Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-10-2006, 11:30
Oogieboogie
Oogieboogie is offline
Weet een van jullie of je nog gym hebt in de 5e van de havo, ook als je geen lo2 hebt gekozen?

En algemene natuurwetenschappen ben je daar in de 5e vanaf of nog niet
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-10-2006, 11:42
Shredder
Shredder is offline
Hoezo Lo2 hebt gekozen? Bij ons op school was gym gewoon altijd verplicht, in 5Havo gingen we wel iedere keer naar een fitnesscentrum toe of de tennisbaan ipv op school wat aanrommelen.
Op 6vwo echter heb je bij ons maar tot de kerstvakantie gym en sluit je het daarna af.

Anw, wordt bij ons gegeven tot halverwege het 5e jaar.

Het verschilt heel erg per school wat ze geven aan lessen en hoelang een bepaald lessenpakket duurt. Zoek het gewoon even op in je schoolgids, daar hoort het allemaal in te staan.
Oud 01-10-2006, 11:43
PV
PV is offline
wij hadden in de 5e geen anw meer, gym wel.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2006, 11:51
Verwijderd
Wij hadden in 5 havo alleen het eerste halfjaar gym, geloof ik.
En wij hadden wel gewoon nog anw in de 5de.
Dit verschilt écht per school, dus we kunnen jou geen definitief antwoord geven, aangezien wij niet weten hoe het bij jou op school is geregeld.

Laatst gewijzigd op 01-10-2006 om 11:55.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2006, 11:52
Oogieboogie
Oogieboogie is offline
Citaat:
Shredder schreef op 01-10-2006 @ 12:42 :
Hoezo Lo2 hebt gekozen? Bij ons op school was gym gewoon altijd verplicht, in 5Havo gingen we wel iedere keer naar een fitnesscentrum toe of de tennisbaan ipv op school wat aanrommelen.
Wij kunnen kiezen of we 4 uur gym per week willen in de 4e of 2. Maar 2 is het minimum. Nou weet ik wel dat als je voor die 4 uur kiest dan heb je er ook examen van met werkstukken etc, maar ik wist niet of ik nou ook nog gym had in de 5e als ik gewoon 2 uur in de 4e had. Maar schijnbaar zal het verschillen per school.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2006, 11:52
Miracle
Miracle is offline
LO2 is een aanvulling op de gewone gymlessen. Dan heb je 4x per week gym.

Het is per school verschillend. Dus ik zou het gewoon aan je mentor of gymleraar vragen.
Oud 01-10-2006, 12:04
Verwijderd
Wij hadden zowel gym als ANW in de vijfde.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2006, 12:10
Faerie
Faerie is offline
Wij hadden het alleen het eerste halfjaar, 2 periodes dus.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2006, 13:30
Neiu
Neiu is offline
Sorry, zeer offtopic maar het lijkt me ook weer niet van zo'n belang om er een nieuw topic voor te openen: wat is het nut van LO2?
Oud 01-10-2006, 14:37
Missy
Missy is offline
Als ik straks in de 5e zit heb ik ook nog gewoon ANW. Met gym gaan we niet meer echt gymen, zoals basketbal en voetbal etc. Juist meer andere dingen, zoals; skeeleren, varen, golfen en vechtsport.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2006, 15:17
PV
PV is offline
Citaat:
Neiu schreef op 01-10-2006 @ 14:30 :
Sorry, zeer offtopic maar het lijkt me ook weer niet van zo'n belang om er een nieuw topic voor te openen: wat is het nut van LO2?
Bij ons bestond LO2 niet eens
Als je sport nou leuk vindt en je wilt later iets in die richting doen, lijkt het me best nuttig. Ik neem aan dat de meeste scholen er ook wel iets meer van maken dan alleen maar een extra uurtje gym, bijv. dat je zelf een les samen moet stellen, dat je uitleg krijgt over blessures en hoe je ze moet voorkomen, trainingsschema's, voedsel, weet ik veel wat nog meer.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2006, 15:23
Neiu
Neiu is offline
Citaat:
PV schreef op 01-10-2006 @ 16:17 :
Uitleg
danku.
Ik denk ook dat er dan andere dingen bij komen zoals je zegt. Alleen een extra uurtje gym lijkt me niet erg nuttig. Bij ons bestond het trouwens ook niet.
Oud 01-10-2006, 15:27
Oogieboogie
Oogieboogie is offline
Citaat:
Neiu schreef op 01-10-2006 @ 14:30 :
Als je in een profiel iets moet kiezen omdat je te weinig uren hebt, vinden velen een vak als Biologie erbij te lastig of gewoon te veel werk dus kiezen ze maar iets waar ze goed in zijn zonder er veel aan te doen. Het is natuurlijk ook handig als je iets met sporten wil worden (gymleraar) of gewoon heel erg van beweging houd. Zelf zou ik het niet kiezen maarja
Met citaat reageren
Oud 01-10-2006, 15:29
Morri
Morri is offline
Bij ons heb je in 5havo en 6vwo sportorientatie en dat duurt tot januari ongeveer. Reguliere gymlessen heb je dan niet meer. ANW sluit je op het vwo in de vierde af, volgens mij is dat op de havo ook zo.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2006, 09:33
Toet0r
Toet0r is offline
Op mijn oude school krijg je in H5 en V6 sportoriëntatie, dan ga je steeds een paar weken een bepaalde sport doen, best wel gaaf. Jammer dat ik dat niet heb mee mogen maken
Met citaat reageren
Oud 02-10-2006, 16:28
Crimson
Crimson is offline
Citaat:
Morri schreef op 01-10-2006 @ 16:29 :
Bij ons heb je in 5havo en 6vwo sportorientatie en dat duurt tot januari ongeveer. Reguliere gymlessen heb je dan niet meer. ANW sluit je op het vwo in de vierde af, volgens mij is dat op de havo ook zo.
Bij ons sloot je ANW in de 5e af..
Met citaat reageren
Oud 02-10-2006, 16:32
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
zoals je ziet, verschilt per school.
(bij mij zelfde als morri).
Met citaat reageren
Oud 02-10-2006, 22:07
timajax
timajax is offline
Ik (nu 5Havo) heb zowel Gym als ANW alleen het eerste halfjaar, gelukkig. Verschilt dus idd van school tot school.
Oud 03-10-2006, 03:08
arPos
arPos is offline
Ik heb zelfs gym in de eerste van de vervolgopleiding
kutvak
Oud 03-10-2006, 06:28
Fieneke
Fieneke is offline
wij hebben in de 5de geen gym meer maar in de plaats ervoor sportorientatie. Je gaat dan 3 keer n spoedcursus van 5 lessen een bepaalde sport doen. Ik heb gekozen voor duiken, paardrijden en tennis. Is veel leuker dan gewoon gym moet ik zeggen
Oud 03-10-2006, 08:47
Lindekh
Lindekh is offline
Hangt hoe dan ook af van je school volgens mij. Wij hadden in onze eindexamenklas (vwo) geen gym meer. Maar 5havo had bij ons ook nooit gym. (Behalve als je LO2 koos natuurlijk). Maar wij hadden volgens mij wel in eerdere jaren weer meer uren gym. In de eerste (en misschien ook de 2e) 3 uur per week. Dat compenseert het misschien weer wat.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2006, 09:18
Oogieboogie
Oogieboogie is offline
Citaat:
Lindekh schreef op 03-10-2006 @ 09:47 :
Hangt hoe dan ook af van je school volgens mij. Wij hadden in onze eindexamenklas (vwo) geen gym meer. Maar 5havo had bij ons ook nooit gym. (Behalve als je LO2 koos natuurlijk). Maar wij hadden volgens mij wel in eerdere jaren weer meer uren gym. In de eerste (en misschien ook de 2e) 3 uur per week. Dat compenseert het misschien weer wat.
Ja daar dacht ik ook al aan dat ze bij ons in de 3e 4 uur gym gaven zodat we het in de 5e niet meer hebben.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2006, 20:25
danaa
danaa is offline
wij hebben ipv gym 3 sporten die we zelf kunnen kiezen.. je krijgt dan een formulier met de sporten die je kunt kiezen..
wij konden kiezen uit:

power-move
fit-pump!
fitness
martial arts
mountainbiken
surfen
golven
tennis
squash
cricket
en nog wat sporten

je moet er 2 kiezen en je krijgt verplicht zwemmen.. dit doe je 1 dag in de week en dan 3 weken lang..

anw hebben wij nog wel.. krijgen we het hele jaar maar moet je afsluiten net als maatschappijleer zeg maar.. je moet het met een voldoende afsluiten.. geen examen.. maar zo moeilijk vind ik t niet

succes
Reageren

Regels voor berichten