![]() |
|
![]() |
Via een vriendin van mij kwam ik vandaag op de website www.projecttrust.org.uk. Een jaar ertussenuit. Het lijkt me zo fantastisch. Aan de andere kant, moet ik niet gewoon toch maar saai gaan studeren?
Wie heeft er een jaartje vrij genomen en heeft de tijd van z'n leven gehad in het buitenland? |
Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
a) wegkwijnen in Amsterdam, elke vrijdagmiddag zuchtend de trein naar Maassluis pakken om met je oude vrienden om te gaan b) wegkwijnen in Kalmukkië, zodat je na één jaar niks wezenlijks gedaan hebt maar wel een paar mooie anekdotes verzamelt dan wordt de zaak al lastiger. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ad 2. Een jaar later binnenkomen, wéér alles nieuw (in de oerwouden van Zuid-Amerika kom je geen bekenden tegen nl). En terwijl jij je driekwart in de rondte werkt met een kutbaantje horen hoe al je oude vrienden nieuwe vrienden maken, lekker stappen en met zn allen stress hebben voor de tentamens: ze hebben het leuk. Daarbij ben je een jaar later ook al je parate kennis kwijt, en kan je volledig opnieuw beginnen met het ontwikkelen van je manier van leren. Ik promoot eigenlijk nooit wat, maar voor mensen van bijtende kritiek houden, lees even mijn blogje op Hyves. Sluit er zeer goed op aan. blogje
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik ben een jaar weggeweest dat was gaaf, ik studeer nu en vind het geweldig en ik heb in het buitenland gestudeerd en dat was ook fantastisch maar het is allemaal anders. Tijdens je studie naar het buitenland is heel anders dan in een gap year en dat kun je prima allebei doen. Hier heb je ook geen reet aan, maar als ik je iets aan mag raden dan zeg ik doen. De rest kan altijd nog.
||
Citaat:
![]() maargoed, ik heb anders de tijd van mn leven in peru (en Bolivia) gehad en heb daar waarschijnlijk meer gefeest en gezopen dan mn hele (toekomstige) studietijd bij elkaar. ![]() Ik ben wel dus een jaar ertussenuit geweest en ben 4 maanden gaan reizen in Peru en Bolivia en dat was geweldig, ik heb super veel geleerd(waaronder spaans en de cultuur daar) en heel veel mensen leren kennen van over de hele wereld.. Uiteraard ook heel veel gezien van de natuur; woestijn, jungle, zoutvlaktes, te bizar voor woorden allemaal. Zó mooi! Ik wil absoluut niet zeggen dat studeren saai is, ik ben er zelf toch ook maar mee begonnen dit jaar, maar reizen leert je al zoveel over andere culturen en ook over jezelf natuurlijk. Maar studeren is ook best prima en het studentenleven echt niet saai..
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
"Gap Year" naoooooom | 4 | 17-09-2010 12:16 | |
Studeren |
[Enquete] Laatstejaars havo en vwo-scholieren: Het gap year michelb86 | 1 | 01-04-2009 19:40 | |
Algemene schoolzaken |
Laatstejaars havo en vwo-scholieren: Het gap year michelb86 | 0 | 01-04-2009 18:59 | |
Studeren |
Gap year tijdens studietijd? Femic | 10 | 06-02-2009 15:53 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhaal in Amerika Sweetsurrender | 3 | 24-04-2004 16:30 | |
Algemene schoolzaken |
een jaar weg RebelKiwi | 11 | 04-01-2004 17:25 |