Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-10-2006, 22:50
Otis
Otis is offline
Hoi,

Heb jij veel geld te besteden? Heb jij zelf voor dit geld gewerkt of krijg je elke maand 4000 euro net als white trash? Heb je een baantje? Vind je dit een leuk baantje? Heb je een gat in je hand? Sta je rood? Waar gaat je geld heen? Gaat het naar je paard Thunder of reis je elke week naar groningen omdat het daar zo gezellig is.

Vertel me hier al je ins en outs en leuke anekdotes over jou en jouw financien!

Laatst gewijzigd op 09-10-2006 om 16:55.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-10-2006, 22:57
hellebel
hellebel is offline
nou oot, ik ben een armoedzaaier en heb dat volledig aan mezelf te danken. ik vind werken stom en ik geef mn geld liever uit aan onzinnige dingen () dan eten, is wel goed voor de lijn. ik sta nu heel veel rood en als ik dichter bij de 0 ben eind deze maand ga ik liever onder de naald dan dat ik eindelijk weer in de plus kom.
Oud 08-10-2006, 23:39
biep
biep is offline
ik ben een spoiled lill' brat.
Mijn ouders betalen mijn studie, boeken en kamer (iig tot nu toe).
Alleen mijn paard moet ik zelf betalen (zo'n 330 per maand).
Verdien zo'n 300E p/m met huiswerkbegeleiding en bijlessen dus samen met stufi zou dat wel te doen moeten zijn, ware het niet dat ik geen schoenenzaak gewoon voorbij kan lopen, teveel(?) bel, witbier nog steeds niet uit mijn kraan komt en de IB-Groep me elk halfjaar moet naaien.
Ik kan niet rood staan, maar ben wel altijd blut. Vind't wel prima zo.
Oud 09-10-2006, 00:30
Carn
Carn is offline
ik woon thuis en betaal alles zelf dus ik ben een armoedzaaier. Geen stufi sucks en ik kan niet meer werken bij mn werkgever dus ik moet een EXTRA baan nemen.
Oud 09-10-2006, 00:40
Mephisto
Mephisto is offline
huur + studie + boeken betaald door ouders, heb 450 in de maand te besteden, krijg binnenkort daar nog 250 bestuursbeurs bovenop

Life's good
Oud 09-10-2006, 00:46
lekkage_lek
lekkage_lek is offline
Citaat:
Otis schreef op 08-10-2006 @ 23:50 :
Gaat het naar je paard Thunder of reis je elke week van groningen naar maastricht om daar met je vriendin op te hooken die je op contact gezocht hebt ''ontmoet''.
OV?
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 07:47
Larry Flint
Larry Flint is offline
Ik hoef eigenlijk nog niet zoveel te betalen dus ik heb opzich wel veel geld te besteden . Ik krijg 65 euro oid per maand kleedgeld en de rest van m'n geld verdien ik door me in het weekend voor te doen als kaasboerin en af en toe pas ik op. ik vind het beide erg leuk want ik weet nu best veel van kaas en dat is toch handig in nederland. ik heb geen gat in m'n hand maar ik geef wel vaak geld uit aan nutteloze dingen maar dat heeft me nog niet in de problemen gebracht. ik koop vooral kleding eigenlijk en verder dus nutteloze dingen. oh en ik probeer te sparen .

ohja en ik heb over otis gedroomd terwijl ik amper weet hoe ze eruit ziet en ze was heel dik en kassamiep, maar dat heeft verder niet zo heel weinig met mijn geldzaken te maken maar eerder met de hare.

Laatst gewijzigd op 09-10-2006 om 07:51.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 08:04
suvórov
suvórov is offline
Mijn geld gaat vaak op naar bevliegingen die me op het eerste oog een boel geld gaan besparen maar op de lange termijn stof gaan vangen zoals die 1000 kilo rijst van laatst.
Oud 09-10-2006, 08:24
espresso
espresso is offline
ik ben ook een beetje verwend, heb meerdere studiefondsen dus m'n huur, universiteit+boeken worden betaald. verder krijg ik zo'n 200 per maand bovenop m'n stufi omdat m'n vader zich schuldig voelt, dus ik kan prima leven. in mijn pre-OV tijdperk ging veel van m'n geld op aan treinkaartjes en uitgaan, maar nu heb ik meer geld dus nu is het vooral uitgaan, shows, platen, kleren, boodschappen etc maar ook reizen, over twee weken naar oslo, daarvoor nog even naar gent, ergens in november naar parijs etc.

toch wil ik misschien wel een baantje, een beetje extra kan nooit kwaad.
Oud 09-10-2006, 08:28
Verwijderd
mijn kamer wordt gelukkig door mijn ouders betaald aangezien ik een particuliere studie doe en ik dus geen OV en Stufi heb maar wel regelmatig naar Utrecht moet. Verder werk ik een aantal dagen in de week bij het AppleCentre in Eindhoven waarmee ik een paar honderd euro p/m binnenhaal.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 08:35
ZerO
ZerO is offline
Ik woon tijdelijk bij mijn ouders en ik werk meestal 3 avonden in de week bij een callcenter wat lekker verdient financieel heb ik het momenteel erg goed. Vanaf 1 november woon ik als het goed is weer op mezelf en dan moet ik een nieuwe baan gaan vinden in verband met een nieuwe stad en mijn huur zelf betalen+ eten dus dan ga het weer berg af
Ik kan rood staan en dat is altijd gevaarlijk want soms geef ik geld uit zonder na te denken aan kleding, boeken en dvd's !!!

Ohja en ik krijg de komende 3 maanden geen geld van de IB groep in verband met een FOUTJE
Oud 09-10-2006, 08:47
deoxyribose
deoxyribose is offline
ik ben verwend want m'n ouders betalen m'n studie + boeken en ik werk niet. Daarnaast woon ik nog thuis. Ik geef heel weinig uit en ik kan dus aardig leven van m'n stufi + het kleine bedrag dat ik per maand van m'n ouders krijg. Alle persoonlijke spullen koop ik zelf: CD's, boeken, kleding, etc.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 09:21
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
Ik woon half thuis en betaal mijn studie, boeken en zorgverzekering zelf, dus ik leen. Ik werk 3 avonden in een SUPERMARKT en dat is kut, maar ze zeiken tenminste niet over roosters. Ik geef teveel uit maar kan niet rood staan, en dat is maar goed ook.
Oud 09-10-2006, 09:35
coopergirl
coopergirl is offline
Vanaf mijn 18de betaal ik eigenlijk alles (verzekeringen, boeken, collegegeld e.d.) dat kon ik destijds amper bekostigen waardoor ik in het rood kwam. Toen ik uit huis ging, moesten er meubels, apparatuur, verf, behang et cetera worden aangeschaft waarvoor ik een doorlopend krediet van 5000 euro afsloot. Omdat mijn auto wel eens kuren heeft en ik deze niet kan missen (hoe kom ik anders op mijn werk en weer terug?!) heb ik een creditcard. Daar moet ik ook nog zo'n 1000 aflossen. Euhm, ik doe mijn opleiding duaal, heb ook een goed salaris... Daarentegen ook véél en te hoge maandlasten (900euro per maand, mede omdat ik iedere maand aan mijn creditcard schuld, doorlopend krediet en notebook op afbetaling aflos )

Ja, ik baal er wel van. Oh ja, mijn ouders krijgen ook nog geld van me
Oud 09-10-2006, 09:53
thunder110
thunder110 is offline
Mijn ouders betalen mijn verzekering, boeken, studie en een gedeelte van de huur (ik huur natuurlijk veel te duur en zelfs mijn ouders hebben een grens). Daarnaast heb ik het saaiste baantje ter wereld maar het verdient wel goed. Per maand verdien ik rond de 600 euro, mijn leefgeld. Daarnaast leen ik (tijdelijk, heus) maximaal bij, dus ik heb zo'n 1100 vrijelijk te besteden.
En mijn plafond zit tegenwoordig niet meer op 0, maar op -1000 (als ik driehonderd euro in de min zit, denk ik alleen maar YES! nog zevenhonderd euro te gaan ).
Oud 09-10-2006, 09:57
Verwijderd
Mes parents betalen mijn huur, collegegeld en boeken. Zelf koop ik eten, kleren en biertjes/flessen wijn van de basisbeurs van de ibgroep. Het geld wat overblijft zet ik op mijn rekening om zo te sparen voor een toekomstige stage in het buitenland. Als ik extra geld wil dan ga ik bij mijn vaders bedrijf schoonmaken dus ik ben nog niet tot op het bot verwend.

edit: ohja ik ben misschien wel verwend maar als je je moeder in de prostitutie dwingt omdat jij perse een happymeal wilt ben je in mijn ogen nog veel verwender -einde van deze hoogwaardige bijdrage -

Laatst gewijzigd op 09-10-2006 om 16:20.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 10:02
Vice
Vice is offline
- Ik woon nog thuis, maar hopelijk over een paar maanden een eigen flatje .
- Mijn studie wordt betaald door mijn ouders.
- Daarnaast krijg ik nog wat extra's voor mijn schoolspullen en andere zooi.
- Ik werk 15 uur per week.

Oud 09-10-2006, 10:28
Verwijderd
Ik spaar momenteel niks, ik maak zo ongeveer alles op geloof ik
Hoeveel ik verdien en hoeveel ik dus uitgeef hou ik voor mezelf

Op zich zit ik er niet veel mee, sparen beperkt het leven maar heb wel wat geld achter de hand voor noodgevallen
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 10:32
Stevill
Stevill is offline
Ja, meestal smijt ik ook met geld maandelijks. Voordeel aan in dienst zitten is zo goed als niks kwijt zijn aan kamer, verzekering, eten en nog veel meer. Verder verdien ik als ik op oefening oid ben geweest nog lekker veel meer en aan sparen doe ik alleen maar op langere termijn.
Oud 09-10-2006, 10:34
Ramble On
Ramble On is offline
Mijn ouders betalen m'n studie en een deel van m'n huur. Voor de rest krijg ik 250 van de IBgroep in de maand en werk ik 2/3 avonden in een restaurant. Dat is best leuk, maar de baas is niet zo leuk. Ik krijg een veel te laag uurloon vind ik, maar de fooi is meestal wel lekker hoog. Ik probeer qua kleding enzo wel op m'n geld te letten (wat niet altijd lukt) maar ik ga echt véél te veel uit, wat dus veel geld kost. Verder gaat m'n geld op aan eten, roken (ook teveel ), gitaarles, bellen etc.
Ik kan gelukkig niet rood staan. M'n salaris komt altijd precies twee weken later dan m'n stufi, dat is wel fijn.
Oud 09-10-2006, 10:47
Heroïn Chique
Heroïn Chique is offline
Mijn ouders betalen ook mijn studie en een deel van mn huur. Maar ze willen dat ik ga kraken of antikraak ga wonen zodat ze niet meer hoeven te betalen. Daar ben ik het mee eens en ben dus ook op zoek naar een nieuwe woonruimte. Verder sta ik rood en ben ik nu blut dat zegt genoeg lijkt me, ik kan niet met geld omgaan .
Oud 09-10-2006, 11:27
Otis
Otis is offline
Citaat:
Larry Flint schreef op 09-10-2006 @ 08:47 :
Ik hoef eigenlijk nog niet zoveel te betalen dus ik heb opzich wel veel geld te besteden . Ik krijg 65 euro oid per maand kleedgeld en de rest van m'n geld verdien ik door me in het weekend voor te doen als kaasboerin en af en toe pas ik op. ik vind het beide erg leuk want ik weet nu best veel van kaas en dat is toch handig in nederland. ik heb geen gat in m'n hand maar ik geef wel vaak geld uit aan nutteloze dingen maar dat heeft me nog niet in de problemen gebracht. ik koop vooral kleding eigenlijk en verder dus nutteloze dingen. oh en ik probeer te sparen .

ohja en ik heb over otis gedroomd terwijl ik amper weet hoe ze eruit ziet en ze was heel dik en kassamiep, maar dat heeft verder niet zo heel weinig met mijn geldzaken te maken maar eerder met de hare.
omg , kwam het door die laatste fotos in het fototopic
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 11:29
suvórov
suvórov is offline
Citaat:
Heroïn Chique schreef op 09-10-2006 @ 11:47 :
Mijn ouders betalen ook mijn studie en een deel van mn huur. Maar ze willen dat ik ga kraken of antikraak ga wonen zodat ze niet meer hoeven te betalen. Daar ben ik het mee eens en ben dus ook op zoek naar een nieuwe woonruimte. Verder sta ik rood en ben ik nu blut dat zegt genoeg lijkt me, ik kan niet met geld omgaan .
Kraken is niet gratis.
Oud 09-10-2006, 11:30
Otis
Otis is offline
Hallootjes,

ik betaal mijn huur en boeken zelf. Mijn ouders betalen mijn collegegeld. Ik leen maximaal terwijl het vast niet nodig is. Daarnaast werk ik bij een rondvaartbootjesbedrijf waar ik best lekker verdien, rond de 300 per maand voor veel nietsdoen en boeken lezen en toeristen uitschelden. Ik geef vooral veel geld uit aan uitgaan, iets drinken, even lunchen of uiteten met vrienden. Kleding komt op een goede 2e plaats. Ik hou per maand nooit iets over en sta 9 vd 10 keer ook nog rood terwijl mijn inkomsten meer dan genoeg zijn. Ik snap het niet maar ik heb er vrede mee. JE LEEFT MAAR 1 KEER, zeg ik altijd maar.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 11:39
Verwijderd
Ik betaal alles zelf. Ik leen maximaal en kan ook rood staan want ik vind het fijn om veel geld uit te geven aan dingen zoals kleding, schoenen, drank en onnozele dingen. Ik werk 2 keer per week, dat betaalt goed want het is nachtwerk. Vaak ben ik dan wel wat brak op maandag, of verslaap ik me, maar dat maakt niet uit want dat zou anders ook het geval zijn omdat ik anders toch uitga. Verder heb ik ook een paard, die het nodige kost, maar die heb ik onlangs bij vrienden gestald dus nu betaal ik alleen nog maar voerkosten wat erg chill is. Ook spaar ik voor mijn buitenlandverblijf van volgend jaar, ik houd mezelf graag voor dat ik daarom maximaal leen Ik woon ook redelijk goedkoop want het gebouw is een soort half kraakpand met grote kamers en weinig huur

Ik vind het wel wat hebben dat ik alles zelf betaal en van niemand afhankelijk ben (BEHALVE VAN DE IBG DAN ) maar stiekem wil ik natuurlijk ook wel rijke ouders.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-10-2006, 11:45
Verwijderd
Ik betaal niks, buiten m'n eigen spullen/gadgets whatever, en ik werk in een bar. Ik verdien ongeveer 350 euro per maand, plus 70 euro stufi en 80 euro stagevergoeding. Daar gaat nauwelijks wat van op, aangezien ik rook en drink van m'n fooien en verder bijna geen uitgaven heb.

Ohja, ik ga wel eens in het weekend naar m'n vriendin in Utrecht, dat kost me ook weer 9,10. Maargoed, that's it.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 11:59
botulismf
botulismf is offline
Ik ben verwend want mijn ouders hebben een appartementje gekocht midden in het centrum waar ik al jaren met mijn broertje woon. Ze betalen ook mijn collegegeld, en mijn vader krijgt de helft hiervan weer terug van zijn werk. Daarnaast krijgt hij van zijn werk een beurs voor elk van zijn kinderen, ik weet niet precies hoeveel dat is maar ik ontvang daarvan 350 euro per maand. Van die 350 euro betaal ik mijn eten, treinkaartjes, sigaretten, cd's, schoolboeken, kleren etc. Maar het grootste deel ervan gaat toch wel aan eten en sigaretten op.

En ik werk niet want ik ben lui.
Oud 09-10-2006, 12:20
Craig Rogen
Craig Rogen is offline
ik werk rond de 14 uur per week maar soms het dubbele. niet vaak though. mijn folks dokken mijn studie en food en ik bekostig mijn verslavingen en andere gezelligheids troep. lang leve OV en drie pond bananen!
Oud 09-10-2006, 12:29
Jones
Ik leen maximaal bij de IB-groep, en werk gemiddeld 10 uur in de week bij DHL als koerier. Relaxt baantje want je mag chagerijnig zijn en de radio hard aan hebben staan. Bij DHL verdien ik ongeveer 10 euro per uur wat mijn maandinkomen ongeveer op 400 euro brengt. Daarbij krijg ik ook nog eens geld van mijn ouders. Al dit geld gaat op aan (studie)boeken, vakanties, cadeautjes, eten, kleding, bier, muziek, uit eten, concerten, cabaret, nog meer bier, telefoonrekening, huur, internet etc etc. Hierdoor sta ik dus aan het begin van de maand niet rood en aan het einde van de maand wel rood. Sparen doe ik eigenlijk niet aan alleen als ik weet dat ik iets moet betalen wat ik niet in 1 keer bij elkaar kan krijgen. (Sparen met voorbedachte rade dus) Ik ben al 3 jaar van plan om een zomervakantie niet op vakantie te gaan zodat ik eindelijk een keer uit het rood kom maar er komt toch iedere keer een onweerstaanbare vakantie langs. Ik zou dus graag uit het rood komen maar verder vind ik het wel best zo.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 12:41
nps
nps is offline
ik heb het financieel best lekker. ik loop nu stage, in het weekend werk ik soms ook nog op zaterdag. ik heb 2 banen, beiden op oproepbasis. 1tje als promotiemeisje van interessante dingen en andere administratief bij de bavo rno groep.
mijn studie betalen mijn ouders. ik woon nog thuis, maar krijg geen geld van mijn ouders. mijn telefoon kleding enz betaal ik zelf ook aan de auto betaal ik dik mee en ook eigen benzine.
mijn geld gaat vooral op aan sigaretten en drank en mijn auto.
Oud 09-10-2006, 12:52
RockaholiC
RockaholiC is offline
ik betaal m'n eigen huur, collegegeld, boodschappen, kleren, etc. als ik geld tekort kom voor rekeningen of boodschappen springt mijn moeder bij maar het moet wel terugbetaald worden. ik werk twee dagen per week en leen bij bij ib-groep. ik sta altijd rood en ik heb 'n enorm gat in m'n hand. zo.
Oud 09-10-2006, 13:18
Verwijderd
Ik dweil voor geld. Dat geld gaat vervolgens naar de lokale platenzaken.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 14:03
Amon Din
Amon Din is offline
Ik verdien genoeg en kan me, mits ik iedere maand een beetje apart houd, veel veroorloven.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 15:01
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Ik heb sinds zaterdag eindelijk weer werk, nu hoef ik me minder in te houden. Al mijn geld gaat op aan lp's, bier en treinkaartjes.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 15:03
Sjoerd
Sjoerd is offline
ik krijg 90 euro per maand kleedzakgeld, waarvan 10 euro naar m'n spaarrekening gaat. en het is meestal schoon op aan het eind en soms kom ik tekort en dat is kut hihaho
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 15:13
Broeder
Broeder is offline
Nou, mijn opleiding wordt wel voor me betaald, omdat men allang blij is dat ik weer begonnen ben, evenals een deel van m'n huur Verder ben ik grotendeels een staatsgefinancierd randproject M'n grootste uitgaven zijn waarschijnlijk de elektriciteitsrekening, lenzen en een wortel om op te knagen. Verder verdwijnt er wel een bescheiden som in de la van (tweedehands) platen- en boekwinkels. STAPPEN vind ik niet zo jofel, en dronken worden kun je immers ook wel thuis op de bank!! Ik loop er graag mee te koop dat ik wel redelijk met geld om kan gaan, dus dan zal er vast ook wel iets van waar zijn he !!!!
Oud 09-10-2006, 15:32
Verwijderd
50 euro kleedgeld(jassen &schoenen betalen me ouders)
haha kom daar nooit mee uit laatst had ik 132 euro schuld, maar dat heb ik inmiddels al weer netjes terug betaald, nu heb ik 43 euro schuld .. wat ik bijna weer kan terug betalen.
Maarja ze hadden me kleedgeld gedaan om dat ik zuiniger met geld om moest gaan, en leren. maar ja ze schieten me altijd voor dus ik snap niet wat dat voor nut heeft maar oke
voor de rest heb ik sinds kort een krantenwijk (minimaal 32 euro p/m) dus ik heb zo'n 82 euro te besteden per maand, waarvan bijna alles naar mijn kleren gaat, ook probeer ik te sparen voor een laptop. en 4.50 gaat elke maand naar abonnement voor me telefoon.. en zo af en toe krijg ik ook wel eens geld toegestopt van mijn opa en oma .. en in de zomervakantie ga ik ook werken, dus dan meer te besteden ..
dit was het wel zo ongeveer
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 15:34
Verwijderd
Krijg 75 euro per maan dvan m'n ouders, werk voor zo'n 200 euro per maand en betaal 15 euro aan m'n telefoonabbo.

De rest gaat op aan kleren, uitgaan of gitaarspullen.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 15:41
Larry Flint
Larry Flint is offline
Citaat:
Otis schreef op 09-10-2006 @ 12:27 :
omg , kwam het door die laatste fotos in het fototopic
nee die foto zie ik nu pas eigenlijk. je hoofd was wel zo groot als die babyphat bilpartij tho. maar gelukkig was het maar een droom
Oud 09-10-2006, 16:28
Drez
Drez is offline
Ik moet huur, collegegeld, boeken, verzekeringenblala alles zelf betalen en daarom leen ik maximaal. Maar dan lukt het nog steeds niet, en ik sta ook standaard teveel rood en heb nu net een klotebaantje wat ongeveer 200eu per maand erbij opleverd. Dus dat scheelt wel.
Ik koop altijd kleren enzo, zelfs als dat betekent dat ik geen eten meer kan kopen . Ik ben héél goed met geld dus.

edit oh ja en ik betaal rekeningen altijd te laat waardoor ze verdubbelen of ik vergeet boeken in te leveren; boetes etc.
Oud 09-10-2006, 17:00
Heroïn Chique
Heroïn Chique is offline
Citaat:
suvórov schreef op 09-10-2006 @ 12:29 :
Kraken is niet gratis.
zeg ik dat dan? antikraak is ook niet gratis. maar wel zo goedkoop dat zij niet meer hoeven bij te leggen.
Oud 09-10-2006, 17:04
*oma*
*oma* is offline
Ik betaal alles zelf behalve mijn verzekering en dat vind ik wel prima. Ik werk bij Pathé, wat over het algemeen twee/ drie avonden/ middagen in de week is en soms vijf, maar dat is vrijwel alleen tijdens de vakanties. Als ik al mijn inkomsten bij elkaar optel is het behoorlijk wat, maar ik spaar ook een deel, vanwege collegegeld... Ik kan niet rood staan en geef heel veel uit, maar ja... ik heb dan ook vrijveel te besteden, dus dan gaat dat heel makkelijk
Oud 09-10-2006, 17:47
suvórov
suvórov is offline
Citaat:
Heroïn Chique schreef op 09-10-2006 @ 18:00 :
zeg ik dat dan?
Nee, maar dat je het weet.
Oud 09-10-2006, 18:01
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
ik krijg 386 euro ofzo van IBG en dat zijn mijn enige inkomsten. daarvan betaal ik elke maand ziektekosten, een deel van de stalling van mijn dier, mijn telefoon-abonnement en ik moet er de helft van mijn schoolkosten van betalen en al mijn schoolspullen en dat is bij elkaar best veel. en wat ik overhoud gaat op dit moment op aan sigaretten en treinkaartjes. ik sta rood op dit moment maar ik verwacht over een maand of twee weer niet-rood te staan want mijn lifestyle is qua financien sterk aan het versoberen, ik heb al twee maanden niks leuks meer gekocht. ja, sigaretten.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 18:24
Heroïn Chique
Heroïn Chique is offline
Citaat:
suvórov schreef op 09-10-2006 @ 18:47 :
Nee, maar dat je het weet.
Ik weet het.
Oud 09-10-2006, 18:52
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik verdien best aardig. Ik werk altijd minstens 20 uur in de week en afhankelijk van het aantal zieken/invalmomenten heb ik tussen de 750 en 900 euro in de maand.
Daar gaan dan natuurlijk ook nog wat kosten af, ziekenfonds enzo en ik ben begonnen met elke maand 200 euro apart te zetten voor mijn studie volgend jaar.
Hoe ik dan alles ga betalen weet ik niet. Ik blijf er wel bij werken, maar veel minder natuurlijk en er komen een shitload aan kosten bij. Dat word denk ik lenen bij de IBG.
Maar nu ik nog gewoon m'n geld uit kan geven aan prullaria doe ik dat ook. Ik koop nu echt een belachelijk aantal aan DVD's bijvoorbeeld, zodat ik alvast alles heb wat ik wil hebben. Oh ja en spulletjes voor m'n kamer ben ik ook alvast aan het kopen, scheelt straks ook weer.
Oud 09-10-2006, 19:02
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Oja ik heb gelukkig wel een leuke baan. Ik werk in een uiterst snoezig vintage winkeltje met een hele gezellige sfeer, ik mag gewoon aantrekken wat ik wil kwa kleding en mag m'n hanekam omhoog als ik daar zin in heb en het is echt een luizenbaan in vergelijking met m'n vorige carrières bij Albert Heijn en lokale boeren bedrijven hier in Zealand.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 22:36
ZerO
ZerO is offline
Citaat:
thunder110 schreef op 09-10-2006 @ 10:53 :
Mijn ouders betalen mijn verzekering, boeken, studie en een gedeelte van de huur (ik huur natuurlijk veel te duur en zelfs mijn ouders hebben een grens). Daarnaast heb ik het saaiste baantje ter wereld maar het verdient wel goed. Per maand verdien ik rond de 600 euro, mijn leefgeld. Daarnaast leen ik (tijdelijk, heus) maximaal bij, dus ik heb zo'n 1100 vrijelijk te besteden.
En mijn plafond zit tegenwoordig niet meer op 0, maar op -1000 (als ik driehonderd euro in de min zit, denk ik alleen maar YES! nog zevenhonderd euro te gaan ).
als je 600 euro verdient waarom moet je maximaal gaan lenen of heb je soms een huur van 600 euro ?
Oud 10-10-2006, 00:54
kuik
kuik is offline
ik ben best verwend, want mn ouders betalen mn verzekering, huur, boeken en collegegeld. maar ik werk wel, maar ik verdien geen reet. maar uiteindelijk heb ik totaal zo'n 400 euro te besteden per maand en dat gaat voornamelijk op aan boodschappen, feestjes, eten op school, koffie en vooral veel aan kleren. en ik heb een spaarrekening al heel lang waar nog niets op staat. IK HAAT SPAREN. nu ik een andere studie doe kan ik niet meer zoveel werken bij mijn oude werk (want rottijden) dus nu heb ik ook minder te besteden. maar ik heb wel mn ouders overgehaald om mn winterjas + winterschoenen te betalen en ik moest wel goede van ze kopen, dus kreeg ik veeel geld. en ik ga een nieuwe baan zoeken in amsterdam, want om nou ook nog eens extra geld te gaan vragen gaat me te ver.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2006, 06:35
Roxy
Roxy is offline
Ik ben een beetje verwend vind ik zelf. M'n ouders betalen mn studie, verzekeringen en ik krijg een bijdrage van 100 euro terwijl ik thuis woon.

Ik werk 15 uur per week ongeveer naast mijn voltijdstudie. Ik werk in de bediening bij een bioscoopje, het werk zelf is best leuk en redelijk afwisselend en collega's ook. Ik hou het dan ook al vol sinds mn 16de. Tijden zijn voor mij ideaal want het is altijd 's avonds vanaf 1800 of 20.00 ofzo en dan doordeweeks tot twaalf en weekend tot 2. Ik kan slecht tegen vroeg opstaan en dat hoeft dus nu niet. Daarnaast kun je per twee weken opgeven wanneer je niet kunt en ook dat is relaxt want ik hou niet van vaste dagen en hierdoor werk je altijd met andere mensen.

Het geld gaat voornamelijk op aan mn paard, ongeveer 300 pm. Daarnaast gewoon aan uit eten, treinkaartjes in het weekend, concertjes, sigaretten etc etc. Het verdwijnt allemaal altijd maar opzich bedenk ik wel vooraf hoeveel ik deze maand krijg aangezien dat altijd anders is, en hoeveel shows ik wil bezoeken en wat ik wil kopen aan kleren ofzo. En ik sta eigenlijk bijna nooit rood tenzij er plotseling een hoge telefoonrekening binnenkomt.
Reageren

Regels voor berichten