Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-10-2006, 11:28
Martiņo
Martiņo is offline
Sinds drie maanden huren mijn vriend en ik een appartementje. We wonen er graag, maar iedere keer is het wel iets met de huisbaas. Eerst problemen met de vloerbedekking, sleutels afvalcontainer, etc. en toen we (veel te laat) een kopie van het huurcontract kregen, bleek dat ze verkeerd getekend had en er zelfs in gestreept had. Maarja, lange tijd niks gehoord, tot gisteren.
Kregen we een brief waarin ze ons maant voortaan via automatische incasso de huur te betalen. We hebben de huur altijd netjes op tijd overgemaakt, en regelen dat liever ook zelf.
Daarbij hebben we het helemaal met haar gehad, en willen we haar niet machtigen.
Mijn vraag: Kan ze ons verplichten om haar te machtigen of kunnen we haar gewoon zelf blijven betalen?
Oud 08-10-2006, 12:00
Poepkind
Poepkind is offline
ze kan je het niet verplichten, en ze kan je al helemaal niet het huis uit zetten. De huurder is goed beschermt.
Oud 08-10-2006, 12:04
Martiņo
Martiņo is offline
Hm, dus ze kan alleen maar boos kijken . Fijn om te weten, bedankt.
Oud 08-10-2006, 13:06
Mariposa
Mariposa is offline
Dat staat in je contract. Als je ervoor getekend hebt kan dat, anders niet.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2006, 13:09
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Mariposa schreef op 08-10-2006 @ 14:06 :
Dat staat in je contract. Als je ervoor getekend hebt kan dat, anders niet.
De TS geeft aan dat er in het contract gestreept is. Wie zegt dat dat (mocht het er überhaupt al in staan) er niet gewoon bijgekomen is?
Oud 08-10-2006, 13:16
Verwijderd
Citaat:
wammus schreef op 08-10-2006 @ 14:09 :
De TS geeft aan dat er in het contract gestreept is. Wie zegt dat dat (mocht het er überhaupt al in staan) er niet gewoon bijgekomen is?
Als het goed is heb je zelf ook een kopie van het huurcontract. Als er gestreept is in het huurcontract zijn die bepalingen niet geldig evenals toegevoegde bepalingen.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2006, 13:18
Mariposa
Mariposa is offline
Citaat:
wammus schreef op 08-10-2006 @ 14:09 :
In een contract hoor je niet zomaar te strepen. En als dat wel gebeurd is is het niet meer geldig, aangezien je voor die strepen nooit getekend hebt. Laat die huisbaas maar bewijzen dat die strepen er al stonden...

En ja: als het goed is het je zelf een kopie gekregen van dat contract. En anders kun je nog naar de rechtswinkel stappen (gratis juridisch advies).
Met citaat reageren
Oud 08-10-2006, 13:49
Martiņo
Martiņo is offline
We waren zelf al zo helder om gelijk na het tekenen een kopie te laten maken. Er staat verder niks in het contract over machtigingen e.d.
In feite huren we dus zonder geldig contract, maarja...
Als ze lastig gaat doen, sturen we gewoon onze advocaat op haar af
Oud 08-10-2006, 13:50
Verwijderd
Er is natuurlijk een bewijsprobleem als je huisbaas en jij met verschillende huurcontracten aankomen. In een contract strepen hoort natuurlijk niet zo. Daarom wordt in de praktijk ook altijd aangehouden dat doorhalingen, bijschrijvingen en verbeteringen kunnen, maar dan moeten daar in de kantlijn ook de handtekeningen van beide partijen bij.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2006, 13:52
Martiņo
Martiņo is offline
Citaat:
nare man schreef op 08-10-2006 @ 14:50 :
Er is natuurlijk een bewijsprobleem als je huisbaas en jij met verschillende huurcontracten aankomen. In een contract strepen hoort natuurlijk niet zo. Daarom wordt in de praktijk ook altijd aangehouden dat doorhalingen, bijschrijvingen en verbeteringen kunnen, maar dan moeten daar in de kantlijn ook de handtekeningen van beide partijen bij.
Die staan er dus niet, sterker nog, zij heeft alleen haar paraaf er ingezet, en niet getekend.
Oud 08-10-2006, 13:55
Verwijderd
Dan ontken je gewoon dat jij het daar mee eens bent en mag zij gaan bewijzen dat jij het er wél mee eens was. Lijkt me nogal moeilijk gaan als je geen handtekening hebt van degene te wiens nadeel je iets wilt bewijzen.

Let overigens wel op dat ze je niet verneukt, je handtekening nabootst of andere grappen flikt. De meeste van die huisbazen cq. -bazinnen zijn gore, achterbakse lijers.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2006, 17:20
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
nare man schreef op 08-10-2006 @ 14:55 :
De meeste van die huisbazen cq. -bazinnen zijn gore, achterbakse lijers.
Dat is ook de reden waarom ik NOOIT meer bij huisbazen of particuliere verhuurders ga huren!

Tip: ga bij een woningbouw vereniging huren, heb je heel veel huurbescherming (artikel 18 huurwet )
Met citaat reageren
Oud 08-10-2006, 18:03
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Cornel schreef op 08-10-2006 @ 18:20 :
Dat is ook de reden waarom ik NOOIT meer bij huisbazen of particuliere verhuurders ga huren!

Tip: ga bij een woningbouw vereniging huren, heb je heel veel huurbescherming (artikel 18 huurwet )
woningbouwverenigingen zijn over het algemeen ook gewoon nette instanties, dus heb je die bescherming (die je dan inderdaad hebt) niet eens echt nodig.
Oud 08-10-2006, 18:22
Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
En in een beetje plaats heb je ook meteen een flinke wachttijd...
Oud 08-10-2006, 19:11
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Chaucus schreef op 08-10-2006 @ 19:22 :
En in een beetje plaats heb je ook meteen een flinke wachttijd...
Op sommige woonopties in mijn woonplaats moet je langer dan 10 jaar wachten, maar dan heb je ook wat!

Uitgerekend dit zijn de meest gewilde woningen (bouwjaar 2001), en omdat ze in het (winkel) centrum liggen.

LANDGRAAF - Lichtenberg-Op de Kamp Cluster 261_A1
WoningType Etagewoning met lift
Prijsklasse 454.00 - 526.99
Wachtrij 104
Slaapkamers 2
Uw plek in de rij 17
Wachttijd Langer dan 10 jaar
Huurtoeslag? Zie www.toeslagen.nl
Uw wachttijd (mnd) 204

Een troost, ik hoef nog maar 204 maanden te wachten.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 21:50
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:

je hebt altijd huurbescherming, ook bij particulieren! daarom hoeft de Ts ook nergens bang voor te zijn. (in juridische zin)
Oud 09-10-2006, 22:49
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 08-10-2006 @ 19:03 :
woningbouwverenigingen zijn over het algemeen ook gewoon nette instanties, dus heb je die bescherming (die je dan inderdaad hebt) niet eens echt nodig.
Behalve dan dat veel corporaties logge bureaucratische molochs zijn, een erfenis uit de tijd dat het nog staatsbedrijven waren en het toch allemaal geen flikker uitmaakte omdat alle verdwenen miljoenen toch wel door de staat betaald werden.
Oud 09-10-2006, 23:09
Verwijderd
Citaat:
Cornel schreef op 08-10-2006 @ 20:11 :
Op sommige woonopties in mijn woonplaats moet je langer dan 10 jaar wachten, maar dan heb je ook wat!

Uitgerekend dit zijn de meest gewilde woningen (bouwjaar 2001), en omdat ze in het (winkel) centrum liggen.

LANDGRAAF - Lichtenberg-Op de Kamp Cluster 261_A1
WoningType Etagewoning met lift
Prijsklasse 454.00 - 526.99
Wachtrij 104
Slaapkamers 2
Uw plek in de rij 17
Wachttijd Langer dan 10 jaar
Huurtoeslag? Zie www.toeslagen.nl
Uw wachttijd (mnd) 204

Een troost, ik hoef nog maar 204 maanden te wachten.
En dat voor een fokking uithoek
Met citaat reageren
Oud 10-10-2006, 00:46
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
nare man schreef op 10-10-2006 @ 00:09 :
En dat voor een fokking uithoek
Alsof het in fucking Rotterdam beter is!!

Beslist NIET !
Met citaat reageren
Oud 10-10-2006, 01:21
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
Cornel schreef op 10-10-2006 @ 01:46 :

Beslist NIET !
Ik heb een teringhekel aan Rotterdam, maar zelfs dat liever als Landgraaf. Afgezien van de indoor-snowboard baan natuurlijk.
Oud 10-10-2006, 20:05
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
Dat hebben we ook zeker wel geprobeerd, liefst in Eindhoven, maar daar waren de wachttijden enorm. Stonden we bijna 3 jaar ingeschreven, maar dat zou nog wel 3 jaar duren. En het lullige is dat nu we verhuisd zijn, we weer helemaal van nul af aan moeten gaan beginnen.

Particulier huren was toen een goede optie, ik ben nog steeds blij dat we dat gedaan heb. En die machtiging, ach, die ligt netjes opgeborgen, misschien dat ik de postzegel nog van de envelope haal om te recyclen, maar verder doe ik (we) er niets meer mee.

Ik hoop gewoon dat volgend jaar als ik afgestudeerd ben mijn salaris zover stijgt dat we iets duurder kunnen huren (de wat duurdere huurwoningen hebben ook niet zo'n lange wachttijd) of kopen.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2006, 00:16
Verwijderd
Citaat:
Cornel schreef op 10-10-2006 @ 01:46 :

Beslist NIET !
Even voor de goede orde, in Rotterdam heb je als jonge hoogopgeleide tenminste baanperspectief, dat kun je in Landgraaf (en eigenlijk in heel Limburg) wel vergeten. Zoiets speelt ook mee.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2006, 05:58
arPos
arPos is offline
ze kan je alleen verplichten te betalen

hoe dat is jou zaak
als je wil mag je het nog contant aan haar geven (als je dat mocht doen, laat dan een kwitantie tekenen )

10 jaar wachten voor een 3 kamer etalage apartementje
wat is de oppervlakte?
Oud 11-10-2006, 14:51
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
arPos schreef op 11-10-2006 @ 06:58 :

10 jaar wachten voor een 3 kamer etalage apartementje
wat is de oppervlakte?
De oppervlakte is heel groot, ben er eens bij iemand op bezoek geweest, en kan mij heel goed voorstellen dat je hier lang op moet wachten (ben zelf van de 30e naar de 17e plaats opgeklommen) Bovendien liggen deze appartementen op een A1 lokatie.

Op de website van mijn woningstichting staan ook woningen die per direct te huur zijn, maar in die buurten en flats wil ik in geen 10 jaar wonen! Gelukkig woon ik zelf vrij goed, dus een langere wachtijd is dan ook geen probleem.

Ik woon liever in een kleinere gemeente dan in een van de 4 grote steden, zeker als het op huisvesting aankomt. Ben voor een half jaar terug eens in de wijk Overschie geweest (Rotterdam) om bij iemand een stapel hardrock LP's op te halen, hier kun je pas echt goed zien hoe de verloedering en verpaupering heeft toegeslagen. In zulke oude stadswijken en uitgewoonde flats wil ik nog niet voor niks wonen.

Laatst gewijzigd op 11-10-2006 om 14:56.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2006, 15:01
Verwijderd
Citaat:
Cornel schreef op 11-10-2006 @ 15:51 :

Ik woon liever in een kleinere gemeente dan in een van de 4 grote steden, zeker als het op huisvesting aankomt. Ben voor een half jaar terug eens in de wijk Overschie geweest (Rotterdam) om bij iemand een stapel hardrock LP's op te halen, hier kun je pas echt goed zien hoe de verloedering en verpaupering heeft toegeslagen. In zulke oude stadswijken en uitgewoonde flats wil ik nog niet voor niks wonen.
Die ene woning is dan ook representatief voor alle woningen in de vier grote steden
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-10-2006, 19:03
arPos
arPos is offline
Citaat:
Cornel schreef op 11-10-2006 @ 15:51 :
De oppervlakte is heel groot, ben er eens bij iemand op .... uitgewoonde flats wil ik nog niet voor niks wonen.
ach na 19 jaar verpauperde buurten vind ik het zijn charme wel hebben
Reageren

Regels voor berichten