Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-09-2006, 16:03
wup
wup is offline
Iedereen heeft wel eens zin in chips, patat en chocola. Tuurlijk weet ik dat je het best een cracker of evergreen of fruit ofzo kan nemen als tussendoortjes, maar ik vroeg me af welk voer nou echt heel erg slecht is en wat minder. Welke dingen kun je beter écht vermijden?

Zo stond er bijvoorbeeld laatst op mijn zak maischips dat het 50% minder vet bevatte dan aardappelchips.
En pure chocola is toch iets beter dan melk?
Is een frikandel weer minder vet dan patat?

Dus als je echt zin in snacken hebt, wat dan écht niet?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-09-2006, 16:19
Verwijderd
als je zin in iets lekkers hebt, neem dan iets wat je écht lekker vindt. En als je iets gezonds wil, neem dan iets wat écht gezond is. Pure chocola eten omdat het 2 caloriën minder heeft dan melkchocola, terwijl je veel meer van melkchocola houdt, vind ik echt belachelijk.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2006, 17:01
Stefanie
Stefanie is offline
Kleinere porties!

Neem wat je lekker vindt (als je er niet vanaf kunt blijven), maar kleine beetjes, dan kan het niet zoveel kwaad.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 11:48
Verwijderd
variatie is belangrijk. en eet meer verse dingen, minder fabrieksvoer. (ga eens kijken of er toevallig een biologisch-dynamische tuin is in de buurt!)
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 11:52
Verwijderd
Kies één ding wat je echt lekker vindt (en dan geen hele taart natuurlijk), en eet daarvoor ook nog één gezond ding. Dus als je een stuk chocolade eet, eet dan ook een appel ofzo. Je mag best snoepen, maar zorg ook dat je gezond eet en dus niet alleen maar snoept.

Laatst gewijzigd op 27-09-2006 om 11:50.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 07:20
Maresa
Maresa is offline
Vind ik een goede tip

Want er komt nog bij dat als je eerst iets gezonds eet, je sneller vol zit van het 'lekkers' dat je daarna nog neemt.

Je kunt je ook afvragen of je echt lekkere trek hebt of dat je gewoon nog een broodje of zo moet eten. Bij zoete trek kan dat sowieso wel, dan neem je er gewoon een met hagelslag of chocopasta (geen hele emmers erop smeren natuurlijk).

Ontbijtkoek is ook lekker tussendoor, of van die repen van bolletje (brosse koeken, notenrepen) en B'tween (die hebben ook B'tween Free, dus zonder suiker, minder calorieën) met kersen, chocola en/of kokos.

Als je in de winkel kijkt bij het snoepgoed kun je echt al veel gezonde alternatieven verzinnen voor waar je zin in hebt.

En zoals al gezegd: kleine porties. Neem niet die zak chips op schoot, maar pak een schaaltje en doe daar wat handjes in. Berg daarna die zak goed op.
Oud 27-09-2006, 14:25
Missy
Missy is offline
Citaat:
Maresa schreef op 27-09-2006 @ 08:20 :
En zoals al gezegd: kleine porties. Neem niet die zak chips op schoot, maar pak een schaaltje en doe daar wat handjes in. Berg daarna die zak goed op.
Bij mij helpt dat juist niet. Ruim ik het goed op. Als mijn kleine portie op, pak ik nog een klein portie en dan nog één.

Gelukkig is het bij mij niet zo erg.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2006, 00:17
Verwijderd
Citaat:
wup schreef op 18-09-2006 @ 17:03 :

Zo stond er bijvoorbeeld laatst op mijn zak maischips dat het 50% minder vet bevatte dan aardappelchips.
mais is dikmakend veevoer
Met citaat reageren
Oud 28-09-2006, 11:55
Verwijderd
Citaat:
rxn schreef op 28-09-2006 @ 01:17 :
mais is dikmakend veevoer
en aardappels niet, dan?
Met citaat reageren
Oud 30-09-2006, 15:43
Maresa
Maresa is offline
Citaat:
Missy schreef op 27-09-2006 @ 15:25 :
Bij mij helpt dat juist niet. Ruim ik het goed op. Als mijn kleine portie op, pak ik nog een klein portie en dan nog één.

Gelukkig is het bij mij niet zo erg.
Als je op jezelf woont kun je het dan gewoon beter niet in huis halen... Maar als dat niet het geval is kun je zelf iets gezonders kopen. Een zak worteltjes of zo, ook zoet. Of je maakt een tosti voor de hartige trek, dat vult ook nog eens.

En 'teveel' chips nemen is niet erg, als het maar niet elke dag gebeurt
Oud 01-10-2006, 00:29
Rockmatic
Rockmatic is offline
ik ben nu egt bezig met minder eten. Ik eet nu alleen nog maar sochtends ontbijt, gewoon avond eten en soms savonds nog weer wat brood of meusli. Fruit vergeet ik altijd..
Oud 01-10-2006, 09:23
Bloem
Bloem is offline
Je eet waardeloos ongezond als je alleen ontbijt en avondeten eet.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2006, 14:33
Missy
Missy is offline
Citaat:
Rockmatic schreef op 01-10-2006 @ 01:29 :
ik ben nu egt bezig met minder eten. Ik eet nu alleen nog maar sochtends ontbijt, gewoon avond eten en soms savonds nog weer wat brood of meusli. Fruit vergeet ik altijd..
Waarom ben je nu zo bezig om minder te eten?

Ik weet er niet te veel over, maar weet wel dat het waardeloos is om niet alle drie je maaltijden te eten. Je moet wel gewoon blijven eten, maar dan iets gezonder of kleinere porties.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2006, 09:57
Maresa
Maresa is offline
Citaat:
Bloem schreef op 01-10-2006 @ 10:23 :
Je eet waardeloos ongezond als je alleen ontbijt en avondeten eet.
Agreed.

Serieus, als je eetbuien wil uitlokken moet je vooral zo doorgaan. Dat houdt je lichaam nooit vol. En jij ook niet.

Je moet ongeveer om de drie á vier uur wat eten. Dat is gezond.
Oud 02-10-2006, 10:58
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Rockmatic schreef op 01-10-2006 @ 01:29 :
Eet gewoon in de middag ook brood of iets, dan hoef je na het avondeten niet weer te eten. Leg een appel (of ander fruit) klaar of doe 'm in je tas en eet 'm op.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2006, 16:53
gewoonmax
gewoonmax is offline
probeer meerdere echte maaltijden op een dag te eten ipv tussendoortjes. Verder gewoon naar de ingredienten kijken. Bij teveel E nummers niet kopen. En verder wegblijven bij geharde bestanddelen in koekjes enzo. Die zijn erg slecht. En soja in tussendoortjes is ook niet goed.

Fruit is lekker en goed anders
Oud 02-10-2006, 17:10
Irresuustible
Irresuustible is offline
Citaat:
Maresa schreef op 02-10-2006 @ 10:57 :
Agreed.

Serieus, als je eetbuien wil uitlokken moet je vooral zo doorgaan. Dat houdt je lichaam nooit vol. En jij ook niet.

Je moet ongeveer om de drie á vier uur wat eten. Dat is gezond.
Precies.. als je gewoon goed, gezond en regelmatig eet (lees: drie volledige maaltijden per dag en drie tot vier niet al te ongezonde tussendoortjes) kan er niet veel misgaan
Oud 03-10-2006, 13:06
zeep007
zeep007 is offline
volgens mij geeft niemand echt antwoord op de ts.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2006, 14:57
Maresa
Maresa is offline
Misschien niet direct.

Als je ontbijt, luncht en avondeten neemt, normaal, mag je daartussen snoepen. Er is geen 'slecht' voedsel, er zijn alleen slechte eetpatronen.

Maar als je het echt zou willen onderscheiden: de producten met een hoog percentage aan verzadigd vet kun je beter laten staan, dus pizza en zo. Staat altijd op de verpakking hoeveel vet erin zit.
Reageren

Regels voor berichten