Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-09-2006, 16:46
coldplayfan
coldplayfan is offline
De laatste paar keer had ik echt een belachelijk hoge telefoonrekening, mijn abonnement is 25 euro (KPN) en de rekeningen zijn rond de 60 euro.

Ik vroeg me toch echt af hoe dat kon omdat ik niet opeens meer ben gaan bellen of smsen, en ik heb ontdekt dat je op kpn.com online je rekeningen kunt bekijken, inclusief alle gespreksinfo. Nu valt me op dat ik ontzettend vaak smsjes heb gestuurd naar een nummer dat ik helemaal niet ken. Wel 5 per dag ofzo. Dat heb ik dus echt niet gedaan, ik sms helemaal niet zo vaak, en als ik er 5 per dag naar dat nummer zou sturen, zou ik toch echt wel weten wie het is.. Maar het gekke is ook dat dat nummer niet eens bestaat, als ik het bel of probeer te smsen krijg ik te horen dat het nummer niet in gebruik is. Het is ook nogal een vaag nummer: 0653131313.

Snapt iemand hier iets van?

Ik vind het niet echt lekker om te betalen voor smsjes die ik niet gestuurd heb

Oja, dat nummer heb ik blijkbaar vooral vaak gesmst terwijl ik op vakantie was in italie, kan dat er iets mee te maken hebben?
NIemand heeft mn mobiel geleend/gejat ofzo, dat kan het niet zijn

alvast dank!
Oud 26-09-2006, 16:58
bamiPoep
bamiPoep is offline
hey is dat nummer niet het servicenummer van kpn? die is geloof ik van voicemail of smscentre
Oud 26-09-2006, 17:37
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ja dacht ook dat dat het servicenummer was oid.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 17:42
Verwijderd
http://gathering.tweakers.net/forum/...ssages/1053988

google
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 21:59
LB06
LB06 is offline
Wat Shoarma zegt.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 10:14
remy476
remy476 is offline
hmmm...da's minder dat je daarvoor moet betalen
Oud 27-09-2006, 10:14
coldplayfan
coldplayfan is offline
Ik had het inmiddels ook ontdekt, erg slim om niet eerst even te googlen Blijft toch vreemd dat het nummer er zo vaak staat want zoveel smsjes heb ik niet verstuurd. Maar ik heb ook ergens gelezen dat je soms voor zo'n smsje via die centrale 2 keer moet betalen. Dus dat zal het wel zijn..

Bedankt!
Oud 27-09-2006, 10:26
Verwijderd
Citaat:
coldplayfan schreef op 27-09-2006 @ 11:14 :
Ik had het inmiddels ook ontdekt, erg slim om niet eerst even te googlen Blijft toch vreemd dat het nummer er zo vaak staat want zoveel smsjes heb ik niet verstuurd. Maar ik heb ook ergens gelezen dat je soms voor zo'n smsje via die centrale 2 keer moet betalen. Dus dat zal het wel zijn..

Bedankt!
Als je in het buitenland bent kan het wel eens voorkomen dat de centrale geen goede ontvangstbevestiging naar de telefoon stuurt. Hierdoor kan je in een zogenaamde smsloop terecht komen. Je telefoon blijft het smsje proberen te sturen wat door de centrale weer wordt afgelezen alsof je meerdere smsjes stuurt.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 10:47
coldplayfan
coldplayfan is offline
Citaat:
leekah schreef op 27-09-2006 @ 11:26 :
Als je in het buitenland bent kan het wel eens voorkomen dat de centrale geen goede ontvangstbevestiging naar de telefoon stuurt. Hierdoor kan je in een zogenaamde smsloop terecht komen. Je telefoon blijft het smsje proberen te sturen wat door de centrale weer wordt afgelezen alsof je meerdere smsjes stuurt.
Toch lullig, want de smsjes uit het buitenland zijn al duurder en dan betaal je soms dus ook nog eens dubbel. Bovendien is de helft van mn smsjes niet eens aangekomen. Volgende keer neem ik mn vriend wel mee op vakantie, kan ik mn mobiel thuis laten
Oud 27-09-2006, 18:28
Verwijderd
Citaat:
coldplayfan schreef op 27-09-2006 @ 11:47 :
Toch lullig, want de smsjes uit het buitenland zijn al duurder en dan betaal je soms dus ook nog eens dubbel. Bovendien is de helft van mn smsjes niet eens aangekomen. Volgende keer neem ik mn vriend wel mee op vakantie, kan ik mn mobiel thuis laten
Strak plan!
Probleem met smsen vanuit het buitenland is dat providers sowieso een smsovereenkomst moeten hebben met de provider in het buitenland. Dan is het nog niet te garanderen dat het smsje aankomt of goed afgeleverd wordt. Eerst wordt het smsje namelijk naar de buitenlandse centrale verzonden, die zend het naar de nederlandse, die naar de telefoon van de ontvanger, deze zendt weer een signaal dat de sms is ontvangen naar de nederlandse centrale, deze weer naar de buitenlandse centrale en die weer naar de telefoon. In dat proces kan een hoop misgaan. Dat is helaas iets waar providers ook niet veel aan kunnen doen. Maar wees blij dat het maar een paar dubbele waren. Ik heb wel eens gezien dat de telefoon van mensen een sms meer dan 100 x verstuurde.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 19:21
J-roenn
J-roenn is offline
ik zou t sowieso niet pikken en doen alsof je dit allemaal niet weet en heel boos kpn bellen of ze toevallig nog meer klanten willen kwijt raken, en dan krijg je waarschijnlijk uit coulance wel wat terug
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 19:27
Verwijderd
Citaat:
J-roenn schreef op 27-09-2006 @ 20:21 :
ik zou t sowieso niet pikken en doen alsof je dit allemaal niet weet en heel boos kpn bellen of ze toevallig nog meer klanten willen kwijt raken, en dan krijg je waarschijnlijk uit coulance wel wat terug
Je kan beter gewoon rustig blijven. Als je heel erg boos bent en gaat dreigen met dat je anders je contract opzegt krijg je niet veel voor elkaar.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 20:26
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
leekah schreef op 27-09-2006 @ 20:27 :
Je kan beter gewoon rustig blijven. Als je heel erg boos bent en gaat dreigen met dat je anders je contract opzegt krijg je niet veel voor elkaar.
mijn ervaring is dat rustig blijven bij callcenter medewerkers echt niet helpt. je moet eerst een paar keer naar de 1e tot de 8e lijn worden doorverbonden en tegen die tijd ben je wel zo pissed dat je je toch niet meer in bedwang kan houden
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 20:35
Verwijderd
Citaat:
J-roenn schreef op 27-09-2006 @ 21:26 :
mijn ervaring is dat rustig blijven bij callcenter medewerkers echt niet helpt. je moet eerst een paar keer naar de 1e tot de 8e lijn worden doorverbonden en tegen die tijd ben je wel zo pissed dat je je toch niet meer in bedwang kan houden
Ik ben zelf een callcentermedewerker. Ik werk bij een klantenservice. Ik ben iemand die echt heel veel doet voor de klanten die ik aan de lijn krijg. Tot terugbellen en dingen uitzoeken aan toe. Maar op het moment dat iemand tegen mij gaat schreeuwen en mij gaat uitschelden ben ik daar een stuk minder toe bereid. Sterker nog, als mensen mij gaan bedreigen en uitschelden vraag ik 3 keer om op een normale manier te praten tegen mij en anders verbreek ik de verbinding(wat ook mag in zo'n situatie). Bij mij krijg je dus niet meer voor elkaar met boos worden en bij mijn collega's ook niet. Maargoed, laten we weer ontopic gaan.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2006, 10:03
coldplayfan
coldplayfan is offline
Zou er wel een mogelijkheid zijn om geld terug te krijgen dan?
Lijkt mij niet erg waarschijnlijk, maar iedereen die ik dit verhaal vertel adviseert om gewoon die klantenservice te bellen. Maar het is toch in principe mn eigen schuld? Of zou je dan de keren dat ik extra heb betaald voor smsjes (zal in totaal wel op zo'n 30 euro uitkomen) terug kunnen krijgen?
Misschien doe ik toch wel een poging..
Oud 28-09-2006, 10:47
Rachel
Rachel is offline
Ik zou gewoon even bellen en om inlichtingen vragen. Gewoon doen alsof je neus bloedt en kijken wat ze zeggen
Met citaat reageren
Oud 28-09-2006, 13:40
CrazY G
CrazY G is offline
Citaat:
coldplayfan schreef op 28-09-2006 @ 11:03 :
Zou er wel een mogelijkheid zijn om geld terug te krijgen dan?
Lijkt mij niet erg waarschijnlijk, maar iedereen die ik dit verhaal vertel adviseert om gewoon die klantenservice te bellen. Maar het is toch in principe mn eigen schuld? Of zou je dan de keren dat ik extra heb betaald voor smsjes (zal in totaal wel op zo'n 30 euro uitkomen) terug kunnen krijgen?
Misschien doe ik toch wel een poging..
Ik denk dat je wel wat kan regelen. Dit is namelijk niet iets wat de consument zomaar kan weten. Staat er op de site van kpn iets vermeld dat het zenden van sms in het buitenland meer dan het dubbele kan kosten.
Meestal staat er gewoon het vaste tarief voor sms naar het buitenland.
Dus van die kosten ga je uit en niet de dubbele kosten omdat jij zogenaamd moest weten dat soms de sms niet aankomt bij de centrale en bla bla bla...
Oud 28-09-2006, 17:51
ILUsion
ILUsion is offline
Ik zou in jouw geval ook gewoon proberen te gaan klagen, dit is gewoon schandalig. Ik heb zelf in het buitenland (Belgische kaart, weliswaar) zoiets nog niet voorgehad, natuurlijk wel 75 cent per sms, maar je kan er toch niet aan doen dat door het slecht functioneren van hun systemen jij meerdere malen wordt aangerekend voor een dienst die dan nog niet eens helemaal goed geleverd wordt!)
Reageren

Regels voor berichten