Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-10-2006, 09:46
SuicideFunky
SuicideFunky is offline
Hey allemaal,

Ons netwerk thuis is als volgt:
Telefoonlijn in ADSL-modem -> vanuit ADSL-modem naar de router -> hiervanuit naar alle computers bij ons in huis.
Nou heb ik het volgende probleem, ik wilde forwarding in de router instellen. Maarja dan heb je weer zoiets als lieve ouders me vader denkt dus dan dat er een of andere 'virussen' binnenkomen als je een port mapt (forward) naar een bepaalde computer in ons netwerk, grootste onzin dus maargoed. Het probleem is alleen dat er een Password op deze router nu staat om in de webconfiguratie te komen van de router.

-Nou het password 'kraken' zou ik niet weten behalve een brute force-attack, heb ik al geprobeert, maar na 999 pogingen breekt de router de connectie af.
-Resetten gooit als het goed is wel het passwoord eruit, maar tevens ook alle andere instellingen (zoals de WPA-key) van het draadloze netwerk voor de laptop van mijn vader. Of ik moet die WPA-key van de laptop afkrijgen er die er opnieuw inzetten na de reset van de router..

Mijn vraag is dus eigelijk is het mogelijk om tussen de ADSL-modem en de WAN-aansluiting van de bestaande router een router te zetten of een switch? zodat ik vanuit deze 'nieuwe' router/switch op mijn computer kan aansluiten en de rest doorstuurt naar de WAN-aansluiting op de router?

Alvast bedankt!
-Randy
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-10-2006, 10:41
T_om
T_om is offline
Maak je vader maar mooi duidelijk dat je geen virussen krijgt door een poort open te zetten. Zet de poort alleen open naar je eigen pc, en gebruik dat ook als argument als ie toch nog zit te zeuren. Zolang de poort alleen open staat naar jou pc, is er voor hem toch niets aan de hand?

Je zou natuurlijk ook een switch tussen je modem en router kunnen zetten, alleen vind ik dit nogal overdreven, aangezien het ook anders kan.
Oud 25-10-2006, 12:21
phoxetis
phoxetis is offline
het kan wel, de ene router laat je op het interne netwerk bijvoorbeeld
10.0.0.x uitdelen

de router erachter laat je 10.0.1.x uitdelen

bijvoorbeeld.

heb dat wel eens geprobeerd, het werkt aardig maar het wordt er allemaal niet echt sneller op dat begrijp je wel
Oud 25-10-2006, 13:23
SuicideFunky
SuicideFunky is offline
Citaat:
T_om schreef op 25-10-2006 @ 11:41 :
Maak je vader maar mooi duidelijk dat je geen virussen krijgt door een poort open te zetten. Zet de poort alleen open naar je eigen pc, en gebruik dat ook als argument als ie toch nog zit te zeuren. Zolang de poort alleen open staat naar jou pc, is er voor hem toch niets aan de hand?

Je zou natuurlijk ook een switch tussen je modem en router kunnen zetten, alleen vind ik dit nogal overdreven, aangezien het ook anders kan.
Ben ik ook helemaal met je eens, ik heb bovenstaande ook al gezegt maargoed dat is volgens hem niet waar.. ik zal het nog eens proberen anders..

@phoxetis: Ik had elders gelezen dat dat niet kon met een switch tussen een modem en een router? maar als jij het een keer geprobeerd heb

bedankt voor de reacties in ieder geval
Met citaat reageren
Oud 26-10-2006, 00:25
Verwijderd
Citaat:
SuicideFunky schreef op 25-10-2006 @ 14:23 :
@phoxetis: Ik had elders gelezen dat dat niet kon met een switch tussen een modem en een router? maar als jij het een keer geprobeerd heb

bedankt voor de reacties in ieder geval
Ligt er aan hoe jouw modem geconfigureerd is, als deze standaard niet staat in gesteld om een IP-adres uit te geven, gaat die switch tussen je modem en je router ook niet werken.
maar de meeste modems van tegenwoordig zijn daar wel op ingesteld.

Nog aardig wat afgekloot met die SpeedTouch "hacks" toen ADSL net uit was van KPN
Met citaat reageren
Oud 26-10-2006, 11:30
SuicideFunky
SuicideFunky is offline
Hmm wat bedoel je precies met ip adres uitgeven?
Als ik een traceroute uitvoer zie ik wel het ip adres van het modem, dacht 10.0.0.138

welke speedtouch hacks?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten