Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-10-2006, 15:25
Tjaan
Tjaan is offline
Mijn ouders' computer start niet meer op. Gisteren deed hij het gewoon nog, maar toen ik van account wilde wisselen, kreeg ik een zwart scherm met een foutmelding dat een bestand ontbrak. Mijn vader schoot te 'hulp' (hij heeft er nog minder verstand van dan ik...) en drukte op een knop zodat de computer uit ging en we niet de kans hebben gekregen om op te schrijven welk bestand er nu precies ontbrak.
Vanaf dat moment start de pc niet meer op: hij komt ongeveer tot het moment waarop het Windows-logo in beeld dient te komen, maar dan wordt het scherm zwart en gebeurt er niks meer. Ik heb de Windows recovery-cdrom geprobeerd, maar daar werd ik niet veel wijzer van.
Is dit een virus ofzo? Een vriend zei dat er niks anders op zit dan Windows opnieuw te installeren, klopt dat? En hoeveel werk is zoiets?
Oud 14-10-2006, 16:04
Hulk
Hulk is offline
als je op herhaaldelijk opp f5 drukt nadat je de computer opstart kun je kiezen voor 'laatste werkende configuratie' of iets dergelijks.
als dat niet werkt kun je hm eerst ff in de veilige modus starten.. ook via dat f5 scherm. dan kun je kijken of er iets mis is met de hardware ofzo.

windows installeren is niet zo moeilijk... cd-rom erin en alles wijst zich vanzelf. duurt niet veel meer dan een uurtje
Oud 14-10-2006, 18:31
Verwijderd
Citaat:
Hulk schreef op 14-10-2006 @ 17:04 :
als je op herhaaldelijk opp f5 drukt nadat je de computer opstart kun je kiezen voor 'laatste werkende configuratie' of iets dergelijks.
als dat niet werkt kun je hm eerst ff in de veilige modus starten.. ook via dat f5 scherm. dan kun je kijken of er iets mis is met de hardware ofzo.

windows installeren is niet zo moeilijk... cd-rom erin en alles wijst zich vanzelf. duurt niet veel meer dan een uurtje
F8 moet je dan drukken, is denk ik een succesvollere actie
Met citaat reageren
Oud 15-10-2006, 14:56
Tjaan
Tjaan is offline
Zowel opstarten in veilige modus en laatst werkende configuratie al geprobeerd. Krijg in beide gevallen hetzelfde: zwart scherm.
Oud 15-10-2006, 15:16
freyk
freyk is offline
Krijg je nu ook een melding dat hij bestanden mist?
Oud 16-10-2006, 12:07
Tjaan
Tjaan is offline
Nee.
Het ding start gewoon op, tot het moment dat windows opgestart moet worden. Er komt dan dus geen windows-logo, maar een zwart scherm zonder enige tekst oid.
Oud 16-10-2006, 17:31
freyk
freyk is offline
Citaat:
Tjaan schreef op 14-10-2006 @ 16:25 :
Een vriend zei dat er niks anders op zit dan Windows opnieuw te installeren, klopt dat? En hoeveel werk is zoiets?
Aangezien je niet in de veilige modus kan komen, ben ik bang dat je windows opnieuw zal moeten installeren.
Ik raad je wel eerst aan om je een beetje te verdiepen in de werking van die recovery cd (haal desnoods iemand erbij die er meer ervaring heeft)
De kans bestaat dat tijdens het herstellen van je windows al al je persoonlijke bestanden verwijderd zullen worden.
(gelukkig bestaan er manieren om ze te redden)

Als je toch je privebestanden wil behouden en windows opnieuw installeren, raad ik je aan om buiten de windows omgeving je windowsmap te verwijderen en tijdens de installatie van windows niet voor formateer optie te kiezen.

Laatst gewijzigd op 16-10-2006 om 17:33.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten