Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ook vraag ik mij af waarom Dark Phoenix, buiten de onnodig veel hoofdletters, geen leestekens gebruikt en de '20' geen 'twenty' is. Verder is het niet gebruikelijk om in het engels combinaties zoals 'you've', 'you'd', 'would've' etc. te gebruiken buiten spreektaal en informele teksten of brieven. Natuurlijk kan het wel. Je tweede gedicht is beter qua taalgebruik dan je eerste. Wel een beetje cliche.
||
Citaat:
Dan nog over combinaties, zoals you've, het is toegestaan, en zéker met dichtersvrijheid, is het toegestaan, en het opnoemen niet waard. Toch bedank voor de opbouwende kritiek. En het afkraken van 1 bepaalde poster... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Nu back ontopic: Emotie lijkt er wel in te zitten. Dat is opzich logisch, voor mij is engels de taal van emotie. Dat is het goede aan je gedicht, denk ik, de bedoeling. Je rijm klopt maar is, vind ik, enigzins voorspelbaar. (eyes - paradise, see - me) "Boy, which I used to call a friend" Dat 'which' word daar verkeerd gebruikt. "If all the answers were yes" "Als alle antwoorden 'ja' waren" dat klinkt een beetje raar. Iedereen snapt wel wat je bedoelt. Ik ga met gezweetwel mee, in het nederlands zou bijvoorbeeld het eerste gedicht beter tot zijn recht komen omdat je niet de fouten maakt die je nu hebt gemaakt, aangezien je in eigen taal bepaalde dingen vanzelfsprekend zijn. Nogmaals, iemand afkraken is hier niet de bedoeling. Ik snap wel dat mijn commentaar een beetje lullig overkomt.
||
Citaat:
Maar zoals ik al zei - op den duur zeg je het gewoon beknopter.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
2 gedichtjes...wat vinden jullie? gewoonmezelf | 10 | 20-09-2006 23:20 | |
Verhalen & Gedichten |
Gedicht voor Tekenen Anetj | 9 | 19-03-2006 20:21 | |
Verhalen & Gedichten |