mag je ook geen Rivella? Dat drinken/dronken diabetici ook wel vrij vaak.
Oud 14-08-2006, 15:20
grandmommy
grandmommy is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 13-08-2006 @ 20:00 :
Maar ook daar zit suiker of zoetstof in.
ja dat snap ik, maar daar zit veel minder calorien in. het is niet zo dat het of-of is, maar ik probeer een dieet te vionden met zo weinig mogelijk suikers en zoetstoffen maar ook zoweinig mogelijk calorien. en die repen zijn dan een goede vervanging voor de gewone repen. het is niet zo dat ik die elk dag of week eet maar af en toe is prima. maar dan wel zo mager mogelijk. dat zal vast heel tegenstrijdig klinken maar voor mij is het allemaal heel logisch.
Oud 15-08-2006, 09:24
Verwijderd
Waarom klinkt dat tegenstrijdig...?

Ik mag hopen dat je met 'zo weinig mogelijk calorien' nog wel een gezond aantal bedoeld?

Zelf heb ik wel zo iets van als ik dan wat lekkers eet, dan liever iets echt lekkers met misschien wat meer calorien dan iets wat ik veel minder lekker vind omdat dat toevallig minder calorien bevat, als ik dan een keer iets eet, dan geniet ik er liever ook echt van.
Oud 17-08-2006, 01:08
Verwijderd
ik moet eigenlijk ook geen suiker meer eten want daar kan mn maag niet tegen maar ik vind zoetstof goor... nou heb ik gewoon pech he?
Oud 17-08-2006, 09:25
Verwijderd
Citaat:
koekjes schreef op 17-08-2006 @ 02:08 :
nou heb ik gewoon pech he?
Waarom? Je kunt ook geen zoetigheid meer eten, daar krijg je niets van? En fruit en rozijnen en dergelijke dingen zijn suiker en zoetstof vrij en die kun je ook als tussendoortje eten.

Proef jij de zoetstof als het verwerkt is in een product? Doe eens zo'n test dat je geblinddoekt het een en ander met suiker en met zoetstof proeft en kijk dan of je idd het verschil proeft.
Oud 17-08-2006, 13:53
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 17-08-2006 @ 10:25 :
Waarom? Je kunt ook geen zoetigheid meer eten, daar krijg je niets van? En fruit en rozijnen en dergelijke dingen zijn suiker en zoetstof vrij en die kun je ook als tussendoortje eten.

Proef jij de zoetstof als het verwerkt is in een product? Doe eens zo'n test dat je geblinddoekt het een en ander met suiker en met zoetstof proeft en kijk dan of je idd het verschil proeft.
maar ik weiger t gewoon naar binnen te werken en aangezien ik geen diabetes heb zie ik het nut er niet van in, ik wil t gewoon niet, kan mss dom klinken maar ik heb liever suiker dan neppe chemische rommel.

en pech: ik wil snoepjes ik eet al meer fruit enzo en op mn kamer heb ik geen snoep alleen groente en fruit en koek enzo
Oud 17-08-2006, 14:09
Verwijderd
Citaat:
koekjes schreef op 17-08-2006 @ 14:53 :
maar ik weiger t gewoon naar binnen te werken en aangezien ik geen diabetes heb zie ik het nut er niet van in, ik wil t gewoon niet, kan mss dom klinken maar ik heb liever suiker dan neppe chemische rommel.

en pech: ik wil snoepjes ik eet al meer fruit enzo en op mn kamer heb ik geen snoep alleen groente en fruit en koek enzo
Zoetstof is heus niet speciaal voor diabetici ontwikkelt.

Als je geen suiker mag, maar wel snoepjes wilt, waarom dan geen snoepjes met zoetstof? Als je iets niet mag, dan lijkt het me net zo slecht als 'chemische rommel' (neppe chemische rommel lijkt me knap ).
Oud 17-08-2006, 14:30
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 17-08-2006 @ 15:09 :
Zoetstof is heus niet speciaal voor diabetici ontwikkelt.

Als je geen suiker mag, maar wel snoepjes wilt, waarom dan geen snoepjes met zoetstof? Als je iets niet mag, dan lijkt het me net zo slecht als 'chemische rommel' (neppe chemische rommel lijkt me knap ).
ik wil gewoon geen zoetstof want t is opzich niet nodig... ik blijf gewoon van snoep af denk ik dan maar
Oud 17-08-2006, 15:12
Verwijderd
Citaat:
koekjes schreef op 17-08-2006 @ 14:53 :
Dat vind ik dus ook. Het stomme is dat ze het in stééds meer producten stoppen, ik word er echt gek van. Reformwinkel is een optie, maar wel een dure optie.
Oud 17-08-2006, 15:27
Verwijderd
Citaat:
Quis schreef op 17-08-2006 @ 16:12 :
Dat vind ik dus ook. Het stomme is dat ze het in stééds meer producten stoppen, ik word er echt gek van. Reformwinkel is een optie, maar wel een dure optie.
Vaak zit er of suiker of zoetstof in...als je geen van tweeën wilt is het altijd al moeilijk geweest...? Dan ben je idd aangewezen op de reformwinkel (al hebben ze ook daar heel weinig zonder suiker en zoetstoffen) en je eigen bakkunsten.
Oud 19-08-2006, 21:20
Poepkind
Poepkind is offline
Je hebt van Hero Light Jam, daar is veel minder suiker aan toegevoegd, zonder dat er zoetstoffen in zitten! Het smaakt dus echt minder zoet, en fruitiger. Ik vind het superlekker, en als je en minder suiker wilt en minder calo's en geen zoetstoffen een goede optie. Alhoewel er natuurlijk nog steeds wel suiker inzit.

Dingen zonder suiker en zonder zoetstof zijn erg lastig, ik vind veel dingen ook gewoon te zoet, maar helaas. Maar ik heb veel en veel liever suiker dan vervangers. Ik ban alle vervangers!
En ja Leonoor ik proef de zoetstof echt! Gewoon geblinddoekt haal ik het er zo uit, makkelijk.
Oud 19-08-2006, 22:57
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 17-08-2006 @ 16:27 :
Vaak zit er of suiker of zoetstof in...als je geen van tweeën wilt is het altijd al moeilijk geweest...? Dan ben je idd aangewezen op de reformwinkel (al hebben ze ook daar heel weinig zonder suiker en zoetstoffen) en je eigen bakkunsten.
Hm, nee, ik wil (mag) best suiker hoor. Maar toen ik er eens op ging letten kwam ik er achter dat in vrij veel producten waar vroeger alleen suiker inzat, nu óók zoetstoffen zitten.
Oud 24-08-2006, 18:37
pourlesyeux_
pourlesyeux_ is offline
oh fuck die suiker
ze stoppen het echt oooveral in!
zelfs in paprikachips zit suiker.
echt vervelend want ik ben er zwaar allergisch voor.
Oud 25-08-2006, 11:44
RoozzzJJ
RoozzzJJ is offline
Yogurt mischien?
k zou t niet weten.
(honing zit toch ook suiker in?)
Oud 25-08-2006, 16:43
gewoonmax
gewoonmax is offline
waarom wil je zo graag suiker? Gewoon een beetje afkicken. Hoe meer neutrale dingen je eet hoe minder smaak je wilt. En als je dan toch een keer wat zoets wilt pak je gewoon een boterham met pindakaas en jam ofzo. Oja sommige fruit is zoet.
Oud 26-08-2006, 17:02
Verwijderd
Citaat:
maxman schreef op 25-08-2006 @ 17:43 :
waarom wil je zo graag suiker? Gewoon een beetje afkicken. Hoe meer neutrale dingen je eet hoe minder smaak je wilt. En als je dan toch een keer wat zoets wilt pak je gewoon een boterham met pindakaas en jam ofzo. Oja sommige fruit is zoet.
begrijpend lezen, meneer.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten