Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-10-2006, 20:21
Foodlover
Foodlover is offline
Wat is jullie engste film ever?
Die van mij: Texas chainsaw massacre, we hebben zoooo hard gegild
Soul 1 en 2 waren ook wel scarry
Oud 10-10-2006, 20:28
Uice
Uice is offline
Citaat:
Foodlover schreef op 10-10-2006 @ 21:21 :
Wat is jullie engste film ever?
Die van mij: Texas chainsaw massacre, we hebben zoooo hard gegild
De hermaak zeker.

Nou, Ringu en Honogurai mizu no soko kara hebben mij de meeste rillingen bezorgd.
Oud 10-10-2006, 20:32
Verwijderd
The Shining
Met citaat reageren
Oud 10-10-2006, 20:34
Verwijderd
Ringu, alhoewel het wat mij betreft nog enger kan.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2006, 20:35
Dexter_M
Dexter_M is offline
Honogurai mizu no soko kara(dark water) en Ju-on

Zijn wel een van de engste films van de laatste jaren die ik heb gezien.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2006, 20:53
Verwijderd
Ringu vond ik ijzingwekkend met de scène
Spoiler
De sfeer in die film is ook heel beklemmend.

Voor de rest vind ik maar weinig films echt éng.

Laatst gewijzigd op 10-10-2006 om 22:45.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2006, 20:59
Dexter_M
Dexter_M is offline
Moet ringu toch maar eens gaan kijken
Met citaat reageren
Oud 10-10-2006, 21:00
Verwijderd
Ik ben absoluut geen held, en heb dus bijna geen horrorfilms gezien, maar What Lies Beneath vond ik echt supereng. Vooral op het laatst dan.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2006, 21:08
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
The Blair Witch Project .
Oud 10-10-2006, 21:16
Dinalfos
Dinalfos is offline
The Others en The Sixth Sense waren wel scary

Verder niets. Wel een hoop suspensvolle en/of goede films, maar niet eng.
Oud 10-10-2006, 21:17
Verwijderd
The Omen

Laatst gewijzigd op 10-10-2006 om 21:29.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2006, 21:24
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Love_Fulfilled schreef op 10-10-2006 @ 22:08 :
Maar ik kijk eigenlijk nooit horror-films, want dat vind ik maar naar en akelig allemaal.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2006, 21:39
Uice
Uice is offline
Citaat:
N00dles schreef op 10-10-2006 @ 21:53 :
Spoiler

Namens iedereen die de film nog niet gezien heeft, hartelijk bedankt, noedel.
Oud 10-10-2006, 21:48
Larry Flint
Larry Flint is offline
ik kan me geen enkele film herinneren die ik echt eng vond, wel een hoop smerig zoals chainsaw massacre idd, die heb ik uitgezet.
Oud 10-10-2006, 21:52
Maharani
Maharani is offline
Toen ik 8 was keek ik IT en daarna heb ik nooit naar horrorfilms gekeken. IT is het engst.
Oud 10-10-2006, 22:01
ook hallo
ook hallo is offline
IT vond ik ook heel eng, maar dat lag ook aan de tijd/locatie/personen om heen. Dat heeft een hele grote invloed op de engheid van een film vind ik.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2006, 22:21
~SmG~
~SmG~ is offline
Jaws en ja ik weet dat dat vreemd is. Maar ik ben echt bang voor die nephaai.
Oud 10-10-2006, 22:46
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 10-10-2006 @ 22:39 :
Excuses aan die mensen

Maar wie heeft The Ring/Ringu nou nog niet gezien? En zo'n enorme spoiler is het nu ook weer niet, je weet immers niet wanneer de scène plaatsvindt en wat er precies gebeurt
Met citaat reageren
Oud 11-10-2006, 00:26
Rahowa
Rahowa is offline
Citaat:
N00dles schreef op 10-10-2006 @ 23:46 :
Excuses aan die mensen

Maar wie heeft The Ring/Ringu nou nog niet gezien? En zo'n enorme spoiler is het nu ook weer niet, je weet immers niet wanneer de scène plaatsvindt en wat er precies gebeurt
Ik heb die nog niet gezien maar heb de spoiler wel gelezen.
Heb gehoord dat die best eng was, dus lekker griezelen maar
Vind zelf The blairwitch project 1 wel eng.
Oud 11-10-2006, 01:08
Donner Kebab
Donner Kebab is offline
Tja, eng....... als er een film is met veel spanning, dan zou ik gaan voor:

Storm of the Century van Stephen King.

Alles ( bijna), van SK is schitterend!
Oud 11-10-2006, 07:43
DanielC
DanielC is offline
Soul 1 & 2?

HAHAHAHAHA!

Maargoed, beide versies van The Shining, Rose Red en The Storm of the Century. En ja, The Descent vond ik ook eng.

Ik heb ringu nog niet gezien. Alleen the ring. Ook Dark Water (sorry Juice, ik ga dat origneel toch echt niet copy pasten of uit tikken) origneel of remake ook nog nooit gezien.

Laatst gewijzigd op 11-10-2006 om 08:18.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2006, 09:37
Menahem
Menahem is offline
Ik vond the blair witch wel zenuwslopend om te kijken, omdat je de hele film praktisch je adem inhoudt omdat je een schrikmoment verwacht. Echt "eng" vond ik em niet.

De enige film die ik echt eng vond was sleepwalkers die ik keek toen ik een jaartje of 8 was.
Daar heb ik zelfs over gedroomd
Oud 11-10-2006, 10:32
sgaapje
sgaapje is offline
Storm of the Century, The Descent en The Grudge. En ik ben bang voor clowns dankzij het kijken van It op jonge leeftijd

Ringu vond ik niet zo eng
Met citaat reageren
Oud 11-10-2006, 10:47
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Love_Fulfilled schreef op 10-10-2006 @ 22:08 :
Die snap ik dus gewoon echt niet. Ik hoorde van een collega (grote kerel, 1m90-nogwat, breed) dat 'ie ook goed bang was. Ik vond er werkelijk waar geen F aan Ik vond het niet spannend, de spelers irritant en het was overduidelijk geacteerd.

BWP 2 was nog veel en veel slechter.

Citaat:
sgaapje schreef op 11-10-2006 @ 11:32 :
Storm of the Century, The Descent en The Grudge. En ik ben bang voor clowns dankzij het kijken van It op jonge leeftijd
Hah! Ik ben niet de enige

Ook eentje die ik best goed vond kwa schrikmomenten: White Noise. Verder niet bepaald een briljainte film, maar ik heb 'em gekeken in een bios in LA tussen de gillende amerikanen
Met citaat reageren
Oud 11-10-2006, 10:49
Tiño
Tiño is offline
ja, white noise had zeker wel wat engs.

verder toch wel alles wat al genoemd is.

Met Soul 1 en 2 bedoel je ,neem ik aan ''Saw'' ?
Oud 11-10-2006, 11:41
Uice
Uice is offline
Citaat:
Menahem schreef op 11-10-2006 @ 10:37 :
De enige film die ik echt eng vond was sleepwalkers die ik keek toen ik een jaartje of 8 was.
Hehe, waar iemand doodgestoken wordt met een maiskolf.
Oud 11-10-2006, 11:42
Escapism
Escapism is offline
gremlins.
Oud 11-10-2006, 11:43
ook hallo
ook hallo is offline
Citaat:
Chimera schreef op 11-10-2006 @ 11:47 :
Die snap ik dus gewoon echt niet. Ik hoorde van een collega (grote kerel, 1m90-nogwat, breed) dat 'ie ook goed bang was. Ik vond er werkelijk waar geen F aan Ik vond het niet spannend, de spelers irritant en het was overduidelijk geacteerd.

BWP 2 was nog veel en veel slechter.
Ik snap het ook niet. Je ziet 1,5 uur lang drie mensen hysterisch in een camera schreeuwen en dat is het
Met citaat reageren
Oud 11-10-2006, 12:04
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
ook hallo schreef op 11-10-2006 @ 12:43 :
Ik snap het ook niet. Je ziet 1,5 uur lang drie mensen hysterisch in een camera schreeuwen en dat is het
Mwoa, vooral de eerste helft zitten ze alleen maar een beetje op mekaar te zeiken.

Wat ik vooral zo apart vind aan deze film is dat zo veel mensen hem toch zo eng vinden. Weet niet of het de hype is, of dat sommige mensen d'r vatbaarder voor zijn dan anderen.

Iemand sl8n8 al gezien trouwens? Denk wel dat ik 'em wil zien.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2006, 12:09
Uice
Uice is offline
Citaat:
Chimera schreef op 11-10-2006 @ 13:04 :
Mwoa, vooral de eerste helft zitten ze alleen maar een beetje op mekaar te zeiken.

Wat ik vooral zo apart vind aan deze film is dat zo veel mensen hem toch zo eng vinden. Weet niet of het de hype is, of dat sommige mensen d'r vatbaarder voor zijn dan anderen.
Niks hype. Sommige mensen zijn er gewoon vatbaarder voor dan anderen.
Oud 11-10-2006, 12:10
Scatterheart
Scatterheart is offline
Citaat:
Juice schreef op 10-10-2006 @ 22:39 :
Eh, daarom staat het toch als spoiler?

OT: Ik heb niet zo'n sterk gestel dus ik vind bijna alles wel eng, maar Manhunter en de Hannibal-remake Red Dragon hebben voor mij wel de lol van thrillers afgehaald.

En op een tweede plek komt wel Gothica - werd er door per ongeluk zappen van de week weer aan herinnerd -, samen met The Others.
Oud 11-10-2006, 12:11
Uice
Uice is offline
Citaat:
Scatterheart schreef op 11-10-2006 @ 13:10 :
Eh, daarom staat het toch als spoiler?
Kijk eens onderaan zijn bericht.
Oud 11-10-2006, 12:13
Scatterheart
Scatterheart is offline
Citaat:
Juice schreef op 11-10-2006 @ 13:11 :
Kijk eens onderaan zijn bericht.
Dan maar over op zijn argument: wie die film nu nog niet heeft gezien, is toch al te laat.
Oud 11-10-2006, 12:15
Scatterheart
Scatterheart is offline
En Wes Craven kán het wel - of misschien was het meer 't jaren zeventig-sfeertje - Last House on the Left vond ik ook niet zo gezellig.
Oud 11-10-2006, 12:21
juno
juno is offline
Ik heb op mijn zeventiende de originele versie (zonder special effects!) gezien van The Thing. Ik was zo bang dat mijn vader mee moest naar de wc en naar mijn slaapkamertje, want ik durfde geen deur meer open te doen, want daar zou dat Ding achter kunnen zitten.

Na the Marathon Man heb ik mijn tandartsafspraak afgezegd.

Ik vond de Blair Witch echt doodeng, terwijl mijn veel nuchterder vriend hem doodirritant vond. Die mensen doen ook alles verkeerd en ze verdienen het gewoon om in mootjes gehakt te worden. Ben ik met hem eens, maar mij krijg je dus in mijn eentje het bos niet meer in! En we zaten niet eens in de bioscoop!

Ik ben een schijterd, ik ben voor alles bang. Ik wil ook helemaal geen enge films kijken, dan kan ik weer niet slapen.

Aanrader, nog niet genoemd: Jacob's Ladder. Ook weer met zo'n geweldige ontknoping, net als in Sixth Sense, waarna alles weer goed is. Ook goed acteerwerk, (Tim Robbins) en prima script.

Laatst gewijzigd op 11-10-2006 om 12:25.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2006, 12:25
Muchacha
Muchacha is offline
De scène die Noodles vernoemt vond ik stom en lachwekkend. Net zoals die scène in The Grudge
Spoiler
, zo overdreven en onrealistisch, en Sarah Michelle Gellar met haar overacting grote bolle "oh neeeee"-ogen
De engste vond ik ook The Blair Witch Project, net omdat het zo levensecht irritant gefilmd is. The Texas Chainsaw Massacre was anders ook wel Saw I nog niet gezien, Saw II vond ik maar zozo. Ik heb het meer voor realistische dingen denk ik En ow ja, de allerergste voor mij: Arachnafobia. Ligt aan mezelf ja
Oud 11-10-2006, 12:26
Carn
Carn is offline
Oud 11-10-2006, 12:29
Scatterheart
Scatterheart is offline
Citaat:
Muchacha schreef op 11-10-2006 @ 13:25 :
De scène die Noodles vernoemt vond ik stom en lachwekkend. Net zoals die scène in The Grudge
Spoiler
, zo overdreven en onrealistisch, en Sarah Michelle Gellar met haar overacting grote bolle "oh neeeee"-ogen
De engste vond ik ook The Blair Witch Project, net omdat het zo levensecht irritant gefilmd is. The Texas Chainsaw Massacre was anders ook wel Saw I nog niet gezien, Saw II vond ik maar zozo. Ik heb het meer voor realistische dingen denk ik En ow ja, de allerergste voor mij: Arachnafobia. Ligt aan mezelf ja
Saw I is niet met gillende-we-zijn-verdwaald tutjes, maar wel natuurlijk in dezelfde stijl. Vond 'm veel enger en beter dan II.

Laatst ook (een poging tot) Rose Red gedaan. En zelfs dat kan ik al niet meer aan, OMG.
Oud 11-10-2006, 12:38
Carn
Carn is offline
Wat is er uberhaupt "eng" aan Saw? De film is gebasseerd op een mysterie en heeft een morbide scene, net als de gemiddelde x-files aflevering. Ik zeg niet dat het een saaie film was maar desbetreffende scene is ongeveer net zo spannend als Rambo die zn wonden dichtbrand
Oud 11-10-2006, 12:48
Scatterheart
Scatterheart is offline
Citaat:
Carn schreef op 11-10-2006 @ 13:38 :
Wat is er uberhaupt "eng" aan Saw? De film is gebasseerd op een mysterie en heeft een morbide scene, net als de gemiddelde x-files aflevering. Ik zeg niet dat het een saaie film was maar desbetreffende scene is ongeveer net zo spannend als Rambo die zn wonden dichtbrand
Morbide is voor mij vaak hetzelfde als eng. Sommige scènes zijn behoorlijk evil. Maar het verklaart wel waarom iemand als ik een film als Saw (en alle Hellraisers e.d.) zonder enige moeite kan kijken, maar werkelijk niet kan slapen van films als Silence of the Lambs of the Sixth Sense.
Oud 11-10-2006, 12:54
juno
juno is offline
De engste film heeft een goede plot waarbij de vijand in je hoofd blijkt te zitten, waarbij waarheid en verbeelding door elkaar heen gaan lopen, ongrijpbaar en onverslaanbaar.

En natuurlijk van die paranoide films, waarbij iedereen samenspant tegen de onschuldige hoofdpersoon. De Texas Chainsaw Massacre is en blijft geniaal.

Laatst gewijzigd op 11-10-2006 om 12:56.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2006, 13:01
Verwijderd
Nu ik nog denk, ik vond Cannibal Holocaust namelijk eng. Dawn of the death (1978) was niet eng, maar wel ontzettend geniaal!
Met citaat reageren
Oud 11-10-2006, 13:09
Dinalfos
Dinalfos is offline
Dawn of the dead en Night of the living dead zijn allebei briljant, maar inderdaad niet eng. Een film ald Alien is dan weer meer suspense dan een echte angstfilm, evenals The Thing.
Oud 11-10-2006, 13:10
Carn
Carn is offline
idd, Alien heb ik laatst weer eens gekeken en het blijft toch een erg goede film.
Oud 11-10-2006, 13:12
Kaater
Kaater is offline
Night of the living death heeft ten minste wel een geniaal plot

Dankzij IT als klein kind bang in de douche
De engste blijf ik The Shining vinden.
Oud 11-10-2006, 13:30
Larry Flint
Larry Flint is offline
oh ik weet wel een film, toen ik 11 was ofzo had ik een slaappartijtje en toen hadden ze children of the corn (verschillende delen) gehuurd. dat vond ik wel eng toen, geen idee hoe ik het nu zou vinden.
en de scène uit belle en het beest dat die vader achterna gezeten wordt door wolven
Oud 11-10-2006, 14:12
TommytheCat
TommytheCat is offline
Citaat:
Chimera schreef op 11-10-2006 @ 13:04 :
Iemand sl8n8 al gezien trouwens? Denk wel dat ik 'em wil zien.
Die is eerder lachwekkend dan spannend te noemen.

Ik heb onlangs The Descent gekeken, dat was eindelijk weer een film die ik daadwerkelijk eng vond.
Oud 11-10-2006, 14:16
Verwijderd
the excorsist
poltergeist ook (komt btw op veronica deze maand, zoals vele horrofilms )
Met citaat reageren
Oud 11-10-2006, 14:17
Carn
Carn is offline
Citaat:
TommytheCat schreef op 11-10-2006 @ 15:12 :
Ik heb onlangs The Descent gekeken, dat was eindelijk weer een film die ik daadwerkelijk eng vond.
idd, een van de betere films in het genre van de laatste paar jaren. Cliche maar goed uitgewerkt.
Oud 11-10-2006, 14:17
Blubje
Blubje is offline
Ik vind films helemaal niet snel eng, nooit eigenlijk.
De enige die ik op t moment van kijken wel echt eng vond was The Blair Witch Project. Als ie normaal gefilmd was, was er waarschijnlijk geen klap aan geweest, maar door die stomme hand held camera shots wordt je zó in t verhaal getrokken. En natuurlijk is het ook enger doordat je die hele 'heks' nooit te zien krijgt. Je weet dus gewoon niet waar je mee te maken hebt. Dan heeft de film ook nog ontzettend veel goeie schrikmomenten, je weet dat ze gaan komen, maar toch overvallen ze je.
Als ik de film nu kijk vind ik m niet meer eng overigens. Behalve t stuk dat die tent zo onwijs gaat schudden, omdat ik altijd weer vergeet wanneer dat nou ook alweer precies is en dus altijd weer keihard schrik
Reageren

Regels voor berichten