Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-10-2006, 12:13
Lelle_*
Lelle_* is offline
Hallo,

Er is vast iets vreemds met mij, zo'n gevoel heb ik. Ik ben sinds mijn 14e seksueel actief en heb tijdens gemeenschap nooit last gehad om klaar te komen. Ik hoor wel eens dat meisjes tijdens gemeenschap niet klaar kunnen komen of er moeite mee hebben, bij mij ging dat altijd prima. Tuurlijk kost het de ene keer wel eens wat meer moeite dan de andere, maar tot voorkort ging dat prima, geen problemen mee. Sinds kort bevredigt mijn vriend mij ook oraal (vanwege omstandigheden wilde ik dat eerst liever niet) en voor het eerst kwam ik daar dus ook van klaar. Wat ik zelf ervaar is dat een orgasme dooe het stimuleren van de clitoris veel heftiger is dan een orgasme tijdens gemeenschap. Maar - en ik weet niet of het verband heeft met elkaar, maar ik het het idee van wel - sinds het op die manier ook lukt, vind ik tijdens gemeenschap met moeite een echt hoogtepunt. Ik vind het wel lekker, ik voel het mestal ook wel. Misschien minder goed, maar klaarkomen lukt me bijna niet meer. Ik snap er niets van, omdat ik nooit moeite heb gehad tijdens gemeenschap klaar te komen. Maar sinds een tijdje lukt me dat dus echt niet.

Weet iemand hier iets van, heeft iemand tips of dingen die we kunnen proberen? Ik hoop het, want ik baal er wel van.
Oud 05-10-2006, 12:39
El Chupacabras
El Chupacabras is offline
Citaat:
Lelle_* schreef op 05-10-2006 @ 13:13 :
Misschien minder goed, maar klaarkomen lukt me bijna niet meer. Ik snap er niets van, omdat ik nooit moeite heb gehad tijdens gemeenschap klaar te komen. Maar sinds een tijdje lukt me dat dus echt niet.

Weet iemand hier iets van, heeft iemand tips of dingen die we kunnen proberen? Ik hoop het, want ik baal er wel van.
Als je een nieuwe kunstje heb geleerd dat je beter bevalt dan hoef je je toch niet meer druk te maken omdat je niet of moeilijk klaarkomt tijdens de gemeenschap. Het is toch niet het een of het ander? Je kan toch en en proberen?
Oud 05-10-2006, 13:16
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
El Chupacabras schreef op 05-10-2006 @ 13:39 :
Als je een nieuwe kunstje heb geleerd dat je beter bevalt dan hoef je je toch niet meer druk te maken omdat je niet of moeilijk klaarkomt tijdens de gemeenschap. Het is toch niet het een of het ander? Je kan toch en en proberen?
Dat is toch juist het probleem?

Ontopic: geen ervaring mee
Oud 05-10-2006, 13:53
Optima
Optima is offline
hmmm dat is wel kut, of juist niet...

ik kan alleen voor je hopen dat het gevoel ooit weer terug komt. Misschien span je je vagina iets minder waardoor je niet meer tijdens seks klaarkomt. Een teken dat je je meer ontspannen voelt. maarja, als het waar is dat seks grotendeels tussen de oren zit, en je fysiek wel in staat bent door penetratie klaar te komen, lijkt het me zo dat iets geestelijks je misschien remt. Misschien wil je het wel zo graag weer, dat de druk te groot is en het daarom niet lukt.

Ikzelf heb de ervaring dat ik op latere leeftijd pas door seks kon klaarkomen. maar dit ging veelal gepaard met alcohol, want daardoor voelde ik me losser. Ik beleef nu ook 'nuchtere' seks, en krijg zo moeilijker een orgasme dan voorheen. Ik vind het ook ronduit kut, maar ach, zolang je maar een lieve vriend hebt die nog even wat werk verricht voor je daar beneden, heb je in vergelijking met andere vrouwen niet veel te klagen
Oud 05-10-2006, 14:04
Lelle_*
Lelle_* is offline
Citaat:
Optima schreef op 05-10-2006 @ 14:53 :
hmmm dat is wel kut, of juist niet...

ik kan alleen voor je hopen dat het gevoel ooit weer terug komt. Misschien span je je vagina iets minder waardoor je niet meer tijdens seks klaarkomt. Een teken dat je je meer ontspannen voelt. maarja, als het waar is dat seks grotendeels tussen de oren zit, en je fysiek wel in staat bent door penetratie klaar te komen, lijkt het me zo dat iets geestelijks je misschien remt. Misschien wil je het wel zo graag weer, dat de druk te groot is en het daarom niet lukt.

Ikzelf heb de ervaring dat ik op latere leeftijd pas door seks kon klaarkomen. maar dit ging veelal gepaard met alcohol, want daardoor voelde ik me losser. Ik beleef nu ook 'nuchtere' seks, en krijg zo moeilijker een orgasme dan voorheen. Ik vind het ook ronduit kut, maar ach, zolang je maar een lieve vriend hebt die nog even wat werk verricht voor je daar beneden, heb je in vergelijking met andere vrouwen niet veel te klagen
Kijk, het is ook geen ramp, maar ik baal er van. Want we konden zelfs tegelijk klaarkomen, ik zie het echt wel als een groot voordeel. Ik vind het fijn als ik ook op die manier kan klaarkomen.
Misschien maak ik me er nu wel te druk om, maar de eerste keer dat het niet lukte was ik er dus niet op die manier mee bezig, en toch lukte het ook niet.
We zullen zien, of er verandering in komt.
Oud 05-10-2006, 15:09
El Chupacabras
El Chupacabras is offline
Citaat:
Lelle_* schreef op 05-10-2006 @ 15:04 :
Kijk, het is ook geen ramp, maar ik baal er van. Want we konden zelfs tegelijk klaarkomen, ik zie het echt wel als een groot voordeel. Ik vind het fijn als ik ook op die manier kan klaarkomen.
Misschien maak ik me er nu wel te druk om, maar de eerste keer dat het niet lukte was ik er dus niet op die manier mee bezig, en toch lukte het ook niet.
We zullen zien, of er verandering in komt.
Hoe meer je je op klaarklomen gaat fixeren, hoe moeilijker het gaat worden..
Oud 05-10-2006, 15:29
EggeD
EggeD is offline
Misschien was dat nadat je al was klaargekomen tijdens de orale bevrediging ? Het zou kunnen dat de drempel voor daarna een tweede keer hoger komt te liggen. Zou bij mij wel zijn, maar dat zegt weinig.
Oud 05-10-2006, 15:48
Lelle_*
Lelle_* is offline
Citaat:
EggeD schreef op 05-10-2006 @ 16:29 :
Misschien was dat nadat je al was klaargekomen tijdens de orale bevrediging ? Het zou kunnen dat de drempel voor daarna een tweede keer hoger komt te liggen. Zou bij mij wel zijn, maar dat zegt weinig.
Ja, dat was ook zo en daar heb ik ook aan gedacht. Toen kwam ik op het geniale idee om niet oraal bevredigd te worden voordat we gemeenschap zouden hebben, maar van vingeren en gemeenschap daarna, 3x ofzo, kwam ik ook niet klaar. Maar toen fixeerde ik me misschien er weer te veel op. Weet ik veel.
Oud 05-10-2006, 16:58
Crimson
Crimson is offline
hoe kom je tijdens gemeenschap (wat een woord) klaar?
Met citaat reageren
Oud 05-10-2006, 17:27
zeep007
zeep007 is offline
je bent gezegend, wist je dat?>
Met citaat reageren
Oud 05-10-2006, 18:51
Erbenda
Erbenda is offline
Citaat:
zeep007 schreef op 05-10-2006 @ 18:27 :
Ja dat dacht ik ook meteen, toen ik het verhaal van de ts las...
Oud 05-10-2006, 19:51
EggeD
EggeD is offline
Citaat:
Lelle_* schreef op 05-10-2006 @ 16:48 :
Ja, dat was ook zo en daar heb ik ook aan gedacht. Toen kwam ik op het geniale idee om niet oraal bevredigd te worden voordat we gemeenschap zouden hebben, maar van vingeren en gemeenschap daarna, 3x ofzo, kwam ik ook niet klaar. Maar toen fixeerde ik me misschien er weer te veel op. Weet ik veel.
het is ook spannender als je niet altijd komt.
Oud 06-10-2006, 00:11
Verwijderd
Citaat:
zeep007 schreef op 05-10-2006 @ 18:27 :
ja precies
Met citaat reageren
Oud 06-10-2006, 01:18
n.
n. is offline
@TS:

De meeste vrouwen kunnen sowieso alleen clitorale orgasmes krijgen. Dat je nu meer moeite hebt om op die manier toch klaar te komen ligt mij denk ik aan een mate van gewenning die je opbouwt. Als je iets ontdekt wat lekkerder, heviger is dan wat je tot dan toe kende is het logisch dat je van iets minder lekkers dan minder snel klaarkomt, lijkt mij.

Vroeger namen mensen ook genoegen met het eten van rauw vlees, nu hebben we vuur ontdekt, is t voor ons ook moeilijker om te genieten van rauw vlees (rare vergelijking, ik weet t )

In ieder geval sluit ik me aan bij El Chupacabras:

Citaat:
Probeer het eens te combineren ofzo.

Suc6 nog ermee
Met citaat reageren
Oud 06-10-2006, 08:34
Verwijderd
Citaat:
Crimson schreef op 05-10-2006 @ 17:58 :
hoe kom je tijdens gemeenschap (wat een woord) klaar?
Volgens mij is het een combi van G-spot, zo'n plek ergens in de buurt van je baarmoedermond en zijn bekken de jouwe op zo'n manier raken dat je clitoris via via toch wel wat gestimuleerd wordt, geloof ik. Het vereist dus volgens mij vooral een goede combinatie van penis en vagina en het lukt meestal niet in alle standjes, omdat dan de benodigde plaatsen niet gestimuleerd worden.

Met citaat reageren
Oud 06-10-2006, 13:26
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Morgan schreef op 06-10-2006 @ 09:34 :
Volgens mij is het een combi van G-spot, zo'n plek ergens in de buurt van je baarmoedermond en zijn bekken de jouwe op zo'n manier raken dat je clitoris via via toch wel wat gestimuleerd wordt, geloof ik. Het vereist dus volgens mij vooral een goede combinatie van penis en vagina en het lukt meestal niet in alle standjes, omdat dan de benodigde plaatsen niet gestimuleerd worden.

Dat is zo ongeveer wel het technische verhaal ja Alleen zit de g-plek al ver voorin de vaginagang en niet helemaal bij de baarmoedermond (weet niet of je het zo bedoelde, vond die zin een beetje raar ) Met stimulatie van de g-plek én de clitoris heb je de meeste kans op een vaginaal orgasme. Dus dat wordt inderdaad lekker uitproberen met verschillende standjes. Missionaris waarbij hij zijn bekken iets hoger neerlegt schijnt goed te helpen (omdat dan de clitoris vrij goed gestimuleerd wordt), maar zelf kom ik het makkelijkst tot een vaginaal orgasme als ik bovenop lig.

En wat betreft het mentale gedeelte is dat hetzelfde als bij elk ander orgasme. Lekker ontspannen dus, maar deels ook je aandacht richten op wat je voelt.
Oud 06-10-2006, 22:11
Verwijderd
Citaat:
Thee Muts schreef op 06-10-2006 @ 14:26 :
Dat is zo ongeveer wel het technische verhaal ja Alleen zit de g-plek al ver voorin de vaginagang en niet helemaal bij de baarmoedermond (weet niet of je het zo bedoelde, vond die zin een beetje raar ) Met stimulatie van de g-plek én de clitoris heb je de meeste kans op een vaginaal orgasme. Dus dat wordt inderdaad lekker uitproberen met verschillende standjes. Missionaris waarbij hij zijn bekken iets hoger neerlegt schijnt goed te helpen (omdat dan de clitoris vrij goed gestimuleerd wordt), maar zelf kom ik het makkelijkst tot een vaginaal orgasme als ik bovenop lig.

En wat betreft het mentale gedeelte is dat hetzelfde als bij elk ander orgasme. Lekker ontspannen dus, maar deels ook je aandacht richten op wat je voelt.
Oh, nee, ik bedoelde de combinatie van én G-spot, én die plek ergens in de buurt van de baarmoedermond, én de clitoris. Maar het stond er wel een beetje vaag, ja.

Bovenop als hij op een stoel of bank zit werkt volgens mij vaak wel, of staand, omdat zijn bekken dan inderdaad hoger zit en dus wat langs jou wrijft, etc...
Met citaat reageren
Oud 07-10-2006, 12:15
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Morgan schreef op 06-10-2006 @ 23:11 :
Oh, nee, ik bedoelde de combinatie van én G-spot, én die plek ergens in de buurt van de baarmoedermond, én de clitoris. Maar het stond er wel een beetje vaag, ja.
Ah oke Maar welke plek bedoel jij dan vlakbij de baarmoedermond? Ja, het is lekker daar, maar een speciaal plekje kan ik me zo even niet naar voren halen eerlijk gezegd.
Oud 07-10-2006, 14:19
Lelle_*
Lelle_* is offline
Citaat:
n. schreef op 06-10-2006 @ 02:18 :
@TS:

De meeste vrouwen kunnen sowieso alleen clitorale orgasmes krijgen. Dat je nu meer moeite hebt om op die manier toch klaar te komen ligt mij denk ik aan een mate van gewenning die je opbouwt. Als je iets ontdekt wat lekkerder, heviger is dan wat je tot dan toe kende is het logisch dat je van iets minder lekkers dan minder snel klaarkomt, lijkt mij.

Vroeger namen mensen ook genoegen met het eten van rauw vlees, nu hebben we vuur ontdekt, is t voor ons ook moeilijker om te genieten van rauw vlees (rare vergelijking, ik weet t )

In ieder geval sluit ik me aan bij El Chupacabras:

Probeer het eens te combineren ofzo.

Suc6 nog ermee
Ja, dat zou ik graag doen, maar het lijkt wel alsof ik niet meer klaar kán komen van het andere, nu ik het ene ontdekt heb. Dát zit mij dus dwars. Als het allebei nog wel kon, dan was het dus juist geen probleem.
Oud 07-10-2006, 14:22
Lelle_*
Lelle_* is offline
Dat zijn dan inderdaad standjes die het eventueel makkelijker zouden kunnen maken om tot een vaginaal orgasme te komen. Die ga ik dus zeker even uitproberen..
Ik moet me ook inederdaad minder fixeren op het klaarkomen, maar het is toch apart dat het opeens niet meer gaat? Nou ja,bedankt tot zover in ieder geval.
Oud 07-10-2006, 14:43
EggeD
EggeD is offline
Citaat:
Lelle_* schreef op 07-10-2006 @ 15:22 :
Dat zijn dan inderdaad standjes die het eventueel makkelijker zouden kunnen maken om tot een vaginaal orgasme te komen. Die ga ik dus zeker even uitproberen..
Ik moet me ook inederdaad minder fixeren op het klaarkomen, maar het is toch apart dat het opeens niet meer gaat? Nou ja,bedankt tot zover in ieder geval.
succes in je kweeste naar het vaginaal orgasme !
Oud 07-10-2006, 15:03
Verwijderd
Citaat:
Thee Muts schreef op 07-10-2006 @ 13:15 :
Ah oke Maar welke plek bedoel jij dan vlakbij de baarmoedermond? Ja, het is lekker daar, maar een speciaal plekje kan ik me zo even niet naar voren halen eerlijk gezegd.
Ik heb geen idee, ik weet alleen dat het diep vanuit bepaalde hoeken ontzettend lekker is Of er echt een specifieke plek is, weet ik niet, maar ik meen me te herinneren dat de (zenuwbanen van de) clitoris van binnen tussen je vagina en endeldarm door ergens naar boven loopt, en dat de G-spot en andere lekkere plekjes daar dus wel eens door veroorzaakt kunnen worden - dat die banen dichter bij de oppervlakte liggen. Vind 't in ieder geval wel een logische verklaring...

Geneeskundestudenten hier? Doe es een autopsie in dat gebied, ik wil het nu wel eens weten
Met citaat reageren
Oud 07-10-2006, 15:57
Verwijderd
over een halfjaar heb ik een blok gynaecologie, ik zal je daarna vertellen of ik iets geleerd heb over extra gevoelige plekjes bij de baarmoedermond

maar ik heb in 'beter in bed' wel eens iets gehoord over de A-plek oid die daar zou zitten.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2006, 16:12
juno
juno is offline
Die zit er
Met citaat reageren
Oud 07-10-2006, 17:27
Thee Muts
Thee Muts is offline
Ohja, de A-plek, wel eens van gehoord, geen idee meer waar die voor staat.

*zoekt op in het klein orgasme boekje*

Volgens dat boekje zijn er echt bizar veel verschillende orgasmestimulerende plekjes, allemaal uitlopers van de clitoris. Zo heb je uiteraard de G-plek, de U-plek, de V-zone, de R-plek, de D-zones, de P-zone, de K-zone en de AFE-zone (nee, ik zou het ook niet allemaal bedacht hebben...) De AFE-zone waar over gesproken wordt, zal dan wel de hier genoemde A-plek zijn.
De AFE-zone zit hoger in de schede dan de G-plek, het is dus een kwestie van verder zoeken nadat je de G-plek gevonden hebt. Een vrouw van wie de schede extra vochtig wordt zodra de gemeenschap is begonnen, heeft waarschijnlijk het geluk gehad dat haar AFE-zone werd gestimuleerd.

Aldus het klein orgasme boekje
Oud 07-10-2006, 17:38
juno
juno is offline
U plek heb ik ook, en A plek, en G plek. En nog eentje die aan de rugkant zit, ook heel hoog. Maar die anderen?
Met citaat reageren
Oud 07-10-2006, 18:24
Thee Muts
Thee Muts is offline
Kan van allemaal wel uit gaan werken waar ze volgens het boekje zitten en wat je moet doen om hem te vinden?
Oud 07-10-2006, 18:41
EggeD
EggeD is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 07-10-2006 @ 18:27 :
Ohja, de A-plek, wel eens van gehoord, geen idee meer waar die voor staat.

*zoekt op in het klein orgasme boekje*

Volgens dat boekje zijn er echt bizar veel verschillende orgasmestimulerende plekjes, allemaal uitlopers van de clitoris. Zo heb je uiteraard de G-plek, de U-plek, de V-zone, de R-plek, de D-zones, de P-zone, de K-zone en de AFE-zone (nee, ik zou het ook niet allemaal bedacht hebben...) De AFE-zone waar over gesproken wordt, zal dan wel de hier genoemde A-plek zijn.
De AFE-zone zit hoger in de schede dan de G-plek, het is dus een kwestie van verder zoeken nadat je de G-plek gevonden hebt. Een vrouw van wie de schede extra vochtig wordt zodra de gemeenschap is begonnen, heeft waarschijnlijk het geluk gehad dat haar AFE-zone werd gestimuleerd.

Aldus het klein orgasme boekje
wat concludeert dat boekje, dat neuken gewoon lekker is ofzo ?
Oud 07-10-2006, 20:42
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
EggeD schreef op 07-10-2006 @ 19:41 :
Och, er staat zoveel (onzin) in. En vooral ook de manier waarop het geschreven is, zo verschrikkelijk overdreven Maar ach, sommige weetjes zijn wel leuk
Oud 07-10-2006, 20:57
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
EggeD schreef op 07-10-2006 @ 19:41 :
Daar ging m'n koffie, thanks
Met citaat reageren
Oud 08-10-2006, 11:42
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 07-10-2006 @ 16:57 :
over een halfjaar heb ik een blok gynaecologie, ik zal je daarna vertellen of ik iets geleerd heb over extra gevoelige plekjes bij de baarmoedermond

maar ik heb in 'beter in bed' wel eens iets gehoord over de A-plek oid die daar zou zitten.
Ik weet dat ze er zijn, ik weet alleen niet waardoor ze 'veroorzaakt' worden
Met citaat reageren
Oud 08-10-2006, 16:59
juno
juno is offline
Uitlopers van zenuwbanen. En je kunt ze allemaal trainen. (dat noemen ze ook wel spiergeheugen, de neural pathways worden zo wat ingelopen, als het ware.)

Vandaar dat ze zeggen dat sex alleen maar beter wordt naarmate je het langer doet.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten