Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-08-2006, 09:40
maximeus
maximeus is offline
Mijn ouders willen een navigatiesysteem aanschaffen. Alleen hebben ze (net als mij) geen flauw idee waar je op moet letten bij het kopen van zo'n ding...
Moet je een TomTom aanschaffen, of is een ander merk ook goed. Ook hoorde ik laatst dat je een PDA kunt aanschaffen, en daar een navigatieprogramma op kunt installeren!?!
Wat kan ik het beste doen, graag jullie advies!

Maxime
Oud 12-08-2006, 10:46
remy476
remy476 is offline
Mijn broer heeft een palmtop van zijn werk gekregen. Daar heeft ie de software op gezet (dus de kaarten van benelux en duitsland) en toen in de winkel zo'n sattelietontvanger gekocht.

Maar precies weet ik daar ook niet veel van. Dit soort dingen weet mijn broer véél meer vanaf
Oud 12-08-2006, 12:14
Jolt
Jolt is offline
TomTom, is wel duur, maar werkt super fijn, heb hem nu al dik 3 maanden, kan niet meer zonder .

Fucking chill, goedkopere oplossing is die Mio. Die kan je dus alleen maar instellen als je stilstaat
Oud 13-08-2006, 20:16
Tiño
Tiño is offline
ik heb een TomTom go 300.

je kunt ook een pda kopen en een losse bleutooth ontvanger en navigatie software, er zijn talloze oplossingen te bedenken.

Ik zelf heb voor de GO gekozen omdat hij handig en makkelijk te bedienen is en het is kwalitatief een hoogstaand product.

Heb em overigens particulier van iemand overgenomen, opgezocht via marktplaats.

Scheelt een boel geld , je kunt een goede kopen voor weinig geld omdat er pas nieuwe serie is uitgekomen, de rijkere mensen die die meteen willen zetten nu hun ''oude'' te koop.
Oud 13-08-2006, 21:33
MTpower
MTpower is offline
Tomtom is de overduidelijke marktleider op dit moment.
Ik weet er niet veel vanaf, maar ik vind zo'n dvd speler met navigatiesysteem op zo'n klapschermpje wel heel erg stylish
Oud 13-08-2006, 22:44
juno
juno is offline
Ik kom overal met een goede wegenkaart.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2006, 22:52
bamiPoep
bamiPoep is offline
tomtom is het makkelijkste natuurlijk. het is gewoon aanzetten en je kan m gebruiken.

maar je kan ook op pda's en telefoons navigatie zetten. tis maar wat je handig vindt
Oud 14-08-2006, 09:06
Jolt
Jolt is offline
Ik zelf heb op mijn PDA navigatie. Werkt precies hetzelfde, alleen had ik toch liever gewoon Tom Tom gehad en het liefst de 710 of de 910.

Alleen kosten die 600 en 800 euros, beetje duur.
Oud 14-08-2006, 20:04
Hakuna
Hakuna is offline
Er bestaan 2 soorten navigatie systemen, een voor auto/motor gebruik, de ander voor outdoor (wandel/fiets) gebruik. Bij aankoop moet je vooral letten dat er recente software bijzit (op dit moment CN8) Bij de meeste autonavigatie systemen zit de software vooraf ingeprogrameerd, maar dat is niet altijd de laatste versie bovendien is er ook nog het veschil tussen de eenvoudige en uitgebreide navigatiesoftware (City Select en City navigator)

Ik heb zelf 2 draagbare navigatie systemen (voor fiets en geocaching) en draai op beide GPSsen met CN8 en 3 topo's.

Tot slot een PDA is toch niet zo geschikt voor outdoor navigatie gebruik, vanwege de kwetbaarheid en vocht gevoeligheid bij gebruik buitens huis.

Kijk ook eens op DIT forum, ben er zelf ook vaak te vinden.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2006, 20:09
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
MTpower schreef op 13-08-2006 @ 22:33 :
Mag wel zijn, maar Garmin is marktleider op gebied van innovatie en ontwikkeling.

Vooral in het outdoor sigment is de Map 60CSx de ultieme GPS.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2006, 09:57
maximeus
maximeus is offline
We hebben gisteren de Garmin Nuvi 660 gehaald. Was nieuw model geloof ik. Hebben hem uitgeprobeerd en is super fijn!

http://www.pdashop.nl/product/29891/...-nuvi-660.html
Oud 05-10-2006, 11:55
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
MTpower schreef op 13-08-2006 @ 22:33 :
Ik weet er niet veel vanaf, maar ik vind zo'n dvd speler met navigatiesysteem op zo'n klapschermpje wel heel erg stylish
marktleider in europa, jah, in de vs zeer zeker (nog) niet.
Oud 05-10-2006, 15:26
J-roenn
J-roenn is offline
Heb zelf I-go 2006 op mijn smartphone geinstalleerd, vind dit persoonlijk net zo fijn / fijner werken als tomtom, en heb een haitek gps ontvanger met sirf* 3 ontvanger werkt perfect.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2006, 16:16
Verwijderd
Ik heb met heel veel navigatiesystemen gewerkt inmiddels. En naast de standaard tomtom dingetjes etc etc. werkt een Vdo Dayton uitstekend. Daarnaast vind ik de nieuwere Clarions ook super, maar dat is echt een persoonlijke voorkeur.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2006, 19:14
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 05-10-2006 @ 12:55 :
marktleider in europa, jah, in de vs zeer zeker (nog) niet.
Ik heb het ook niet over de vs
Oud 05-10-2006, 19:45
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
J-roenn schreef op 05-10-2006 @ 16:26 :
en heb een haitek gps ontvanger met sirf* 3 ontvanger werkt perfect.
En ondersteund deze ook Waas/Egnos?

Sirf 3 is momenteel de beste antennechip, maar heeft soms wel eens last van het verschijnsel....Zwabberen.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2006, 16:58
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
Cornel schreef op 05-10-2006 @ 20:45 :
En ondersteund deze ook Waas/Egnos?

Sirf 3 is momenteel de beste antennechip, maar heeft soms wel eens last van het verschijnsel....Zwabberen.
ja, bij stilstaand tot 5 km/ph ( lopend en fietsend ook getest ) heeft ie daar wel een beetje last van, dat ie niet precies weet of we nu voor of achteruit gaan, maar als je in de auto zit heb je daar in ieder geval geen last van... verder hoeft de receiver ook niet gelijk onder de ruit te liggen, leg hem in het handschoenen kastje en werkt gewoon perfect !
Met citaat reageren
Oud 08-10-2006, 18:03
Verwijderd
Persoonlijk raad ik klanten altijd aan om in ieder geval een uitneembare oplossing te kiezen i.v.m. diefstalgevoeligheid.
Het hangt er natuurlijk ook vanaf wat je eisen zijn, wat je budget is en waar je voorkeur ligt. TomTom navigeert op een andere manier dan een Carmin systeem.
Mijn voorkeur gaat wel uit naar een PDA met TomTom vanwege de veelzijdigheid, snelheid, uitbreidbaarheid en het gebruiksgemak.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten