Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-09-2006, 09:34
deoxyribose
deoxyribose is offline
Al sinds een paar maanden wilt mijn laptop niet meer afsluiten, of hij doet er iig veel te lang over. Hij blijft telkens hangen op het blauwe Windows -scherm. Het komt vaak genoeg voor dat ik een paperclip in het resetgaatje moet steken. M'n laptop is een HP Compaq met Intel Centrino processor en Win XP. Ik heb er diverse keren anti-spyware en -virusscans op gerund, maar zonder resultaat. In de handleiding en op de HP cd kan ik helemaal niets vinden over dit probleem. M'n laptop is iets meer dan een jaar oud. Ik ben echt compleet a-technisch, dus ik zet m'n vraag maar hier neer. Op Google vind ik niks. Heeft iemand enig idee hoe ik van dit probleem af kan komen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-09-2006, 08:05
J-roenn
J-roenn is offline
al n keer geprobeerd windows opnieuw te installeren ?
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 10:57
deoxyribose
deoxyribose is offline
Citaat:
J-roenn schreef op 25-09-2006 @ 09:05 :
al n keer geprobeerd windows opnieuw te installeren ?
Nee, nog niet. Is dat wel zo'n goed idee? Ik heb hem namelijk continu nodig i.v.m. mijn studie, dus ik wil niet dat er iets mis gaat.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 12:45
J-roenn
J-roenn is offline
tsjah, is natuurlijk moeilijk te zeggen vanaf hier waar het aan ligt.
windows installeren wilt soms wel eens helpen bij dit soort problemen, maar voor hetzelfde geld ligt het aan de hardware.
sowieso eerst wel even alles back-uppen wil je windows opnieuw gaan installeren.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 13:25
mepsteen
mepsteen is offline
het kan ook dat gewoon een deel van de hardware kapot is, zoiets is bij mij ook eens gebeurd toen het A-station kapot was. duurde een half uur om af te sluiten.
Oud 25-09-2006, 13:42
Verwijderd
Je netwerkkaart kan ook voor die oponthoud zorgen. Dus haal eens je kabel eruit of zet je wireless uit voordat je afsluit, kijk of dat helpt.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 17:38
Verwijderd
Ik heb veel computers gezien die lang blijven hangen bij het afsluiten van Windows XP, geen idee waar het door komt, maar kan zo een minuut of 2 duren (ruwe schatting).
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 17:45
deoxyribose
deoxyribose is offline
Citaat:
Commendatore schreef op 25-09-2006 @ 18:38 :
Ik heb veel computers gezien die lang blijven hangen bij het afsluiten van Windows XP, geen idee waar het door komt, maar kan zo een minuut of 2 duren (ruwe schatting).
Bij mij duurt het echt 10 min of een kwartier, maar soms sluit ie helemaal niet af uit zichzelf, is echt heel irritant voor het slapen gaan.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 08:56
J-roenn
J-roenn is offline
heb je nog garantie ?
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 11:04
Verwijderd
Citaat:
J-roenn schreef op 26-09-2006 @ 09:56 :
heb je nog garantie ?
Lijkt me sterk dat er wat kapot is. Denk eerder dat het een software probleem is.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 11:35
deoxyribose
deoxyribose is offline
Citaat:
J-roenn schreef op 26-09-2006 @ 09:56 :
heb je nog garantie ?
jawel, maar ik moet ff opzoeken voor hoelang, hij is iig meer dan een jaar oud.

anyway Windows opnieuw installeren is echt een last resort, want het is ook weer zo'n gedoe om overal een backup van te maken, vooral als ik >6 Gig aan persoonlijk files heb
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 12:04
Verwijderd
Toch lijkt me dat de oplossing als het een software-fout is...
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 12:28
freyk
freyk is offline
Lees deze artikel eens: Windows XP shutdown Troubleshooter
(en anders hier), deoxyribose.

Offtopic:
Daarom ben ik zo blij dat je bij verschillende linux-besturingsystemen kan instellen, dat je kan zien wat hij doet als hij opstart/afsluit

Laatst gewijzigd op 26-09-2006 om 12:30.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 15:51
deoxyribose
deoxyribose is offline
Citaat:
freyk schreef op 26-09-2006 @ 13:28 :
Lees deze artikel eens: Windows XP shutdown Troubleshooter
(en anders hier), deoxyribose.

Offtopic:
Daarom ben ik zo blij dat je bij verschillende linux-besturingsystemen kan instellen, dat je kan zien wat hij doet als hij opstart/afsluit
Dank je wel!
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 18:54
pfano
pfano is offline
Ik heb hetzelfde probleem en heb een compaq armada (tamelijk oud, maar goed)
Misschien zit het in de familie
Oud 29-09-2006, 19:51
De #1 Baas
De #1 Baas is offline
Gebruik een hammer... bedenk wel dat bij deze ondiscreete methode de laptop enige schade kan oplopen
Met citaat reageren
Oud 29-09-2006, 20:52
Verwijderd
Citaat:
deoxyribose schreef op 26-09-2006 @ 12:35 :
jawel, maar ik moet ff opzoeken voor hoelang, hij is iig meer dan een jaar oud.

anyway Windows opnieuw installeren is echt een last resort, want het is ook weer zo'n gedoe om overal een backup van te maken, vooral als ik >6 Gig aan persoonlijk files heb

Misschien een handige typ om de volgende keer een backup te maken als het echt zo belangrijk is.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2006, 12:39
deoxyribose
deoxyribose is offline
Citaat:
undertaker schreef op 29-09-2006 @ 21:52 :
Misschien een handige typ om de volgende keer een backup te maken als het echt zo belangrijk is.
Ja zo ver was ik nou ook wel alleen het duurt zo gruwelijk lang.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2006, 22:24
Verwijderd
Als je je laptop opnieuw installeert, gebruik dan 2 partities.. C: en D:.. gebruik je C voor windows.. en D voor al je documenten..
Mocht het weer voorkomen dat je windows raar gaat doen, hoe fje dan alleen nog maar op te letten welke partitie je formatteerd .
Je kan in windows ook je documenten map naar een andere schijf/map laten verwijzen.

Maar nog geen oplossing gevonden?
kijk eens wat voor programma's je hebt draaien. en die je totaal neit gebruikt gewoon der af mikke
Met citaat reageren
Oud 01-10-2006, 21:14
deoxyribose
deoxyribose is offline
Citaat:
lullow schreef op 30-09-2006 @ 23:24 :
Als je je laptop opnieuw installeert, gebruik dan 2 partities.. C: en D:.. gebruik je C voor windows.. en D voor al je documenten..
Mocht het weer voorkomen dat je windows raar gaat doen, hoe fje dan alleen nog maar op te letten welke partitie je formatteerd .
Je kan in windows ook je documenten map naar een andere schijf/map laten verwijzen.

Maar nog geen oplossing gevonden?
kijk eens wat voor programma's je hebt draaien. en die je totaal neit gebruikt gewoon der af mikke
Ja, maar zoals ik al zei, ik ben totaal niet technisch aangelegd en m'n pa kan ook niet met computers omgaan. Dus het is wel mooi wat je allemaal zegt, maar ik ben gewoon veel te bang dat er iets misgaat als ik eraan begin te kloten. Trouwens, ik heb die laptop via de Uni aangeschaft dus Win XP en alle drives waren al geinstalleerd. Ik weet niet eens of ik Windows opnieuw kan installeren trouwens, ik heb alleen zo'n repareer-cd.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten